XBMC 11.0 "Eden" redo för nedladdning

Permalänk
Skrivet av tonix:

Nån som vet om det är värt att uppgradera så att mitt spotify fortfarande funkar? För vill verkligen inte uppdatera och sen vänta så jag kan använda spotify igen :-/

Älskar xbmc, bästa jag laddat ner på myyycket länge!

Skickades från m.sweclockers.com

https://github.com/mazkolain/spotimc ska funka, inte testat själv dock men har många vänner som postar att det funkar fint (även med ultra bitrate

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

om jag ska uppdatera från gammal hur jag jag då

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk

Enda jobbiga jag kan hitta i nya är väl att dom tar bort slutet av katalognamnen så har man tillexempel olika versioner utav filmerna så ser man inte det längre

Permalänk

Går att ställa in, som det mesta annat i XBMC.
Standardinställningen nu är det nya förenklade utseendet (tror det kom med RC1:an) men någonstans under settings (har för mig settings/video) så hittar du en bockruta där du kan välja att visa hela katalognamnet

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att testa denna version. Har haft lite småfel som kanske är tillrättade

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Entusiast

Någon som vet hur det är med skin? Jag kör ett annat skin eftersom standard var helt värdelöst på 10. Har de hunnit uppdatera sina än eller är standard tillräckligt bra för att man ska våga köra det?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Någon som vet hur det är med skin? Jag kör ett annat skin eftersom standard var helt värdelöst på 10. Har de hunnit uppdatera sina än eller är standard tillräckligt bra för att man ska våga köra det?

Tycker standard Confluence är riktigt bra nu. Men givetvis kan man köra vilket skin man vill Bara du kollar bilder på xbmc.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Se till att xbmx söker på mappnamnet så går det hur fint som helst. Har över 2000 blueray filmer i mitt arkiv & alla hittar den rätt till.
iofs så använder jag inte xbmc till att söka reda på TV men om ni har problem med titel/Säsong.1/release så kan ni ju ställa in den för varje seriemapp?? alltså den ska kolla i Säsong.1 mappen
Antar inte ni kollar på 30-40 serier så är ju inte speciellt jobbigt att ställa in på det viset..

Visa signatur

Athlon XP 2400 | 1024 Kingston SDram | Radeon 9600 128MiB Ram | Aspire 520w | 1 x 300GiB | 1 x 250GiB | 2 x 200GiB | 2 x 180GiB | 2 x 160GiB | 1 x 120GiB | 1 x 80GiB | = 1.83TiB | Coolermaster chassi|

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiotix:

De flesta Linuxdistributioner har väl stöd för NTFS

Det skulle vara underbart. Då kvarstår bara drivrutiner till all hårdvara.

Man kanske skulle öppna upp VMware och testa om man kan få allt att funka.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aeqvist:

Tycker standard Confluence är riktigt bra nu. Men givetvis kan man köra vilket skin man vill Bara du kollar bilder på xbmc.

Trevligt att höra. Då är bara frågan hur bra den hanterar att migrera databasen. Är det bara att installera över den gamla och sedan köra på?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willov:

Det skulle vara underbart. Då kvarstår bara drivrutiner till all hårdvara.

Man kanske skulle öppna upp VMware och testa om man kan få allt att funka.

Jag TROR det iaf. Jag VET att Ubuntu har stöd för det, därav gissar jag att det är detsamma för många andra varianter. Men kolla upp det först innan en installation va? Vet inte på vilken "nivå" stödet ligger så att säga. Men Linux är ju "möjligheternas OS" så...

För övrigt tycker jag det låter som ett trevligt initiativ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Nightlies när dom börjar med dem igen skulle stödja HD ljud formaten, dom hann inte få in det i den här releasen.

Vilket är lite märkligt med tanke på att de hade det med i sina nightly builds för några månader sedan
Sen att det kanske inte funkade för alla är en annan sak, men här hemma funkade iaf DTS HD alldeles utmärkt, vart lite besviken när de beslöt sig för att ta bort de när beta 3 kom. (eller om det var redan vid beta2, kommer inte ihåg)

Hade dock hoppats på bättre stabilitet :/ Krashar ganska ofta när man bläddrar i biblioteket samt om man hoppar mycket fram och tillbaka vid uppspelning (även detta funkade klockrent för några månader sedan när det fortfarande var nightly builds som gällde), har dock blivit bättre med denna version än det var i beta3

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Trevligt att höra. Då är bara frågan hur bra den hanterar att migrera databasen. Är det bara att installera över den gamla och sedan köra på?

Du kan ta bort gamla xbmc om du vill, men går att installera över bara, biblioteket kommer att finnas kvar precis som innan. Vill du vara extra säker är det bara att Exportera biblioteket under "Settings" i xbmc så kan du importera det till nya versionen. Har själv aldrig varit med om att det försvunnit men

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Du kan ta bort gamla xbmc om du vill, men går att installera över bara, biblioteket kommer att finnas kvar precis som innan. Vill du vara extra säker är det bara att Exportera biblioteket under "Settings" i xbmc så kan du importera det till nya versionen. Har själv aldrig varit med om att det försvunnit men

Gäller detta även watched flaggan?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiotix:

Jag TROR det iaf. Jag VET att Ubuntu har stöd för det, därav gissar jag att det är detsamma för många andra varianter. Men kolla upp det först innan en installation va? Vet inte på vilken "nivå" stödet ligger så att säga. Men Linux är ju "möjligheternas OS" så...

Förövrigt tycker jag det låter som ett trevligt initiativ!

Det är lätt kollat och självklart lär jag kolla upp det någorlunda innan en ordentlig installation.

För övrigt så är det Ubuntu jag tänkte testa, det känns som någon man kan ha nytta av att kunna plus att jag slipper ännu en Microsoft burk

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Har någon lust att ge mig ett smart tips på hur jag ska sortera mina filmer och serier, samt döpa dem, för att xbmc ska kunna hitta omslag samt information om filmerna när de gör sin sökning på imdb? Får de fasiken inte att funka på något bra sätt...

Här finns en bra guide för just biblioteken i XBMC
http://www.xbmc.nu/index.php?option=com_content&view=article&...

Här är en översikt med fler guider
http://www.xbmc.nu/index.php?option=com_content&view=category...

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Skrivet av milky81:

Tack, ska ge de en sportslig chans till på söndag när jag byggt ihop htpc:n men är de för mycket tjafs med namnändringar och grejer får de vara. Huvudsaken är att man kan se filmen, och då duger VLC utmärkt.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Gäller detta även watched flaggan?

Watched flaggan finns kvar även om du installerar en ny xbmc version, tror dock inte att den följer med om du exporterar biblioteket, men låter det vara osagt, eftersom jag aldrig testat själv

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Helt jävla omöjligt att få mitt ljud att fungera via hdmi och ion2. Har läst varenda guide men icke...
Blir till att nedgradera till 10.1 igen, det fungerade iaf.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Entusiast

Har provkört 11 ett par dagar nu och har inte märkt så mycket än. Mitt gamla tema fungerade rakt av men har gett nya Confluence en chans och det är mycket bättre än gamla men är fortfarande inte riktigt kompis med det. Småsaker som att man inte bara kan trycka på esc i huvudmenyn för att få upp nedstängningen utan måste gräva lite. Sen är det fortfarande lite tråkigt att man måste välja mellan antingen tråkiga listor med information eller snygga bilder utan information. Jag vill ha bilder och information. Tänkte framförallt på serierna som jag inte får att se ut som jag vill. Får kanske bli att gå tillbaks till Shade igen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24