Battlefield 3: Close Quarters i ny trailer

Permalänk
Medlem

Jag gillar både stora och små kartor. Jag ser denna DLCn som positiv eftersom detta kan vara bra för tävlingar mot olika klaner / platoons.
Även ESL eller MLG.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MooD:

Haha hur kan man inte tänka på hisscenen i matrix när man ser den där trailern

Bra fråga. Just den musikvideon har fastnat i min hjärna. Det var många år efter den släpptes som jag faktiskt såg filmen och serien den kom ifrån. Alla borde titta på Ghost in the Shell för den är awesome. Sen är The Matrix delvis inspierad av Ghost in the Shell också, i alla fall när det kommer till stil så det är möjlitg att man i musikvideon kan se originalet till hisscenen där.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Tyvärr förstörde dom spelet för mig senaste patchen så något köp blir det inte. Dessutom är BF3 inget CS så jag förstår inte varför dom satsar på såna banor.

Permalänk
Medlem

hmm. Kanske man plockar fram bf3 igen då.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

hmm. Kanske man plockar fram bf3 igen då.

Sånna här kommentarer irriterar mig. BF3 är inget spel man lägger på hyllan! Det ska spelas till BF4 kommer ut! Sån slit och släng mentalitet får inte förekomma när det är ett svenskt spel och så enormt stort jobb bakom! Lite mer respekt kan man faktiskt ha, tack!

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Sånna här kommentarer irriterar mig. BF3 är inget spel man lägger på hyllan! Det ska spelas till BF4 kommer ut! Sån slit och släng mentalitet får inte förekomma när det är ett svenskt spel och så enormt stort jobb bakom! Lite mer respekt kan man faktiskt ha, tack!

Så att Dice har en usel kommunikation med spelarna, gör patchar ingen förstår, ändrar på saker i spelet som redan fungerar och rentav förstör vissa funktioner helt spelar ingen roll menar du. Det är ju bara trams att man ska vara lojal mot ett spelföretag bara för att det är svenskt, levererar dom får dom lojalitet, annars inte.

Permalänk
Medlem

"M320 och revive är bäst! Folk som klagar är bara n00bZ^" - Kalle, 12år

"Jag spelar med M320 och revivar alla jag ser för det är jag skillad på och alla som klagar är dåliga! Jag får MVP jätte ofta" - Johan, 13år

Väntar med DLC till de som kommer efter. Smaken som baken...

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av xmol94:

Såå Battel of duty 3?

Nej, det blir Battlefield 3. Fast med fler små banor.

Bf har kommer ha ALLT cod har och sjukligt mycket mer!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Epic?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Epic.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Sånna här kommentarer irriterar mig. BF3 är inget spel man lägger på hyllan! Det ska spelas till BF4 kommer ut! Sån slit och släng mentalitet får inte förekomma när det är ett svenskt spel och så enormt stort jobb bakom! Lite mer respekt kan man faktiskt ha, tack!

BF3 är ett ok spel som blev sönderhypat. Många förväntade sig en uppföljare till BF2, men fick istället COD3 med fordon och större kartor.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Gillar hur dom fått världens långsammaste fps spel o se så snabbt o skillbaserat ut...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag Close Quarters ska bli kul. De enda problem jag ser är möjligen 30 FPS-capen på Xbox och PS3 samt att det tar lite längre tid att skjuta ihjäl i BF3 jämfört med t.ex. MW3.

