Permalänk
Medlem

fint bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Snyggt Ska fixa lite bakgrundsbelysning till mitt 6Gv2 nästa vecka antagligen!

Vad är det för matta du har(musmattan) länk till den kanske?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men du har satt spacebaren upp och ner, om ingen redan påpekat det

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Solding:

Snyggt Ska fixa lite bakgrundsbelysning till mitt 6Gv2 nästa vecka antagligen!

Vad är det för matta du har(musmattan) länk till den kanske?

Som jag sa tidigare så är det en Corepad XXXL (900x45x3mm) som är köpt på CDON.
Hur hade du tänkt fixa bakgrundbelysning på ditt 6gv2? Om jag inte missminner mig helt så finns det inga hål för LEDs på PCBn till 6gv2.

Skrivet av enzity:

Snyggt! Men du har satt spacebaren upp och ner, om ingen redan påpekat det

Tackar!
Jag har vänt på space för det är mkt skönare att använda knappen när den är vänd åt det hållet, stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Som jag sa tidigare så är det en Corepad XXXL (900x45x3mm) som är köpt på CDON.
Hur hade du tänkt fixa bakgrundbelysning på ditt 6gv2? Om jag inte missminner mig helt så finns det inga hål för LEDs på PCBn till 6gv2.

Helt rätt det finns inga hål:P Ska dra tunn 1mm mellan PCBn och metallramen som sitter där:) måste dock löda bort alla brytare för att kunna göra detta

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Solding:

Helt rätt det finns inga hål:P Ska dra tunn 1mm mellan PCBn och metallramen som sitter där:) måste dock löda bort alla brytare för att kunna göra detta

Du ska alltså inte sätta LEDsen i själva switchen?
Då förstår jag. Men om det är så att du tänk sätta LEDsen i switcharna så kommer du stöta på en hel del problem eftersom du måste borra nya hål för LEDsen i PCBn, och det kan vara ledare du borrar igenom där, så det kan bli minst sagt problematiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Du ska alltså inte sätta LEDsen i själva switchen?
Då förstår jag. Men om det är så att du tänk sätta LEDsen i switcharna så kommer du stöta på en hel del problem eftersom du måste borra nya hål för LEDsen i PCBn, och det kan vara ledare du borrar igenom där, så det kan bli minst sagt problematiskt.

jo jag ska sätta dom i switcharna, men drar det ovanför PCBn isf för igenom o ut på baksidan som du kunde göra. så sticker ut pinnarna på LEDsen ut från sidan på switcharna, där är lite mellanrum så det går Blir ganska mycket mer jobb

Själva tangenterna på bakgrundsbelysta tangentbord, (som ditt) Har dom andra material på tangenterna? för på mina så lyser det lite igenom över hela tangenten:O Så funderar på att lacka dom på insidan eller liknande för att inte ska lysa igenom hela tangenterna..

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Solding:

jo jag ska sätta dom i switcharna, men drar det ovanför PCBn isf för igenom o ut på baksidan som du kunde göra. så sticker ut pinnarna på LEDsen ut från sidan på switcharna, där är lite mellanrum så det går Blir ganska mycket mer jobb

Själva tangenterna på bakgrundsbelysta tangentbord, (som ditt) Har dom andra material på tangenterna? för på mina så lyser det lite igenom över hela tangenten:O Så funderar på att lacka dom på insidan eller liknande för att inte ska lysa igenom hela tangenterna..

Jag tror inte du kommer lyckas med den modden, switcharna kommer inte gå ner i sitt hål som dom ska om du inte har sönder dom, om du ska ha ledsen på det viset. Då tror jag nog det är lättare att dra hål för varje LED och sedan dra eget kablage på undersidan istället.

Det är ABS material, men det är genomskinliga knappar som är lackade svarta, och sedan skär de ut bokstäverna på tangenterna för att få dem att lysa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag tror inte du kommer lyckas med den modden, switcharna kommer inte gå ner i sitt hål som dom ska om du inte har sönder dom, om du ska ha ledsen på det viset. Då tror jag nog det är lättare att dra hål för varje LED och sedan dra eget kablage på undersidan istället.

Det är ABS material, men det är genomskinliga knappar som är lackade svarta, och sedan skär de ut bokstäverna på tangenterna för att få dem att lysa.

jodå det ska gå Jag har ju 2-3mm iallafall mellan PCBn och metallramen switcharna sitter i ju kommer lägga ut bilder sen!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Som alltid när du sätter igång,, suveränt!!

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Solding:

jodå det ska gå Jag har ju 2-3mm iallafall mellan PCBn och metallramen switcharna sitter i ju kommer lägga ut bilder sen!

Hehe, ja det är det. Men du vet att switchen går hela vägen ner genom PCBn också va? Tänkte att du kommer vara tvungen att göra hål i switcharna istället om du ska få igenom ledsen mellan plattan och PCBn.

Men har du en plan så har du, ser fram emot galleri på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hehe, ja det är det. Men du vet att switchen går hela vägen ner genom PCBn också va? Tänkte att du kommer vara tvungen att göra hål i switcharna istället om du ska få igenom ledsen mellan plattan och PCBn.

Men har du en plan så har du, ser fram emot galleri på det.

jo möjligt att jag blir tvungen att göra ett litet "jack" i switchen

börjar slutet på nästa vecka med det, så kommer ett galleri då
Får spela med mitt gamla 49kr´s tangentbord ett par dagar då :/ Hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Solding:

jo möjligt att jag blir tvungen att göra ett litet "jack" i switchen

börjar slutet på nästa vecka med det, så kommer ett galleri då
Får spela med mitt gamla 49kr´s tangentbord ett par dagar då :/ Hehe

Hehe, ett litet "jack" säger du.. Switchen går sönder sjukt lätt. Som tur är det på andra sidan switchen man absolut inte ska råka sätta en skruvmejsel, för då fungerar den inte längre, men det är ganska lätt hänt när man öppnar switcharna om man inte tänker sig för.

Men ska bli rikigt intressant och se hur du löser detta, du måste göra en byggblogg i modifikationsforumet så man får se lite.
Har du räknat med vilka resistorer du måste ha för att LEDsen inte ska dra mer än 500mA totalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hehe, ett litet "jack" säger du.. Switchen går sönder sjukt lätt.

Men ska bli rikigt intressant och se hur du löser detta, du måste göra en byggblogg i modifikationsforumet så man får se lite.
Har du räknat med vilka resistorer du måste ha för att LEDsen inte ska dra mer än 500mA totalt?

blir upp till bevis här:) Ja kommer bli en bygglogg och bilder:)

Hade tänkt mig 120ohms resistor per 2 dioder som jag seriekopplar o sen försörjer med 5v. blev lagom svagt ljus tyckte jag
Vet dock inte hur många mA det kommer bli sammanlagt men med så svag styrka dom kommer va på så borde det inte va några problem

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Häftigt!

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Solding:

blir upp till bevis här:) Ja kommer bli en bygglogg och bilder:)

Hade tänkt mig 120ohms resistor per 2 dioder som jag seriekopplar o sen försörjer med 5v. blev lagom svagt ljus tyckte jag
Vet dock inte hur många mA det kommer bli sammanlagt men med så svag styrka dom kommer va på så borde det inte va några problem

Hehe vet inte hur det blir när man seriekopplar, men jag var tvungen att ha 1000ohm på paralellkopplade dioder iallafall. Bäst att du räknar på det så du inte bränner en usb port.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hehe vet inte hur det blir när man seriekopplar, men jag var tvungen att ha 1000ohm på paralellkopplade dioder iallafall. Bäst att du räknar på det så du inte bränner en usb port.

Skickades från m.sweclockers.com

får nog göra det:)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Snyggt
Proffsigt

Men...varför?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Macatonia:

Snyggt
Proffsigt

Men...varför?

Varför inte? Jag har lärt mig löda riktigt bra nu, och jag har lärt mig en hel del om hur känsliga kretskort är.
Alltid kul att lära sig nya saker, jag är ingen sån där som bara sitter hemma och tittar på TV/Spelar spel hela tiden utan att ta reda på hur grejerna jag använder fungerar.

Permalänk
Medlem

Snyggt. Men vilken j-la musmatta!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Jag gillart!
Jag sitter med en Mk-50 o skulle vilja göra om ledsen till själva caps, numpad men är ingen baddare på lödning, tror du någon som aldrig hållt i en lödpenna förr skulle kunna fixa dom 3 ledsen?

och 5poäng såklart

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av orginallinus:

Snyggt. Men vilken j-la musmatta!

Den är underbar!

Skrivet av Weedrea:

Jag gillart!
Jag sitter med en Mk-50 o skulle vilja göra om ledsen till själva caps, numpad men är ingen baddare på lödning, tror du någon som aldrig hållt i en lödpenna förr skulle kunna fixa dom 3 ledsen?

och 5poäng såklart

Ptja, det är lätt att förstöra just dom kontakterna. Och om det går sönder så är det inte lätt att laga eftersom dom ska lysa när du trycker på knappen. Har själv försökt byta ut dom på ett annat tangentbord och det gick inge vidare första gången jag försökte. Så inget jag rekommenderar om man inte har hållt på förr. Tyvärr

Permalänk
Medlem

Imponerande, men du satte space på fel håll ^^

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av gujukal:

Imponerande, men du satte space på fel håll ^^

Tack! Och nej det gjorde jag inte, jag rättade till Qpad, dom som satt den åt fel håll från fabrik. Förklarar detta i ett tidigare inlägg i tråden.

Permalänk
Medlem

Snyggt

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Om du kollar de sista bilderna så ser du att den är fixad

Missade bilden där där 1an inte lyste. Trode va fel på på själva switchen först.

Snyggt jobbat iaf hutt! Du kanske får modda ett sånt till mig i framtiden ;D Har alltid velat ha ett sånt med gröna dioder, men saknar lödkunskaper. Säg bara pris och om du har tid och lust

Mvh

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av nino:

Missade bilden där där 1an inte lyste. Trode va fel på på själva switchen först.

Snyggt jobbat iaf hutt! Du kanske får modda ett sånt till mig i framtiden ;D Har alltid velat ha ett sånt med gröna dioder, men saknar lödkunskaper. Säg bara pris och om du har tid och lust

Mvh

Tycker du ska spela BF3 med mig istället för att leka med dioder.
Jag kommer inte orka löda ett till tangentbord kan jag säga, och ska jag ha betalt för det så är det 40 timmars arbete så det blir inte direkt gratis.

Permalänk
Medlem

Snyggt! 4/5!

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

snyggt jobbat 5/5

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, men är du medveten om att du satt space upp och ner?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]