Gigabyte på gång med "världens lättaste" bärbara dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av asphyxie:

Om dom hypar den så här, och det sedan visar sig att dom stoppat en 1366x768 TN-panel i den så kommer jag personligen åka till Taiwan och kasta rutten frukt på alla som varit med och skapat produkten...

Jag kanske kan ordna det

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

2. En dator som är tunnare med kass prestanda (som det är nu) fast den ska marknadsföras till bloggare och tjejer.

Vad är det för sexistisk syn du har? Bara för att man föds utan en skinnpåse vill man då automatiskt köpa tunna och dåliga datorer? Självfallet är jag medveten om stereotyperna, men vad fan... Skärp dig.

Skrivet av CoZalon:

3. Shysstare dator som är så tunn den kan vara utan att tappa prestanda på det. Ett praktexempel på en dator som fallerar här är Macbook Air enligt mig. Den är dyrare och sämre än Pron men vad gör det? Den väger ju 500 gram mindre!!!

Dyrare? MBA är billigare än MBP, om man ser till de billigaste modellerna. Dock är den, precis som du skriver, sämre i alla avseenden som gäller prestanda förutom att den har en SSD.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon127948:

Jätte bra. Tunna och lätta datorer och skit batteri tid. Vad kan vara bättre. Tar hellre en lite tjockare dator (som om några mm hit eller dit spelar roll) och ha batteritid över 8 timmar (vid arbete).

Samma med telefoner. De börjar bli så tunna att det är jobbigt att hålla i handen.

Jättebra*
skitbatteritid*

För övrigt så föredrar jag tunna datorer framför tjockare, speciellt om de är lätta. Inse att alla inte har samma smak och prioriteringar.
Vad gäller mobilen så kan jag däremot förstå att det börjar gå överstyr då telefonerna inte längre blir skönare av att bli tunnare som för 2 år sedan.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Arginj:

Vad är det för sexistisk syn du har? Bara för att man föds utan en skinnpåse vill man då automatiskt köpa tunna och dåliga datorer? Självfallet är jag medveten om stereotyperna, men vad fan... Skärp dig.

Dyrare? MBA är billigare än MBP, om man ser till de billigaste modellerna. Dock är den, precis som du skriver, sämre i alla avseenden som gäller prestanda förutom att den har en SSD.

Om man tar 13,3 MBP, billigaste, och uppgraderar denna till 128GB SSD, för att på så sätt matcha den billigaste MBA med 13,3" så är MBP drygt 800kr dyrare. Då har MBP bättre en klart bättre processor men en låg upplösning (1280x800) i jämförelse med med MBA (1440x900). Båda har 128 GB SSD, 4GB RAM, 13,3" skärm, 7h batteri.

Alla har vi olika användningsområde, därför det finns mer än en modell att välja på

Sen vad vi har hittat på med får ni se

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Jag föreställer mig typ en sån där liten Raspberry PI dator med en liten 11" skärm typ. Dom presenterar ju detta som det vore något storslaget men prestandan lär ju knappast vara något upphetsande. Vill man ha en lätt handdator så tycker jag att dagens smartphones fungerar lika bra.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig. Apple är bäst när det gäller bärbart!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Vad är det för sexistisk syn du har? Bara för att man föds utan en skinnpåse vill man då automatiskt köpa tunna och dåliga datorer? Självfallet är jag medveten om stereotyperna, men vad fan... Skärp dig.

Dyrare? MBA är billigare än MBP, om man ser till de billigaste modellerna. Dock är den, precis som du skriver, sämre i alla avseenden som gäller prestanda förutom att den har en SSD.

Nej, 11"-aren är billigare och är som att jämföra iPhone och iPad. 13" Air kostar 1000 mer än 13" Pro.

Och det jag säger om tjejer är inte en stereotyp, en tjej med bra dator hade säkerligen kunnat få samma saker fast för 3000 mindre med en sökning på pricerunner, förmodligen sitter hon på en 15.4" HP-dator med 12 minuter batteritid och Intel Celeron. Den får gärna vara inköpt på Phone House också.

Du vet att det är sant, självklart finns det undantag men det gör det alltid. Jag tycker verkligen att just tjejer var en perfekt beskrivning på målgruppen för vad jag kallar hipster-datorer. (Används alltså enbart för Instagram, Facebook och youtube).

Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Om man tar 13,3 MBP, billigaste, och uppgraderar denna till 128GB SSD, för att på så sätt matcha den billigaste MBA med 13,3" så är MBP drygt 800kr dyrare. Då har MBP bättre en klart bättre processor men en låg upplösning (1280x800) i jämförelse med med MBA (1440x900). Båda har 128 GB SSD, 4GB RAM, 13,3" skärm, 7h batteri.

Alla har vi olika användningsområde, därför det finns mer än en modell att välja på

Sen vad vi har hittat på med får ni se

Hehe dock förstår jag inte det användningsområdet som motiverar att datorn ska vara en halv centimeter tunnare och extremt mycket sämre

Men nu ska vi inte snacka skit om Air, den är riktigt cool imo. Skulle egentligen vilja ha en men blä, skulle må dåligt varje gång jag såg en kompis med Pro förmodligen.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]