Fractal Design ställer upp Node, Arc XL och nya nätdelar på Computex

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design ställer upp Node, Arc XL och nya nätdelar på Computex

Efter en tids tystnad presenterar Fractal Design ett gäng nya produkter på Computex-mässan i Taiwan, däribland datorlådorna Node och uppdaterade nätaggregat med 80 Plus-märkning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade vart finare om man kunde ha 8st diskar i 605 Noden

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Deras HTPC chassi var ju lockande

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Rätt så fina saker! Keep up the good work.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Var sugen på ARC XL, sen såg jag 5 5,25" och bara 240 i fronten

Permalänk
Medlem

Undra när man kan få se något helt nytt från FD som inte är mITX...!

Dessutom, undra om det kommer en Arc XL utan fönster för de som inte gillar sådana?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Wully:

Var sugen på ARC XL, sen såg jag 5 5,25" och bara 240 i fronten

Har du testat det om det är så illa?
Vad ska man med fler än 5 5,25" platser till? Det finns nog gott om utrymme för vatten kylning.

Edit
visst kanske de borde ta bort lite 5,25" platser så att det blir mer utrymme för en större radiator men sen så är det en prototyp

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Var sugen på ARC XL, sen såg jag 5 5,25" och bara 240 i fronten

360 i taket + 240 i fronten räcker inte?

Permalänk

Jag har aldrig gillat designen på Fractals produkter.

Det enda som var "snyggt" enlig mig var det vita nätagget.

Permalänk
Medlem

Härligt att de gör något åt loggan på htpc chassit, kanske blir ett sånt till hösten.

Permalänk
Medlem

det blir nog ett node 304 och ett Newton R3 600W till nästa maskin grymt sugen

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk

Ser ju mycket lovande ut. Kommer förmodligen bli 605:an och 800W newton R3 till nästa bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

360 i taket + 240 i fronten räcker inte?

Nope, min planerade setup är två 360 och en 120

Permalänk
Skrivet av Wully:

Var sugen på ARC XL, sen såg jag 5 5,25" och bara 240 i fronten

håller med 2st räcker å blir över! hoppas dom ändrar detta skulle också gyna utsendet med lite mer honeycumbs! snälla fractal !. Det var allt för mig

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Releasedatum Newton R3 600W ??? Någon?

Permalänk
Medlem

Blev riktigt sugen på att bygga en m-ITX-dator på node 605. Men när jag räknade på det, och kom fram till att jag inte kan använda mycket av min nuvarande komponenter, fick jag tänka om. Men det hade nog inte blivit av ändå, jag måste ha dvd-läsare! Kunde inte fractal klämt in en slim-läsare någonstans, hade två centimeter på höjden gjort någon stor skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Men det hade nog inte blivit av ändå, jag måste ha dvd-läsare! Kunde inte fractal klämt in en slim-läsare någonstans, hade två centimeter på höjden gjort någon stor skillnad?

Känner samma sak, slim-läsare hade varit mumma.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk

Jag måste säga WOW. Äger inte en ända Fractal Design produkt, har därimot byggt två tre stycken datorer med diverse produkter från Fractal Design. Och gud vilka grymma produkter dem kommer med. Gillar verkligen vad dem gjort. Bra kvalitet, bra lösningar och har det där extra för en bra peng. Överraskad faktiskt...att det blir bättre. KEEP IT UP!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

ARC XL = 800D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Releasedatum Newton R3 600W ??? Någon?

Juli om man kollar noga i filmen