BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Tar väldigt lång tid att joina en server =/ jag klickar på en server och join, sedan kommer rutan upp nere till vänster som säger "joining server" spelet startas via origin (den lilla rutan som det står "battlefield startas" på) när det rutan försvinner så fortsätter det att ladda på internet browsern och spelet kommer aldrig upp!

vad ska man göra? funkade prima igår


Beskrivning av problem:
Fasnar på "Connection" , "Joining Server"eller på "Loading Level"

Speciell hårdvara:

Mjukvara: Senaste drivrutinerna?

Försökt utan framgång:

Lösning: "förminska det till Aktivitetsfältet (strecka ner) och sen "klicka upp det" Jag hade/har ibland själv det problemet Och det har funkat för mig 20/20 gånger! (märker jag att det tar tid, gör jag alltid så, och det funkar)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Beskrivning av problem: Fasnar på "Connection" , "Joining Server"eller på "Loading Level"

Speciell hårdvara:

Mjukvara: Senaste drivrutinerna?

Försökt utan framgång:

Lösning: "förminska det till Aktivitetsfältet (strecka ner) och sen "klicka upp det" Jag hade/har ibland själv det problemet Och det har funkat för mig 20/20 gånger! (märker jag att det tar tid, gör jag alltid så, och det funkar)

Din lösning funkade igår... men inte längre!! ngt konstigt är det som händer!
har de senaste drivrutinerna!

Permalänk

Beskrivning av problem:Har inte kunnat spela sen första patchen, spelet stängs ner ~1 minut efter att man kommit in på en server. Funkar perfekt i singleplayer dock.

Senaste drivrutinerna på grafikkortet och det fungerade som sagt bra fram tills första patchen.

Har provat att disabla "UpnP" i routern men det gör ingen skillnad. Kan jag behöva öppna några portar och vilka i såna fall?

Permalänk
Medlem

OK!!

Beskrivning av problem: Fasnar på "Connection" , "Joining Server"eller på "Loading Level"

Speciell hårdvara: Nej

Mjukvara: Senaste drivisarna

Försökt utan framgång: Ja, till en början!

Lösning: Pratade kanske 1h med en utav EA support snubbarna och den sista inställningen jag ändrade var UAC! dra ner den stapel grejen till botten! startade om datorn och nu verkar det funka!

Risk?: är det någon större säkerhets risk att inte använda UAC? jag har avast just nu!

EDIT: Fick en rabatt kod på Origin Store! 15% off, den går ut om 30 dagar! om någon vill ha den pm'a mig!

Permalänk
Medlem

Som jag märker är det flera som hade samma problem som mig med att spelet slutade svara... skit jobbigt problem verkligen!
Men nyss hittade jag en lösning som funkade för mig!

Har du samma problem och sitter på w7 32bit kolla länken nedan! Vet ej om det är samma till ett 64bit, men det kan vara värt att kolla upp!
http://www.youtube.com/watch?v=tLMSth6R6TU

pz

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Problemet är att jag blir kickad av punkbuster varje gång, Varit så enda sedan jag köpte det :S (7 dagar sen) testade idag med en polare acc för skojsskull och då funkade det med en gång

Speciell hårdvara: nej

Mjukvara: Senaste drivrutinerna, Windows 7 64 bit

Försökt utan framgång: Installerat om punkbuster x Antal gånger, testat i princip allt som folk skrivit på bf3 forumet

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Direkt när jag kommit in i en match så stängs det ned och får felmeddelande i battlelog
där det står: No reply from server, client closed down connenction, you were disconnected from EA online eller liknande.
Ibland kommer jag inte ens in i nån match.

Speciell hårdvara: All hårdvara står i signaturen. Fabr. OC grafikkort, OC:ad processor, inget krångel av endera.

Mjukvara:
Win 7. Nvidia 285.62.
Battlefield 3 Limited Ed.
Senaste Origin, punkbuster.

Försökt utan framgång:
Installera om drivers till grafikkortet, stänga av UpNp, SSDPdiscovery och Network Discovery.

Mvh Deaflong

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem Efter ca: 5-10 minuters spelande laggar bf3 ihop och blir felmeddelande i battlelog.

Speciell hårdvara se sign

Försök utan framgång senaste firmware på ssd, nya drivisar t grafikkortet, uppdaterat bios, ominstallation av spel och ssd.

Lösning märkte efter ett tag att det funkade alltid med mina hörlurar men laggade alltid ihop med mina högtalare, eftersom mina högtalare har inbyggt ljudkort så testade jag att stoppa i ett ljudkort i min burk ( creative nånting) och efter det har det alltid funkat. så är väl något knasigt med det integrerade ljudkortet, (löste en polares problem på samma sätt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Beskrivning av problem: Hela datorn fryser efter kanske 20 minuters spelande. Bilder fastnar och ljudet blir bara ett statiskt surrande. För att få igång allt igen måste jag starta om datorn manuellt. Jag installerade om windows 7 igår och spelade battlefield i kanske 1h utan problem och fick allt detta idag. Inga ändrar eller så sen dess.

Speciell hårdvara:
Sapphire Radeon 6950 2gb, ingen överklockning
Kingston 4gb RAM
Intel Quadcore 2.4ghz
Asus p5q Deluxe

Mjukvara:
Windows 7 64-bit

Försökt utan framgång: Installerat om realtek drivrutiner till ljudkortet, avaktivierat AMD ljudet.

Lösning: Inget än

Har precis samma problem som du och blir vansinnig! Har inte heller lycakts hitta någon lösning ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Beskrivning av problem: Hela datorn fryser efter kanske 20 minuters spelande. Bilder fastnar och ljudet blir bara ett statiskt surrande. För att få igång allt igen måste jag starta om datorn manuellt. Jag installerade om windows 7 igår och spelade battlefield i kanske 1h utan problem och fick allt detta idag. Inga ändrar eller så sen dess.

Speciell hårdvara:
Sapphire Radeon 6950 2gb, ingen överklockning
Kingston 4gb RAM
Intel Quadcore 2.4ghz
Asus p5q Deluxe

Mjukvara:
Windows 7 64-bit

Försökt utan framgång: Installerat om realtek drivrutiner till ljudkortet, avaktivierat AMD ljudet.

Lösning: Inget än

Jag kör win 7 med ett 5850 kort och jag får samma fel. Och det är ingen skillnad om jag klockar eller inte. Det är mycket iriterande jag har alldrig haft ett spel som gör att hela datorn låsersig på detta sättet.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Har precis samma problem som du och blir vansinnig! Har inte heller lycakts hitta någon lösning ännu.

hej pröva med att inaktivera realtek ljudet och spela en runda, går ju att ha med amd ljudet bara för att testa, realtek o bf har krånglat ofta för många

Visa signatur

MK Gigabyte Z68AP-D3, PSU Corsair HX 650W 80+, Corsair 16GB DDR3 1600MHz, CPU Core i5 2500K@4,2
Noctua NH-U12P , MSI GeForce GTX 780 , OCZ Agility 3 120gb, asus xonar D1, Fractal Design Arc Chassie

Permalänk
Medlem
Skrivet av pat®ik:

hej pröva med att inaktivera realtek ljudet och spela en runda, går ju att ha med amd ljudet bara för att testa, realtek o bf har krånglat ofta för många

Ska testa och hämta den nyaste som kom 2011-12-16

EDIT ingen skillnad

Idag så tog jag och gick in i systemhanteraren och plokade bort ljudkortet och då slutade spelet att låsa hela datorn. Så tack för hjälpen. Men at spela utan ljud är inte så kul. Finns det någon lösning på detta PROBLEMET?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Laggar efter ett tags spelande, random fps drops.

Speciell hårdvara: NVIDIA GTX 460 SLI

Mjukvara: 285.79 Windows 7 64bit

Lösning: Sätta på tripplebuffering i Nvidia kontrollpanelen (notera att detta funkar för alla (inklusive singelkort) med Nvidia kort med samma problem)

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Hej!

Köpte battlefield 3 back to karkand idag via Origin men jag hur installerar jag det sen? Jag har försökt uppdatera spelet men det står jag har den nyaste versionen.

