[Diablo 3] Problem och felsökning

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av pazman:

Någon som kanske kan förklara varför d3 laggar för mig?

Har en bärbar med specarna:

Intel Core i7 - 2,2 ghz
8 gb DDR3 ram
AMD Radeon HD 6770M 2048mb (dedikerat)
1000GB HDD med bra mycket plats över.

Ändå måste jag spela med low på allt, då laggar det litegrann.

Har försökt uppdatera alla drivrutiner men hjälper inte.

Har någon kanske något tips eller förklaring?

Har samma problem som dig och vad jag kan se på de officiella forumet så är det ett vanligt fel men jag har inte sett någon fix på det än.

Permalänk
Medlem

ccc 12.3
dator i sig (men har bara en GPU just nu)

jag har länge länge haft problem med ett mindre stutter problem.
När jag kör spelet så håller spelet ganska lätt 60fps.
men ibland ungefär var 10-15 sekund så fps dropar det ner till 59fps
det kan låta om att det inte bör märkas och i regel ska det ju inte göras. men då börjar det hacka lätt. inte så mycket som många beskriver när spelet ladar nya areas/monster, utan det påminner om "micro-stuttering" som man kan få med Crossfire setup

Jag kör i regel med Vsync på och stänger jag av den så får man konstant tearing över skärmen. som rör sig sakta nerifrån upp.

min skärm står på 60hz så det ska inte vara något problem?

någon annan som varit med om detta och löst det? kan man ändra något med radeonPRO?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Har problem med ljudet i diablo 3, försvinner helt random och kommer ej igen för än jag startat om D3 eller ändrat Audio channels i ljud alternativen och sen försvinner det igen helt random. kan vara 1 minut jag hinner spela, kan vara 1 timma
Endast D3 som lider av detta problem, allt annat (spel, film, skype mm.) fungerar perfekt och även saker som en film på min andra skärm fortsätter spela och fungerar som vanligt samtidigt som detta händer i D3.
fler än jag som har problem eller?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag har ett skumt "problem". Jag har precis kommit till inferno. Men kollar jag i public games så kan jag gå med i prime evil på inferno! Och i singel play så kan jag välja act 1 och act 4 inferno!

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Får det inte att starta på Mac

Hej. Har redan en fungerande speldator men vill ju vara portabel också, läst lite och min Mac ska tydligen kunna klara 25 FPS i hyfsad upplösning. Tänkte mest ströspela/XPa och gå in i AH osv.

Hursom: Problem 1

Jag har laddat ner spelet ca 10 gånger, men får se det här:

Så jag började om och tankade det igen, ibland blir det klart ibland inte.

Problem 2: Även om jag kommer förbi den där så funkar det inte att installera, den säger att filer saknas och ber mig ladda ner igen. Självklart kan det hända men nu har jag laddat ner det 5-10 gånger och den säger alltid fel 108 (tror jag det är), att filer är trasiga och att jag ska ladda ner igen!! Får aids.

EDIT: Problem 1 kan vi bortse ifrån, det är bara vänta 5-15 minuter tydligen. Låter det stå kvar ifall någon undrar ändå.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CoZalon:

Problem 2: Även om jag kommer förbi den där så funkar det inte att installera, den säger att filer saknas och ber mig ladda ner igen. Självklart kan det hända men nu har jag laddat ner det 5-10 gånger och den säger alltid fel 108 (tror jag det är), att filer är trasiga och att jag ska ladda ner igen!! Får aids.

Pröva att ladda ner härifrån istället och se om det gör någon skillnad:
http://eu.battle.net/d3/en/blog/4410912/New_Downloaders_for_E...

Egentligen borde det inte göra någon skillnad, men det skadar ju inte att chansa.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Pröva att ladda ner härifrån istället och se om det gör någon skillnad:
http://eu.battle.net/d3/en/blog/4410912/New_Downloaders_for_E...

Egentligen borde det inte göra någon skillnad, men det skadar ju inte att chansa.

Konstigt nog var det en sån där grej som fixade sig så fort man orkade göra ett supportinlägg :/ Vet inte varför men den sa konstant att det var trasiga filer, det jag däremot gjorde var att installera på en annan hårddisk så min mekaniska kanske är paj (Kör en SSD och en vanlig i Macen just nu )

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Avstängd

lirade tidigare idag på public games och hade blivit klar med quest 7 och var på quest 8 Act I

Nu när jag loggade in igen var jag tillbaka på quest 7 och skulle hitta spindel drottningen och döda henne -.-.. riktigt irriterande faktiskt då det hänt flera gånger :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Någon som får detta meddelande när ni försöker lägga ut eller köpa gear på ah?

Men i övrigt så flyter det på sinnessjukt bra i allt max 1920x1080 4x aa/16x af med vsync på, har aldrig droppat någon gång även med mega masspull av mobs. Inte ofta man har sådan tur hehe

Visa signatur

Har en transistor radio som rullar på i 110mhz

Permalänk
Medlem

Spelet krashar varje gång jag startar nu...... bra jobbat blizzard släpp en update. o sen inte ens testa om det går att starta spelet. jävla idioter. är inte ens förvånad över att de är just detta skräp företaget som är kassa

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Spelet krashar varje gång jag startar nu...... bra jobbat blizzard släpp en update. o sen inte ens testa om det går att starta spelet. jävla idioter. är inte ens förvånad över att de är just detta skräp företaget som är kassa

Krashar som CTD eller får du ett felmeddelande? För blizzard har ju en wall av text(battle.net) med just detaljerad info angående varje felmeddelande som existerar.

Visa signatur

Har en transistor radio som rullar på i 110mhz

Permalänk
Medlem

det bara krashade stod att det slutat fungera. nu har de börjat fungera igen helt plötsligt weird

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk

Hej! Har laddat ner spelet från battle.net men verkar inte kunna installera det då en fil saknas nämlingen Error: The file:/Diablo-3-8370-engb-installer/Installer tome 2MPQE Could not be opened because of error 108 eller nåt liknanade vad beror detta på? Kan ju inte köra en repair eller något. Hittade filen i mappen så den kan ju inte fattas? Mycket lustigt tycker jag.

Laddade ner spelet igen och nu kan jag installera det.

Permalänk
Medlem

OK har ett skönt problem.

Spelet rullar i 60 FPS, men varierande med 5 sek till 30 seks mellanrum får jag "print screen" i 1-2 sekunder, det är ingen hit när man lirar HC i hell Ni ser setupen i sign, lirar Fullscreen Windowed på högsta. Har inte nämnvärd package loss så det borde inte vara lagg som gör det.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Har löjligt låg fps, även på low
I städer har jag 60fps men så fort jag slår ett slag även om det är i luften så får jag 10 fps, sen så om jag möter mer än 5 monster så är det 1-4 fps

Hade inte detta problem vid release

Permalänk
Avstängd

D3 kan ta sig nånstans -.-

Körde precis lite och kom fram till en checkpoint så jag stängde spelet
När jag väl startar om så måste jag hitta stället igen, hur kul är inte det?

Inte nog med det, även om jag låter spelet vara på då jag inte orkar spela mer så blir jag kickad hela tiden så vad är poängen med checkpoints?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

D3 kan ta sig nånstans -.-

Körde precis lite och kom fram till en checkpoint så jag stängde spelet
När jag väl startar om så måste jag hitta stället igen, hur kul är inte det?

Inte nog med det, även om jag låter spelet vara på då jag inte orkar spela mer så blir jag kickad hela tiden så vad är poängen med checkpoints?

Hahahahaha!

Permalänk
Medlem

Nu när jag loggade in så fick jag upp en ruta som sa att spelet behövde en patch, och när jag klickar OK så hänger sig spelet. Detta ska tydligen gå att lösas genom att ladda EU-klienten istället för US, som de flesta har.

Gå in på ert konto på bnet och leta er till nedladdningsdelen för D3. Där kan ni klicka på Change precis bredvid regionsnamnet(i mitt fall English US) och byta till English EU och klicka save.

Det kräver dock att ni måste avinstallera och installera om spelet.

Grattis till Blizzard säger jag! (y)

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorgo_:

Hahahahaha!

skase -.- xD

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av Nivius:

ccc 12.3
dator i sig (men har bara en GPU just nu)

jag har länge länge haft problem med ett mindre stutter problem.
När jag kör spelet så håller spelet ganska lätt 60fps.
men ibland ungefär var 10-15 sekund så fps dropar det ner till 59fps
det kan låta om att det inte bör märkas och i regel ska det ju inte göras. men då börjar det hacka lätt. inte så mycket som många beskriver när spelet ladar nya areas/monster, utan det påminner om "micro-stuttering" som man kan få med Crossfire setup

Jag kör i regel med Vsync på och stänger jag av den så får man konstant tearing över skärmen. som rör sig sakta nerifrån upp.

min skärm står på 60hz så det ska inte vara något problem?

någon annan som varit med om detta och löst det? kan man ändra något med radeonPRO?

Till en början var jag helt säker på att det hade med mina grafikkort att göra. Men jag löste det genom att placera spelets datafiler på en annan hårddisk. Inte en tillstymmelse till micro-stutter nu.
Testa ovanstående om du inte gjort det.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Någon anna som har problem att logga in efter senaste patchen, på forumen säger dem att den ska vara klar. Launchern vägra uppdatera så det står på 0 för att sedan meddela Failed to read file. Och första gången när den var uppdatera på 100% funkar inte play knappen. Oväntat? Förmodligen inte, men den lilla speltid jag lagt ner på Diablo3 innan så har jag haft 0 problem.

Permalänk
Medlem

Error 37....

Permalänk

Error 1

Någon som har svar på denna?

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0GG3qL:

Någon som har svar på denna?

Nope, men jag får samma, så du är inte ensam.

Permalänk
Skrivet av kf:

Nope, men jag får samma, så du är inte ensam.

Skönt de iaf ^^

Trodde jag va tvungen att installera om allt!

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0GG3qL:

http://i45.tinypic.com/2u6pydx.jpg

Error 1

Någon som har svar på denna?

Samma fel, inte varit lättare med printscreen ist för mobilen? XD

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Samma fel, inte varit lättare med printscreen ist för mobilen? XD

Av någon anledning så funkar det inte. det ända som händer är att den ta prinscreen på det som är på skrivbordet. Typ som om jag har spelet nertabbat.^^

Tog typ 5 sekunder mer att ta via telefonen

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av D0GG3qL:

Av någon anledning så funkar det inte. det ända som händer är att den ta prinscreen på det som är på skrivbordet. Typ som om jag har spelet nertabbat.^^

Tog typ 5 sekunder mer att ta via telefonen

Det blir sådär av någon anledning, bilden sparas dock i "Mina dokument/Diablo III/Screenshots"

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Har stött på ett konstigt problem. Jag har nyss börjat akt2 på nightmare men när jag trycker på public games så ser jag bara quest 8 alltså på akt1 ? alltså inget efter wtf?? hur ska jag fixa detta... jag öppnar mina games till public men ingen joinar av nån anledning.. spela själv är ju trist.