A Game of Thrones (TV-serie)

Permalänk
Medlem

Vill bara sluta så jag kan cykla hem och kolla på Episod 9!

Förresten vilka av bökerna är serien baserad på?
Vill gärna läsa de bökerna som står utanför serien, typ om "The Mad King" och den eran.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Det finns bara en bokserie, A Song of Ice and Fire, som handlar om denna värld, och tv-serien är baserad på den. Hittills har säsong 1 återspeglat bok 1, och säsong 2 motsvarar ungefär bok 2. Det finns 5 böcker utgivna, men de kommer ut väldigt långsamt numera (om tv-serien fortsätter kommer den hinna ikapp).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det finns bara en bokserie, A Song of Ice and Fire, som handlar om denna värld, och tv-serien är baserad på den. Hittills har säsong 1 återspeglat bok 1, och säsong 2 motsvarar ungefär bok 2. Det finns 5 böcker utgivna, men de kommer ut väldigt långsamt numera (om tv-serien fortsätter kommer den hinna ikapp).

Har för mig det finns två fristående böcker.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Det finns tre som utspelas i samma värld men som inte har nåt direkt med A song of fire and ice att göra, The Hedge knight, The sworn sword och The mystery knight. De utspelas under tiden Targaeryans är härskare, en bra stund innan Game of thrones handling börjar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Längtar till episod 10! Bra serie! HBO levererar.

EDIT: Är episod 10 den sista i S2?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Längtar till episod 10! Bra serie! HBO levererar.

EDIT: Är episod 10 den sista i S2?

Ja. Avsnittet kommer tydligen vara 10 minuter längre än vanligt (mao 70 minuter).

Permalänk
Medlem

Ni som läst böckerna och har bättre minne än mig - är det några större skillnader? Jag tycker mig känna att vissa scener då och då sker på ett ganska annorlunda vis i serien än vad jag minns i böckerna. Men samtidigt så kan jag inte säga att jag är helt hundra på det... Man bygger ju upp sin egna lilla visuella bild på hur det ser ut, så det kan ju vara något sådant som spökar.

Inte heller är jag sugen på att plocka fram böckerna och försöka leta fram rätt kapitel

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Ni som läst böckerna och har bättre minne än mig - är det några större skillnader? Jag tycker mig känna att vissa scener då och då sker på ett ganska annorlunda vis i serien än vad jag minns i böckerna.

Det som hände Daenerys, att hennes drakungar blev stulna hände inte alls i böckerna. Jag tror att de ville ändra den storylinjen för att få mer drama i TV-serien. Den är rätt händelsefattig i bok 2-3 efter att att Khal Drogo dog (vad jag kommer ihåg).

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Ni som läst böckerna och har bättre minne än mig - är det några större skillnader? Jag tycker mig känna att vissa scener då och då sker på ett ganska annorlunda vis i serien än vad jag minns i böckerna. Men samtidigt så kan jag inte säga att jag är helt hundra på det... Man bygger ju upp sin egna lilla visuella bild på hur det ser ut, så det kan ju vara något sådant som spökar.

Inte heller är jag sugen på att plocka fram böckerna och försöka leta fram rätt kapitel

De har ändrat ganska mycket faktiskt men i det stora hela så händer samma saker till slut ändå. En del saker är utelämnade eller görs av andra personer men grundstoryn följs rätt så bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det som hände Daenerys, att hennes drakungar blev stulna hände inte alls i böckerna. Jag tror att de ville ändra den storylinjen för att få mer drama i TV-serien. Den är rätt händelsefattig i bok 2-3 efter att att Khal Drogo dog (vad jag kommer ihåg).

Dold text

Jo, det reagerade jag på. Det är ju en av favoritkaraktären och jag saknade den ganska mycket i just den delen av böckerna.

Skrivet av killawife:

De har ändrat ganska mycket faktiskt men i det stora hela så händer samma saker till slut ändå. En del saker är utelämnade eller görs av andra personer men grundstoryn följs rätt så bra.

Då är det inte bara jag som kommer ihåg saker helt knasigt :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Fräsigt avsnitt, ser fram emot kommande med spänning

Permalänk
Medlem

Extremt nöjd med säsong två, började makligt för att bygga upp till flera faktastiska avsnitt under sluttampen.

