Intel: Användare vill ha pekskärmar i bärbara datorer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nirr1:

Mus och tangentbord skall det vara.

Ja det ska det vara - And it always will ...Pekar & pickar tillräckligt på ultra-resistiva paneler när vi tar kölappar, väljer pump på tappen och annat.

Det är fult att peka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Varför bygga bärbara datorer med touch när det redan finns ipad osv??

För vi pratar om dator och inte en förvuxen telefon. En extrem skillnad i prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar att dom nämnde att det var baserat på 81 intervjuer som pågick i 2tim var XD.

Sen sa dom även att alla var så försiktiga när dom röre skärmen att dom inte behövde göra något nämnvärt för att få skärmen att stanna uppe och inte tippa över.
Kan ju säga att jag känner ingen äldre som inte trycker så fingrarna vitnar på dom när dom använder touch trots att jag sagt att dom bara behöver strycka fingrarna över skärmen.

Annat exempel är stämplingsmaskinerna på jobbet.
Här har dom fått byta touchskärmarna flera gånger dom senate 4 åren som vi haft systemet för folk trycker sänder antingen bara touchdelen eller dem och även skärmen. (hängde skyltar över enheten som sa att man inte behöver trycka över huvud taget)
Med andra ord så tar jag den undersökningen med en hel fabrik salt. Mamma har ju till och med tryckt så hårt på skärmen på sin touch att hon tryckte den ut sin egen hand bara för att den laggade och hon tänkte den kanske fattade om hon tryckte än hårdare.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Konstig hybrid. Bärbar lr surfplatta med touch äre som gäller. Känns som en modehybrid.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag kan inte minnas att jag har efterfrågat något sådant och vad jag vet är tablet-PC inget nytt.
Under vilken sten har stolpskottet gömt sig?

Permalänk

Jag skulle vilja ha det. Skulle inte betala mycket extra för det dock.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Helt kanon idé. Detta skulle göra den bärbara datorn till en BÄRBAR dator. Bästa idén sedan kyld öl och nötter imo.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Helt kanon idé. Detta skulle göra den bärbara datorn till en BÄRBAR dator. Bästa idén sedan kyld öl och nötter imo.

Uteveckla gärna hur en bärbar hade blivit mer bärbar bara pga touch.
tycker bestämt en bärbar är kraftigt bärbar redan idag, inte mer eller mindre än dom som redan finns med touch ute.

Vill du har mer bärbart så finns ju surfplattorna.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag vet inte om det går att visa bra på en film, man måste i stort sätt uppleva det själv. Det märks speciellt när man suttit med en MacBook några dagar eller så och lärt sig alla gester men även direkt när man sitter vid den så märks en enorm skillnad. Jag har märkt att det blivit bättre bland andra laptops på sistone, då framförallt på Ultrabooks men de är tyvärr fortfarande inte i närheten av Apple. Touchpaden gör helt enkelt vad man vill att den ska, man behöver aldrig sitta och pilla för att träffa rätt, den är aldrig för slö eller för snabb, den är aldrig för liten, hela touchpaden är som en stor knapp, det är smidigt att gå fram och tillbaka, scrolla, switcha program, osv med hjälp av olika flerfingersgester. Men alltså framförallt att den gör det man vill den ska göra när man använder den, man stör sig aldrig på den helt enkelt och jag känner aldrig behovet av en mus till min laptop längre om jag inte ska spela eller koppla den på en extern skärm. Med andra laptops känner man alltid att det skulle varit lite bättre med en mus. För att vara helt ärlig så trodde jag aldrig att jag skulle gilla att använda touchpaden innan jag började använda Macbooks och jag hade alltid en mus i väskan till den bärbara. Nu tar jag aldrig någonsin med mig en mus.

Kan faktiskt inte alls hålla med, jag äger själv en Zenbook, Asus senaste ultraportabla, och den har en riktigt härlig touchpad, och då de har snott alla macbookens gester så slipper man ens ta med dem i beräkningen. Ändå sa folk att macbookens är så överlägsen, så jag bytte laptop med en kompis i några dar, så jag fick ha hans macbook, och tyckte faktiskt att touchpaden var mycket slöare än på zenbookens, tycker det är skönt när man slipper lyfta på fingret flera gånger för att komma från ena sidan av skärmen till den andra

självklart är det att smakfråga vilken man gillar mest, men tycker det börjar bli lite uttjatat att säga att Macbookens touchpad obestridligen är bäst, för så är det faktiskt inte längre

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Kan faktiskt inte alls hålla med, jag äger själv en Zenbook, Asus senaste ultraportabla, och den har en riktigt härlig touchpad, och då de har snott alla macbookens gester så slipper man ens ta med dem i beräkningen. Ändå sa folk att macbookens är så överlägsen, så jag bytte laptop med en kompis i några dar, så jag fick ha hans macbook, och tyckte faktiskt att touchpaden var mycket slöare än på zenbookens, tycker det är skönt när man slipper lyfta på fingret flera gånger för att komma från ena sidan av skärmen till den andra

självklart är det att smakfråga vilken man gillar mest, men tycker det börjar bli lite uttjatat att säga att Macbookens touchpad obestridligen är bäst, för så är det faktiskt inte längre

I sådant fall har de fixat det nyligen för jag hade också en Zenbook och förväntade mig en bra touchpad då ultrabooks ska vara bättre men min laggade efter, var seg i responsen och var inte särskilt exakt. När jag googlade på felet så verkade det som att extremt många andra hade precis samma problem med Zenbooken. Där fanns en uppdatering och det blev bättre men fortfarande långt i från bra. Googlar man Asus Zenbook så får man upp en video på andra resultatet där någon har problem och kollar man vidare ser man att det är långt ifrån bara jag som har haft problem med den i alla fall. (Asus Zenbook trackpad problem, fix och update är t.o.m. google suggestions).

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Inte en chans. Det finns en anledning varför jag inte tänker uppgradera till nya Intuos, varför jag inte skissar på en iPad/iPhone och varför jag tycker om mina tagentbord/möss.

Sånt kan de behålla.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Tydligen så vill majoriteten av de avancerade användare inte ha detta...vilket är BRA! touch e skit, hoppas det dör en plågsam död när vi hittat nått bättre sätt att styra mobiler etc....tills dess, lägg inte in skiten i laptops....

Visa signatur

Stationära:Chassi:Cooler Master ATCS 840|Moderkort:ASUS P6X58D Premium|CPU:Intel Core i7 920@4.0 GHz|Kylning:Corsair H80+2xNoctua NF-S12B FLX 120mm|Ram:Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3x2GB+3x4GB@9-9-9-24|SSD: Crucial MX100@512GB|Grafikkort:Asus Radeon R9 280X DCII_TOP/3GB|Nätagg: Corsair HX 850W PSU|Tillbehör: Corsair VengeanceK70MX Brown |Skärm: LG 24"+ViewSonic 19"|Laptop:UX32VD-R4002H|Telefon:SonyZ3c

Permalänk
Medlem

Jag föredrar nog mus framför mina egna fingrar i alla fall...

Permalänk
Medlem

Nej det vill jag inte.

Permalänk
Medlem

Tror detta kan bli ett väldigt bra komplement till mus och tangentbord. Märkte själv när jag använde en Asus Transformer med tangentbordet på att man alltid använde touchen istället. Kanske inte helt bra jämförelse, men tror ändå att det kan bli väldigt smidigt ibland. Särskilt med Windows 8 och en Ultrabook på 11".

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

I sådant fall har de fixat det nyligen för jag hade också en Zenbook och förväntade mig en bra touchpad då ultrabooks ska vara bättre men min laggade efter, var seg i responsen och var inte särskilt exakt. När jag googlade på felet så verkade det som att extremt många andra hade precis samma problem med Zenbooken. Där fanns en uppdatering och det blev bättre men fortfarande långt i från bra. Googlar man Asus Zenbook så får man upp en video på andra resultatet där någon har problem och kollar man vidare ser man att det är långt ifrån bara jag som har haft problem med den i alla fall. (Asus Zenbook trackpad problem, fix och update är t.o.m. google suggestions).

Hittade faktiskt inga trådar eller liknande där folk klagat på problem med den, dock hittade jag detta

"Update: Asus seems to have fixed most of the touchpad issues on their newer models that now pack an Elan trackpad (as opposed to a Sentelic one before). It’s still not perfect, but it’s way more accurate and reliable, so if you want to get an UX31, look for one with an Elan trackpad, or regret it forever."

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MooD:

Vad säger att det inte är möjligt att känna nedtryckningarna på en skärm?

Det är svårt att förutse många tekniska genombrott, men det går att sätta randvillkor. Att få en skärm att få samma respons som ett tangentbord är utanför dessa. Från artikeln: "Undersökningen visade även att de flesta föredrar det fysiska tangentbordet framför det virtuella [...]". Det handlar inte om en ersättning.

Andra möjligheter: röststyrning. För 15 år sedan var tekniken ungefär där den var idag: opolerad, omöjlig att använda som total ersättning för skrift. För fem år sedan demonstrerades detta publikt på ett olyckligt sätt. Oavsett vad Bill Gates kontinuerligt förutsett sedan 1997 så är vi inte i Star Trek-läge på den fronten, och vi verkar ej heller komma mycket närmre (det pratas om "paradigm shifts" i området lika ofta som forskargrupper vill ha pengar, men resultaten uteblir). Det är ett fundamentalt mängdteoretiskt problem gällande språk, överlapp, 1-till-1-representation, osv.

"Men Newton på Jeopardy?" - datorn fick frågorna i skrift. "Men Siri?" - det enda som hände där var kopplingen till information genom internet (och Siri var inget nytt på något sätt - sådana applikationer hade ju tom funnits i Apples programaffär i flera år). Det var inget genombrott i inmatning.

Skrivet av MooD:

Vad säger att skrift är det huvudsakliga inmatningssättet i framtiden?

Det som främst händer i branschen för tillfället är att snittmängden inmatning går ner. Internet går mer och mer mot TV på så sätt att genomsnittskonsumenten blir mer och mer passiv och bara tar in innehåll (titta: en profetia som slår in. Denna utveckling har folk pratat om sedan 90-talet, ofta med bävan i rösten). Skrift kan inte ersättas under kravet att material ska produceras i samma utsträckning som idag (man kan göra det till en diskussion om "frihetsgrader i uttryck" om man vill), men ju mer lik en TV som datorn blir, desto mindre viktigt blir detta.

För ren "innehållskonsumtion", där på sin höjd triviala inmatningsuppgifter krävs, så verkar tablets med runda kanter vara tillräckligt för många (för detta är ju även en fjärrkontroll med 5 knappar tillräckligt: på/av och kanal/volym upp/ner). Denna sorts användande växer enormt, men datorn som arbetsredskap kommer alltid leva kvar. Där kommer en pekskärm inte revolutionera spelet.

Skrivet av MooD:

Tänk hur annorlunda det faktiskt skrivmaskin/tangentbord vs skriva för hand är.

Återigen så är det självklart svårt att förutsäga framtiden, men människan kommer inte ändra sin fysik så till den grad att en pekskärm blir en möjlig ersättare för mer än de enklaste av inmatningsuppgifter, eller i begränsad omfattning, om man inte definierar om begreppet "pekskärm".

--

Artikelns kärna är egentligen bara att "pekskärm är lättare att hantera än pekplatta". Det enda uppseendeväckande uttalande Intel gör är att även för de som inte ser en tablet som ett substitut för en laptop, så är touchfunktionen uppskattad. Till vilken grad nämns inte.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Jag tror att windows 8s touch-vänliga GUI tillsammans med strömsnåla platformar med god prestanda kommer innebära att vi får se lite intressanta och förhoppningsvis innovativa lösningar framöver, typ lenovo ideapad yoga som jag tyckte såg intressant ut på CES.

Men att påstå att 70%(eller vad det nu var...) av alla användare vill pilla på sin laptopskärm var det dummaste jag har hört. Av entusiasterna tror jag det är närmare 0-1% och i min erfarenhet klarar knappt de allra mest oerfarna användarna av touch på sina telefoner, så vart hittar hon alla dessa touch-entusiaster?

Tur för intel att de gör såna grymma processorer, för sånt här skitsnack får mig att tappa tilliten till dem... bra ingenjörer och mindre begovad pr-människor.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha pekskärm, jag vill ha clitmouse.
Betydligt mycket trevligare att använda än touchpad enligt mig.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Det är svårt att förutse många tekniska genombrott, men det går att sätta randvillkor. Att få en skärm att få samma respons som ett tangentbord är utanför dessa. Från artikeln: "Undersökningen visade även att de flesta föredrar det fysiska tangentbordet framför det virtuella [...]". Det handlar inte om en ersättning.

Andra möjligheter: röststyrning. För 15 år sedan var tekniken ungefär där den var idag: opolerad, omöjlig att använda som total ersättning för skrift. För fem år sedan demonstrerades detta publikt på ett olyckligt sätt. Oavsett vad Bill Gates kontinuerligt förutsett sedan 1997 så är vi inte i Star Trek-läge på den fronten, och vi verkar ej heller komma mycket närmre (det pratas om "paradigm shifts" i området lika ofta som forskargrupper vill ha pengar, men resultaten uteblir). Det är ett fundamentalt mängdteoretiskt problem gällande språk, överlapp, 1-till-1-representation, osv.

"Men Newton på Jeopardy?" - datorn fick frågorna i skrift. "Men Siri?" - det enda som hände där var kopplingen till information genom internet (och Siri var inget nytt på något sätt - sådana applikationer hade ju tom funnits i Apples programaffär i flera år). Det var inget genombrott i inmatning.

Det som främst händer i branschen för tillfället är att snittmängden inmatning går ner. Internet går mer och mer mot TV på så sätt att genomsnittskonsumenten blir mer och mer passiv och bara tar in innehåll (titta: en profetia som slår in. Denna utveckling har folk pratat om sedan 90-talet, ofta med bävan i rösten). Skrift kan inte ersättas under kravet att material ska produceras i samma utsträckning som idag (man kan göra det till en diskussion om "frihetsgrader i uttryck" om man vill), men ju mer lik en TV som datorn blir, desto mindre viktigt blir detta.

För ren "innehållskonsumtion", där på sin höjd triviala inmatningsuppgifter krävs, så verkar tablets med runda kanter vara tillräckligt för många (för detta är ju även en fjärrkontroll med 5 knappar tillräckligt: på/av och kanal/volym upp/ner). Denna sorts användande växer enormt, men datorn som arbetsredskap kommer alltid leva kvar. Där kommer en pekskärm inte revolutionera spelet.

Återigen så är det självklart svårt att förutsäga framtiden, men människan kommer inte ändra sin fysik så till den grad att en pekskärm blir en möjlig ersättare för mer än de enklaste av inmatningsuppgifter, eller i begränsad omfattning, om man inte definierar om begreppet "pekskärm".

--

Artikelns kärna är egentligen bara att "pekskärm är lättare att hantera än pekplatta". Det enda uppseendeväckande uttalande Intel gör är att även för de som inte ser en tablet som ett substitut för en laptop, så är touchfunktionen uppskattad. Till vilken grad nämns inte.

I stort sett allt du säger är sant men samtidigt ska man komma ihåg att PCs mer eller mindre bara funnits i 30 år, vilket är en väldigt kort tid. Och att då säga "den dagen tror jag inte kommer att komma" tycker jag är lite trångsynt.

Permalänk
Medlem

Inom ett antal år kommer alla laptops ha touchskärm tror jag då det erbjuder mer valfrihet och möjligheter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MooD:

I stort sett allt du säger är sant men samtidigt ska man komma ihåg att PCs mer eller mindre bara funnits i 30 år, vilket är en väldigt kort tid. Och att då säga "den dagen tror jag inte kommer att komma" tycker jag är lite trångsynt.

Medges . Speciellt mtp att _jag_ inte ens funnits i 30 år. Någonstans vill jag sätta en gräns på fantasin dock, men historien har visat mänskligheten om och om igen att vi är kass på att förutsäga framtiden, vilket jag motvilligt då även måste erkänna även inkluderar mig.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Tror det handlar mer om vad de vill sälja oss och inte vafan vi vill ha ... den som petar på min skärm bryter jag armen av ...

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Konstig hybrid. Bärbar lr surfplatta med touch äre som gäller. Känns som en modehybrid.

Och en surfplatta är inte en hybrid mellan mobiltelefon och laptop? Tyvärr är hybriden närmare mobiltelefonen än laptopen, vilket gör att man inte får ut speciellt mycket av storleks- och viktskillnaden.

För mig är surfplattan rätt överflödig och kan enkelt bakas in laptops för de gånger man behöver sådan funktion på större skärm än ens telefon. Nog för att många har dålig hygien men att hålla sig med en mikrofibertrasa är standard kring datorer och handhållna prylar, vilket gör att även de som har flottiga händer klarar sig utan fläckar. Det känns som största anledningen att ha en surfplatta är om man håller sig till Apple och därmed får väldigt små skärmar på sina mobiler.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte nyttan med att ha pekskärm på en laptop. Win 8 kräver kanske att man måste kladda på skärmen? Snarare verkar det som ett klassiskt exempel på att företag försöker SKAPA behov som inte finns. Levererar dom med armstöd också? Det verkar ergonomiskt helt förkastligt att hänga med armarna i luften framför skärmen.
INGEN rör min skärm!

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Jag tror jag säger som redan många andra har sagt. Det är en dålig ide på många sätt och vis. Jag blev förvånad att så många hade röstat Ja i Röstningen. När jag läste igenom notisen. Så satt jag mest o nickade. Och funderade på om dom bara hade haft in gamlingar som testare. Vist vill dom bygga in det så är det väll upp till dom. Men jag själv skulle hellre välja en dator med mus o tgb.
Då slipper man obekväm arbetes ställning. Man slipper ha folks feta fingrar/fingeravtryck i syn fältet. Räcker med en svettig dag med sol o värme och så ser skärmen grisigare ut än chips påse. Plus att fingret är inte ens i närheten så pricksäkert att man måste ha iconer för blinda. Jag gillar smått. Så man får plats med så mycket information som möjligt på skärmen.

Hur som. Jag kan inte förstå vad det är för testgrupp dom har haft in som trycker på skärmen först!?!?
Och om dom blev lurade genom att tro att skärmen var touchscreen. Vad är det då som säger att det är det man vill ha i långa loppet?

Visa signatur

---===<( Phrosen Dream )>===---

Permalänk
Medlem
Skrivet av QL:

Jag förstår inte nyttan med att ha pekskärm på en laptop. Win 8 kräver kanske att man måste kladda på skärmen? Snarare verkar det som ett klassiskt exempel på att företag försöker SKAPA behov som inte finns. Levererar dom med armstöd också? Det verkar ergonomiskt helt förkastligt att hänga med armarna i luften framför skärmen.
INGEN rör min skärm!

Lösningen är ju att göra som IdeaPad Yoga. Dvs att touch-skärmen aktiveras när man viker bak tangentbordet mer än 90 grader. Det är alltså tänkt att vara en vanlig laptop som man kan "göra om" till en surfplatta när det behövs (både som handhållen och som fungerar som ett stativ). Jag förstår fortfarande inte de som gnäller om att någon rör skärmen. Är det så svårt med hygien att man inte har en mikrofiberduk nära? Ni måste ha väldigt äckliga tangentbord.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Evil Peter:

Och en surfplatta är inte en hybrid mellan mobiltelefon och laptop? Tyvärr är hybriden närmare mobiltelefonen än laptopen, vilket gör att man inte får ut speciellt mycket av storleks- och viktskillnaden.

Nej. Mobiler ringer man med och laptops är datorer där man gör saker man gör på datorer.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Är det så svårt med hygien att man inte har en mikrofiberduk nära? Ni måste ha väldigt äckliga tangentbord.

Svårt med hygien? Jag förstår inte vad du menar. Sätter man fingret på en blank yta blir det ofelbart fingeravtryck. Det betyder inte att man är en lortgris för det. Fingeravtryck vill jag inte ha på mina skärmar. Jag har heller ingen lust att börja gno med trasa därför att utvecklarna av Win8 tycker att det är en skitbra idé med pekfingervalsen på skärmen.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?