Ska också blir intressant att se var flaggorna ligger. Känns konstigt om alla är i en villa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

världens långsammaste fps

Skickades från m.sweclockers.com

Då har du inte testat ARMA

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk

Kunde de inte ha passat på att ta bort sniper :(?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Då har du inte testat ARMA

Haha jo... I 10min ;D

Det kommer bli bra för bf3 tror jag.
Infantry only filtret som kom med senaste patchen gjorde det spelbart ialf.
Tror nya tajtare banor som inte e så campvänliga kommer att lyfta det ytterligare.
Men faktumet att frostbite e den seeeegaste grafikmotorn ever kvarstår...känns som gubben rörsig i en simbassäng... horribelt.
För att inte tala om dessa jä### ficklampor på typ 100000watt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av DannER:

Haha jo... I 10min ;D

Det kommer bli bra för bf3 tror jag.
Infantry only filtret som kom med senaste patchen gjorde det spelbart ialf.
Tror nya tajtare banor som inte e så campvänliga kommer att lyfta det ytterligare.
Men faktumet att frostbite e den seeeegaste grafikmotorn ever kvarstår...känns som gubben rörsig i en simbassäng... horribelt.
För att inte tala om dessa jä### ficklampor på typ 100000watt...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl snarare så att Frostbite 2 bygger på en något mer realistisk vy av verkligheten, särskilt med tanke på att den delvis bygger på samma motor för rörelse och animationer som används i FIFA- och NHL-spelen.

Släng på dig full utrustning och ge dig ut i skogen och spring med automatkarbin och pansarskott på ryggen så ska vi se hur kvick du är.

Tycker man inte om detta så kan man ju alltid spela COD som enligt min mening är helt befriat från begränsningar av fysikens lagar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Verkar som en del har missat att dessa banor inte kommer köras med 64 spelare, de är inte designade för det. Det jag läst pekar snarare på en 24 pers ngt. Så länge inte servrar hittar på dumheter så är de inte metros clusterfuck. Kör med ff på så slipper ni en del av mindless rpg/tube då folk faktiskt riskerar att tka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk

om jag har lite tur så får jag änklingen en no respawn karta last man standing team death mach, så jag kan gå från cod. då kan jag förlåta deras söndriga hard core mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det är väl snarare så att Frostbite 2 bygger på en något mer realistisk vy av verkligheten, särskilt med tanke på att den delvis bygger på samma motor för rörelse och animationer som används i FIFA- och NHL-spelen.

Släng på dig full utrustning och ge dig ut i skogen och spring med automatkarbin och pansarskott på ryggen så ska vi se hur kvick du är.

Tycker man inte om detta så kan man ju alltid spela COD som enligt min mening är helt befriat från begränsningar av fysikens lagar.

Talar inte om fysik utan om brutalt oresponsiv och laggig grafikmotor...
Ja men visst det är grymt realistiskt att man kan ta 2skott med sniper (SKS) i huvudet innan man dör och att det är mer el mindre omöjligt att skjutaner en helikopter med stinger.
Och det är ju helt självklart att man inte ser ett smack när någon riktar en maglite i ansiktet på dig i fullt dagsljus?
Spraya ett helt magg på en spelare pointblank o inte en träff pga det är så sjukt dåligt kodat.
MEN jag gillar bf3 det är ett helt ok spel bättre än d senaste skiten från IW (mw2/3 vilket suger) men faktum är att COD är skillbaserat bf3 baserat på teamplay.
Dvs i cod likt CS kan man bli sjukt överskillad och fullkomligt äga det andra laget SJÄLV pga snabba reflexer och bra rutin/kart kännedom.
I bf3 handlar det om vem som kan flyga skit bäst och snipa/campa vid flaggan för snabba reflexer är helt meningslöst när spelet har enormt med inputlagg.
Men nu kan folk ialf inte skjuta dig runthörn längre utan nu fryser spelet till så du dör där du står ist...

COD enormt kul BF3 en underhållande omväxling helt enkelt...(för mig ialf)

Mina åsikter bara inget annat.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem

Ser fram mot 10 nya vapen och 4 CQB banor Dessa kommer nog bli populära på ESL och Nordic League osv. för oss som kör matcher.
Ni som klagar på m320/rpg/whatever spam, testa att byt server från "Metro Only 2000 tickets"
Enl. EULA får man inte hindra folk från att använda vapen i spelet, admins/servrar som kickar pga detta bryter mot avtalen. Man kan dock undanbe användandet snällt, men om folk använder vapnen så är det bara att acceptera hehe.
Rekommenderas även att joina klanservrar, där brukar nivån på spelare vara lite högre.

