iPhone-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vingen:

Skulle avråda folk från denne program, med tanke på du blåser in i micen, och från munnen kommer det varmt och fuktig luft och ibland lite annat och bredvid där så sitter det ett vitt klister märke, om den ändra färg, så kan du glömma din iPhone garanti. men det är upp till var och en....

Man ska inte ha mobilen i munnen om du tror det. Sen ska man inte flåsa på den heller. Krävs inte mycket för att den ska känna av att man blåser på micen, och man håller den en bra bit från munnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Man ska inte ha mobilen i munnen om du tror det. Sen ska man inte flåsa på den heller. Krävs inte mycket för att den ska känna av att man blåser på micen, och man håller den en bra bit från munnen.

jaja,,, vänta bara tills du skickar iväg din iPhone till Anovo, du kommer antaligen få svaret "fuktskada" och noterna min sista mening "det är upp till var o en" jag håller mig borta iaf, ville bara påpeka det för andra. Har även läst om vissa iPhone blir fuktskadad i fuktiga utrymme tex badrummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vingen:

jaja,,, vänta bara tills du skickar iväg din iPhone till Anovo, du kommer antaligen få svaret "fuktskada" och noterna min sista mening "det är upp till var o en" jag håller mig borta iaf, ville bara påpeka det för andra. Har även läst om vissa iPhone blir fuktskadad i fuktiga utrymme tex badrummet.

Ja, bäst att inte ringa med den heller. Kan ju bli fuktskadad

EDIT: glömde tillägga att man kan ställa in ocarinan så den spelar en ton genom att bara trycka på en av knapparna, om man nu är rädd för fuktskador...

Permalänk
Medlem

Ingen mer som vill tipsa om roliga spel/apps ganska sugen på att skaffa nya apps. Btw så är alpine crawler väldigt roligt

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk

Jag har skrivit om en hel hög bra apps man kan använda som it-admin eller för att administrera datorer.

Kolla här

Är iPhone en leksak eller kan man använda den som IT proffs? | En teknisk blogg om datorer, iPhone och dreambox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Ingen mer som vill tipsa om roliga spel/apps ganska sugen på att skaffa nya apps. Btw så är alpine crawler väldigt roligt

Har inte läst hela tråden, men det här är några appar jag varmt rekomenderar:

AirVideo - Streamar filmer/videoclip från din dator på din iPhone över WiFi eller 3G nätet. Konverteringen görs löpande medan du tittar och kvaliteten blir kalasbra även över 3G. Ett måste!

BatteryDoctor - Motionerar och maximerar ditt batteri. Skillnaden är faktiskt märkbar efter en laddning.

Caligo Chaser - Har hamnat lite i skuggan av Zenonia, men är minst lika bra om inte bättre i enligt mig. Zenonia II snodde ideer ganska friskt från Caligo Chaser - bla det nya sättet att kombinera föremål. Upplägget skiljer sig lite då all action utspelar sig sidskrollande, ungefär som i "Golden Axe" spelen. Grafiken och musiken utklassar Zenonia med hästlängder!

Espgaluda II - från japanska Cave. Är nog det i särklass snyggaste bästa vertikalscrollande Shoot 'em up spelet på iPhone just nu!

Permalänk
Medlem

Bumpar denna lite.

Har en iPhone 4, har en del apps av de som finns här i tråden men vill ha fler!
Vet inte riktigt alls vad jag letar efter men kan tänka mig allt möjligt faktiskt
Tips?

EDIT : Har letat efter en schysst barcode scanner ett tag, men inte hittat någon stabil / gratis.
Upptäckte dock Bakodo Scanner av en slump, och den är både gratis (har kostat) & stabil. Tar både QR och vanliga barcodes! Utmärkt!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

någon som har tips på nån app för att sortera bilder direkt på iphonen? kunna skapa olika mappar och flytta runt bilderna i dom direkt i telefonen?
Apples photos app är ju rätt värdelös till det..

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Finns det något iphone-app som stödjer multipla inloggningar på MSN?

Visa signatur
Permalänk

LaDiDa! Världens roligaste app

Man sjunger in i mikrofonen sen så autotunar den och lägger till musik

YouTube - Singing Badly in Public with LaDiDa

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

LaDiDa! Världens roligaste app

Man sjunger in i mikrofonen sen så autotunar den och lägger till musik

YouTube - Singing Badly in Public with LaDiDa

Haha testade just den, rätt häftigt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag kör min sista vecka på min iPhone 4 nu innan jag kommer göra mig av med den.
Men till alla er där ute så vill jag rekommendera "Inception - The Movie" appen. Jävligt grym.
Kör in headsetet (med mick) och kör på typ.

Jag testade min första gången på bussen idag, satt mig ner och hörde hur all "prat" miljö sjönk in via micken och blev en skön reverb&delay feeling tillsammans med filmmusiken. Sen när jag gick av bussen och gick längs kungsgatan här i stan så kände den av det och jag "låste upp" en ny dröm, och mijön ändrades..

Jag älskar den här appen.
Hoppas den kommer till Android (om den inte redan finns där!).

5/5 stjärnor.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Finns det något skol program där man kan lägga in sitt schema osv? På svenska helst

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Avstängd

Tråden börjar bli off-topic

Skippa skitsnackat och tipsa om appar istället.

Visa signatur

Våga fråga!

Permalänk
Avstängd

Kalendern?

Skrivet av Wiland:

Finns det något skol program där man kan lägga in sitt schema osv? På svenska helst

Vad är det för fel på den inbyggda kalendern?
För veckoöversikt kan jag tipsa om myWeek.

Annars kan man läsa om iStudiez Pro i artikeln Back to School: Top 10 iPhone Apps for Students

Permalänk
Medlem

BlockArt

BlockArt är riktigt roligt om man gillar att bygga lego eller minecraft.
Radiosity rendrerar i bakgrunden det man bygger.

Definitivt favoriten just nu.

Permalänk
Skrivet av Wiland:

Finns det något skol program där man kan lägga in sitt schema osv? På svenska helst

Den överdrivet bästa jag hittat är "Classes". Inte på svenska dock.
Veckoöversikt, per dag, läxkoll... massa nyttigt.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

TomTom för GPS. Kostar ju en del (500kr+) men finns ju andra sätt... *visslar lite oskyldigt*

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk

konstigt att ingen nämnt "hipstamatic" än. kostar 15 kr i appstore. man får grymt fina bilder; genom att välja objektiv, filmrulle och blixt. läste nånstans att det fanns ca 1400 kombinationer
betyg 6/5 från mig...:D

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har beslutat att flytta de klistrade app-trådarna till samlingstråden, detta för att det inte ska bli för många klistrade trådar på förstasidan, i samband med detta har vi lagt in en tråd för Symbian och en för Windows Phone 7.

Permalänk
Medlem

För er som är intresserade av att komplettera eran iStudiez App så lottar iForum.nu just nu ut iStudiez Pro för Mac helt gratis!
Besök iForum för att delta!

Visa signatur

Ditt nya verktyg i TV-soffan: ShowTrack

Permalänk
Medlem

Hittade ingen officiell IPad apps tråd så jag frågar här. Letar efter ett VLC alternativ för IPad som är gratis?

Permalänk
Medlem

sleep cycle
dropbox
mobilemouse
camera+
nordea eller motsvarande bank.
airvideo
soundhound
IMDb
remoteless
heytell
todo
BBK
Scan
Feedmeoil
fragger
burn the rope
canknockdown
tiny wings
osmos
CYDIA

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem

har glömt av lösenordet till min säkerhetskopiering nu när jag skulle återställa min telefon..

har som sagt väldigt viktiga antekningar angånde jobb m.m ..

hur kan jag lösa detta?

TACKSAM FÖR SVAR SWECLOCKERS !!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av 1Nkz:

har glömt av lösenordet till min säkerhetskopiering nu när jag skulle återställa min telefon..

har som sagt väldigt viktiga antekningar angånde jobb m.m ..

hur kan jag lösa detta?

TACKSAM FÖR SVAR SWECLOCKERS !!!

Vad har det med "Iphone apps du inte klarar dig utan" att göra?

Liten fråga bara sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

har glömt av lösenordet till min säkerhetskopiering nu när jag skulle återställa min telefon..

har som sagt väldigt viktiga antekningar angånde jobb m.m ..

hur kan jag lösa detta?

TACKSAM FÖR SVAR SWECLOCKERS !!!

Varför skrev du inte upp koden när du valde den? Det är i alla fall ett tips som kommer från mitt hjärta till dig, man får god användning av det.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

För de som gillar panoramafotografering så måste jag varmt rekomendera AutoStitch, lätt det häftigaste och enklaste panorama-programmet jag använt, ta kort på hur brett du än vill (eller helt och hållet 360grader) genom att fotografera varje vy så att du har minst 30% av ytan till vad föregående bild tog, när du tagit säg 2 till 20 bilder (går säkert med fler) så trycker du bara på en knapp så sätter den ihop bilderna automatiskt och det på ett väldigt fint sätt utan synliga skarvar alls, sen beror det väl också på fotografen om man nu skulle lyckas få skarvar och inte fotar tillräckligt "rakt" Men lätt värt vad det kostar om man gillar panorama.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Ungefär hur mycket minne tar en app? Hur kollar man det? Jag menar då appar som Temple run, Instagram, Facebook, Skype osv.

Edit: Tagit reda på detta så behöver inget svar.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Greedy Kitten såklart!

Enda spelet/appen man behöver

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem

Ohm's Lag

Hej! Tänkte tipsa om min app "Ohm's Lag". Ni som vill kolla vad det är för något kan klicka på LÄNKEN HÄR Jag gjorde den för vi änvänder Ohms lag väldigt mycket i skolan och då underlättade min app väldigt mycket. Nu slipper jag räkna ut sakerna själv. Den kommer nog bara finnas kvar någon enstaka månad till, så passa på att köpa appen nu så du inte går miste om den

Visa signatur

http://www.phoneaccessories.se - Fynda mobil- och surfplattetillbehör till låga priser!