Råkade till och med köpa två st, på en av de står det Beställningen är slutförd och på den andra står det Order som väntar på betalning.

Jag fick det här mailet också

Kära zrra,

Tack för din beställning från Origin den den 2 februari 2012. Följande e-post är en sammanfattning av din beställning. Använd detta som kvitto på ditt köp. Om du betalade med kontokort visas EA *Origin.com på ditt kontokortsutdrag.

Ditt beställningsnummer är xxxxxxxxxxx.

Snälla hjälp

Edit: Det löste sig, jag kan spela på de nya mapparna nu, men vad ska jag göra med Order som väntar på betalning.? Ska jag s*ita i den eller maila de?

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem
Skrivet av zrra:

Hej!

Köpte battlefield 3 back to karkand idag via Origin men jag hur installerar jag det sen? Jag har försökt uppdatera spelet men det står jag har den nyaste versionen.

Råkade till och med köpa två st, på en av de står det Beställningen är slutförd och på den andra står det Order som väntar på betalning.

Jag fick det här mailet också

Kära zrra,

Tack för din beställning från Origin den den 2 februari 2012. Följande e-post är en sammanfattning av din beställning. Använd detta som kvitto på ditt köp. Om du betalade med kontokort visas EA *Origin.com på ditt kontokortsutdrag.

Ditt beställningsnummer är xxxxxxxxxxx.

Snälla hjälp

Edit: Det löste sig, jag kan spela på de nya mapparna nu, men vad ska jag göra med Order som väntar på betalning.? Ska jag s*ita i den eller maila de?

Maila dom såklart och förklara, så slipper du att betala order B!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Maila dom såklart och förklara, så slipper du att betala order B!

Jag hittar inte deras mail address, jag hamnar bara på konstiga ställen

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Extreama Fps drops

Speciell hårdvara:
Gigabyte Gtx 560 ti oc

Mjukvara:
Windows 7, senaste drivrutiner

Försökt utan framgång:
Ändra gfx settings utan framgång.

Lösning: Att gå in på Nvidias kontroll pannel och sätta på Triple buffring

Visa signatur

Main comp: Amd Phenom II x4 955 @ 3.4 Ghz. Gigabyte Gtx 560 ti. 1333 mhz 4 gb ram, H50, Fractal design define r3.
Second comp: Amd phenom II x4 805 @ 2.4 Ghz. ati 4850 drr2 866 mhz

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Ibland i multiplayer så börjar karaktären sikta mot himmlen, och jag kan inte få den att sikta normalt igen. Fastnar helt enkelt med vyn mot taket/himmeln, och tvingas stänga ner bf3 och relogga, dock hjälper inte ens detta alltid. (kan f.ö röra musen i menyn, så inget musproblem.)
Även UIn (t.ex hp, etc) börjar hoppa/flimmra.

Speciell hårdvara: XFX 6870 Crossfire, Intel i7-2600. GPUn är inte överklockad.

Mjukvara: Windows 7 Home Premium

Lösning: Doh, hade glömt att dra ut USB:n till ratten.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Superlåg FPS, extremt lagg med fördröjt ljud etc.

Speciell hårdvara: Det i sign

Mjukvara: w7 x64 ultimate, 285.62 WHQL. Settings i BF3: 1920x1080, allt på Low utom textures, antialiasing post som är på Med.

Försökt utan framgång: Testat flera servrar, startat om spelet, bytt grafikinställning. Det konstiga är att jag kört med samma settings förut utan problem.

Lösning: -

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Hej

Jag har bf 3 "pc" limited edition på skiva
och nu måste jag betala för BACK TO KARKLAND
och det står på hemsidan "origin" att den mappen är gratis om man har limited edition utgåvan

Visa signatur

Asus

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

Problem: Jag joinar en server 30sekunder - 5minuter in i matchen så fryser bf3 och jag får "bf3 har stött på ett problem och måste avslutas rutan" (minns inte exakt om det stod så men något i stil med det.)

Hårdvara: HD6870 DirectCU crossfire. (resten finns i sign) , har även testat köra stock clock & volt på grafikkorten utan resultat. Och så har jag testat köra utan crossfire utan resultat.

Mjukvara: 11.10 preview 3 drivrutinerna, har även testat med 11.8 och 11.9 Windows 7 ultimate 64bit.

Lösning: Inget ännu.

Problemet verkar ju iallafall vanligt. Men jag har heller inte hört något från DICE om det.

ursäkta stavfel är ganska trött för tillfället

Har samma problem, kör igång Bf3 och typ 5 min in i matchen så fryser sig det och stänger ner det med ctrl alt delete och då kommer rutan upp "Battlefield 3 har slutat fungera och stängdes ner" Jag installerade om det 2 gånger utan resultat och installerade om punkbuster utan resultat, Jag har ju rätt bra dator så det kan ju ej vara det? Har ingen jävla aning vad som har hänt, börjar snart tröttna på bf3.

Permalänk
Skrivet av holmpa94:

Som jag märker är det flera som hade samma problem som mig med att spelet slutade svara... skit jobbigt problem verkligen!
Men nyss hittade jag en lösning som funkade för mig!

Har du samma problem och sitter på w7 32bit kolla länken nedan! Vet ej om det är samma till ett 64bit, men det kan vara värt att kolla upp!
http://www.youtube.com/watch?v=tLMSth6R6TU

pz

STORT tack!

Har inte kunnat spela sen första patchen, har suttit i timtal och scannat nätet efter lösningar och allt som behövdes var en rad text i konsolen....

Behövde bara se till att man körde kommandot som admin så fungerade det hela strålande och jag har nu spelat i över en timme utan problem..:)

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: BLUESCREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN! Argh!
Det har hänt två gånger - första gången var för en vecka sedan - spelet krashade och det BSOD:ade - misstänkte att det va överklockningen på GPU:erna så jag klockade ner dom igen, och sen har det flytit på i en vecka...fram tills nu precis, då det hände igen. Det händer när det har laddat klart en bana och bf3 ska "starta" - spelet hänger sig, kraschar, och sen blir det BSOD, som försvinner så pass snabbt igen att man inte hinner läsa något. Kan det vara SSDn? Isåfall är det första gången som en Samsung 830 djävlas jag tivlar dock då det bara är i bf3 som det händer. Temperaturerna är bra (>70*c).
Vill minnas att jag snabbt såg något om "grafikdrivrutinerna har krashat" nu precis, men det verkar skummt då jag körde oklockat denna gången, och det har inte hänt förr / i några andra spel.
Kunde hoppa in i bf3 på samma server/map igen när datorn hade startat upp igen, så det händer bara ibland.

Hårdvara: I7 2600 @ 3,9 Ghz - XFX 6870 Crossfire, både klockat och oklockat.

Mjukvara: Windows 7 Home Premium.

Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

BCCode: 116
BCP1: FFFFFA800C3E3010
BCP2: FFFFF880040A48F0
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000002
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\020612-8860-01.dmp
C:\Users\Minsc\AppData\Local\Temp\WER-11341-0.sysdata.xml

Kör på CCC 12.1

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Uppdate: Fick precis ett "Battlefield 3 har slutat fungera och måste avslutas"...riktigt kul spel det här ju!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:

Jag har problem med att ansluta till servrarna/starta BF3, Detta började någon gång efter senaste patchen strax innan jul.

Problemet jag har är att när jag försöker ansluta till en server så står det i rutan nere till vänster att den först "Joining Server","Initializing" "logging in","Connecting", "loading level" och sedan står det "Playing!". när den visar "Playing!" öppnas spelet och en svart skärm där det står "Loading" visas i ca 5 sekunder sedan stängs spelet ned och det står "Game disconnected: could not join server"

Speciell hårdvara:

Sitter på 5850 och 5870 i CF, men tror inte att detta är något problem då spelet funkade felfritt tidigare. Jag har även uppdaterat drivrutinerna för dem.

Mjukvara:

Senaste

Försökt utan framgång:

- Uppdatera Punkbuster manuellt med hjälp av PBSetup
- öppna portar i Routern
- stänga av UPnP i routern
- Installera om Origins
- Installera om BF3
- Stänga av antivirus program och brandvägg
- Uppdatera Drivrutiner
- Skrivit Mail till EA - Inget svar än
- lägga till origin i windows brandväggen och tillåta allt.

Lösning:

Efter en ganska lång mailväxling med EA-support så föreslog de att jag skulle gå in och stänga av "Allow other network users to connect throgh this computer's internet connection"

Gå till
- Controll Panel -> Network and Internet -> View networ status and tasks

- sedan till vänster klicka på "Change adapter settings"

- högerklicka på den anslutning du använder och välj "properties"

- klicka på fliken "Sharing" och avmarkera boxen "Allow other network users to connect throgh this computer's internet connection"

klart!

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av woxer:

Beskrivning av problem:

Jag har problem med att ansluta till servrarna/starta BF3, Detta började någon gång efter senaste patchen strax innan jul.

Problemet jag har är att när jag försöker ansluta till en server så står det i rutan nere till vänster att den först "Joining Server","Initializing" "logging in","Connecting", "loading level" och sedan står det "Playing!". när den visar "Playing!" öppnas spelet och en svart skärm där det står "Loading" visas i ca 5 sekunder sedan stängs spelet ned och det står "Game disconnected: could not join server"

Speciell hårdvara:

Sitter på 5850 och 5870 i CF, men tror inte att detta är något problem då spelet funkade felfritt tidigare. Jag har även uppdaterat drivrutinerna för dem.

Mjukvara:

Senaste

Försökt utan framgång:

Uppdatera Punkbuster manuellt med hjälp av PBSetup
öppna portar i Routern
stänga av UPnP i routern
Installera om Origins
Installera om BF3
Stänga av antivirus program och brandvägg
Uppdatera Drivrutiner
Skrivit Mail till EA - Inget svar än

Lösning:

-

jag har svårt att se var felet kan ligga någonstans då Allt funkade utan problem innan den senaste
patchen och som läget är nu har jag nästan gett upp hoppet om att få spela det igen..

Testa att lägga till origin i windows brandväggen och tillåta allt. det fungerade för mig

Visa signatur

nyfiken

Permalänk
Medlem

Tyvär det funkade inte heller

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Hur fixar man så att man kan se sin egen ping? Jag vet hur man gör i Internet Explorer, då går man inte och anger battlelog som en betrodd webbplats i Internetalternativ-Säkerhet.

Men jag har Google Chrome, vet någon hur man fixar det här?

Permalänk
Medlem

Problem : Spelet kraschar utan felmeddelande vid kartbyte.
Hårdvara : Se signatur.
Lösning : Finns det någon?

Är så sjukt trött på att det kraschar hela jävla tiden..

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Okej. 3 av 3 vänner har hafft random dissconnects och problem att joina servrar.

Jag ahr gått igenom listan som löste allt för mig och det har även funkat för dem.
JAG REKOMMENDERAR ALLA ATT GÖRA DETTA OM DOM UPPLEVER PROBLEM.

1: Stäng av UPnP i routern
2: Stäng av UAC i Windows
3: Stäng av Windows Firewall
4: Uppdatera Origin Manuellt (detta kan behöva repeteras om problemen kommer tillbaka senare
5:Reparera BF3 (kan också behöva repeteras senare)
6: Uppdatera PunkBuster Manuellt via PBsetup (ska också behöva repeteras senare om problem återkommer)
7: Stäng MSI Afterburner (Fungerar inte att ha igång för alla oss 4 personer som sitter på GTX 570-580 från ASUS)
8: 4 av 4 Använder realtek ljudkort, uppdaterar AC97 och HD audio drivrutinerna (gammla drivisar får BF3 att frysa för 4 av 4 vänner)
9: Följ denna CRASH FIX och starta om datorn. http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/

Nu spelat vi alla BF3 utan random kicks, freeses eller problem att connecta.
(notera att samtliga kamrater har Intel 2500k och ett GTX 570, 2x GTX570 eller ett GTX580 med liknande hårdvara runt om. Nybyggda och felfria för övrigt.=

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!