Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Håller med dig om att många bara klagar på spel som är dåliga utan att egentligen ha någon anledning att ångra det.
Jag köpte t.ex Brink när det kostade 90 spänn, hade hört att det var dåligt, men gick fortfarande runt och var nyfiken på det, köpte det, och fick reda på hur dåligt det faktiskt var, och detta ångrar jag inte, för nu slipper jag ju gå runt och tänka att det kanske är skitkul, nu vet jag är det hade potential, men bara blev skit

Ja Brink var gode värdelöst

Nu kom jag på det!

From Dust... hade såna höga förväntningar. Trodde verkligen det skulle vara sjukt jävla skoj! Men oj oj oj oj vilken besvikelse. Det var så genomdåligt och jag brukar tänka att de timmar jag spendera på att spela det kunde jag har spenderat på att stirra in i en vägg istället!

Permalänk

Resident Evil 4 på PC.
Tur nog fick jag det för 39 spänn. Haha, shit vad dåligt spel I say.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Minecraft

Behöver inte sägas så mycket mer.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Någonsin pekar fortfarande inte på att det är det spel man mest ångrar att man spelat, eller att det är det första spel man ångrat.

Om man säger att man ångrade att man spelade ett spel så kan det betyda att man ångrade att man spelade det så strax efter release, och att man borde väntat tills de fixat buggar.

Om man säger att man ångade att man någonsin spelade spelet så ångrar man att man spelade överhuvudtaget, även utan buggarna (som i mitt tidigare exempel) så ångrar man det.

Att man ångrar det behöver heller inte betyda att man hade tråkigt. T.ex så ångrar jag att jag snackade med kompisar mycket på mina programmeringslektioner, istället för att plugga, vi hade skitkul, men nu skulle jag hellre viljat haft den extra kunskapen i programmering

Håller med dig om att många bara klagar på spel som är dåliga utan att egentligen ha någon anledning att ångra det.
Jag köpte t.ex Brink när det kostade 90 spänn, hade hört att det var dåligt, men gick fortfarande runt och var nyfiken på det, köpte det, och fick reda på hur dåligt det faktiskt var, och detta ångrar jag inte, för nu slipper jag ju gå runt och tänka att det kanske är skitkul, nu vet jag är det hade potential, men bara blev skit

Exakt det jag menade, folk ångrar inte att dom spelade BF3 eftersom de faktiskt ville spela det. Men sen när dom blir söndersmekta av andra så klart att dom tycker spelet är dåligt.

Jag kommer ihåg när jag köpte det första Ghost Recon, hade sjukt stora förväntningar och när jag äntligen fick spela så va det inte i närheten av kul. Dock ångrar jag att jag köpte det för att dom pengarna kunde jag gjort mycket för när jag va liten

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

Heroes of Newerth. Inte i närheten lika kul som LoL imo.
Sen har vi klassikern WoW. spelade et par år och köpte nyligen en till månad pga att några kompisar fortfarande spelade det. Tror jag spelade två gånger den månaden.
GTA San Andreas, var 8-9 år när jag spelade, and it's scarred me for life

Något jag ångrar att jag INTE har spelat är GTA IV och BFBC1

Permalänk
Medlem

Det jag ångrar mest var snarare 50€ som jag spenderade på spelet Brink, det är det sämsta spelköpet och speltiden jag någonsin ägnat mig åt.

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Exakt det jag menade, folk ångrar inte att dom spelade BF3 eftersom de faktiskt ville spela det. Men sen när dom blir söndersmekta av andra så klart att dom tycker spelet är dåligt.

Jag kommer ihåg när jag köpte det första Ghost Recon, hade sjukt stora förväntningar och när jag äntligen fick spela så va det inte i närheten av kul. Dock ångrar jag att jag köpte det för att dom pengarna kunde jag gjort mycket för när jag va liten

Haha, du får gå in i min nya tråd och skriva om det, som handlar just om största besvikelsen och största överraskningen!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag ångrar att jag köpte Battlefield 3, det är en jävla massa hackers och för stora maps enligt mig.

Alla som skriver WoW, för att det var bättre förr etc, tänk på alla roliga stunder man hade när man var precis börjat med det, episkt World Pvpande i The Barrens, och i Vanilla när man kunde pugga ihop ett gäng UGs och dra ner Ragnaros som tog ett flertal timmar. Communityn var underbar.

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Avstängd

hellgate london omg va besviken man kan bli

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk
Medlem

Spel som jag haft höga förväntningar av som inte fyllt dessa.

BF3, Eftersom att majoriteten på SC är BF3-fanboys, så antar jag att en motivering krävs.
Förstår inte vad som är så bra förutom grafiken?
Hatar inte BF3 för att jag som tidigare användare skrev "blir söndersmekt" utan för att jag tycker att BFBC2 är roligare att spela.
Känns som att BF3 antingen är Choke-point(CoD liknande) eller helt tvärt om.
Jag vill ha banor som på BFBC2 när man verkligen köttade sig in och sprängde av den där bombplatsen och tjoade på vent varje gång man vann. På BF3 har jag försökt genomföra samma sak, men inte haft lika roligt.

Sen att kampanjen inte fungerar för mig, att serverbrowsern fortfarande blir utklassad av CS 1.2's och att jag måste starta om spelet efter varje match eftersom att jag har "fel" antivirusskydd har nog också en effekt på spel-känslan.

... är också missnöjd med

WoW: Cataclysm
CoD: Black Ops
Game of Thrones

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Skrivet av samus.fl:

BF3 - Hade nog för höga föväntningar. Spelade det kanske 4 gånger.

Exakt samma här, usch

Även MW3, fyfan vilket skit.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

festlig tråd
GTA IV misstag 1 köpte spelet misstag 2 gav hän till min lust att klara allt jag köper. Slösade bort 12 timmar på att köra helium tanks och kuta runt med en kille vars svängradie motsvarar ett slagskepp (skalenligt).

näst efter det måste jag säga Oblivion. Jag spelade Daggerfall närdet begav sig, kul spel festligt och roande tänkte väl att Oblivion skulle bli nåt liknande men nej, upprepning på upprepning (jag har eg inget emot upprepningar bara dom inte är lealösgörande) glassvärd?!? nej det funkar inte. Till slut blev det som Sims sprang runt med ett bystigt femsnoppat skäggo i en timma sen fick brorsan tillbaka skivan.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Black & White - överhypat men rätt tråkigt i verkligheten
Hellgate London - också överhypat och gjort av gamla Blizzard North - riktigt j'vla b faktiskt
GTA IV - hade inte alls samma känsla som GTA3, var bara tråkigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gunvald Larsson:

Exakt samma här, usch

Även MW3, fyfan vilket skit.

Jag köpte faktiskt aldrig MW3, ska nog inte göra det heller

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Deus ex: Human Revolution
Boiling Point: Road to Hell
Fallout New Vegas
Army of two
Gears of War

Ingen av dem har riktigt varit min kopp te.

Permalänk
Medlem

Gothic 4: Arcania, det absolut sämsta jag spelat.
Var ett stort fan av The Settlers 3 och 4 så de senaste spelen i serien är inget att hänga i granen för min del.

Visa signatur

Laptop: ASUS G53SW, I5 2410m 2.3ghz, gtx 460m 1.5gb, 4gb 1333mhz, 500gb seagate momentus XT
Stationär: Kommer under 2012

Permalänk

Diablo 3.. oerhört tråkigt

Permalänk
Medlem

DUKE NUKEM FOREVER

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

DUKE NUKEM FOREVER

Satt precis och undra varför ingen nämnt det skitspelet än.

Spelade 1h sen avinstallerade jag skiten och ställde det i hyllan, där står det nu och kommer förhoppningsvis göra en bra tid framöver.

Permalänk
Medlem

Desert Operations

Visa signatur

l Cooler Master Elite 430 l ASUS P8P67 M PRO l Inter Core i5 2500K (@4,5Ghz) l Corsair H50 Hydro Series l Corsair TX 650W 80 Plus l Corsair XMS3 1333Mhz 8GB l HIS Radeon HD 6870 1GB l Crucial Real SSD C300 64GB l Western Digital Caviar Blue 500GB l

Permalänk
Medlem

street fighter x tekken... var fett hype i flera månader sen när jag spela det blev det de sämsta fighting spelet jag har köpt..

Permalänk
Medlem

Call of duty black ops singelplayer, skriptat skit!!!!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Command and Conquer 4. Vilket drygt skitspel det är.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R6 Black TG | CPU : AMD Ryzen 5 2600X | Mobo: ASUS ROG Strix X470-F | SSD: WD BLACK SN750 SE NVme @ 1Tb | Memory: DDR4 @ 32 Gb | GPU: ASUS STRIX GeForce GTX 1060 6Gb | Screen: AOC 24" @ 1920x1080 60Hz |Keyboard: Logitech G910 | Mouse: Logitech G903 | O/S: Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Fear 3 och mw3. Sämsta köpen jag någonsin gjort för 600 kr. Fy i fan vad jag aldrig mer köper något spel utan att kolla recensioner o allt.

Permalänk
Medlem

Får nog säga Crysis 2. Tråkigt! Försökte fuska efter halva spelet men lyckades inte. Tog nästan ett år att spela klart, för det vill man trots allt göra. Far cry 2 var svårt tycker jag, ville bara spela det klart, vilket jag gjorde som odödlig. Det är ytterst sällan jag fuskar i spel men är dom tråkiga vill man bara spela klart dom så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3. Jag tycker verkligen inte om det. BC2 var (är) mycket roligare.

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Snusfri

Skyrim
Saints Row 3

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

något jag ångrar mig över är Diablo 3, sen velar jag om BC2 är roligare än BF3 eller inte just nu...

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Senaste SSX samt MW3 är riktigt dåliga spel.

Permalänk
Medlem

Wow... gått i miste om 5-6år eller vad fan det är av min ungdom jag aldrig får tillbaka

Visa signatur

Citera för svar.