Permalänk

Kom igen ni får fan hjälpa till med WvW nu!! Vi blir ju överkörda på Far Shiverpeaks!

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurre:

Vem ska man whispra ingame för invite? nickar Kurrzo

har invitat dig nu

Permalänk
Medlem

Verkar inte gå att byta server när man väl valt en?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Asså, fick du inte en låda med en kod i? För du behöver ingen nyckel för just denna betan. Du bara loggar in med kontot du skapade med koden du fick i lådan.

Sen vad är det som händer i WvW Far Shiverpeaks är ju totalt krossad. Skulle inte TNA fokusera mycket på WvW?

Jag har inte fått någonting, valde att avboka ifrån webhallen.

Skrivet av Limerence:

Okej! Vore snällt om du kunde skriva om/när du får nyckel!

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt, gick inte att beställa från officiella sidan för mig. Valde att beställa ifrån electro world istället för 399:- ink. frakt. Förhoppningsvis så kommer spelet i veckan.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Någon som tror det kommer tweaks en hel del bättre till release?
Har så sjukt låga fps jämfört med typ alla andra spel ;O

Är rädd det blir lika dåligt optimerat som swtor är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Någon som tror det kommer tweaks en hel del bättre till release?
Har så sjukt låga fps jämfört med typ alla andra spel ;O

Är rädd det blir lika dåligt optimerat som swtor är.

Det kommer nog bli mycket bättre. Nu har jag inga problem själv och hoppas det blir ännu bättre när crossfire och sli funkar. Sitter på 2 5850 och jag har inte några hack eller något lagg på näst högsta inställningarna i 1080p.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Går det att tweaka grafiken något? jag tycker alla GLOW effekter är sjuuuuuuukt jobbiga...

om du menar att det lyser runt en effekt när man har musen över så håller jag med. hatar det..

Citat:

We are currently optimizing Guild Wars 2, making ongoing improvements to the game’s frame rate. Presently, the game is CPU-bound on most high-end systems, so lowering graphics settings or upgrading your video card may not have a large impact on performance.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

vem ska man whispa för guild invite ?
Kommer inte in just nu men whispar senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

om du menar att det lyser runt en effekt när man har musen över så håller jag med. hatar det..

tycker det lyser om gubben också och allt möjligt! sen finns det inga options för MSAA eller AF heller hoppas det kommer till release iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Någon som lyckas regestrera sitt credit card för att kunna göra en server transfere?

Permalänk

invita epicblobfish till guilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Någon som lyckas regestrera sitt credit card för att kunna göra en server transfere?

Det är ju för tusan beta weekend! Du kan inte registrera credit card. Du ska få 2000 gems gratis (kostar 1800 för server transfer). Arenanet sa att du kan byta en gång (eftersom det är 7 dagars cooldown). Dock så vet jag inte exakt HUR detta funkar... Eller OM det ens funkar eftersom servrarna uppenbarligen klappar ihop.

Edit: Såg detta:
Free and Unrestricted World Transfers

In order to test transfers and world balance, from Friday, April 27 at 15:00 PDT to Saturday, April 28 at 18:00 PDT, players will have free and unrestricted World transfers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Någon som tror det kommer tweaks en hel del bättre till release?
Har så sjukt låga fps jämfört med typ alla andra spel ;O

Är rädd det blir lika dåligt optimerat som swtor är.

spelet är sämre optimerat än swtor tyvärr. är gravt besviken.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YeZirko:

jag invitatr dig till swec guilden

Tar gärna en invite till guilden. Voldomir ingame.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

spelet är sämre optimerat än swtor tyvärr. är gravt besviken.

Säger ordet 'Beta' dig något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saipu:

Säger ordet 'Beta' dig något?

Ja swtor var också i beta Det hjälpte inte ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saipu:

Säger ordet 'Beta' dig något?

beta eller inte, spelet är en enorm besvikelse i överlag, jag tog bort min pre-order DIRR.

Har ingen lust att springa runt med 15-20fps. sämre optimerat spel får man leta efter.

Har faktiskt aldrig sett ett såhär pass dåligt optimerat spel, någonsin... SWTOR till exempel som är väldigt dåligt optimerat flyter på 100x bättre än GW2, även i mycket tidigt beta stadie.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av murklor:

Det är ju för tusan beta weekend! Du kan inte registrera credit card. Du ska få 2000 gems gratis (kostar 1800 för server transfer). Arenanet sa att du kan byta en gång (eftersom det är 7 dagars cooldown). Dock så vet jag inte exakt HUR detta funkar... Eller OM det ens funkar eftersom servrarna uppenbarligen klappar ihop.

Ja men du vet. Man får gems för att de ska testa just gem store. Så man måste registrera sitt credit card för att få dem. Under förvirringen av alla felmedelanden har vi hamnat på olika servrar, så jag försöker komma till rätt server. Om du nu har fått dina gems, hur gjorde du?

Permalänk
Medlem

See min edit ovan

Permalänk
Medlem

"Krittez" Tar ruskigt gärna en invite..:D

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

beta eller inte, spelet är en enorm besvikelse i överlag, jag tog bort min pre-order DIRR.

Har ingen lust att springa runt med 15-20fps. sämre optimerat spel får man leta efter.

Har faktiskt aldrig sett ett såhär pass dåligt optimerat spel, någonsin... SWTOR till exempel som är väldigt dåligt optimerat flyter på 100x bättre än GW2, även i mycket tidigt beta stadie.

Det är för spelet är extremt CPU beroende. Överklocka din i5 till 4,5 GHz så ska du få se. Har själv uppåt 70 fps i tomma områden och i städer ungefär 30 som minst. Sen så laggar ju alla MMO alltid i städer oavsett vilken dator du har.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Hm, har ni problem att logga in, testa
https://forum.guildwars2.com/ Logga in -> Security -> Disconnecta ALLA login, sen logga ut. Starta GW2 igen och logga in. Ingen mera unable to complete operation för mig kom in på första försöket (precis testat typ 20ggr)!

Jag vet inte om det bara var pure luck eller om det gjorde nånting, lol.

Permalänk
Skrivet av murklor:

See min edit ovan

Ah okej tack. Så man kan flytta fritt ett tag. bara att vänta och se.

Permalänk

Spelade lite beta idag. grafikkortet användes bara typ runt 50-60%. Är det normalt.
Speccs:
GTX 580
I7 2600k
16GB Corsair Vengeance

Edit: Kan tillägga att jag hade bara 15-40 fps om jag sprang runt och ibland när jag stod still hade jag 60 fps

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Insanity92:

Det är för spelet är extremt CPU beroende. Överklocka din i5 till 4,5 GHz så ska du få se. Har själv uppåt 70 fps i tomma områden och i städer ungefär 30 som minst. Sen så laggar ju alla MMO alltid i städer oavsett vilken dator du har.

Ganska roligt att du säger så...... polaren sitter på en 2600k @ 5ghz med gtx580 och 16gb ram, han har ca 15-20fps i GW2 på Medium.
Helt oacceptabelt IMO.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Spelar även jag på far SP, men det börjar bli ruskigt ensamt och dåligt drag i general chat.
Hade varit fantastiskt med en guild.

lvl 11 charr warrior vid namn kennet

Permalänk
Medlem

Nån som kan invita till guilden? Heter Vertox

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja ha en invite om det går? Heter Berraburra.

Permalänk
Medlem

Dödade precis Shadow Behemoth http://www.youtube.com/watch?v=kFKFqzRhXKs jävla mäktig boss ändå för att vara på lvl15, fetare än vissa endgame bossar i andra spel

Permalänk
Medlem

Alltså jag har inga som helst problem med FPS, dock sitter jag på en ganska kraftfull rigg. Har genomsnitt 70-80 fps. I områden med mer än 10 personer som slåss med spells och dylikt kryper jag ner mot 30-40 fps.

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q