Styrketräning – tips på övningar, scheman med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Började träna rätt hårt (6 dagar i veckan) i juli förra året och det har gått otroligt fort framåt.
Jag har tränat till och från tidigare något år åt gången så kan vara lite muskelminne med i bilden också.
Iallafall, här är dagsformen:

Bänkpress - 145 Kg
Marklyft - 185 Kg
Knäböj - 2a på 150 Kg

Kroppsvikten är 69kg idag, i juli vägde jag in på runt 55kg och tog på sin höjd 80kg i bänken.

Jag väger två kilo mer än dig men du bänkar nästan dubbelt så mycket som mig (75kg). Men ja, håller med om att marklyft och knäböj ligger "lite efter". Jag maxar 120 i marklyft. Har inte testat maxa knäböj men i september förra året så gjorde jag 8 reps på 80kg ATG.
Men ja, imponerande resultat i bänken måste jag hålla med om!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Började träna rätt hårt (6 dagar i veckan) i juli förra året och det har gått otroligt fort framåt.
Jag har tränat till och från tidigare något år åt gången så kan vara lite muskelminne med i bilden också.
Iallafall, här är dagsformen:

Bänkpress - 145 Kg
Marklyft - 185 Kg
Knäböj - 2a på 150 Kg

Kroppsvikten är 69kg idag, i juli vägde jag in på runt 55kg och tog på sin höjd 80kg i bänken.

Med den styrkan kontra storleken skulle du vinna svenska fitness five lätt känns det som.

Vad tog du i de övningar de övningar du beskrev tidigare när du tränade?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7X:

Aha jag tänkte att du bara generellt menade att gå ner till 90 grader. Funkar det med balansen att sätta sig som på en stol då eller bör man köra i smithmaskinen?

Jag förespråkar fria vikter precis som dom flesta andra men nu när du säger det så kanske smith hade varit en bra ide, i alla fall ett tag för att se om senorna anpassar sig. Men nej så som jag har visat och min kamrat kör så är det fria vikter. Balansen är inget problem eftersom du tar tag i stången och har den som motvikt, så även om du inte kan sätta dig så utan vikt så kan alla det med nävarna på stången.

Måste påpeka att jag inte på något sätt är en expert på någonting här i livet så ta inte bara mitt ord för att det ena eller andra fungerar. Det jag nämner har jag oftast på något sätt provat och tyckt fungerar, det betyder inte att det gör det för någon annan. Så testa själv och utvärdera, känns det inte bra så låt bli

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Something";11996505]Imponerande stats på den vikten, har du kört mer bröst och arm träning än ben och rygg? Tycker både böj och mark ligger lite efter din bänk,

Bra jobbat på den korta tiden![/QUOTE]

Skrivet av A7X:

Helt sjukt bra jobbat med den låga kroppsvikten! Jag bänkar inte 145 än och väger över 20kg mer än dig, och jag anser mig själv ganska vältränad Keep it up!

Skrivet av Kalium:

Jag väger två kilo mer än dig men du bänkar nästan dubbelt så mycket som mig (75kg). Men ja, håller med om att marklyft och knäböj ligger "lite efter". Jag maxar 120 i marklyft. Har inte testat maxa knäböj men i september förra året så gjorde jag 8 reps på 80kg ATG.
Men ja, imponerande resultat i bänken måste jag hålla med om!

Skrivet av Frantic:

Med den styrkan kontra storleken skulle du vinna svenska fitness five lätt känns det som.

Vad tog du i de övningar de övningar du beskrev tidigare när du tränade?

Tack grabbar.

När jag tränade för typ 3 år sedan före mitt 2års uppehåll tog jag 110Kg bänk, 140kg mark och 120kg böj om jag inte minns fel.
Så muskelminnet kan ha hjälpt dit upp, men måste säga jag blev förvånad när man bara ökade och ökade varje pass.

Visst håller jag med om att mark och böj ligger efter, har alltid haft lätt att bygga triceps och det gör ju rätt mycket i bänken.
Böj är något jag har börjat satsa mera i men benen vill inte riktigt växa, mark ökar jag i titt som tätt ännu.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Tack grabbar.

När jag tränade för typ 3 år sedan före mitt 2års uppehåll tog jag 110Kg bänk, 140kg mark och 120kg böj om jag inte minns fel.
Så muskelminnet kan ha hjälpt dit upp, men måste säga jag blev förvånad när man bara ökade och ökade varje pass.

Visst håller jag med om att mark och böj ligger efter, har alltid haft lätt att bygga triceps och det gör ju rätt mycket i bänken.
Böj är något jag har börjat satsa mera i men benen vill inte riktigt växa, mark ökar jag i titt som tätt ännu.

Har du någon bild på dig själv? Skulle vilja se hur man ser ut om man väger 69kg och bänkar 145

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Tack grabbar.

När jag tränade för typ 3 år sedan före mitt 2års uppehåll tog jag 110Kg bänk, 140kg mark och 120kg böj om jag inte minns fel.
Så muskelminnet kan ha hjälpt dit upp, men måste säga jag blev förvånad när man bara ökade och ökade varje pass.

Visst håller jag med om att mark och böj ligger efter, har alltid haft lätt att bygga triceps och det gör ju rätt mycket i bänken.
Böj är något jag har börjat satsa mera i men benen vill inte riktigt växa, mark ökar jag i titt som tätt ännu.

Tycker du ska gå ner 3 kg, dra på dig en bänkpresströja (heter det så?) och slå det svenska rekordet som i dagsläget ligger på 142.5kg

http://iof3.idrottonline.se/SvenskaStyrkelyftforbundet/Tavlin...

Om du får dvs, vet inte om du är finsk medborgare eller bara är bosatt där.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Ja det hade varit fräckt.

Weemaan: Du låter lite för stark för att vara sann på den vikten, kan du inte slänga upp nån film när du bänkar 140-145kg?.

Jag menar inte att du ljuger, det hade varit imponerande att få se. Glöm inte slänga upp bilder på vågen också så man får din dagsvikt.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Something";12004294]Ja det hade varit fräckt.

Weemaan: Du låter lite för stark för att vara sann på den vikten, kan du inte slänga upp nån film när du bänkar 140-145kg?.

Jag menar inte att du ljuger, det hade varit imponerande att få se. Glöm inte slänga upp bilder på vågen också så man får din dagsvikt.[/QUOTE]

Jag tror inte på honom...

Så jag ser gärna bilder, filmer som bevisar att jag har fel.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd

Brukar det gå mycket sämre att köra bänkpress efter att man kört axlar dagen innan eller kan det bero på att jag tappat styrka under tiden jag varit sjuk(3-4 veckor) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Har du någon bild på dig själv? Skulle vilja se hur man ser ut om man väger 69kg och bänkar 145

Har dock aldrig påstått att jag är grov, kör mest låga reps numera.
Får se om man kan ta nån bänkfilm på gymmet nu i veckan.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Det var ju en ganska liten, suddig och lågupplöst bild

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Det var ju en ganska liten, suddig och lågupplöst bild

Haha, klicka på den blir den lite större.

Edit: Här har vi en kille som böjer liite för tungt..
Klockrena kommentarer - "he was jus doin FTG (face to grass) squats."

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Haha, klicka på den blir den lite större.

Edit: Här har vi en kille som böjer liite för tungt..
Klockrena kommentarer - "he was jus doin FTG (face to grass) squats."

http://www.youtube.com/watch?v=YVjg85VfErE

Okej, då blev det lite bättre... Men fortfarande ganska suddig

Såg ut att vara en rätt så icke-komfortabel knäböj det där

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Har funderat på att köra pulver tillsammans med en kompis.

Fattar dock inte skillnaden på dessa 2:
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?A...
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/gainer-explosion

Hur i helvete kan de ha samma namn men inte ha samma effekt? Det jag menar är att kampanjerbjudandet inte erbjuder viktökning. Men det gör den andra.

Är det för att det är utförsäljning kanske och att Dalblads har bytt "layout och burk" kanske??

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Har funderat på att köra pulver tillsammans med en kompis.

Fattar dock inte skillnaden på dessa 2:
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?A...
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/gainer-explosion

Hur i helvete kan de ha samma namn men inte ha samma effekt? Det jag menar är att kampanjerbjudandet inte erbjuder viktökning. Men det gör den andra.

Är det för att det är utförsäljning kanske och att Dalblads har bytt "layout och burk" kanske??

Det är väl samma produkt i princip.
Båda innehåller 66% kolhydrater och 33% protein iallafall.
Viktökning sker om man får i sig mera energi (kcal) än man gör av med.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite hjälp.
Jag har gymmat i ca 2 år nu ganska hårt ( 3-5gg/vecka ). Problemet är att jag aldrig får kontakt med bröstmuskelaturen.
Har alltid trott att det kommer med tiden, men nu har börjat inse att något inte stämmer.

Jag har provat bänkpress, hantelpress, armhävningar i alla möjliga olika utföranden och diverse maskiner men jag lyckas inte. Känns bara i armarna.
Har fått hjälp av diverse folk ang lyfttekniken och den är det tydligen inget fel på, men bröstet blir inte aktiverat ordentligt.

Hade precis samma problem med magen för 2 år sen men där löste det sig genom att jag va tvungen att fokusera stenhårt på att använda magmusklerna istället för ryggen.
Tyvärr fungerar inte detta för bröstet då jag inte ens får någon vidare kontakt.

Finns det något sätt att isolera bröstmusklerna?
Eller något annat sätt för att tvinga igång bröstet?

Uppskattar all hjälp jag kan få.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Skulle behöva lite hjälp.
Jag har gymmat i ca 2 år nu ganska hårt ( 3-5gg/vecka ). Problemet är att jag aldrig får kontakt med bröstmuskelaturen.
Har alltid trott att det kommer med tiden, men nu har börjat inse att något inte stämmer.

Jag har provat bänkpress, hantelpress, armhävningar i alla möjliga olika utföranden och diverse maskiner men jag lyckas inte. Känns bara i armarna.
Har fått hjälp av diverse folk ang lyfttekniken och den är det tydligen inget fel på, men bröstet blir inte aktiverat ordentligt.

Hade precis samma problem med magen för 2 år sen men där löste det sig genom att jag va tvungen att fokusera stenhårt på att använda magmusklerna istället för ryggen.
Tyvärr fungerar inte detta för bröstet då jag inte ens får någon vidare kontakt.

Finns det något sätt att isolera bröstmusklerna?
Eller något annat sätt för att tvinga igång bröstet?

Uppskattar all hjälp jag kan få.

Hur stark i bröstet är du?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hantelpress så kör jag 20kg hantlar ( vi har inte tyngre )

Bänken har jag inte riktigt vågat maxxa på sistonde då jag mestadels tränar helt själv i gymmet, men 75kg har jag klarat 2 reps iaf för ca 1 år sen, nu vet jag inte.
Provade bänk idag med 60kg. Efter 8 reps så var armarna som överkokt spaghetti men bröstet kändes knappt.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Skulle behöva lite hjälp.
Jag har gymmat i ca 2 år nu ganska hårt ( 3-5gg/vecka ). Problemet är att jag aldrig får kontakt med bröstmuskelaturen.
Har alltid trott att det kommer med tiden, men nu har börjat inse att något inte stämmer.

Jag har provat bänkpress, hantelpress, armhävningar i alla möjliga olika utföranden och diverse maskiner men jag lyckas inte. Känns bara i armarna.
Har fått hjälp av diverse folk ang lyfttekniken och den är det tydligen inget fel på, men bröstet blir inte aktiverat ordentligt.

Hade precis samma problem med magen för 2 år sen men där löste det sig genom att jag va tvungen att fokusera stenhårt på att använda magmusklerna istället för ryggen.
Tyvärr fungerar inte detta för bröstet då jag inte ens får någon vidare kontakt.

Finns det något sätt att isolera bröstmusklerna?
Eller något annat sätt för att tvinga igång bröstet?

Uppskattar all hjälp jag kan få.

Du har förmodligen fel teknik och kör för snabbt. De som sa att du hade bra teknik är sannorlikt inte några experter på området. Filma dig när du kör och lägg upp här så ska du få några tips. Ett tips du kan få redan nu är att lägga upp fötterna på bänken när du kör för att inte få svank vilket ger en mer givande vinkel för pectoralis samt förhindrar skador på fasettlederna i ryggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noxxer:

Hantelpress så kör jag 20kg hantlar ( vi har inte tyngre )

Bänken har jag inte riktigt vågat maxxa på sistonde då jag mestadels tränar helt själv i gymmet, men 75kg har jag klarat 2 reps iaf för ca 1 år sen, nu vet jag inte.
Provade bänk idag med 60kg. Efter 8 reps så var armarna som överkokt spaghetti men bröstet kändes knappt.

Du är för klen. Träna upp styrkan i bänkpress så kommer dina bröstmuskler att utvecklas.

Skrivet av Pontraz:

Ett tips du kan få redan nu är att lägga upp fötterna på bänken när du kör för att inte få svank vilket ger en mer givande vinkel för pectoralis samt förhindrar skador på fasettlederna i ryggen.

Håller inte med. En lagom svank gör att man kan ta mer vikt. Viktigare är att man har fötterna stadigt i backen och att man alltid drar tillbaka axlarna så man inte pajjar dom (likt ett SL-utförande).

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Du är för klen. Träna upp styrkan i bänkpress så kommer dina bröstmuskler att utvecklas.

Håller inte med. En lagom svank gör att man kan ta mer vikt. Viktigare är att man har fötterna stadigt i backen och att man alltid drar tillbaka axlarna så man inte pajjar dom (likt ett SL-utförande).

Ja visst, mer vikt. Och du tror att det är bröstmusklerna som står för den styrkan då eller? Styrkelyftare svankar av två orsaker: få kortare rörelsebana & att aktivera fler muskler. Styrkelyft och dess träning har lösningen på detta problemet.

Sen att säga att han är för klen för att få kontakt? Dummaste jag hört. Tror du att koktakt kommer vid en magisk gräns så får du tro dwt men gå inte runt och predika kvacksalveri. Googla lite på sarkomerer så kanske du lär dig nått.

Kontakt får man när man aktiverar agonisten med korrekt rörelsebana, i lagom tempo (2-3 sekunder ner, 1-2 sekunder upp) och kör kontrollerat. 12 reps brukar jag rekommendera mina klienter.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Skulle behöva lite hjälp.
Jag har gymmat i ca 2 år nu ganska hårt ( 3-5gg/vecka ). Problemet är att jag aldrig får kontakt med bröstmuskelaturen.
Har alltid trott att det kommer med tiden, men nu har börjat inse att något inte stämmer.

Jag har provat bänkpress, hantelpress, armhävningar i alla möjliga olika utföranden och diverse maskiner men jag lyckas inte. Känns bara i armarna.
Har fått hjälp av diverse folk ang lyfttekniken och den är det tydligen inget fel på, men bröstet blir inte aktiverat ordentligt.

Hade precis samma problem med magen för 2 år sen men där löste det sig genom att jag va tvungen att fokusera stenhårt på att använda magmusklerna istället för ryggen.
Tyvärr fungerar inte detta för bröstet då jag inte ens får någon vidare kontakt.

Finns det något sätt att isolera bröstmusklerna?
Eller något annat sätt för att tvinga igång bröstet?

Uppskattar all hjälp jag kan få.

Kika på So you think you can bench <- första delen på Youtube, det är en instruktionsvideo på typ sju delar. Kan säga att efter jag kollat och tagit till mig det som sas i den videon så har mina tuttar växt som aldrig förr och vikterna har gått stadigt uppåt och axlarna mår bättre än någonsin. Visst, anekdotisk bevisföring smäller inte så högt men ge det en chans. Funkar det inte så har du testat iallafall.

SL <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pontraz:

Ja visst, mer vikt. Och du tror att det är bröstmusklerna som står för den styrkan då eller? Styrkelyftare svankar av två orsaker: få kortare rörelsebana & att aktivera fler muskler. Styrkelyft och dess träning har lösningen på detta problemet.

Sen att säga att han är för klen för att få kontakt? Dummaste jag hört. Tror du att koktakt kommer vid en magisk gräns så får du tro dwt men gå inte runt och predika kvacksalveri. Googla lite på sarkomerer så kanske du lär dig nått.

Kontakt får man när man aktiverar agonisten med korrekt rörelsebana, i lagom tempo (2-3 sekunder ner, 1-2 sekunder upp) och kör kontrollerat. 12 reps brukar jag rekommendera mina klienter.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Men att jaga kontakt när man är klen känns sjukt meningslöst. Okej om det är någon specifik muskel som kanske får för lite träning (ex. bakre eller mellersta axlar), men för en så stor musklel som bröstmuslen är är det helt bortkastat. Då är det bättre att satsa på att bli starkare i bänkpress (eller någon annan tungt bröstövning ex. hantelpress om man gillar det) så man kommer upp på lite arbetsvikter.

Jag tror att i praktiken så får man bättre utveckling om man kör tunga explosiva bänkpress likt SL än att man ska hålla på och jaga kontakt med fötterna i luften och liknande.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Men att jaga kontakt när man är klen känns sjukt meningslöst. Okej om det är någon specifik muskel som kanske får för lite träning (ex. bakre eller mellersta axlar), men för en så stor musklel som bröstmuslen är är det helt bortkastat. Då är det bättre att satsa på att bli starkare i bänkpress (eller någon annan tungt bröstövning ex. hantelpress om man gillar det) så man kommer upp på lite arbetsvikter.

Jag tror att i praktiken så får man bättre utveckling om man kör tunga explosiva bänkpress likt SL än att man ska hålla på och jaga kontakt med fötterna i luften och liknande.

Tro gör man i kyrkan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Håller med om att träna för styrka, iallafall i början.
Satsar man helt på att bli starkare i dom stora övningarna (bänk, mark, böj, chins, stångrodd, axelpress osv) så kommer musklerna öka också. (om man äter tillräckligt)
Sen på dom mindre övningarna kan man jaga kontakt, t.ex bicepscurls, cable-flyes och sånt.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Jag känner inte särskilt mycket i bröstet när jag väl tränar. Jag kör bänk och hantelpress plus några andra övningar. MEN jag känner enormt mycket dagen efter i bröstet. Ska det vara såhär?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Jag känner inte särskilt mycket i bröstet när jag väl tränar. Jag kör bänk och hantelpress plus några andra övningar. MEN jag känner enormt mycket dagen efter i bröstet. Ska det vara såhär?

Skickades från m.sweclockers.com

svårt att säga.
bara för att det inte känns i dina bröst då du kör bröst, så behöver det nödvändigtvis inte betyda att det inte tar.
sen att det känns dagen efter är oväsentligt då träningsvärk inte är en indikation på att du har tränat rätt.
den enda som kan säga om det verkligen tar eller inte är du själv då du efter en periods tränande ser i spegeln att bröstmuskulaturen har utvecklats.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

svårt att säga.
bara för att det inte känns i dina bröst då du kör bröst, så behöver det nödvändigtvis inte betyda att det inte tar.
sen att det känns dagen efter är oväsentligt då träningsvärk inte är en indikation på att du har tränat rätt.
den enda som kan säga om det verkligen tar eller inte är du själv då du efter en periods tränande ser i spegeln att bröstmuskulaturen har utvecklats.

Ok.

Jag har en till fråga. Vad ska jag göra om jag varit skadad i axeln i 3 veckor och det inte blivit något bättre? Det känns bara när jag kör axelpress med nästan rak bänk. Det knäcker till varje gång i vänster axel och det gör så i axeln även om jag kör utan vikter. Verkar inte läka de minsta..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

uppsök en naprapat.
lite beroende på skadan din i axeln, så är det inget som kommer att läka sig själv ju mer du tränar, mer slita ut och göra det värre, beroende på hur illa skadan din är som sagt.
hör av dig till en sådan och här vad h*n har att säga.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

uppsök en naprapat.
lite beroende på skadan din i axeln, så är det inget som kommer att läka sig själv ju mer du tränar, mer slita ut och göra det värre, beroende på hur illa skadan din är som sagt.
hör av dig till en sådan och här vad hen har att säga.

I fixed you