För övrigt blev jag Colonel 100 i går
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/warh0g/stats/231...

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Vad är de för konstig revolver killen håller i vid 1:04? Spännande!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Kan det vara en .44 Magnum Suppressed du syftar på? Har för mig att den ska komma i Close Quarters.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av DannER:

Talar inte om fysik utan om brutalt oresponsiv och laggig grafikmotor...
Ja men visst det är grymt realistiskt att man kan ta 2skott med sniper (SKS) i huvudet innan man dör och att det är mer el mindre omöjligt att skjutaner en helikopter med stinger.
Och det är ju helt självklart att man inte ser ett smack när någon riktar en maglite i ansiktet på dig i fullt dagsljus?
Spraya ett helt magg på en spelare pointblank o inte en träff pga det är så sjukt dåligt kodat.
MEN jag gillar bf3 det är ett helt ok spel bättre än d senaste skiten från IW (mw2/3 vilket suger) men faktum är att COD är skillbaserat bf3 baserat på teamplay.
Dvs i cod likt CS kan man bli sjukt överskillad och fullkomligt äga det andra laget SJÄLV pga snabba reflexer och bra rutin/kart kännedom.
I bf3 handlar det om vem som kan flyga skit bäst och snipa/campa vid flaggan för snabba reflexer är helt meningslöst när spelet har enormt med inputlagg.
Men nu kan folk ialf inte skjuta dig runthörn längre utan nu fryser spelet till så du dör där du står ist...

COD enormt kul BF3 en underhållande omväxling helt enkelt...(för mig ialf)

Mina åsikter bara inget annat.

Då skulle jag rekommendera att;

1. Stäng av ditt PS3
2. Köp en modern dator
3. Enjoy

När jag kör med spec nedan så har jag ultra respons. Fattar inte en sekund vad du pratar om.

Jag sa att det var något mer realistiskt, kör man dessutom Hardcore så är det inte många skott som behövs. Vill man ha full realism så finns ARMA.

Lampan var en bugg och är åtgärdat.

Som sagt, har du någonsin skjutit med en automatkarbin full auto så inser du att det finns en fysiskt fenomen som uppstår när en explosion sker i en kammare. Det är helt jävla omöjligt att sikta rakt i full auto, skotten går därefter. Något i stil med vad som sker i BF3.

Att påstå att BF3 inte är skillbaserat är bara väldigt P12. Tänker inte bemöda mig med att bemöta det argumentet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Då skulle jag rekommendera att;

1. Stäng av ditt PS3
2. Köp en modern dator
3. Enjoy

När jag kör med spec nedan så har jag ultra respons. Fattar inte en sekund vad du pratar om.

Jag sa att det var något mer realistiskt, kör man dessutom Hardcore så är det inte många skott som behövs. Vill man ha full realism så finns ARMA.

Lampan var en bugg och är åtgärdat.

Som sagt, har du någonsin skjutit med en automatkarbin full auto så inser du att det finns en fysiskt fenomen som uppstår när en explosion sker i en kammare. Det är helt jävla omöjligt att sikta rakt i full auto, skotten går därefter. Något i stil med vad som sker i BF3.

Att påstå att BF3 inte är skillbaserat är bara väldigt P12. Tänker inte bemöda mig med att bemöta det argumentet.

Han syftar nog på hitboxen när han skriver att han tycker att responsen är dålig. Så som jag förstod det åtminstone

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

man kan ställa in network smoothing eller något sådant, det gör lite skillnad (för mig) angående respons.

personligen gillar jag infanteri fighter, och ser detta som ett bra/roligt komplement

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av majje:

Han syftar nog på hitboxen när han skriver att han tycker att responsen är dålig. Så som jag förstod det åtminstone

Förändrar inget.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt