[Diablo 3] Problem och felsökning

Permalänk
Avstängd

nu har jag spelat tillräckligt.. måste tyvärr sova då jag jobbar imorn :/
Lycka till alla som försöker komma in

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk

Kom in tillslut efter många försök... Men riktigt kul lir och ingen DC

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Sjukt störande när internet stängs ner av ens ISP... varför gör det så ibland? Är det någon slags massiv ip-flush??? Händer ju ibland, och så tar det en kvart innan det funkar igen.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Inte illa att få så här mycket problem med en launch till ett single-player spel.

"Single player"-spel? Vad snackar du om?

OnT: Jag kom in ungefär en timme efter releasen, 01:00 CEST alltså, och har spelat konstant nu i lite drygt fyra timmar. Skön inledning av Diablo III! Skoldagen, som börjar om mindre än tre timmar, kommer däremot att svida.

(Fick för övrigt bara en enda kick under dessa fyra timmarna, mycket väl godkänt för Blizzards del!)

Permalänk
Medlem

Testade till lvl 5 nu på morgonen innan det var dags att gå till jobbet. Funkade fint. Hoppas det funkar lika bra ikväll bara

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är fan helt sjukt hur usla Blizzard är på att testa basic saker. Jag sysslar med testning själv och blir förbannad över att de missat helt vanligt test scenrio.

Massor av folk som råkar logga in på fel region för att regionen av ngn anledning ändras till US automatiskt. Hur fan kan man missa testa ngt sånt?
Pga detta så har folk inte kunnat spela, de har itne hittat sina karaktärer och trott de försvunnit + massa andra problem.

Varför gömmer man regionsinställningen i en jävla meny?? Varför har man inte den som val när man loggar in??

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är fan helt sjukt hur usla Blizzard är på att testa basic saker. Jag sysslar med testning själv och blir förbannad över att de missat helt vanligt test scenrio.

Massor av folk som råkar logga in på fel region för att regionen av ngn anledning ändras till US automatiskt. Hur fan kan man missa testa ngt sånt?
Pga detta så har folk inte kunnat spela, de har itne hittat sina karaktärer och trott de försvunnit + massa andra problem.

Varför gömmer man regionsinställningen i en jävla meny?? Varför har man inte den som val när man loggar in??

Varför finns det krig? Varför existerar buggar? Varför är inte prinsessan Madeleine min hustru? Varför måste vi betala skatt? Varför måste just JAG preppa klienter till användarna? och till slut VARFÖR MÅSTE FOLK HA ALLTING SERVERAT PÅ SILVERFAT?

Problem finns i dem flesta applikationer och om du nu jobbar som "testare" som du nu kallar det så borde du veta att dem flesta applikationer inom företagsvärlden är invecklade och ibland väldigt komplicerade att konfigurera!.

så sluta klaga och lev med det, alternativt sök jobb som utvecklare på Blizzard Entertaiment!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Ja men det här är så uppenbart. Hoppas de ändrar klienten så man kan välja region när man loggar in istället. Det funkade ypperligt i diablo 2. Varför tog man bort det.

Nu får de istället lägga tusentals support-timmar för att hjälpa arga användare som inte förstår vad som gått fel.
Mitt jobb är att "klaga" som du säger.
Jag hade inte tillåtit dem utveckla det på det sättet de gjort. Att ta bort regions-inställningen när man loggar in är en mycket dålig idé.

Permalänk
Medlem

jag kan inte verifiera mitt nya acc på battlenet jag får error

Permalänk

Jag köpte det från retrospelbutiken och det funkar perfekt!

Permalänk

Error: 28010
Vad gör den? Spelet tror att du inte äger vissa banners och kan inte spara din banner när du har valt en som du låst upp.
Händer ofta oss med CE, spelet tror att vi inte har den bannern man får, så får man den errorn när man sparar bannern även ifall den dyker upp.
Lösning: (funkar ändå inte)

Citat:

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Blizzard Entertainment\Battle.net

[WINDOWS VISTA/7]

C:\ProgramData\Blizzard Entertainment\Battle.net

Once here, right click on the Cache folder and select Rename. You can then rename the folder to Cache.Temp to ensure that it is not recognised by the game the next time it launches.

Then try the game again?

Also, try changing the password on your account, and see what happens.

Håll koll på denna tråd: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4078547836

Permalänk
Medlem

Ligger Europe nere?

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk

verkar så, får error 75 om och om igen... :(. Precis klar med dagens sysslor som jag hetsat igenom för o få testa...

Permalänk
Medlem

Får väl pröva lite på US då

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk

aa, segt bara att behöva börja om sen...

Permalänk
Medlem

verkar inte fungera just nu

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem

Hade error 75, nu får jag 37 om att servers helt enkelt e busy

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Hade error 75, nu får jag 37 om att servers helt enkelt e busy

Har också haft det, kom in nyss.

Permalänk
Medlem

Hur lyckas de egentligen? Var inte hela meningen med OBT helgen att servrarna skulle bli sönderstressade? Jag hade väl fel i mitt antagande att de skulle förstå hur stressade servrarna skulle bli idag... Får error 37 hela tiden när jag försöker logga in!

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Fan jag vill också komma in. Har försökt i en timme nu typ. Får bara 37 hela tiden. Fick 75 innan jag med.

Kom in nu, men kan inte skapa eller joina games. Får error där med. Snacka om överbelastade servrar.

Permalänk
Medlem

Vägra lägga in offline mode, fixa för dåliga servers...

Har error 37 hela tiden nu.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

Helt värdelöst.. Loggade in vid 13.00, då kom jag in hur lätt som helst nu.. nu är det helt omöjligt.. Kommer det vara såhär varenda dag tills intill på natten? palla spela bara på natten...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Kom in så jag kan skapa min hero men jag kan ändå inte skapa den då de blir timeout

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag får error 75....
Och nu error 37...

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem

Blev just utkastad, buggigt, hade hoppats på att de skulle fixat detta till release men icke :/.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Varför i H*levete finns det inget Que system som på WoW?? är dom helt efterblivna på blizzard..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag har kunnat spela D3 helt felfritt hela natten och idag. Är lvl 14 barbar och köpte nyss ett 2 handed weapon med 22 DPS och 22 strength på AH för bara 1000 guld !

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av vikham:

Jag har kunnat spela D3 helt felfritt hela natten och idag. Är lvl 14 barbar och köpte nyss ett 2 handed weapon med 22 DPS och 22 strength på AH för bara 1000 guld !

Får man va sådär glad på den här tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Hur lyckas de egentligen? Var inte hela meningen med OBT helgen att servrarna skulle bli sönderstressade? Jag hade väl fel i mitt antagande att de skulle förstå hur stressade servrarna skulle bli idag... Får error 37 hela tiden när jag försöker logga in!

Låt oss spela upp ett rimligt scenarion..
du vet att du kommer ha ett snitt på, säg, 5000användare på din hemsida..
Du vet även att du på första dagen, efter din lansering, så kommer du ha 50000 användare ist för det normala ~5000.
Skulle du då optimera dina serverresurser efter de 50000 användarna som kommer första dagen eller för de antal medelbesökarna du kommer ha senare (+lite marginal?).

Blizzard är och var medvetna om att releasen skulle vara kaosartad. Men det är inte värt att optimera för den första dagens peak.. så enkelt är det.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.