E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Är lvl 6, ska jag köpa 10 q1 mat och 10 q1 gifts varje dag? eller spara för guld, vad det nu är bra för, ?

Köp mat, men du kan vänta lite med gifts, är dubbelt så dyrt. Spara ditt kommande guld och köp inte vapen.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Köp mat, men du kan vänta lite med gifts, är dubbelt så dyrt. Spara ditt kommande guld och köp inte vapen.

japp bättre att man köper Q3 mat sånafall. Brukar kosta ungefär lika mycket som Q1 mat och Q1 gifts tillsammans

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Är lvl 6, ska jag köpa 10 q1 mat och 10 q1 gifts varje dag? eller spara för guld, vad det nu är bra för, ?

Som Champiss sade, istället för att köpa food och gifts, köp hellre högre quality på food och ät, du kan köpa Q3 food för runt samma pris som q1 food + q1 gift. Om du har råd att köpa mer än 10 Q5 food kan du börja tänka på gifts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Som Champiss sade, istället för att köpa food och gifts, köp hellre högre quality på food och ät, du kan köpa Q3 food för runt samma pris som q1 food + q1 gift. Om du har råd att köpa mer än 10 Q5 food kan du börja tänka på gifts.

Är det värt med högre Q food då? Eller hur mycket pengar bör jag spara?

Permalänk
Medlem

Ser ganska roligt ut, ska ta och testa det

Började i sameland eller liknande

Har Jobbat och krigat finns det någonting mer man kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreb:

Ser ganska roligt ut, ska ta och testa det

Började i sameland eller liknande

Har Jobbat och krigat finns det någonting mer man kan göra?

Glöm inte att träna med

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Är det värt med högre Q food då? Eller hur mycket pengar bör jag spara?

Personligen säger jag, använd din lön till att levela upp och spara guldet du får vid levels till något företag eller så. Så maximera antalet HP du kan äta per dag utifrån din lön, i början blir det q3 men sen kan du gå över till q4 mat. Så fort du får en nytt heltal i din Economy Skill så kolla efter nytt jobb i Work Market, eller hoppa in i IRC så finns det personer som kan ge riktigt bra svart jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreb:

Ser ganska roligt ut, ska ta och testa det

Började i sameland eller liknande

Har Jobbat och krigat finns det någonting mer man kan göra?

Flytta till Polen och jobba där istället. Bättre förutsättningar.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Personligen säger jag, använd din lön till att levela upp och spara guldet du får vid levels till något företag eller så. Så maximera antalet HP du kan äta per dag utifrån din lön, i början blir det q3 men sen kan du gå över till q4 mat. Så fort du får en nytt heltal i din Economy Skill så kolla efter nytt jobb i Work Market, eller hoppa in i IRC så finns det personer som kan ge riktigt bra svart jobb.

Kan man komma in på chatten via webben eller måste man använda mirc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Kan man komma in på chatten via webben eller måste man använda mirc?

http://cbe003.chat.mibbit.com/?channel=%23sim.SWE&server=irc....

Använd den länken
kanalen är: #sim.swe

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Precis börjat lira, är level 4, använde hela lönen till mat för att kunna slåss så mycket som möjligt i Norrland. Även joinat IRCn så förhoppningsvis blir det något spelande framöver iallafall, tar ju inte upp hela dagen direkt!

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem

Jag kör jag med, har kommit till lvl 5, kommer att gå upp iaf till 6 idag, möjligen 7.

Permalänk
Medlem

Jag kör med nick SwedishFlake, det är bara att lägga till om ni vill ha lite polare
Hoppas på att levla 7 någon dag nu!

Permalänk

lägg till mig, heter jcarlberg är lvl 7 nu och 5g guld fick man

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Är level 6, nickar "DilluTioN"

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av DilluTioN:

Är level 6, nickar "DilluTioN"

Bara att adda mig också, nickar Attax
Juste, ser ut som att vi kommer gå med i alliansen The Musketeers, mer info kan fås i IRC Så se till att joina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Juste, ser ut som att vi kommer gå med i alliansen The Musketeers, mer info kan fås i IRC Så se till att joina.

Lät ju sådär. Hoppas det verkligen fanns grund för det beslutet.
Vi hoppar alltså på samma tåg som vi hoppade av? Blir det några förändringar?

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Lät ju sådär. Hoppas det verkligen fanns grund för det beslutet.
Vi hoppar alltså på samma tåg som vi hoppade av? Blir det några förändringar?

Nästan så att vi blev tvungna att hoppa på samma tåg. Stannar vi som neutrala för länge så kommer det glömmas bort vilken sida vi egentligen står på.
Vi lämnade Fortis på grund av Polen, men vi glömde att det drabbade alla andra allierade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Nästan så att vi blev tvungna att hoppa på samma tåg. Stannar vi som neutrala för länge så kommer det glömmas bort vilken sida vi egentligen står på.
Vi lämnade Fortis på grund av Polen, men vi glömde att det drabbade alla andra allierade.

Förhoppningsvis blir det väl bra då. Får bara hoppas att vi inte blir knähundar, det kan jag inte acceptera.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Nu påbörjas den största rekryteringen i Sveriges historia. Gå med om ni inte redan gjort det. http://e-sim.org/lan.9350/
så tar vi tillbaka Sverige!

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Förhoppningsvis blir det väl bra då. Får bara hoppas att vi inte blir knähundar, det kan jag inte acceptera.

Och idag förlorade vi precis vår sista region, men Litauen vet att vi kommer komma tillbaka, de erbjöd oss ett avtal som gjorde att vi skulle få tillbaka 3 regioner.
Men som du säger vi är INGA knähundar, vi ska visa dom att är man med i leken får man leken tåla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Och idag förlorade vi precis vår sista region, men Litauen vet att vi kommer komma tillbaka, de erbjöd oss ett avtal som gjorde att vi skulle få tillbaka 3 regioner.
Men som du säger vi är INGA knähundar, vi ska visa dom att är man med i leken får man leken tåla!

Jag kan förstå att de blir desperata, de fattar lika bra som oss att vi snart kommer ge dem ett helvete. Men bara att stå på, skulle vara väldigt fint att straffa de hårt Fint att Polen hjälper också.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Jag kan förstå att de blir desperata, de fattar lika bra som oss att vi snart kommer ge dem ett helvete. Men bara att stå på, skulle vara väldigt fint att straffa de hårt Fint att Polen hjälper också.

Polen verkar ju inte vara så själviska som vi trodde.
Att ta över Bavaria visar ju fortfarande på att de bryr sig om andra länder. Men roligt att både Alpha och 5m ville ha oss i sina allianser, det visar att vi verkligen kommer ha mycket att säga till om, snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Polen verkar ju inte vara så själviska som vi trodde.
Att ta över Bavaria visar ju fortfarande på att de bryr sig om andra länder. Men roligt att både Alpha och 5m ville ha oss i sina allianser, det visar att vi verkligen kommer ha mycket att säga till om, snart.

Jag är kanske lite efter, men vilka är 5m?

Förresten hur funkar det egentligen mellan NAPen mellan Polen och Litauen? Kan de göra sådär och faktiskt blocka Litauen? Vad tycker Litauen om det, håller båda parterna avtalet?

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Jag är kanske lite efter, men vilka är 5m?

Förresten hur funkar det egentligen mellan NAPen mellan Polen och Litauen? Kan de göra sådär och faktiskt blocka Litauen? Vad tycker Litauen om det, håller båda parterna avtalet?

5m är The Musketeers, vår nuvarande allians. Ingen aning varför vi kallas 5m, tror det har med att i början skulle det endast finnas 5 medlemsländer men just nu är det runt 12.

Enligt deras avtal får det göras, men kan lova att Litauen inte tycker om det. Just nu följs deras NAP av båda sidorna men ifall Polen lyckas skära av Litauen i Småland så kan jag nästa lova på att den bryts.
För då har Litauen ingenstans att gå.

En sak jag har tänkt på, vi bör som tidigare sagts skapa aktiviteter för alla nya spelare men kommer inte på vad för något vi bör fixa, har du idéer?

Permalänk
Medlem

Verkar som ett skitkul spel! Aldrig hört talas om, blir till att regga direkt nu!

EDIT: Om det finns någon vän-system kan ni gärna adda "moltix", skulle kunna behöva lite guidning och sånt.

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 AM3 | Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 3,4GHz | RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 @ 1600Mhz XMS3 | Nättaggregat: Deltaco PSU-423 500W

http://www.youtube.com/watch?v=F7DEL5rb4yE&feature=plcp&conte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

5m är The Musketeers, vår nuvarande allians. Ingen aning varför vi kallas 5m, tror det har med att i början skulle det endast finnas 5 medlemsländer men just nu är det runt 12.

Enligt deras avtal får det göras, men kan lova att Litauen inte tycker om det. Just nu följs deras NAP av båda sidorna men ifall Polen lyckas skära av Litauen i Småland så kan jag nästa lova på att den bryts.
För då har Litauen ingenstans att gå.

En sak jag har tänkt på, vi bör som tidigare sagts skapa aktiviteter för alla nya spelare men kommer inte på vad för något vi bör fixa, har du idéer?

Det är ungefär så det bli, man säger vi kan göra det och det, men vet inte hur man ska göra det
Nä men kanske någon roliga/halvt oseriös frågesport/tipsrunda, där man kan lära sig mer om communityn samtidigt som det är lite knäppt.
Eller, en sak som jag har sett en annan stans. Typ som en version av Robinson, fast man tävlar i olika småspel(alltså typ spela.se eller maxgames.com). Sedan får man poäng beroende för hu bra man spelar spelet, och det laget som kommer sista får rösta ut en av lagets spelare. Sedan får det bli nån typ av final.
Sedan kan man alltid köra något rollspel. Kanske typ som erep.se;s spelhörna.
Men jag är inte så bra på att tänka

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Det är ungefär så det bli, man säger vi kan göra det och det, men vet inte hur man ska göra det
Nä men kanske någon roliga/halvt oseriös frågesport/tipsrunda, där man kan lära sig mer om communityn samtidigt som det är lite knäppt.
Eller, en sak som jag har sett en annan stans. Typ som en version av Robinson, fast man tävlar i olika småspel(alltså typ spela.se eller maxgames.com). Sedan får man poäng beroende för hu bra man spelar spelet, och det laget som kommer sista får rösta ut en av lagets spelare. Sedan får det bli nån typ av final.
Sedan kan man alltid köra något rollspel. Kanske typ som erep.se;s spelhörna.
Men jag är inte så bra på att tänka

Det där om robinson lät riktigt kul. Får leta upp något spel där man inte kan fuska med sina poäng så drar jag nog igång något imorgon

Marshall har ju haft frågestunder då och då vilket är grymt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Det där om robinson lät riktigt kul. Får leta upp något spel där man inte kan fuska med sina poäng så drar jag nog igång något imorgon

Marshall har ju haft frågestunder då och då vilket är grymt bra.

Det som användes på det andra spelet var att man skulle skicka ett screenshot på sin poäng, så blir det mer säkert. Kan visa tråden för dig sen så att du får rätt insperation

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk

Hoppas att det kommer in iallafall en till medelbra skrivare så man får ha lite tävling.

Bra idé champiss! Vinnaren får mat och gifts! (Såklart så är det Attax som betalar allt.)