Radeon HD 7990 släpps på Computex i juni

Permalänk
Medlem

vilka jävla monster..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Nu behöver vi bara spelen och skärmarna för det här.

120hz OLED 3840x2400 3d surround med full ray tracing... ge mig

må kosta 20 papp i fem år men sedan blir det billigare med tiden som allt annat.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att nvidia får ordentligt med stryk i denna ronden. Vore nog bra för konkurrensen om amd kunde knappa in lite

Permalänk
Medlem

Varför det? Vore väl kul om nvidia fick ha en counter på sin sida så det blir lite rättvist + att det faktiskt skulle vara bättre för konkurensen efersom det tvingar AMD att bli ÄNNU bättre, precis som de själva tvingade Nvidia genom att ständigt ha countern på hemsidan. Bra konkurens är inte att alla säljer lika mycket, bra konkurens är att tillverkarna tvingas göra bättre prylar till ett billigare pris. I denna generationen har Nvidia varit bäst (än så länge), i förrra var det AMD.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nog för att de haft jordbävning nyligen, men inte delade den väl ön på mitten?

Hahahahah fan va jag garva

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Hahahahah fan va jag garva

Garvade du åt "ön" eller att japan har 4st "öar"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Är det alltså 6GB effektivt vRam? Eller bara 3+3=3 enligt gängse rutin?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Är det alltså 6GB effektivt vRam? Eller bara 3+3=3 enligt gängse rutin?

Skickades från m.sweclockers.com

Högst sannolikt 3 GB minne "i praktiken" så att säga

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Garvade du åt "ön" eller att japan har 4st "öar"

Ja, men de ligger inte så långt ifrån varandra som på bilden. Länderna är ju inte ett dugg lika så det är svårt att blanda ihop dem, och så säga att det var "väldigt likt Japan"... Aja. Man ska inte vara elak. Det finns ju faktiskt folk som fortfarande känner sig kränkta av saker som händer på internet, och det var inte min mening att göra någon ledsen, bara så att ni vet

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Handlar artikeln om grafikkort eller geografi?

Ska bli mycket skoj att se recensioner på detta och 690!

Permalänk

Inte för att jag bryr mig men....

Kan inte Radeon HD 7990 "New Zealand" vara en ledtråd om vilken ön är på bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nog för att de haft jordbävning nyligen, men inte delade den väl ön på mitten?

asg!

Permalänk

Nvidia "vinner" med ca 1 månad ? Har AMD börjat bli slöa ?

Och nu tror jag inte att korten blir lika mycket underklockade som föregånde generations dubbelkort var. Framför allt Nvidia verkar ha fått strömförbrukningen under kontroll. Men det går nog inte att överklocka dem lika mycket som singel GPU korten. Och med tanke på det relativt låga priset på 680/7970/7950 och överklockningsförmågan så undrar jag inte om 2 singelkort är ett bättre köp! Men det beror på priset förstås.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Nvidia "vinner" med ca 1 månad ? Har AMD börjat bli slöa ?

Och nu tror jag inte att korten blir lika mycket underklockade som föregånde generations dubbelkort var. Framför allt Nvidia verkar ha fått strömförbrukningen under kontroll. Men det går nog inte att överklocka dem lika mycket som singel GPU korten. Och med tanke på det relativt låga priset på 680/7970/7950 och överklockningsförmågan så undrar jag inte om 2 singelkort är ett bättre köp! Men det beror på priset förstås.

Slöa? AMD var ju först ut denna generationen.

Permalänk
Medlem

Kul att det äntligen kommer kort som kan driva den port-setup:en, mitt gamla 5870 känns väl optimistiskt för att ens ge det namnet och portarna för Eyefinity 6:

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Slöa? AMD var ju först ut denna generationen.

jag tror han menade med dual korten vilket verkar vara som att nvidia är först med

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Hoppas verkligen att nvidia får ordentligt med stryk i denna ronden. Vore nog bra för konkurrensen om amd kunde knappa in lite

Har visserligen AMD själv och ha så haft i några års tid, men jag önskar nästan att Nvidia piskar AMD nu och AMD efter det sänker sina priser ett hack el tre?

Tycker ärligt inte att AMD känns speciellt billiga längre, minns när 4850/4870 kom ut och tyckte dom var riktigt hyggligt prissatta sett till prestandan men sen fortsätter AMD (el ATI) att göra bra kort i flera generationer och vips så landar vi på Nvidia priser igen. Eller åtminstone så är det så jag uppfattar det el känner!

Skulle personligen lätt välja AMD över Nvidias motsvarigheter om prestandan låg 5-10% under i snitt så länge dom kostar en bra slant mindre, men då är jag iofs ingen riktig gamer och har i ärlighetens namn inte ens speciellt bra koll på grafikkort och prisernna för dessa. Det är mer av en känsla som kanske är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Har visserligen AMD själv och ha så haft i några års tid, men jag önskar nästan att Nvidia piskar AMD nu och AMD efter det sänker sina priser ett hack el tre?

Tycker ärligt inte att AMD känns speciellt billiga längre, minns när 4850/4870 kom ut och tyckte dom var riktigt hyggligt prissatta sett till prestandan men sen fortsätter AMD (el ATI) att göra bra kort i flera generationer och vips så landar vi på Nvidia priser igen. Eller åtminstone så är det så jag uppfattar det el känner!

Skulle personligen lätt välja AMD över Nvidias motsvarigheter om prestandan låg 5-10% under i snitt så länge dom kostar en bra slant mindre, men då är jag iofs ingen riktig gamer och har i ärlighetens namn inte ens speciellt bra koll på grafikkort och prisernna för dessa. Det är mer av en känsla som kanske är fel?

AMD sänkte nyligen sina priser ganska kraftigt.

Permalänk
Medlem

Go go AMD Släpp något riktigt tungt nu!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Coolt! Grafikbranschen går snabbare än någonsin alltså...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Skulle mitt Corsair AX850W orka driva ett 7970 ochett 7990? Trifire alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

Undra om AMD vinner i år igen? Detta mot GTX690??

skitsamma, jag vill ha BIG-Kepler! Riktiga 680! eller 780! !!

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Varför det? Vore väl kul om nvidia fick ha en counter på sin sida så det blir lite rättvist + att det faktiskt skulle vara bättre för konkurensen efersom det tvingar AMD att bli ÄNNU bättre, precis som de själva tvingade Nvidia genom att ständigt ha countern på hemsidan. Bra konkurens är inte att alla säljer lika mycket, bra konkurens är att tillverkarna tvingas göra bättre prylar till ett billigare pris. I denna generationen har Nvidia varit bäst (än så länge), i förrra var det AMD.

Så du tror att det är bra för konkurrensen att den klart större tillverkaren som hade/har det bästa single gpu kortet förra och denna generationen även har det bästa dubbel gpu kortet?
Skiten ska betala av sig också och dom ska gärna göra en vinst som motiverar ytterligare satsningar.
Är det jämnt så blir det konkurrens, är det ojämt så satsar dom bara på olika segment..som med intel vs amd processorerna. Nvidia har ju tydligen tom en bättre gpu som dom bestämde sig för att vänta med för att dom slog amd med mindre medel.

Permalänk
Medlem

Men det är ju tur för AMD att de inte leder eftersom de ändå inte klarar av att producera några större volymer av sin senaste generation.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ignostic:

Så du tror att det är bra för konkurrensen att den klart större tillverkaren som hade/har det bästa single gpu kortet förra och denna generationen även har det bästa dubbel gpu kortet?
Skiten ska betala av sig också och dom ska gärna göra en vinst som motiverar ytterligare satsningar.
Är det jämnt så blir det konkurrens, är det ojämt så satsar dom bara på olika segment..som med intel vs amd processorerna. Nvidia har ju tydligen tom en bättre gpu som dom bestämde sig för att vänta med för att dom slog amd med mindre medel.

Nvidia slipper dock Intel som konkurrent vilket gör det lite lättare för dom. AMD har ju Intel som konkurrent till större delen av deras produktutbud vilket ändå får anses vara rätt imponerande att de ändå håller sig ikapp, ofta före Nvidia (speciellt produktlanseringar). Värre på CPU-sidan men så är Intel också en gigant såklart.

Nvidia har förvisso Tegra men den konkurrerar som bäst bara med alla andra ARM-lösningar och där är det likväl ändå Apples lösningar som säljer bäst (Ipad speciellt).

Och nej, jag gillar ärligt talat inget av dessa företag men att AMD trots deras situation faktiskt står sig så pass bra de gör är ändå imponerande.

Skrivet av bengt-re:

Men det är ju tur för AMD att de inte leder eftersom de ändå inte klarar av att producera några större volymer av sin senaste generation.

Snarare så att det är Nvidia som har problem idag. Kikade senast i förmiddags hur det såg ut med kort och det är väldigt tomt på GTX 680-kort, vilket det varit sedan lanseringen. AMD-korten kommer iallafall ut och säljer dessutom så det är ju inte direkt som att de ligger och skräpar på lagren heller.

Men visst, alla som använder TSMC har ju problem att få tillräckligt många kretsar i 28nm i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Högst sannolikt 3 GB minne "i praktiken" så att säga

I så fall tycker jag det är lite kasst att de skriver att kortet är utrustat med 6GB minne. Känns som om det kvittar hur många GB de lyckas löda fast på kortet, det är ju den faktiskt användbara minnesmängden man är intresserad av.
Men det är klart, hade de skrivit 3GB hade väl någon annan undrat om det är 3GB eller 1,5GB.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

omg 2 såna här i crossfire. det är ren porr (alltså inte, ren som i djuret... sluta med såna tankar <.<)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |