E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landmark90:

Hej,
Har just börjat med e-sim (http://e-sim.org/profile.html?id=100967) flyttade till Poland och började arbeta.
Min bror har tittat på lite då jag klickat runt, och vill också testa detta. Men jag är orolig för att admins kommer bli fundersamma över vår samma IP? (Vi kommer lira främst på olika datorer, men fortfarande samma router.)

Om man får problem med en admin, vad har man för chans att överklaga? Har inga problem med att bevisa både min brors existens och hans lust till spelet, men om de ens kommer vara villiga att se... Dunno? Och hur pass mkt får man hjälpa varandra om man är på samma IP?

Vet att vissa spel tillåter samma IP, men då får man inte hjälpa varandra med någonting mer lr. mindre, och ifall det är så här känns det rätt lönlöst.

Hjälp och råd uppskattas!

Fyll i detta dokument så ska det nog ordna sig:
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFJlMFh2...

källa:
http://wiki.e-sim.org/index.php/FAQ
längst ner på sidan.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Okej nu tappade vi 80 pers vid DC, vilket ändå är mindre än vad man kan tro. Var tror ni det kommer att landa? Blir det balanserat här? Kommer vi verkligen bli så starka som det har snackats om sista veckan?

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Härligt! Tack för alla svar allihopa,
Ska få honom att börja när han vaknar då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Okej nu tappade vi 80 pers vid DC, vilket ändå är mindre än vad man kan tro. Var tror ni det kommer att landa? Blir det balanserat här? Kommer vi verkligen bli så starka som det har snackats om sista veckan?

Tror faktiskt att vi tappar 80 idag igen, men vi får hoppas på att vi ökar mer än så
Gissar även på att vi ligger på runt 600 aktiva spelare vilket verkligen inte är dåligt.

Permalänk
Medlem

http://e-sim.org/article.html?id=19498

Nenne en av våra tidigare prellar skrev lite råd till nya spelare.

Jag kan även tipsa om detta om ngn är intresserad av gameinghistorien för esimSverige.
http://swesim.tk/viewtopic.php?f=4&t=148

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Tror faktiskt att vi tappar 80 idag igen, men vi får hoppas på att vi ökar mer än så
Gissar även på att vi ligger på runt 600 aktiva spelare vilket verkligen inte är dåligt.

Mycket svårt att få in 80 nya på en dag med tanke på de begränsningar vi har på dagens sätt att jaga nya.
Men ja 600 kan vara rimligt, svårt att veta hur länge denna BB varar dock.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Mycket svårt att få in 80 nya på en dag med tanke på de begränsningar vi har på dagens sätt att jaga nya.
Men ja 600 kan vara rimligt, svårt att veta hur länge denna BB varar dock.

New citizens today: 75
Haha så 80 är inte omöjligt men förstår vad du menar, att vi måste komma på något nytt sätt att sprida på.
Tycker även att denna BB har hållt på mycket mer än planerat, vilket är sjukt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

New citizens today: 75
Haha så 80 är inte omöjligt men förstår vad du menar, att vi måste komma på något nytt sätt att sprida på.
Tycker även att denna BB har hållt på mycket mer än planerat, vilket är sjukt bra.

Nu väl ändå "New citizens today" lite efter? Vi har idag gått från 759 till 790, och den droppar väl bara vid DC?
Tycker kanske inte att vi behöver så mycket andra tillvägagångssätt, ganska perfekt med en sådan här jämn våg på 30-50 nya per dag. Då hinner vi lära upp de, och det blir ingen risk för arbetsbrist(nu utgår jag från att man har hela sitt land) i företagen.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Reggade mig precis via jockmokk´s länk.
Kommer fortsätta ikväll och läsa på mer.

Det verkar helt klart ha en del potential detta

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Reggade mig precis via jockmokk´s länk.
Kommer fortsätta ikväll och läsa på mer.

Det verkar helt klart ha en del potential detta

Vad bra att du tycker så Han borde ha kontaktat dig, med guider, irc och sånt?

Ett RW i Skåne nu såg jag... lets win! Or try to...

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Reggade mig precis via jockmokk´s länk.
Kommer fortsätta ikväll och läsa på mer.

Det verkar helt klart ha en del potential detta

Skicka även PM till mig in-game ifall du behöver hjälp. Nickar Attax
Tror faktiskt denna BB är så enormt grym, vi ligger ju på runt 800 dagligen, folk slutar men så kommer nya in och tar deras plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Vad bra att du tycker så Han borde ha kontaktat dig, med guider, irc och sånt?

Ett RW i Skåne nu såg jag... lets win! Or try to...

Har redan länken till IRC och reggat mig på forumet.
Sitter på jobbet nu men fortsätter läsa ikväll.

Jobbar för tillfället i Polen men ska byta jobb då jag är i lvl 3 nu.

Edit: Nickar Habe46

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Skicka även PM till mig in-game ifall du behöver hjälp. Nickar Attax
Tror faktiskt denna BB är så enormt grym, vi ligger ju på runt 800 dagligen, folk slutar men så kommer nya in och tar deras plats.

Precis, tro vi kommer lyckas mycket bättre än andra länder.

Skrivet av H-can:

Har redan länken till IRC och reggat mig på forumet.
Sitter på jobbet nu men fortsätter läsa ikväll.

Jobbar för tillfället i Polen men ska byta jobb då jag är i lvl 3 nu.

Edit: Nickar Habe46

Mycket härligt att höra! Efter level 7 kommer spelet bli kuligare och kuligare

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Precis, tro vi kommer lyckas mycket bättre än andra länder.

