Qpad MK-85 Pro och MK-50 Pro

Permalänk
Medlem

Synd att det finns så få tangentbord med Cherry Clear och de som finns är av tveksam kvalité/sämre funktioner än många andra tangentbord. Jag menar det är ju mer eller mindre bruna brytare (fast för män ), så de brode väl kunna sälja hyftast ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomhowler:

Intressant att tangentbord nog är den enda produkt som primärt görs för vänsterhänta, dvs personer som använder mus/trackball med vänstern. Undra vilka som först flyttar numpaden på vänster sida så den inte är ivägen för en bra placering på styrdonet. Tills dess håller jag tummarna för att det ska komma ett liknande bord utan numpad (finns säkert, har inte letat så noga).

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är gravt vänsterhänt, men har alltid styrt musen med höger hand. Det är inget som hindrar dig som högerhänt att styra musen med vänster hand . Allt handlar om träning även om det känns muppigt till en början.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidN:

Jag gick från ett gammalt klassiskt Keytronic KT2001 som tyvärr kastade in handduken.

Sämst kvalite på dem, men sköna med tanke på vad det var.

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..

Permalänk
Medlem

Har själv ett MK-50 och kan bara rekommendera det!
Själv är jag inte direkt så mkt för macro funktioner och liknande utan vill bara ha ett jävligt skönt tangentbord som gör det det ska. Hade ett SS 7G som efter 3 års användning faktiskt gav vika på vissa knappar som jag säkerligen misshandlat lite för mkt... Det var även svarta brytare på det och jag kände att jag gärna skulle vilja ha röda, då det i teorin iaf skulle kännas mindre ansträngt att skriva längre texter och även lira längre sessioner bla, vilket visade sig stämma.

Mkt nöjd! Tack för en fin recension!

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

Antar att det är många som gått från Logitech Illuminated till mekaniskt tangentbord? Är inte det en väldigt stor omställning från låga "laptop-tangenter" till höga/tröga? Måste ta mig till någon butik och prova känner jag.

Jo, det är en jävla skillnad. Jag bytte från Illuminated till Mk-50, och har inte riktigt vant mig än. Tangentbordet lär inte gå sönder på ett tag (har slitit ut ett antal Logitech och Microsoft de senaste åren), men är rejält högt och lite knepigare att skriva på. Det verkar dock vara en vanesak, men än så länge gör jag betydligt fler missar på Mk-50 än jag gjorde förut. Plus förstås att det låter som fan - går inte att använda det om någon annan sover i rummet t ex.

Visa signatur

__________
Rickenbacker

Permalänk
Medlem

Om man använder ljudingångarna på tangentborden (mk-50/mk-85) så tappar man ingen ljudkvalité mot att koppla direkt till ljudkortet va? Har mk-50 ljudingångarna? Vad är den största skillnaden mellan dessa två tangentbord? avsaknaden av bakgrundsbelysning på mk-50?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Tangentbord med mekaniska brytare är på frammarsch och ett av företagen som hakat på trenden är svenska Qpad. SweClockers tar en titt på två modeller med gamingorienterade Cherry MX Red.

Läs artikeln

Oj, 1300? Nja, 900 hade jag nog kunnat ge, kanske 1000. Och ett tangentbord utan bakgrundsbelysning skulle jag inte ge 200 för om det inte var gjort av rent guld.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ett gaming tangentbord ska ha sladd!! Men till HTPC.n helt klart är det nice med trådlöst då.

Kanske om man kör fps så, men det gör jag aldrig...

On topic: Läckra tangentbord, mums.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Kanske om man kör fps så, men det gör jag aldrig...

On topic: Läckra tangentbord, mums.

Kvittar väl vilket spel det är, vem vill byta batterier mitt i spelet!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vilket är det tystaste mekaniska tangentbord som finns att köpa?
Dvs med minsta möjliga klickljud.

Visa signatur

2500k | Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | 8GB G.Skill 1600MHz | Asus 560Ti DCII TOP | Samsung 830 128GB | LG W2220P
MSI Wind u100 @ 1.92GHz

Permalänk
Medlem

Ett tangentbord med antingen röda eller svara brytare med en användare som inte slår ner tangenten. Det är i stort sett ljudlöst eftersom röda och svarta brytare inte har något klickande motstånd förutom när dem slår i botten på tangentbordet vilket dem inte behöver göra om man skriver med rätt tyngdpunkt...

Men det är inte realistiskt. Det kommer låta om du användet ett mekaniskt tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kvittar väl vilket spel det är, vem vill byta batterier mitt i spelet!

2 gånger per år? Helt ok.
-------------------------------
Mekaniska t-bord är så sköna, testade logitechs trådlösa och de var ruggigt svampiga, skulle vara sweet med en sladdfri version av detta :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ophe:

Synd att det finns så få tangentbord med Cherry Clear och de som finns är av tveksam kvalité/sämre funktioner än många andra tangentbord. Jag menar det är ju mer eller mindre bruna brytare (fast för män ), så de brode väl kunna sälja hyftast ändå.

Står du ut med lite jobb så går det att bygga om ett tangentbord till MX clear.

Köp två tangentbord, gärna liknande, ett med mx black och ett med mx brown

Demontera switcharna och byt fjädrarna mellen tangentborden så har du ett mx red (black innan) och ett mx clear (brun innan). En del pyssel, men det funkar.

Black och red har samma slider
Brown och clear har samma slider
Black och clear har samma fjäder
Brown och red har samma fjäder

Blå, i stort sett helt egen, möjligen om fjädern är gemensam.

Angående prissättningen, bra produkter får gärna kosta. Det är av den anledningen som det finns folk som gärna betalar en halvmiljon för en bil eller en halv månadslön för en skrivbordsstol. Samma sak med tangentbord, kvalitet kostar.

Drömtangentbordet som jag hoppas dyker upp snart är något liknande Cherry g81-1800 med valfria brytare och nordisk layout. Grymt skön layout med ungefär samma bredd som ett tenkeyless men med numpaden kvar. Har kört med ett sådant på jobbet i några år nu och trivs mycket bra med det, speciellt efter lite switchbyten till mx clear i bokstäverna och mx black i numpaden.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Det disskuteras hela tiden hur bra MK-50 är för att spela på. Men hur bra är det egentligen för att skriva på? Skulle väldigt gärna höra några åsikter om detta.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windurn:

Vilket är det tystaste mekaniska tangentbord som finns att köpa?
Dvs med minsta möjliga klickljud.

blåa brytare har klickljud men röda, svarta och bruna har inte det.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant med ett test av corsairs tangentbord men själv väntar jag på att Razor Black Widow Ultimate Stealth ska komma hit. Nu med tystare tangenter än föregångaren (cherry red?) och en matt finish istället för blank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Corsair först, knappast, fanns hur många tangentbord som helst med röda innan dem.

Först med ett tangentbord för gaming med röda switchar men det borde ju vara självklart i en sån här tråd.

Permalänk
Medlem

Cherry MX-red <3

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Ska bli intressant med ett test av corsairs tangentbord men själv väntar jag på att Razor Black Widow Ultimate Stealth ska komma hit. Nu med tystare tangenter än föregångaren (cherry red?) och en matt finish istället för blank.

Bruna på stealthen enligt hemsidan:
http://www.razerzone.com/minisite/blackwidow/faq

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Cherry MX-Brown

Permalänk

Switchar.......

Ingen som har reagerat på att du KAN få tangentbordet levererat med vilka man vill???? dvs bruna, svarta, röda eller blå???

Skrattar.....det bör väl ta död på den debatten......

Jag älskar det, det är så otroligt gediget, och så länge man kan få bordet med blåa, kommer jag köra på det!
Men det låter lite roligt, när 17 gubbar sitter och lirar BF3 i samma lokal, och man lyfter av sig headsettet......

Q Rockar fett

DD

Visa signatur

3 burkar....snabb, snabbre och snabbast!

Permalänk
Skrivet av Deathdealer:

Switchar.......

Ingen som har reagerat på att du KAN få tangentbordet levererat med vilka man vill???? dvs bruna, svarta, röda eller blå???

Skrattar.....det bör väl ta död på den debatten......

Jag älskar det, det är så otroligt gediget, och så länge man kan få bordet med blåa, kommer jag köra på det!
Men det låter lite roligt, när 17 gubbar sitter och lirar BF3 i samma lokal, och man lyfter av sig headsettet......

Q Rockar fett

DD

Dem säger ju att man kan få det levererat med vilka man vill i videon, så någon har i alla fall reagerat på det.

Permalänk

Får mitt mk-50 idag.
Hoppas på den trevlig överaskning

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk

O så fungerar inte capslock................. ilska

Men Dustin löste det lätt genom att skicka ett nytt till mig. behövde inte ens skicka tillbaka det som inte fungerade.
Men det va ett riktigt skönt t-bord.
Köp Köp Köp

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Skrivet av davey2kay:

O så fungerar inte capslock................. ilska

Men Dustin löste det lätt genom att skicka ett nytt till mig. behövde inte ens skicka tillbaka det som inte fungerade.
Men det va ett riktigt skönt t-bord.
Köp Köp Köp

Mitt från dustin landar i lådan idag med lite tur, hoppas mitt är helt

Permalänk
Skrivet av knubbsalen:

Mitt från dustin landar i lådan idag med lite tur, hoppas mitt är helt

Tror du kommer gilla det

Hoppas jag med Men annars hoppas jag att du får samma tur som mig och får ett extra!
Kan klara mig utan caps lock under helgen. Måste bara byta prone knappen i bf3

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Medlem

Köpt och fått ett st MK-50! Gillar det tycker det är skönt att skriva på och att spela med men jag förstår fortfarande inte riktigt den stora hajpen över mekaniska tangentbord, jag var bara tvungen att prova Hur som helst ska det ju hålla bra så på så vis är det ju en investering

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Köpte ett, var inte alls så skönt som jag hade tänkt mig, eller kanske är mitt gamla G15 v2 så bra? Hursomhelst gick det sönder direkt (själva handstödet var svårt att sätta på, och bestod av 2x4 plastpiggar som jättelätt gick sönder; vilket de gjorde :/...) Needless to say så lämnade jag tillbaka det ^^

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Inaktiv

Köpte mk 85an

Nice nu kan man öppna program med en knapp man väljer i keyboard programmet

Älskar svart rött kombo så detta passar mig som fisken i vattnet. Haft en gammal keytronic sen 90 talet, sjukt mkt lättare att spela med detta för tangenbordstrycken kan göras mkt snabbare när man strafar etc i spel. Även bra handledsstöd och skönt att skriva på.

Permalänk

Jag kan passa på att upplysa alla om att Komplett säljer Mk-85 för 1099:-
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657580

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5