MSI visar Slider S20 med utfällbart tangentbord

Permalänk
Avstängd

Visst......eller njae.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Tycker det går lite i fel riktning det här. Jag hade personligen hoppats på att Microsofts satsning på tablets i och med Windows 8 skulle innebära en väg in i högre prestandasegment för ARM-arkitekturen men än så länge verkar Windows 8-tablets bli ännu en x86-historia.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Förstår inte varför man inte skulle vilja ha en bärbar enhet som fungerar som både en "surfplatta" och en laptop..

Jag är väldigt intresserad iaf.

Helt enkelt för att den inte fungerar som en surfplatta. En surfplatta väger inte 1.3kg.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Fast vi måste ju ändå komma fram till frågan, vad är en surfplatta och vad är en dator? Åtminstone om man ska häva ur sig att det inte finns någon hybridform mellan dessa.

Nu stoppar du ord i min mun och någon konkret fråga har inte framförts. Jag gav bara uttryck för mina betänkligheter att kalla aktuella MSI Slider S20 för en hybriddator. Vare sig tangentbordet är framme eller inte är det fortfarande en dator.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Gud vad jag stör mig, vilket dåligt engelskt talande.

Lite ödets ironi att särskriva när man klagar på hur andra uttalar ord

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Gud vad jag stör mig, vilket dåligt engelskt talande.
Inte nog med det, hon läser vad hon ska säga? Kan dom inte ställa någon erfaren framför kameran som vet vad produkten är för något

Den diskussion vill du inte börja med här. Människans uttal på engelska aaltså

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirnaeth:

Lite ödets ironi att särskriva när man klagar på hur andra uttalar ord

Där fick du mig allt
Engelsktalande ska det givetvis vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vet att sarkasm inte alltid framgår i textform, men mitt inlägg var rent retoriskt. Eftersom det fortfarande är en dator i grunden fast med en annan lösning för tangentbordet än traditionella bärbara så blir det inte någon hybrid för det. Att PR-avdelningar är mästare på att missbruka ord är å andra sidan ingen nyhet det heller. Vänta bara till nästa genereration av denna "hybrid" som antagligen kommer få tilläggsnamnet Laser eller Turbo också

En hybrid är något som kombinerar två funktioner.

Exempelvis el drift och vanlig fossil drift i bilar. En hybrid bil kan fortfarande fungera som en vanlig bil om man inte kör på el, det är liksom det som är hela poängen med hybrid att den har två lägen!

Alltså är datorn en hybrid eftersom den kombinerar touchskärm/surfplatta med laptop?

Se, så svårt var det väl ändå inte???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Alltså är datorn en hybrid eftersom den kombinerar touchskärm/surfplatta med laptop?

Nästa ordagrant från 118100, du är så duktigt. Jag förstår kopplingen. Det jag funderade mest på var huruvida det är korrekt ordval eller inte att säga hybriddator. Både tangentbord och pekskärmar har funnit var för sig och i kombination med datorer ett tag nu utan att någon kallat det för hybrid tidigare, så varför nu? Det var bara en tanke.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Fan vilken härlig lite pjäs, skulle lätt kunna tänka mig en sån här. Kunna slita upp den ifrån en av de mindre facken på min räggsäck till min "släpbara" när man sitter på tåget, tro mig när man har en ASUS G73JW eller liknande laptop myser inte den som sitter sidan om en när man sliter upp den och börja ansluta nätadaptern OSV haha

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Är det en glad praktikant som fått fixa videon tro?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb