Windows 8 släpps i nio olika utgåvor

Permalänk

Vad kul, nio olika varianter på ett leksaks-OS. Nästa Windows kanske görs för profesionella användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Windows 8 Ultimate Edition = Kräm della kräm
Windows 8 Enterprise Edition = Samma som win7 är idag

Du är medveten om att Ultimate igentligen bara är Windows Enterprise, med konsument baserad licens.

Med andra ord, i enklaste fall ska dessa versioner existera:

Windows 8 Home
Windows 8 Professional
Windows 8 Enterprise

Inget Ultimate, med andra ord. Detta skulle även förtydliga skillnaderna mellan de olika varianterna. Det många inte förstår är att de extra funktioner i W7 Ultimate över Professional är endast användbara i Enterprise miljöer. Förutom Bitlocker och språkpaket då.

Permalänk
Medlem

Förvirrande!

Permalänk
Medlem

Tror detta skapar en del förvirring hos folk när dom skall köpa dator. Tacka vet jag linux där man får bygga sin egen utgåva

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbleq:

Tror detta skapar en del förvirring hos folk när dom skall köpa dator. Tacka vet jag linux där man får bygga sin egen utgåva

Nä.. det lär det inte göra.

"Åh, Windows installerat.. perfa"

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Tycker Microsoft aldrig namngivet sina produkter bra...Och nu är de sämst på det...Fast tänker man efter, så är det inte många OS med bra namn...Bara Linux samt Android som har klockrena namn...Senast läste jag att Android's kommande system ska kallas "Jelly Beam" samt "Key Lime Pie".... helt klockrent....Windows 7,8....nja...låter som en torr socka....

Dessa alla versioner spelar väl inte så stor roll, men som någon skrev...räcker det med 2-3 versioner... typ Windows Basic,Windows Pro samt Windows ARM.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Jo, att sätta en spärr på max 3 applikationer igång samtidigt är rätt jävligt..
Men jag tror de dumpade den spärren rätt snabbt?

W7 Starter does not include:

Aero Glass, meaning you can only use the “Windows Basic” or other opaque themes. It also means you do not get Taskbar Previews or Aero Peek.
Personalization features for changing desktop backgrounds, window colors, or sound schemes.
The ability to switch between users without having to log off.
Multi-monitor support.
DVD playback.
Windows Media Center for watching recorded TV or other media.
Remote Media Streaming for streaming your music, videos, and recorded TV from your home computer.
Domain support for business customers.
XP Mode for those that want the ability to run older Windows XP programs on Windows 7.

Nja, tror de blir tvärtom..
OEM Home Premium kommer troligtvis fortfarande kosta ~1k.
Starter och Home Basic kommer troligtvis bara vara tillgängligt för "emerging markets", som med W7.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions

Här är en hyfsat bra lista på skillnaderna:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions#Comparison_ch...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Orsaken stavas väl som vanligt --> Pengar!

Håller med för övrigt: lite fööööööööör många versioner ja.;) Stackars hemmafru som ska göra sitt val.xD

Men hemmafrun skiter väl i vilket, hon köper en dator, och frågar "funkar denna med Facebook" sen är hon nöjd!

Skrivet av Genelec8030:

Vad kul, nio olika varianter på ett leksaks-OS. Nästa Windows kanske görs för profesionella användare.

Du har inte lekt med Windows 8 Consumer Preview än va?

Skrivet av the12221:

Förvirrande!

Skrivet av bubbleq:

Tror detta skapar en del förvirring hos folk när dom skall köpa dator. Tacka vet jag linux där man får bygga sin egen utgåva

Själv tycker jag inte att det är så förvirrande! Tycker det talar för sig själv.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Men hemmafrun skiter väl i vilket, hon köper en dator, och frågar "funkar denna med Facebook" sen är hon nöjd!(...).

Jo du har rätt, men det är lite vad jag menade (även om det inte framgick så tydligt:P), hemmafrun kommer ligga i händerna på Nasse säljare på någon av affärerna ur Dödens Triangel.:P:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Du är medveten om att Ultimate igentligen bara är Windows Enterprise, med konsument baserad licens.

Med andra ord, i enklaste fall ska dessa versioner existera:

Windows 8 Home
Windows 8 Professional
Windows 8 Enterprise

Inget Ultimate, med andra ord. Detta skulle även förtydliga skillnaderna mellan de olika varianterna. Det många inte förstår är att de extra funktioner i W7 Ultimate över Professional är endast användbara i Enterprise miljöer. Förutom Bitlocker och språkpaket då.

Visste redan att det var lite skilland mellan pro och ultimate samt att enterprise var för volym license men efte lite googling så ser det ut att stämma att ultimate och enterprise är samma. Tycker dock att win arm ska få en egen utgåva till ett lågt pris för att kunna konkurera med android och iOS.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jo du har rätt, men det är lite vad jag menade (även om det inte framgick så tydligt:P), hemmafrun kommer ligga i händerna på Nasse säljare på någon av affärerna ur Dödens Triangel.:P:/

Så sant! Detta påminner mig om min granne. Hon sa: (rent galen och panikslagen) "Jag har ingen facebook" Jag sa: "du menar att din internetkoppling har försvunnit" Hon skriker: "NÄ FACEBOOK" Vissa tror faktiskt att Facebook är internet! Sorgligt men sant.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast starter lär väl vi i Europa inte se röken av som det var med starter till Wndows 7.
Så det nya är alltså ARM, en utväreringsversion för företag och den där Pro Plus. Den enda faktiskta skillnaden i verkligheten för folk är då skillnaden mellan Pro och Pro plus. Så, det var väl inte så himla krångligt eller?

Windows 7 Starter edition finns ju massvis i Europa. Inte retail men som OEM-installation för netbooks. Har det själv. Använder inte windows så mycket på den så jag har låtit det vara och inte ändrat till professional (många MSDN:AA licenser att ta av).
I XP och Vista kallades starter edition den som var tänkt för "emerging markets" (U-länder). Men i 7:an svängde de ju om det så home basic blev den varianten. Konstigt värre.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Windows 7 Ultimate? Fuck this shit, we need to go higher.. --> Windows 8 Ultimate!

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

Tycker Microsoft aldrig namngivet sina produkter bra...Och nu är de sämst på det...Fast tänker man efter, så är det inte många OS med bra namn...Bara Linux samt Android som har klockrena namn...Senast läste jag att Android's kommande system ska kallas "Jelly Beam" samt "Key Lime Pie".... helt klockrent....Windows 7,8....nja...låter som en torr socka....

Dessa alla versioner spelar väl inte så stor roll, men som någon skrev...räcker det med 2-3 versioner... typ Windows Basic,Windows Pro samt Windows ARM.....

Det du pratar om är ju bara kodnamnen ändå. Android 2.2, 2.3, eller för den delen 4.0 låter inte jättemycket mer upphetsande än Windows 8 om jag ska vara ärlig. Windows 8 var väl känt som både Midori och Chidori en gång i tiden. Vista hette Blackcomb och Vienna.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Microsoft_codenames

Jämför med Androids dessert-namn känns MS namn rätt coola ändå

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Det du pratar om är ju bara kodnamnen ändå. Android 2.2, 2.3, eller för den delen 4.0 låter inte jättemycket mer upphetsande än Windows 8 om jag ska vara ärlig. Windows 8 var väl känt som både Midori och Chidori en gång i tiden. Vista hette Blackcomb och Vienna.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Microsoft_codenames

Jämför med Androids dessert-namn känns MS namn rätt coola ändå

Håller med dig fullständigt!
Även om Microsoft har många olika versioner, så berättar dom i namnet vad det innehåller!! Och man behöver inte vara ett geni för att tolka det!

Jag som är en noob på linux (har haft med det att göra i flera omgångar) tycker att deras namnval är mycket svårare, och då ska vi inte snacka om en person som inte fattar!

Så svårt är det inte, som jag skrev innan, det talar för sig själv!

Och fattar man inte det, så....... *visslar o visslar o visslar****

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hur svårt ska det vara MS? Släpp en version till ett lågt pris, säg 1000kr, där användarna själv kan bocka i installation vad de inte vill ha. Om de nu känner att de vill klå användarna på mer pengar så borde följande räcka; Home, Professional, Windows for ARM samt Server.

Permalänk
Medlem

Varför inte göra det enkelt, kör på Home för alla vanliga användare, en nedskalad för netbooks och liknande (ARM?), en enterprise och slutligen en 1337 HaXXoR Elite edition, med extra DLC (gratis service pack) och förhandsbokningserbjudande med hela 4 exklusiva skrivbordsbakgrunder för alla professionella hardcore gamers/windows användare.
Den sista versionen kan ges ett löjligt enkelt antipiratsystem av förståeliga skäl, medan de andra kan få bra system, då de troligen inte ens blir intressanta för piraterna att fokusera på.
Alla gamers får ett coolt OS, hemanvändare får ett användarvänligt OS, MS får sin vinst. alla nöjda ^^

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Du har inte lekt med Windows 8 Consumer Preview än va?

.

Nej, men jag provade alfan nån gång förra året, och har läst om Consumer Preview. I mina ögon, och uppenbarligen väldigt många andras (inklusive och kanske särskilt IT-folk och avancerade användare), är Win 8 ett trams-OS för surfbrädor. Jag tror att man bedrar sig å det grövsta om man tror att Metro är framtiden för desktop-OS..

Obs att det inte nödvändigtvis är trams-OS för nischen surfbrädor. Min åsikt är endast kring Win 8 som vanligt desktop OS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minimupp:

Nope.
"Windows 7 Home Basic is available in "emerging markets", in 141 different countries. Some Windows Aero options are excluded along with several new features. Home Basic, along with other editions sold in emerging markets, include geographical activation restriction, which requires users to activate Windows within a certain region or country." /wiki

Skrivet av MooD:

Är det verkligen så? Vill minnas att starter utvecklades för just netbooks, exempelvis skulle de bara kunna köra 3 program samtidigt (pga den slöa cpun), skulle inte gå att ändra wallpaper, ingen aero osv, sedan ändrade de dock många punkter.

Jo, ni har rätt. Det är tvärtom mot vad jag sa. Basic är för U-länder och starter för netbooks. Logiken i namnen sa tvärtom dock, basic borde ju vara budgetvarianten på vanliga marknader och starter för de marknader där man inte har råd att köpa vanliga versioner (emergent markets, alltså typ uppstartsmarknader på svenska tycker jag borde ha startversionen). Men det är klart att man inte kan lita på MS namngivningslogik.

Skrivet av leafbranch:

W7 Premium brukar det heta på vanliga laptops hur som helst.

Jo, laptops riktade mot konsumentmarknaden. De senaste laptops jag köpt har haft professional eller inget windows installerat alls.

Permalänk
Medlem

Jag har då inte sett Windows 7 Home Basic däremot Windows Vista Home Basic.

Varför inte fokusera sig på 3-4 versioner? En bantad (starter), en standard (home premium) och en för företag/mer krävande användare (profesional/ultimate).

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jag har då inte sett Windows 7 Home Basic däremot Windows Vista Home Basic.

Varför inte fokusera sig på 3-4 versioner? En bantad (starter), en standard (home premium) och en för företag/mer krävande användare (profesional/ultimate).

Nähh inte jag heller.. Var tvungen att ta en titt om det ens såldes i Sverige

http://www.dustinhome.se/asus-eee-pc-1015bx-amd-10-1gb-320-hd...

http://www.dustinhome.se/asus-eee-pc-x101ch-atom-16-1gb-320-1...

Permalänk
Medlem

Kan vi inte få köpa nyaste DirectX för 200kr så kan jag köra XP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Nej, men jag provade alfan nån gång förra året, och har läst om Consumer Preview. I mina ögon, och uppenbarligen väldigt många andras (inklusive och kanske särskilt IT-folk och avancerade användare), är Win 8 ett trams-OS för surfbrädor. Jag tror att man bedrar sig å det grövsta om man tror att Metro är framtiden för desktop-OS..

Obs att det inte nödvändigtvis är trams-OS för nischen surfbrädor. Min åsikt är endast kring Win 8 som vanligt desktop OS.

Jag ROFL åt din mening " och kanske särskilt IT-folk och avancerade användare" får man fråga, vem är IT-folket? (är det dom som inte testat 8:an) och dom "avancerade användare" (du menar dom som inte har testat 8:an igen, dom som har sett en bild på "Metro" och tycker som alla andra som inte testat) Då fattar jag!

Jag pallar inte! Helt ärligt.

Men testa en månad och skriv sen! Då ska jag ta dig på allvar!!

Och jag måste bara skriva att jag hade själv förutfattade meningar om 8:an! Jag hade verkligen det!
Men det går att fixa så att man får det så som man själv vill ha det!
Och jag själv börjar fundera på att byta ut 7:an mot 8:an på alla mina datorer, p g a en enda orsak. Det är så satans snabbjobbat, när man väl har lärt sig att föra sig med det! Och det är en sak jag gillar, smart, snabbjobbat, mindre klickande!

Kommer ihåg vilket motstånd det var till Win 7 när det kom! Och många satt kvar på XP! Ja och hur ser det ut nu......

Testa OCH lär 8:an och du kommer att tycka att 7:an är "lite XP"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Helt obegripligt korkat. Det räcker med 1 version som i installationsprocessen frågar vad du skall använda datorn till och sedan installerar den efter behov det som behövs. Men varför göra det enkelt när man kan göra det svårt.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av deegan:

Helt obegripligt korkat. Det räcker med 1 version som i installationsprocessen frågar vad du skall använda datorn till och sedan installerar den efter behov det som behövs. Men varför göra det enkelt när man kan göra det svårt.

Självklart är det olika kostnad. Det går mer eller mindre att göra som du säger men då måste alla köpa ultimate, alt. alla köper starter och får sedan lägga till för att låsa upp mer funktioner (vilket finns redan till 7'an med "Windows Anytime Upgrade"). Företag har ofta koll på vad de vill inkludera i sin standardarbetsplats och vill inte betala för spel och mediafunktioner.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lille7:

Kommer alla dessa komma i 32 och 64 bitars versioner också eller har microsoft äntligen bestämt sig för att skippa 32 bitars versioner?

Det kommer finnas 32-bit men förhoppningsvis blir det här sista versionen. Antar att de bara håller kvar i 32-bit för kompatibilitetens skull. Eller så hände det ihop med att ARM är 32-bit. Vad vet jag men Windows 9 verkar bli enbart 64-bitars om man ska tro de lösrykta rykten som cirkulerar. Är det någon som stött på en 32-bitars Windows 7? Tycker alla datorer som säljs har 64-bit.

Skrivet av deegan:

Helt obegripligt korkat. Det räcker med 1 version som i installationsprocessen frågar vad du skall använda datorn till och sedan installerar den efter behov det som behövs. Men varför göra det enkelt när man kan göra det svårt.

Ja det är helt obegripligt med produktdiffrentiering. Varför kan inte bara Intel sälja 2700K så får vi själva välja att dra ner frekvenserna och stänga av HT. Eller Volvo tillverkar bara den största motorn så får vi helt enkelt låta bli att trampa så hårt på gasen och inte använda högsta växeln.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja det är helt obegripligt med produktdiffrentiering. Varför kan inte bara Intel sälja 2700K så får vi själva välja att dra ner frekvenserna och stänga av HT. Eller Volvo tillverkar bara den största motorn så får vi helt enkelt låta bli att trampa så hårt på gasen och inte använda högsta växeln.

Det har jag aldrig sagt, jag sa bara att dom kan släppa sin version i en utgåva och sedan får personen själv välja vad som passar bäst. Det är smidigare än att ha som dom tänkt nu 8 olika utgåvor och så måste du pricka rätt där. Visst kanske du och jag prickar rätt men det vore naivt att anta att alla andra i hela världen som funderar på att köpa Windows8 är på samma nivå och kan göra ett kvalificerat val som passar just dom.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Entusiast
Skrivet av deegan:

Det har jag aldrig sagt, jag sa bara att dom kan släppa sin version i en utgåva och sedan får personen själv välja vad som passar bäst. Det är smidigare än att ha som dom tänkt nu 8 olika utgåvor och så måste du pricka rätt där. Visst kanske du och jag prickar rätt men det vore naivt att anta att alla andra i hela världen som funderar på att köpa Windows8 är på samma nivå och kan göra ett kvalificerat val som passar just dom.

Fast det är inte så himla svårt. De som inte vet skillnaden mellan de olika utgåvorna behöver inte mer än den de kommer få när de köper en dator Antar att det blir home premium den här generationen också. En del här vill ha lite mer avancerade funktioner så vi skaffar Pro. Förrutom de som piratar som tar Ultimate på ren princip och inte för att de någonsin kommer ha någon nytta av det. Sen har vi företag och där sitter det lite IT-folk och vänder och vrider på alla versioner och tar den som passar just deras behov bäst. Nu tror jag iof inte att det här kommer spridas till företag i någon större utsträckning med tanke på hur många som nyss bytt till eller snart skall byta till Windows 7.
Tittar man igenom listan så är den oförändrad för de som inte har någon koll. Det finns fortfarande home basic och home premium för vanliga Svensson.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jobs gjorde en genial satir på MS när Leopard annonserades:
http://www.youtube.com/watch?v=gtSDlSVDibA

Alla dessa versioner är ju så galet att man knappt kan greppa det.

Kan man få sina fyrkanter både på höjden och bredden? På höjden hade passat bra på kylskåpet, där hade detta UI kanske gjort sig.. men på en desktop. nja. Lycka till med W9.

Permalänk
Skrivet av anon127781:

Ja, pengar.

Ja vad skulle annars vara bakom? Vilket flummigt inlägg. Världen byggdes inte med kärlek och cannabis!

OnTopic;
Hur kan valfrihet vara ett problem? Dock håller jag mig till Win 7 + Linux.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand