Google visualiserar interaktiva glasögon med augmented reality

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asteroid:

Google och Apple borde nerfas...
Farligt med för stora företag som kan styra politiker och supermakter...

Raccoon city anyone?

Edit: var mer Umbrella corporation jag syftade på

Permalänk

Man kan ju ta trollandet till en helt ny nivå!

Tänk er att ni ser någon som somnat på bussen så är det bara att sätta sig bredvid och viska "Go to Lemonparty" till glasögonen och lite snyggt byta till en annan plats.

Permalänk
Medlem

Ge mig dessa glajjor fast med möjligheten att styra funktionerna med ögonen eller hjärnan så är jag nöjd.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Hur kul är det när glasögonen blir hackade och andra kan se exakt var man är och vad man gör. Amerikanska staten kommer garanterat gilla den möjligheten i sin jakt på allt och alla.

Permalänk
Medlem

Imponerande hur många som går på en vinklad video. Är som att se på djur som blir lurade av sin egen spegelbild. Ska nog tänka mer på detta och tjäna pengar på lura folk utan att få dåligt samvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Imponerande hur många som går på en vinklad video. Är som att se på djur som blir lurade av sin egen spegelbild. Ska nog tänka mer på detta och tjäna pengar på lura folk utan att få dåligt samvete.

Vi har förstått vad du anser om videon vid det här laget. Du behöver inte proklamera samma synpunkt återigen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Raccoon city anyone?

Edit: var mer Umbrella corporation jag syftade på

Tror vi alla hade mått bra av att döda lite zombies för omväxlingens skull!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon annan postade den, googles ide är rätt så vacker, men det slutar i detta

Permalänk
Medlem

nice april skämt ^^ drömma kan man alltid göra, om det skulle vara på riktigt så skulle det vara skumt att se folk gå omkring och prata för sig själva lol, titta på en vägg helt ensam. "coolt undra om jag ska ta kort på det hära!" undra vars kaffe säljs. xd

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av OggeIII:

Vet inte om någon annan postade den, googles ide är rätt så vacker, men det slutar i detta

http://www.youtube.com/watch?v=nQbVD5hlddk

hehe denna filmen är rätt så bra :), peter stormare är med i denna , spelar en galen kirurg som operera ögon på folk som svart jobb medans hans ""fru"" sjunger små grodorna lol.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Raccoon city anyone?

Edit: var mer Umbrella corporation jag syftade på

hehe japp!

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd

OFF TOPIC: Seriöst who gives a fuck vem som stämde vem? Till sanningen hör helt enkelt att Apple är som kläder; du betalar mer för märket än själva produkten så det är upp till dig om du är märkeskåt el. teknikkåt. Roligt extratillägg är att forskning visar att association med pengar gör en mindre generös (källa: ur boken Thinking Fast and Slow av Daniel Kahneman).

ON TOPIC: Det ser rätt coolt ut sedan tycker jag vissa saker känns överdrivet som jag själv nog inte skulle använda som att behöva checka in på ett ställe innan jag tar en kaffe med en polare. Det känns bara overkill. En stor fördel som jag personligen skulle ha nytta av är att Share View och att se framför mig var jag ska gå istället för att behöva kolla ner på telefonen när jag kollar på Google Maps.

/ HomerSimpson.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

ANNONSER - Google - AFK - Men också ADBLOCK

Äntligen någon som har ett hum om vad det här handlar om. Let me spell it out for you guys. Var finns de stora pengarna? Vad syslar google med?

ANNONSER!!!!!
Men google har ju redan en stor del av annonsmarknaden på nätet, hur kan man brädda sig även till verkligheten (ok, ni fattar vad jag menar, afk, om ni så vill). Jo genom att skapa förutsättningar för att sälja annonser direkt i anslutning till var folk är. Istället för att sätta upp massa annonser som bara är riktade till en viss målgrupp men som alla ser och som kostar skjortan så kan man ersätta dem med individualiserade annonser även när folk är ute på stan.

En skrämmande tanke? Kanske, men tänk då även på detta.

ADBLOCK!!!!!! direkt i glasögonen. Fatta att kunna gå runt på stan och byta ut all reklam mot sina egna semesterbilder eller what ever du hellre vill se framför dig. Vips så tar vi tillbaka det offentliga rummet, ett par glassögon i taget

Skrivet av OggeIII:

Vet inte om någon annan postade den, googles ide är rätt så vacker, men det slutar i detta

http://www.youtube.com/watch?v=nQbVD5hlddk

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Hedersmedlem

blir nog ett par hopps på lansering nästa år eller nåt

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Google labs har anställt för mycket luffare. Deras QC är sämst. Deras video är oseriös och ett skämt. Googledagis.
Reagerar lite starkt för jag haft respekt för googles kompetens (trots andra snesteg som tex wave).

Permalänk
Medlem

Att ett företag visar augmented reality glasögon är ingenting nytt. De enda är att företag visar de sysslar dem då och då.. För att ge en blick i vad de syssalr med..

T.ex. Nokia 2009.
Augmented reality glasögon, m.m

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag tror det när jag ser det. Jag kan gå med på att dem håller på att utveckla detta, men så pass bra som de verkar att funka har jag svårt att tro. Som sagt, jag tror det när jag ser det.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Dagens samhälle och dess onödiga prylar.. lär då aldrig använda ett par sådana iallafall.

Så sa man om mobilen också när den kom. Samma sak om internet.

Så om de får den att fungera så kommer säkert varannan svensk äga ett par ska du se. Kanske om ett par år eller tre.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Hur kul är det när glasögonen blir hackade och andra kan se exakt var man är och vad man gör. Amerikanska staten kommer garanterat gilla den möjligheten i sin jakt på allt och alla.

Ptja, eller varför inte på en nutida smartphone. De har ju gps och kamera redan nu

Permalänk

Dissar man en sån här sak för hårt kan man få äta upp det senare, men det där jimmy kimmel klippet var riktigt kul

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Riktigt roligt, och jag som redan hade träningsverk i magen...

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk
Medlem

The future is now

Permalänk
Skrivet av Knashatt:

Det fanns ju flera som trodde man skulle dö om man åkte över 100 km i timmen... Dom tänkte nog så med att tekniken har gått för långt...

Jo men att åka 100 km/h får inte en att bli en total zombie utan en egen hjärna.

Permalänk
Medlem

Vore nice kombinerat i sina riktiga glasögon, transparent lcd i glasen. Ny inovativ teknik välkomnas alltid. Skulle lätt skaffa ett par sådanna om det gick.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk

så det är så augmentacion kommer börja hur det kommer sluta kan man se i deus ex human revolution

Permalänk
Medlem
Skrivet av shoutcraft:

så det är så augmentacion kommer börja hur det kommer sluta kan man se i deus ex human revolution

Människan har i alla tider strävat efter odödlighet och att vara mer än bara människa.
Augmentation teknologi skulle tillåta just det, odödlighet och extraordinära förmågor.
Visserligen så kommer vi inte se teknologi liknande Deus Ex:HR på minst 20-50 år, men det är en oundviklig del av vår utveckling.

Personligen däremot så skulle jag hellre vilja ha exo-augmentation teknologi, alltså teknologi som inte integreras i kroppen utan sitter utanpå, säg sci-fi filmer/spels stridsdräkter som har inbyggda försvarssystem och datorer som kan beräkna allt möjligt.
Också minimerad integrerad teknologi i kroppen, säg system som kan övervaka organens hälsa, se till att kemiska substanser och sånt är inom rätta nivåer och att man är vid sin "bästa hälsa".
Sen däremot så skulle det inte vara helt fel med en integrerad dator till hjärnan, mer specifikt; en kvantdator,
lägga till beräkningskapaciteten till den mänskliga hjärnans tankeförmåga så skulle det utgöra en väldigt kraftfull intelligensboost/beräkningsförhöjning.

Permalänk

All teknologi slutar ju i virus. Ingen kommer vara vidare nöjd när de intet vetande surfar in på en oskyldig hemsida bara för att få femton tusen sidor med porr uppfläskat på näthinnan

Cool film dock men jag tror det är ett slöseri med tid att göra glasögon. In med skiten i ögat direkt säger jag!

Permalänk

"Google" just made their Augmented Reality "Googles"
Känns som om dom har uppnått vad dom sikta på från första början...?