Permalänk

Konstigt jag fick då den nya prog. varan att fungera på min dator!

Det första jag klickade på efter installation av 1.18 var 500MHz pollrate och sen hängde prog. sig!
Efter omstart av datorn fungerade allt perfekt precis som min gamla s775 som också hade w7x64.

Permalänk

Hej Mionix! Sponsrar ni gamers eller har planer för att göra detta? återkom gärna!
Tack

Permalänk

Nähä nu fungerar det inte längre, vf!

Permalänk
Medlem

Nytt svar från Mionix angående Naos 5000 drivers.

Vi arbetar på det och har fått ett lovatdatum av våra mjukvaruutvecklare, jag vill dock inte släppa det datumet än innan jag vet om det kan hållas, men det bör inte dröja allt för länge nu. Kan inte annat än att be om ursäkt för det tagit så lång tid.

Kan ju hoppas detta hålls, och att det verkligen är snart.

Permalänk
Medlem

Hej mionix,

Kan ni läsa denna tråd och kommentera tack!

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1073297-s...

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken om ni har nya produkter på gång?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Skrivet av Marwin88:

Lite nyfiken om ni har nya produkter på gång?

De lär ju behöva fixa supporten på de gamla först

Permalänk
Medlem
Skrivet av streetracing:

De lär ju behöva fixa supporten på de gamla först

Så länge folk köper deras produkter lär de inte göra något alls, kanske om alla började bojkotta dem så skulle det hända saker o ting. Vi konsumenter kan påverka som starkast genom plånboken.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Mionix

Hej SweClockare!

Jag får be om ursäkt för sent svar!
Vi jobbar på att åtgärda de buggar som finns med NAOS 5000 mjukvaran gällande Windows 7 64 bitars OS.

Problemet vi har är att vi måste återskapa de fel som ni användare har för att sedan kunna lösa problemet och för att göra detta måste vi veta vilket moderkort och andra komponenter ni har i era burkar samt vilka program ni kör samtidigt.

Tyvärr har vi gått ut i supportern och lovat kunder att vi ska lösa ett par buggar och detta till alla vilket har varit problematiskt för en del användares fel gällande CPU-stack, 64 bitars kompatibilitet och dubbelklick och har åtgärdats medan andra användares problem har kvarstått efter de uppdateringar vi gjort.

Det som ni kan göra för att hjälpa oss att åtgärda ert problem är att återkomma med den komponentuppsättning ni använder ihop med vilket OS om det inte rör Windows 7 64 bitars samt vilka program som ligger i bakgrunden som inte hör till den "normala".

Vi uppskattar om detta skickas till support@mionix.net.

Jag vågar inte lova när en ny mjukvara kommer att vara tillgänglig men att åtgärda de brister som finns har varit vår högsta prioritet under en längre tid.

Kunder som har haft problem i över 1 år av högre rang kommer på något sätt att ersättas och vi kommer själva att kontakta dessa.

Med Vänliga Hälsningar,
Peter Nygren
VD på Mionix

Permalänk
Medlem

Man tackar för svaret. Detta är något jag blir glad över.

Att ni själva går ut och talar om vad som händer osv med saker och ting.
Så man tackar väldigt mycket för den info vi fått här nu.
Hoppas det går frammåt, i en snabbare takt ^^ Då mitt problem med CPU-stack är lite jobbigt =/

// Tobias

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Text...

Med Vänliga Hälsningar,
Peter Nygren
VD på Mionix

Jag har haft problem i nästan exakt ett år och hela tiden ger ni konstiga svar. Ni skickade för länge sedan ut en 1.18 beta som löste vissa problem men tog sönder annat. Ni säger hela tiden att något nytt är på gång men inget händer. För ett tag sen tog ni ju till och med bort 1.17 från hemsidan!

Förstår ni inte att er kommunikation med användarna är under all kritik? Titta bara på vad folk har kopierat in från er support i den här tråden. "Det är klart om en vecka", varje vecka...

Inte nog med att alla mjukvaruproblem med musen så har min NAOS 5000 nu börjat dubbelklicka. När man köper en mus för så mycket pengar så förväntar man sig att den ska klara sig bra mycket mer än ett år!

Det är så otroligt synd att ni inte kan sköta företaget när mössen annars är så väldigt sköna.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Jag tror jag hittat felorsaken!

Om jag startar Google Chrome med bara startsidan uppe (1 flik) fungerar det men om jag har några flikar öppna så lägger 1.18 av!
Stänger jag Chrome så hoppar 1.18 igång igen!?

Om Mionix är intresserad att veta vilka flikar så skicka PM!
Kan även skicka skärmdump på vilka processer som går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av streetracing:

Jag tror jag hittat felorsaken!

Om jag startar Google Chrome med bara startsidan uppe (1 flik) fungerar det men om jag har några flikar öppna så lägger 1.18 av!
Stänger jag Chrome så hoppar 1.18 igång igen!?

Om Mionix är intresserad att veta vilka flikar så skicka PM!
Kan även skicka skärmdump på vilka processer som går.

Läste det där någon annanstans tidigare också, inget nytt problem tyvärr, något som dem förmodligen har känt till ett bra tag.
Men det skadar inte att skicka dem skärmdump eller liknande, kanske snabbar upp processen lite.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Läste det där någon annanstans tidigare också, inget nytt problem tyvärr, något som dem förmodligen har känt till ett bra tag.
Men det skadar inte att skicka dem skärmdump eller liknande, kanske snabbar upp processen lite.

Jahapp, då har man uppfunnit hjulet igen i onödan...

Kom bara på det eftersom det fungerade ibland

Permalänk
Mionix

Hej Sweclockare!

Precis som streetracing säger så har det visat sig att Chrome har varit ett problem. En del av våra kunder som haft problem med att mjukvaran låser sig när man trycker apply eller ok har kunnat gå förbi detta problem genom av avsluta Chrome helt. Detta har även fungerat på våra testmaskiner och är det fler som lider av detta problem så vore vi väldigt tacksamma om även ni kunde testa, så vi kan isolera problemet.

Även dubbelklickproblemet har i vissa fall visat sig varit påverkade av Chrome, att musen inte har haft några problem i andra webläsare men har dubbelklickat när man använder Chrome eller har Chrome igång i bakgrunden. Även detta får ni gärna testa och se om problemet löser sig eller kvarstår.

Finns det användare som INTE använder Chrome och ändå har en mus som dubbelklickar tar vi gärna emot hårdvaruspecifikation via supportmailen support@mionix.net

Vi är väldigt tacksamma för att vi har så hängivna kunder och tillsammans hoppas vi kunna lösa alla mjukvaruproblem inom kort.

Med vänliga hälsningar
Mionix Support Team

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Hej Sweclockare!

Precis som streetracing säger så har det visat sig att Chrome har varit ett problem. En del av våra kunder som haft problem med att mjukvaran låser sig när man trycker apply eller ok har kunnat gå förbi detta problem genom av avsluta Chrome helt. Detta har även fungerat på våra testmaskiner och är det fler som lider av detta problem så vore vi väldigt tacksamma om även ni kunde testa, så vi kan isolera problemet.

Även dubbelklickproblemet har i vissa fall visat sig varit påverkade av Chrome, att musen inte har haft några problem i andra webläsare men har dubbelklickat när man använder Chrome eller har Chrome igång i bakgrunden. Även detta får ni gärna testa och se om problemet löser sig eller kvarstår.

Finns det användare som INTE använder Chrome och ändå har en mus som dubbelklickar tar vi gärna emot hårdvaruspecifikation via supportmailen support@mionix.net

Vi är väldigt tacksamma för att vi har så hängivna kunder och tillsammans hoppas vi kunna lösa alla mjukvaruproblem inom kort.

Med vänliga hälsningar
Mionix Support Team

det var som. fungerae nu när jag stängde chrome har bara testat det en gång nu men återkommer när jag har fått tid att pröva programmet mera.

En sak dock. det tar en 5 sek för musen att byta färg samt för programmet att börja svara igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Hej Sweclockare!

Precis som streetracing säger så har det visat sig att Chrome har varit ett problem. En del av våra kunder som haft problem med att mjukvaran låser sig när man trycker apply eller ok har kunnat gå förbi detta problem genom av avsluta Chrome helt. Detta har även fungerat på våra testmaskiner och är det fler som lider av detta problem så vore vi väldigt tacksamma om även ni kunde testa, så vi kan isolera problemet.

Även dubbelklickproblemet har i vissa fall visat sig varit påverkade av Chrome, att musen inte har haft några problem i andra webläsare men har dubbelklickat när man använder Chrome eller har Chrome igång i bakgrunden. Även detta får ni gärna testa och se om problemet löser sig eller kvarstår.

Finns det användare som INTE använder Chrome och ändå har en mus som dubbelklickar tar vi gärna emot hårdvaruspecifikation via supportmailen support@mionix.net

Vi är väldigt tacksamma för att vi har så hängivna kunder och tillsammans hoppas vi kunna lösa alla mjukvaruproblem inom kort.

Med vänliga hälsningar
Mionix Support Team

Angående CPU-stackningen, är det Chrome som är tjuven i dramat där med?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Mionix
Skrivet av Marxor:

Angående CPU-stackningen, är det Chrome som är tjuven i dramat där med?

Hej Marxor!

Detta har vi inte fått bekräftat, det kan även vara helt firmware relaterat. Men de som har detta problemet får gärna testa, så vi snabbt kan få klarhet i detta och uppdatera mjukvaran och slippa dessa problem i framtiden.

Med vänliga hälsningar
Mionix Support Team

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Hej Marxor!

Detta har vi inte fått bekräftat, det kan även vara helt firmware relaterat. Men de som har detta problemet får gärna testa, så vi snabbt kan få klarhet i detta och uppdatera mjukvaran och slippa dessa problem i framtiden.

Med vänliga hälsningar
Mionix Support Team

Jag skulle nästan kunna svara på det.
Jag sitter med Firefox (Chrome finns inte på datorn, och har aldrig gjort heller).
Och jag har CPU-stack problemet sedan väldigt långt tillbaka. Har testat allt möjligt.
Skickat in info om datorn till er, en mer detaljerad text om hur problemet är.
Till och med en video där jag visar vad som händer i tex World of Warcraft när man rör
musen och det så kallade CPU-stack drar igång och jävlas med en.

Jag personligen skulle säga att det nog är fire/software som skapar detta.
Tråkigt nog, eftersom det skulle vara nice med en mus som fungerar som den ska
(har inte gjort det sedan jag köpte den för kanske 8-9 månader sedan.)

Till och med fått en ny av Inet för att första inte fungerade som den skulle,
iaf vad vi trodde då

Men jag förstår er, allt kan strula. Jag hoppas dock det kommer en lösen snart.
Vore inte helt fel, för det börjar bli skapligt irriterande att behöva dra ut musen var 5-15min varje
dag nu i 8-9 månader.

Ha en trevlig dag (eller natt kanske man ska säga klockan 3 på fredags natten ).
// Tobias Andersson.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Mionix 3200 hos inet.se förra året och nu har min scroll slutat funka av någon anledning :S

Är det vanligt att den slutar funka?

Permalänk

hejdå mionix. 2 år och ingen ny mjukvara. Nej, sista gången jag handlar av det här pajas företaget.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Nu börjar det minst sagt bli lite tröttsamt att vänta på nya firm/software's för Naos 5000 =/

CPU-stack problemet tar kål på mig. Och då får ni tänka på att jag haft detta sedan början av
sommaren förra året.

Nu får ni se till att rappa på lite faktiskt Tror en lite fler folk än jag
väntar en del på nya drivers.

Permalänk
Medlem

Aldrig mer kommer jag att köpa produkter av er pga den dåliga service och dålig mjukvara till NAOS 5000. Hoppas ni lär av era misstag MIONIX!

Permalänk
Medlem

Ja det går sannerligen inte åt rätt håll.
Har en R.A.T. 7 just nu, den funkar klockrent.

Hade innan dess Naos 5000. Vad hände med den? Jag slängde den pga oöverträffad missnöjdhet. Jag förstår inte hur man kan skicka ut en produkt utan att ha testat den ordentligt först, för det kan ni ju inte ha gjort, med tanke på alla möjliga personer som är missnöjda och har haft problem.

Sen det som är ännu mer störande, det är att ni aldrig har gått ut med någon info på eran hemsida vad som händer. Ni skickar alltid privata mejl, du psst psst här har du en beta-uppdatering av firmware som kanske hjälpa dig (kompis kompis). Ja eftersom det uppenbarligen är fler som drabbats av problem, varför skickar ni inte ut infon på hemsidan bara?

Jag har ett tangentbord från er, Mionix Zibal 60, som jag är nöjd med, efter 5 veckors väntan på nya knappar, närmare bestämt 8, 9 och 0, där SHIFT-symbolerna inte stämde. Jag vet inte hur man kan missa sådana saker på produkter som man kör ut till rätt saftiga priser (då 1500:- på NetOnNet). Ut med grejerna bara så att vi tjänar in pengar från produktionen så fort som möjligt så vi kan utveckla mer ofärdiga produkter som vi kommer skicka ut.

Inte heller detta problemet med de felaktiga tangenterna på Mionix Zibal 60 står det om på hemsidan. Och att ni faktiskt skickar ut nya om man bara säger till!

Jag säger det att ni är skyldiga era kunder mycket mer information på HEMSIDAN än för några enstaka stackare på SweClockers, hela Sveriges Mionix-användare befinner sig inte här inne.
Edit: Inte från andra delar av världen heller.

Skärpning nu! Så kanske man köper sig en och annan produkt från er igen, men jag kommer kräva mycket högre kvalitet och service i så fall.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Jag tryckte "Gilla" på ditt inlägg. Men sen tryckte jag "Ångra". Jag har inte varit på forumet så länge så jag visste inte att man kunde gilla.

Permalänk
Medlem

Nu har det gått ett tag igen sedan dom sa någonting sist. Visst det är "bara" 20 dagar ca.
Men det är för mycket just nu med tanke på hur läget ser ut.

Så Mionix, ut med info, se till att fixa updates för Naos 5000..
För det blir bara mer och mer irriterande att musen lever sitt egna liv.
Jag tackar inte nej till en update på firm/software

EDIT* Är det någon som hört nånting mer om vad som händer hos Mionix?
För detta börjar bli riktigt segt, att vänta på nånting som inte verkar finnas där.
Nu får ni ta och skärpa er, fixa era problem. Fixa Naos 5000, så den går att använda normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjolken:

Nu har det gått ett tag igen sedan dom sa någonting sist. Visst det är "bara" 20 dagar ca.
Men det är för mycket just nu med tanke på hur läget ser ut.

Så Mionix, ut med info, se till att fixa updates för Naos 5000..
För det blir bara mer och mer irriterande att musen lever sitt egna liv.
Jag tackar inte nej till en update på firm/software

EDIT* Är det någon som hört nånting mer om vad som händer hos Mionix?
För detta börjar bli riktigt segt, att vänta på nånting som inte verkar finnas där.
Nu får ni ta och skärpa er, fixa era problem. Fixa Naos 5000, så den går att använda normalt.

Om du inte prövat den än, deras beta firmware; http://dl.dropbox.com/u/8901598/N5%20Firmware/N5K_fw_112.rar

Skrivet av Instruktioner:

How to: Upon finish of the update. Please re-plug the mouse, and delete the device
from the Device Manager (listed as a keyboard) and re-scan for the new hardware to install the
mouse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyroz:

Om du inte prövat den än, deras beta firmware; http://dl.dropbox.com/u/8901598/N5%20Firmware/N5K_fw_112.rar

Fungerar ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Fungerar ej

För att inte tala om hur oproffsigt det är att ha en "hemlig" beta firmware liggande på en dropbox. Sen att man behöver ta bort musen från Device manager för ju inte saken bättre. Framförallt om man som jag har flera saker med samma namn där så man får chansa sig fram tills det fungerar och sen installera om alla andra saker man tog bort...

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Fungerar ej

Länken eller firmwaren?