Nu börjar den långa väntan på nästa säsong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Extremt nöjd med säsong två, började makligt för att bygga upp till flera faktastiska avsnitt under sluttampen.

Nu börjar den långa väntan på nästa säsong.

haha jag insåg nu att det var sista avsnittet *facepalm* och det är tillbaka i april nästa år...och alla andra serier är slut och har uppehåll...får kolla på något gammalt skit.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt att de gjort så bra jobb med tv-serien. Har faktiskt ingenting att klaga på, förutom att man behöver hitta nån annan serie att kika på och se fram emot :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Då är det inte bara jag som kommer ihåg saker helt knasigt :).

Om jag minns rätt följde säsong 1 boken väldigt bra, medans de gjort lite justeringar i säsong 2.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Fick TOTAL jävla gåshud av avsnittet idag. Tror ni vet vart jag menar. Hur sjukt sexigt och tufft var det inte??

Kollat igenom 7 gånger nu!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag kollade igenom sista scenen 3-4 gånger, jag misstänkte vad som skulle hända i förra avsnittet, men det var verkligen nice och mäktigt att få se det!

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Jag kollade igenom sista scenen 3-4 gånger, jag misstänkte vad som skulle hända i förra avsnittet, men det var verkligen nice och mäktigt att få se det!

Visst misstänkte man det lite.

Men jäklar vilken röst hon hade när hon pratade. Kändes verkligen som det var hennes modermål. Klassiker redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Ja verkligen. Tyckte hon skådespelade väldigt bra där, hela grejen runt scenen var bra, med rösten, och musiken avstannade precis före drakarna började spruta eld. Jag vet inte, får man spoila här?

Dold text
Permalänk
Medlem

DOVAGAERIS!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

DOVAGAERIS!

DRACARYS

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Mums!! Veckans avsnitt var kalas!

Permalänk
Medlem

Jag satt och tänkte efter avsnittet innan "va fan ta armén och jämna stället med marken och låten draken elda upp gubben" jävla nöjd jag var när det väl hände, kollade om scenen jag med

Dold text
Permalänk
Medlem

Den här veckan kändes som en transportsträcka. Åh det är så synd om Sansa wäh wäh, cut cut... Jävlarns vilken korkad brud. Hon verkar ju gå på vad som helst.

Funderade däremot på vad nordmännen håller på med. Att de ska invadera sydländerna är ju uppenbart, men det känns som att ignorerar the White Walkers.

Dold text
Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Den här veckan kändes som en transportsträcka. Åh det är så synd om Sansa wäh wäh, cut cut... Jävlarns vilken korkad brud. Hon verkar ju gå på vad som helst.

Funderade däremot på vad nordmännen håller på med. Att de ska invadera sydländerna är ju uppenbart, men det känns som att ignorerar the White Walkers.

Dold text

S03E06

Jag har själv börjat tröttna på Sansa nu. Jag har allvarligt talat inte brytt mig särskilt mycket om henne innan men nu är hon bara för mycket. Det ända som jag gillar med henne är att kolla på henne.

Ska bli kul o se vad som händer vid muren nu. Crows verkar vara svaga medans The Wildlings verkar starka med bla jättar!! Känns som att Daenerys kommer krossa Kings Landing men frågan är vad som händer med Stannis och Robb???

Förbannat spännande och Arya och Bran är väldigt kul att följa med. Jag undrar också om Jon Snow kommer återförenas med sin direwolf. Ge mig måndag...

Dvärgen känns för mig som en god karaktär. Hur han nu ställer sig mot sin syster när han vet att hennes som försökte mörda honom vet jag faktiskt inte. Tyrion har alltid varit svår att läsa tycker jag.

Dold text
Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Det sjukaste med det här är faktiskt att man längtar till måndag, man borde längta till helg först! ha ha ...

Permalänk
Medlem

Måndagen är den bästa dagen. Jag laddar alltid upp med en massa godsaker. Sen när det börjar närma sig stängning på jobbet så blir leendet bredare och bredare och man nästan springer upp för trappen hemma.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Jag älskar måndagar. Hur kan jag hatat dom så mycket innan?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag älskar måndagar. Hur kan jag hatat dom så mycket innan?

Nu skall det inte gå till överdrift. Det går väldigt många måndagar på ett år men bara 10 avsnitt...

Permalänk

Började gråta precis.. :'( 3 juni blir en lång väntan..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||