Permalänk
Skrivet av Wladir:

Kul tråd! Vackra, stilrena och rymliga skrivbord är inte att underskatta. Riktigt avundsjuk blir man på vissa duktiga Sweclockare.

Här är ett par bilder på min hörna, ingenting speciellt, men postar för sakens skull. Måste försöka få tag på en snyggare skärm tror jag bestämt. :/

http://i.imgur.com/DYE0e.jpg

http://i.imgur.com/KOQ9U.jpg

Snyggt, men kan du sitta på den stolen utan att få ont i röven?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

ditt e de ända som ser normalt ut

Haha, tack antar jag

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Undrar lite som föregående: har ni städat skrivborden innan bilderna eller ser det oftast ut sådär runt era skrivbord? Även om jag kör rejäl städning av skrivbordet blir det inte så snyggt som många här har.. för att inte tala om ett ostädat skrivbord... blir nog att dra upp en bild så ska ni få se.
Jag går efter mottot: genier behärskar kaos!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Undrar lite som föregående: har ni städat skrivborden innan bilderna eller ser det oftast ut sådär runt era skrivbord? Även om jag kör rejäl städning av skrivbordet blir det inte så snyggt som många här har.. för att inte tala om ett ostädat skrivbord... blir nog att dra upp en bild så ska ni få se.
Jag går efter mottot: genier behärskar kaos!

Mitt ser faktiskt ut som på bilden hela tiden(Nåja, sågott som hela tiden iaf....)
Jag får mest panik om det är dammigt och stökigt på skrivbordet :P.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Undrar lite som föregående: har ni städat skrivborden innan bilderna eller ser det oftast ut sådär runt era skrivbord? Även om jag kör rejäl städning av skrivbordet blir det inte så snyggt som många här har.. för att inte tala om ett ostädat skrivbord... blir nog att dra upp en bild så ska ni få se.
Jag går efter mottot: genier behärskar kaos!

Som THEBADGUY så hatar jag att ha ett stökigt skrivbord, och om jag får det så är det bara kvar så i max en vecka.

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Här var mitt. Lite dålig bild men det går nog att se det som är viktigt.
Ikea Gallant hörn bord med förlängning till höger och vänster. Stativen som skärmarna står på har farsan snickrat ihop, mycket praktiska och stabila. Det står en skrivare baken pappershållaren till höger. Brukar vara mer belamrat med hade precis städat när jag såg tråden

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Haha, tack antar jag

Så lite så

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Tackar! Nu kom nästa glada nyhet från en vän; hon kanske kan fixa ett skrivbord åt mig (d.v.s faktiskt göra det), så länge jag står för material.

Då kommer nästa fråga: Hur skulle ert drömskrivbord se ut? Bara för att få lite inspiration, om jag skulle göra ett eget. Bara att skissa på papper eller i valfritt program, och lägga upp en bild (men fortsätt med bilder på egna skrivbord). Nedan är en snabb skiss jag börjat på.

http://img708.imageshack.us/img708/8277/imageasf.jpg

Mitt ser liknande ut som nummer tre på det papperet. Fast möe bredare.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

jo, jag har kollat där, men då jag ska köpa ett skrivbord ganska snart och ville se fler (då man ganska ofta får se custom built skrivbord där) än vad man kan hitta i galleriet, samt att jag kände att man lättare kunde få svar med en aktiv tråd.

Bästa prisvärda är Ikea Galant.
Stabilt bord med rejält underrede och ben.
Tusen gånger mer stabilt än sketna vika amon pappskiva med 4 curry ben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Fick inte med hela med mitt objektiv men var för lat för att byta, så det kommer några stycken istället!

Där är den vänstra sidan i närbild och lite längre ifrån.

Höger sida:

Bordet är ett enkelt ifrån Jysk, hyllan där man ska ställa datorn på orkar inte med min dators tyngd, så får sätta något stöd under innan jag ställer datorn på den. I övrigt är jag nöjd med skrivbordet, lagom stort både för rummet och för mina datorgrejor!

Diskarna som ligger på högersidan är gamla IDE-hårddiskar som får agera underlägg för dricka!

Vad för skärm är det du har?
äre en Samsung 24" S24A350H?
Hur är den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Mitt ser liknande ut som nummer tre på det papperet. Fast möe bredare.

Hehe, både 2 och 3 tillhör den första. Bild 2 är själva bordet, och bild 3 är den "hylla" där man kan ha småsaker och skärmen.

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Sådär ser det ut när det är ganska stökigt

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Ibland längtar jag hem till sverige. Jag har i alla fall kungafamiljen som sällskap.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Såhär ser mitt ut, finns mer på galleriet :=)

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Jag försökte få plats med allt på en bild = Fail. Dåligt objektiv.
Bytte till ett bra objektiv = Panoramamontagefail..... (fattar dock inte vad som gick fel, förmodligen skärmljuset som stör)

Slutsats: Bild kommer! (Och i och med det här inlägget hittar jag tillbaka!)

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Avstängd

Dags att städa bordet, nu man ser hur rörigt det är :S

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Så här ser mitt ut.

Visa signatur

Stationär: Asus P8p67-M PRO, Intel Core i5 2500K 3,3 GHz (Antec Küler H2O 620), Gainward GeForce GTX 550Ti, 8 Gb Ram, Silver Power 400W, Fractal Design Define Mini. Benq G2420HD, Gammlt Dell Tangentbord, Qpad OM-75.

Ljud: Yamaha CR-640 - Dynavoice Magic F-6 | Technics SU-Z22 - Audio-Technica ATH-M50

Permalänk
Medlem

Jag valde medvetet ett litet skrivbord med ett djup på bara 40cm, ja tyckte det var underbart skönt att slippa dom stora jättarna till skrivbord när jag bytte ut min CRT skärm för en herrans massa år sen. Sen har jag satt en LED-list från Clas Ohlson på baksidan av skrivbordet som är riktat snett upp mot väggen, blir lite skönare för ögonen när man släcker ner och lirar sent på kvällarna.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Proffsmoddare

Mitt skrivbord

ett hopplock av diverse olika kontorsmöblemang rätt så stort men tbh inte stort nog

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rydisen:

Enda saken jag inte är helt nöjd med är djupet, det är ~60cm djupt nu, det funkar men det borde varit i alla fall 65

Jysk har (i alla fall haft) stora åbäken nästan gratis

140x80 cm.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12026211']Mitt skrivbord

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/12/05/Kontor1.j...

ett hopplock av diverse olika kontorsmöblemang rätt så stort men tbh inte stort nog

Jag avundas dig!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Får man fråga vad din skrivbordsbakgrund heter? GRYMT COOL!

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Det är väl klart man har väl fått en bra uppfostran

http://ladda-upp.se/data/dqrznlyumxqcy/

Vad är det för någon fjärrkontroll som ligger precis framför skärmen? :>

Jäkla snyggt är R3-chassit med svart front dessutom! Jag ångrar lite att jag valde en titanium-front.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Snyggt, så ska ett skrivbord se ut. En fin hörna!

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12026211']Mitt skrivbord

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/12/05/Kontor1.j...

ett hopplock av diverse olika kontorsmöblemang rätt så stort men tbh inte stort nog

Du är ett svin med alldeles för möe pengar!!! Jag vill ha med! ^^

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

Kul tråd! Vackra, stilrena och rymliga skrivbord är inte att underskatta. Riktigt avundsjuk blir man på vissa duktiga Sweclockare.

Här är ett par bilder på min hörna, ingenting speciellt, men postar för sakens skull. Måste försöka få tag på en snyggare skärm tror jag bestämt. :/

http://i.imgur.com/DYE0e.jpg

http://i.imgur.com/KOQ9U.jpg

Skön ergonomisk datorstol där

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Skrivet av MarkoV:

Dags att städa bordet, nu man ser hur rörigt det är :S http://img69.imageshack.us/img69/6444/imag0294ak.jpg

Är det ett par B&W P5 lurar man ser?:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Är det ett par B&W P5 lurar man ser?:)

det ser ut så:)
Dem har man suktat efter ett tag nu.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Räcker inte den 112 sidor långa tråden om datorriggar?
http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

OnT:

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Skrivet av LTsm:

det ser ut så:)
Dem har man suktat efter ett tag nu.

Du är inte ensam... Enligt mig bland dom snyggast små lurarna med bra ljud i:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!