Japp, Portugal har ju fått in massa spelare igen som förut, men de brukar få in ett hundratal och några dagar efter dör alla.
Denna utspridning som vi fått är väl mycket bättre.
Grymt kul att även se vår kanal fylld med liv!

Hur många newbies tror du "dör" idag?

Permalänk
Medlem

Måste säga att detta är det roligaste webbläsarspelet jag har kört och framförallt den trevligaste communityn! Har spelat i två veckor och jag är som fast! Det som är skönt är också det att du kan gör allt som "måste" göras på 1 minut eller så kan du sitta och grotta ner dig i saker om spelet i flera timmar om man vill det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Japp, Portugal har ju fått in massa spelare igen som förut, men de brukar få in ett hundratal och några dagar efter dör alla.
Denna utspridning som vi fått är väl mycket bättre.
Grymt kul att även se vår kanal fylld med liv!

Hur många newbies tror du "dör" idag?

80 igår. Troligtvis 100-talet inatt. Där ligger kulminerar det, sjunker under nästa vecka fram mot fredag, då det ökar igen.

Skrivet av 8|3alL:

Måste säga att detta är det roligaste webbläsarspelet jag har kört och framförallt den trevligaste communityn! Har spelat i två veckor och jag är som fast! Det som är skönt är också det att du kan gör allt som "måste" göras på 1 minut eller så kan du sitta och grotta ner dig i saker om spelet i flera timmar om man vill det!

Ja det är en stor fördel med spelet. Du kan spela så mycket du vill varje dag och ändå hinner du med allt det väsentliga.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

80 igår. Troligtvis 100-talet inatt. Där ligger kulminerar det, sjunker under nästa vecka fram mot fredag, då det ökar igen.

Vi får se till att ordna ett BB försök i veckan tills det stabiliserar sig. Nästa vecka får du hålla i allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Vi får se till att ordna ett BB försök i veckan tills det stabiliserar sig. Nästa vecka får du hålla i allt

Hade jag haft mycket tid under veckan hade jag fixat värsta jättemegafeta BB;n! Kan göra det jag kan under veckan och önskar att jag hade kunnat planera mer, finns säkert mycket man kan finslipa på. På påsklovet kanske Annars sommarlovet, då jävlar

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Hade jag haft mycket tid under veckan hade jag fixat värsta jättemegafeta BB;n! Kan göra det jag kan under veckan och önskar att jag hade kunnat planera mer, finns säkert mycket man kan finslipa på. På påsklovet kanske Annars sommarlovet, då jävlar

Nu har du lovat Du tar hand om det under denna vecka så mycket som du kan. Hjälper självklart till!
Nu får vi se hur många spelar du lyckas få in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Nu har du lovat Du tar hand om det under denna vecka så mycket som du kan. Hjälper självklart till!
Nu får vi se hur många spelar du lyckas få in

Haha åh nej ni kommer att ångra er
Okej imorgon är jag ledig, då har jag tid. Som tur är har jag inga tunga arbeten under veckan så ska kunna lägga ganska mycket tid

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Haha åh nej ni kommer att ångra er
Okej imorgon är jag ledig, då har jag tid. Som tur är har jag inga tunga arbeten under veckan så ska kunna lägga ganska mycket tid

Slutar 11 imorgon, är hemma runt 12. Så då hjälper jag gärna till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Slutar 11 imorgon, är hemma runt 12. Så då hjälper jag gärna till

Ska försöka fixa allt tills dess... typ

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Go sweden! babyboom för ett starkt esimsverige!!:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolper:

Go sweden! babyboom för ett starkt esimsverige!!:D

Ja det är rätta takter!
Vi sjönk knappt något inatt och tampas bredvid Indonesien, på 4:e plats just nu. Det ska bli mer!

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Ja det är rätta takter!
Vi sjönk knappt något inatt och tampas bredvid Indonesien, på 4:e plats just nu. Det ska bli mer!

Vi är just nu 16 spelare ifrån en tredje plats. Det gäller även att behålla alla spelare vi får så att det inte sjunker för mycket
Men tror faktiskt vi kommer att klara av att hålla de flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Vi är just nu 16 spelare ifrån en tredje plats. Det gäller även att behålla alla spelare vi får så att det inte sjunker för mycket
Men tror faktiskt vi kommer att klara av att hålla de flesta.

Ja jag blev sjukt överraskad nä det sjönk typ 20 inatt. Borde vara många fler.
Detta kommer bli skitbra!

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

10 personer från en tredje plats nu, idag går vi om Serbien!

Gå med du också http://e-sim.org/lan.9350/ det har blivit en enorm succé för Sverige nu ska vi bara ta tillbaka vårat land

Permalänk
Medlem

Det börjar ju ta sig nu! snart slår vi alla på fingrarna om vi fortsätter i denna takt

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xogaze:

10 personer från en tredje plats nu, idag går vi om Serbien!

Gå med du också http://e-sim.org/lan.9350/ det har blivit en enorm succé för Sverige nu ska vi bara ta tillbaka vårat land

Bara nio nu!
Kan också säga att Sveriges styrka går stadigt uppåt. Nu har jag spelat runt en vecka och skulle kunna dra iväg 35k skada med Health Pack och q1 vapen och 59k med q5, så en 12 pers ungefär efter en vecka kommer upp i en gammal spelares skada. Så det tar ju inte lång stund innan man kan göra nytta. Varit flertalet strider där vi förlorat med under 100k skada.

Permalänk
Medlem

Ja det är verkligen stort.
Fixa nått RW som alla nya kan slå i kanske?

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.