Ace of Sweden sålt till okänd utländsk köpare

Permalänk
Medlem

Har sedan första stund hållt mig så långt bort jag kan från Ace of Swedens produkter. Kännts plastiga, billiga och haft låg kvalite. Sedan när skandalen med nätaggen kom var jag inte överaskad. Märktes på lång väg att det handlade om ett företag som var mer ute efter snabba pengar än att sälja bra produkter och göra ett starkt varumärke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Vem vill köpa svenskt?

Northern Star
några av världens bästa TV-apparater tillverkas mitt i vårt lilla land. etc. men hur många svenskar känner till våra svenska kvalitets-märken egentligen? Inte många.

Gick dem bankrutt eller vad hände med Northern Star? Dem vara försvann mitt ut i ingenstans? deras hemsida är borta och allt, inte ihågkommen av någon pga att svenskarna visste knappt om deras existens.

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar vad dem tyckte varumärket var värt?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Hur i h-vete tänker ni?

De sålde defekta nätagg, dvs. transformatorer, dvs. det som ska leverera kraft och energi till alla dyra komponenter man har i en dator.

Jo ofta folk köper"dyra komponenter" som sedan ska drivas av ett Ace-agg för 200-300 kr.

Skrivet av Sideburns:

Har sedan första stund hållt mig så långt bort jag kan från Ace of Swedens produkter. Kännts plastiga, billiga och haft låg kvalite. Sedan när skandalen med nätaggen kom var jag inte överaskad. Märktes på lång väg att det handlade om ett företag som var mer ute efter snabba pengar än att sälja bra produkter och göra ett starkt varumärke.

Men hallå. Ace of sweden säljer budgetprylar till ett lågt pris, vad är det för fel med det.

Har själv byggt flera "billiga" datorer till vänner och bekanta med Ace:s chassin. Ingen som har klagat än så länge.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Har sedan första stund hållt mig så långt bort jag kan från Ace of Swedens produkter. Kännts plastiga, billiga och haft låg kvalite. Sedan när skandalen med nätaggen kom var jag inte överaskad. Märktes på lång väg att det handlade om ett företag som var mer ute efter snabba pengar än att sälja bra produkter och göra ett starkt varumärke.

Det ända jag kan hålla med dig om är att ace produkter är billiga.
Jag kan varmt rekommendera:
Ace Edge 3200 (mus)
Ace Edge SX500 (headset)
Ace ML500W (laptop mus)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

?? vadå skadat? Hur som helst är det synd att ännu ett svenskt varumärke säljs till annat land. har en Ace edge 3200 mus och är hysterikst nöjd med den. Springer cirklar runt Tex 518 MX osv. Har inte provat de andra produkterna men är de i närheten av musens kvalle är dom verkligen inte "skadade"

Nättaggen!! Gå bak i historiken wså får du se. Sweclockers test av deras nättagg var en bidragande faktor att alla butiker tog bort dom från hyllan! Tack för det!!
Och sen att Ace edge 3200 skulle springa cirklar runt MX 518 (ROFL) är ju inte helt sant.

Skrivet av Zotamedu:

Det är ju då man ska köpa för då får man det billigt.

Billigast är inte bäst, kanske därför vissa bilar som är bättre, är dyrare än skitbilar!!

Skrivet av IamShortyX:

Långt ifrån skadat, dom har vissa produkter som e värdelösa men det har dom flesta tillverkarna. Har själv ett edge3200 gaming mouse och ett 2.1 system som jag är extremt nöjd över!
Tycker det är riktigt synd att dom säljer samt att volvo och saab oxå sålt till utländska företag. Kan inte sverige bara försöka hålla kvar våra företag så vi syns på kartan!!!

Tycker du att du är nöjd med det... ok! Men jag tror att du kunde varit riktigt belåten och supernöjd med en bättre produkt! Som sagt, man får vad man betalar för!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Undrar vad dem tyckte varumärket var värt?

Ja man kan ju undra varför dom inte tog ett annat namn, så skadat som Ace är! Men det är väl mycket formaliteter/regler inblandat

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IamShortyX:

Långt ifrån skadat, dom har vissa produkter som e värdelösa men det har dom flesta tillverkarna. Har själv ett edge3200 gaming mouse och ett 2.1 system som jag är extremt nöjd över!
Tycker det är riktigt synd att dom säljer samt att volvo och saab oxå sålt till utländska företag. Kan inte sverige bara försöka hålla kvar våra företag så vi syns på kartan!!!

Det är inte ens de själva som tillverkar produkterna... De surfar in på en kinesisk sida lite snabbt och beställer hem produkter de vill ha och ber dem sätta på ace of swedens logga...

Var i ayia napa i somras, jag och polarna delade på ett par datorhögtalare för runt 800kr för att ha något att dunka med, "wave" tror jag de hette. Vad ser jag när jag kommer hem då? Jo, samma högtalare, fast nu var det visst ace of sweden som "tillverkar" dem.

Hatar företag som bara köper hem färdiga och värdelösa kinesiska produkter och klistrar dit ett eget märke och sedan säljer dem till överpris. Gör något själva eller skit i det.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Defeat^:

Det är inte ens de själva som tillverkar produkterna... De surfar in på en kinesisk sida lite snabbt och beställer hem produkter de vill ha och ber dem sätta på ace of swedens logga...

Var i ayia napa i somras, jag och polarna delade på ett par datorhögtalare för runt 800kr för att ha något att dunka med, "wave" tror jag de hette. Vad ser jag när jag kommer hem då? Jo, samma högtalare, fast nu var det visst ace of sweden som "tillverkar" dem.

Hatar företag som bara köper hem färdiga och värdelösa kinesiska produkter och klistrar dit ett eget märke och sedan säljer dem till överpris. Gör något själva eller skit i det.

Är du medveten om att du precis sågade hela grafikkortsmarknaden? Med den filosofin kan du aldrig köpa ett referenskort för de tillverkas precis på det sättet. Faktum är att det är väldigt mycket som tillverkas så.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Scam of Sweden kan de ju byta namn till, det stämmer ju iaf.

Permalänk
Avstängd

Men då blir det ju inte speciellt svenskt om det inte är svenskt.
Då kan det ju inte heta Ace of Sweden längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Det är inte ens de själva som tillverkar produkterna... De surfar in på en kinesisk sida lite snabbt och beställer hem produkter de vill ha och ber dem sätta på ace of swedens logga...

Var i ayia napa i somras, jag och polarna delade på ett par datorhögtalare för runt 800kr för att ha något att dunka med, "wave" tror jag de hette. Vad ser jag när jag kommer hem då? Jo, samma högtalare, fast nu var det visst ace of sweden som "tillverkar" dem.

Hatar företag som bara köper hem färdiga och värdelösa kinesiska produkter och klistrar dit ett eget märke och sedan säljer dem till överpris. Gör något själva eller skit i det.

ahhahahahhahhahaha dagens

Jag vet inte om jag missförstod eller om du är naiv, men det finns i princip inte ett enda företag idag som gör sina egna produkter

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

ahhahahahhahhahaha dagens

Jag vet inte om jag missförstod eller om du är naiv, men det finns i princip inte ett enda företag idag som gör sina egna produkter

Det är skillnad på att köpa redan färdig produkt och sätta sitt emblem på, och att själv utveckla en produkt och låta tillverka den i Kina.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Skatteflykt...?

Det är väl nått företag skrivet på någon jungfruö gissar jag?

Permalänk
Medlem

Edge 3200 har jag kört i 1 år nu, och är helnöjd! Verkligen inte plastig, och de keramiska fötterna under ger grymt glid på rätt musmatta.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=501936

Man kanske skulle köpa 1 till och lägga på lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spill:

Jo ofta folk köper"dyra komponenter" som sedan ska drivas av ett Ace-agg för 200-300 kr.

Det spelar eg. ingen roll om det är värstinggrejer, om du eller jag tycker att burken kostar mycket personligen.

Transformatorn ska inte vara så undermålig och fejkmärkt att den relativt lätt förstör maskinen.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Farväl Ace of Sweden. Vi kommer inte sakna er.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

ahhahahahhahhahaha dagens

Jag vet inte om jag missförstod eller om du är naiv, men det finns i princip inte ett enda företag idag som gör sina egna produkter

Så det är ingen skillnad på om jag sitter hemma och designar en produkt och ritar ut kretskort och allt, och sedan ser till att en kinesisk fabrik börjar tillverka dem, jämfört med (i ace of swedens fall) åker ner till kina, tittar på färdiga produkter och beställer hem dem med min logga på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Är du medveten om att du precis sågade hela grafikkortsmarknaden? Med den filosofin kan du aldrig köpa ett referenskort för de tillverkas precis på det sättet. Faktum är att det är väldigt mycket som tillverkas så.

Skillnaden med grafikkort är att tillverkarna åtminstone gör egna kylare i de flesta fallen. Och jag skiter fullständigt i märket, jag väljer det som är billigast/snyggast/har bäst kylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Northern Star
några av världens bästa TV-apparater tillverkas mitt i vårt lilla land. etc. men hur många svenskar känner till våra svenska kvalitets-märken egentligen? Inte många.

Gick dem bankrutt eller vad hände med Northern Star? Dem vara försvann mitt ut i ingenstans? deras hemsida är borta och allt, inte ihågkommen av någon pga att svenskarna visste knappt om deras existens.

Enda "tillverkaren" som finns idag är Lava, Peoples of Lava, men de skruvar bara ihop färdiga komponenter någon annan designat åt dom. De gick ihop med Northern Star som aldrig hade några jävla produkter (att tala om) 2008 - 09 tror jag. Du har också killen som driver Swedx med sina trächassin som är tillverkade här (antar jag då vi är råvaruland på området) som får prylar levererade till Sverige.

Det är inget att bry sig om och inte det minsta och har aldrig varit high-end. Vi har även haft kommersiella tillverkare som Luxor i vårt land som faktiskt sålts i miljoner med exemplar. Men varför bry sig om gamla misslyckade företag som inte investerar i framtiden. Tom Philips har inte ens egen tv-tillverkning längre, den är såld och på väg att integreras av bolaget som redan tillverkar deras monitorer och billigare TV-modeller. Dessutom sålde de sin andel i LGs fabriker som tillverkar LCD/TFT-paneler för några år sedan. Sony är också på väg ut ur den branschen och har sålt sin andel i S-LCD. Att sälja Sharp-paneler med utdaterade kontrollerkort är inte så intressant som boutiquemärken som Loewe, Lava etc. Svårt att göra något bättre än de som tillverkar panelerna, all elektronik som driver de, har mer erfarenhet på mjukvara i apparaterna osv. LG som t ex inte tillverkat så mycket av elektronik-komponenterna börjar t ex tillverka egen SoC för att ha något att tävla med när de börjar köra en variant av Google TV 2.0. De som vänder sig bort från branschen kan bara köpa det andra ger dom. Sharp, LG och Samsung är inte bara elektronikkonglomerat med egna märken utan tillverkar också panelerna. Det är anledningen att de kan konkurrera där. Vad de som inte bidrar med något gör är i stort sett ointressant, och de får nog hålla sig till nischar som TVs för hotell osv.

Permalänk

EDGE 3200 under annat namn

Jag kör ett inlägg i denna gamla tråd, ifall det är någon som letar efter musen edge 3200 och inte hittar den.
Den går för närvarande att köpa från Irland (via ebay). Den går under namnet Prestigio PMSG1.

Permalänk

Finns numera hos Teknikmagasinet, antingen har Ace of sweden bytt namn eller så är det en exakt kopia.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Visa signatur

Snuttinuttan
CPU: Intel Core i5-4670k@4,5ghz GPU: MSI GTX 760@Stock
RAM: 12GB Okänt märke 1333mhz 9-9-9-24 PSU: OCZ-ZS 550
MOBO: ASRock z87m-pro4 CASE: Cooler Master CM690

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SimonGranstrom:

Finns numera hos Teknikmagasinet, antingen har Ace of sweden bytt namn eller så är det en exakt kopia.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Fast körde inte Ace of Sweden bara billiga prylar från Kina med eget klistermärke? Det finns många billigare spelmöss som är såna. Exakt samma mus med olika märke beroende på vilken affär man köper från.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24