Permalänk
Avstängd

Blev lite väl sterilt för min smak, ser ut att höra hemma på ett sjukhus, eller nått liknande.

Om man nu absolut vill ha en helt vit dator hade det inte varit bättre med lite olika toner? Ja ja det är min personliga smak i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Vitt is the shit!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk

Snyggaste bygget på Sweclockers, enligt mig! Skulle vara roligt att se lite vattenkylning men med samma tema!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Blev lite väl sterilt för min smak, ser ut att höra hemma på ett sjukhus, eller nått liknande.
Om man nu absolut vill ha en helt vit dator hade det inte varit bättre med lite olika toner? Ja ja det är min personliga smak i alla fall.

Smaken är som baken Alla tycker olika

Skrivet av joshoa:

WP! lol skojjar! Nice bygge !

Skrivet av EW200:

Ser bra ut! Vitt is the shit!

Skrivet av RasmusKvist:

Snyggaste bygget på Sweclockers, enligt mig! Skulle vara roligt att se lite vattenkylning men med samma tema!

Tackar tackar Jätte kul att ni tycker om bygget That's what Keeps me going, Ska göra en Coverplate idag till moderkortet, på ett lite annorlundasätt, men det kommer bli bra Nu med nya kylaren syns moderkortet mer och det måste gömmas Kommer en update senare ikväll.

Ha en bra dag

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

riktigt nice med vitt tema!

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Blev ingen update idag, har haft fullt upp hela dagen, men imorgon kör jag All in, har även fått hem resistorer till Lysdioderna och en Tip31 transistor

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Blev ingen update idag, har haft fullt upp hela dagen, men imorgon kör jag All in, har även fått hem resistorer till Lysdioderna och en Tip31 transistor

Blev ju schysst med dioderna!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt blev det! Ska bli kul att se hur det ser ut när moderkortet är täckt också

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Tackar Nu har jag fått en uppfattning om det hela, Alltså kär jag 3st i serie med en 120ohm resistor, Har läst på elektrinik forum men det är samma som här, många motiverar olika, Men nu måste jag ta och fixa lite resistorer och koppla om Tack så hemskt mycket , Verkligen

Nu ska jag dricka klart kaffet här ute i solen

Skickades från m.sweclockers.com

Jag brukar köpa det mesta av mitt LED-material från MO Electric. Grymt bra butik för LED-prylar. Här hittar du en bra beskrivning på vad man skall tänka på när man kopplar in "lösa" LEDs som inte har inbyggda drivare: MO Electric

Förresten, vill HA ditt chassi! Grymt snyggt o "cleant"!

Permalänk

Väldigt vit, Fräscht!

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Medlem

fantastiskt jobb

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Ögongodis

Men en fundering bara. Om man lackar kylflänsar, tappar man inte lite av kylförmågan då?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Snyggt jobb där, vitt och fräscht

Permalänk
Medlem

BLÄNDANDE!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Snyggt
är nog första gången jag ser någon bygga en helt vit dator

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Blev ju schysst med dioderna!

Yes

Skrivet av JAZIP:

Grymt snyggt blev det! Ska bli kul att se hur det ser ut när moderkortet är täckt också

Skrivet av ElementR3:

Väldigt vit, Fräscht!

Skrivet av Vuzuul:

fantastiskt jobb

Skrivet av FknDemo:

Riktigt snyggt!

Skrivet av Bosson:

Snyggt jobb där, vitt och fräscht

Skrivet av simon253:

Snyggt
är nog första gången jag ser någon bygga en helt vit dator

Tackar tackar Kul att ni gillar det

Skrivet av TokFinnen:

Jag brukar köpa det mesta av mitt LED-material från MO Electric. Grymt bra butik för LED-prylar. Här hittar du en bra beskrivning på vad man skall tänka på när man kopplar in "lösa" LEDs som inte har inbyggda drivare: MO Electric
Förresten, vill HA ditt chassi! Grymt snyggt o "cleant"!

Tackar tackar Kollade in sidan och den verkar bra Dock så har jag löst det nu med dioderna , har inte gjort klart slingorna än tyvärr

Skrivet av Poison:

Ögongodis
Men en fundering bara. Om man lackar kylflänsar, tappar man inte lite av kylförmågan då?

Jo det gör dom , men jag lade endast ett tunnt lager på nordbrygge kylaren och inte mycket alls emellan kyl-flänsarna,
And Cpu kylaren så gör det inget då det endast var översta kyl-flänsen jag lackade

Skrivet av Mr.Azum:

BLÄNDANDE!

Hehehe

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Entusiast

Ser riktigt coolt it med sidoplåten på! Riktigt clean med bara en tom luftkanal för processorkylaren.
Ska nog ta inspiration från dig till vissa delar av mitt pågående projekt

Permalänk
Medlem

Gillar idén med coverplate till moderkort!

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Ofantligt fint jobb, synd bara att Phanteks inte passade. Sen är jag inget större fan av chassit... lite för mycket transformers/alienware/p12 över det. Ett Corsair Graphite 600 i vit version och plexisida hade vart nåt. Där hade dessutom en phanteks passat utan bekymmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Ser riktigt coolt it med sidoplåten på! Riktigt clean med bara en tom luftkanal för processorkylaren.
Ska nog ta inspiration från dig till vissa delar av mitt pågående projekt

Gör så

Skrivet av ygd3n:

Gillar idén med coverplate till moderkort!

Det vart bra

Skrivet av Zpnk:

Ofantligt fint jobb, synd bara att Phanteks inte passade. Sen är jag inget större fan av chassit... lite för mycket transformers/alienware/p12 över det. Ett Corsair Graphite 600 i vit version och plexisida hade vart nåt. Där hade dessutom en phanteks passat utan bekymmer

Tackar tackar Yes, Gillade verkligen den Kylaren, Smaken är som baken Jo det hade ju faktiskt varit ganska Schysst

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Fy fan va vackert jobb! 5P! Ett par vita vengeance minnen i den burken också så är du fane mig i hamn mannen!

Permalänk
Medlem

Naajs

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Äckligt snyggt. Men jag skulle försöka få tag på vit "krympslang" till "ormboet".....då blir det riktig snöporr, oavsett vem som tittar och vart.

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt arbete (även om jag inte gillar "kliniskt vitt")!

Det blir inte problem med kylningen när flänsarna är överlackade?

För övrigt smart idé med laminering av papper! Den idén ska jag låna för enkel blockering av oönskade chassiperforeringar (för att slippa insug av damm) - skriva ut helsvart sida, laminera, klippa till och slabba fast. Blir förstås glansigt men bättre än min nuvarande lösning.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge må jag säga!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Undrar bara om moderkort "backplaten"... Är det bara vanligt papper som är laminerat också? Som det du gjorde till HDD och 5.25 facken?? Det kan inte ta eld eller så om det blir tillräckligt varmt?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Det enda som återstår nu är att fixa dit 2x http://cdon.se/hemelektronik/xigmatek_mac-s3501_memory_cooler... och måla dem vita.

Permalänk

Grymt snyggt! 10p.

Visa signatur

| Win 8 Pro | i7 960@Corsair H100i | Asus Rampage III GENE | Asus HD7870 | 3x4GB Dominator | 120gb Force3 + 240gb Agility |

| Win 7 Ultimate | A4-3400 | GA-A75M-S2V | 8GB Ram | 60gb Force3 | 2x 3TB WD AV-GP |

Permalänk
Medlem

Fyfan vad snyggt!

Visa signatur

#framtiden