Kinesiska Giada ställer ut Mini PC på Computex

Permalänk
Melding Plague

Kinesiska Giada ställer ut Mini PC på Computex

En av poängerna med mässor som Computex är att knyta kontakter med nya företag. SweClockers träffar kinesiska Giada, som siktar på att inta den svenska marknaden med kompakta datorsystem och komponenter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett företag jag aldrig har hört talas om. Undrar vilket segment de lägger sig i?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Kul med fler tillverkare, kan inte bli sämre för oss konsumenter

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Verkar intressesant.
Enda jag vill halvt klaga lite lite på är namnet, det låter lite oseriöst i mina öron

Visa signatur

5900X NH-D15 X570 TOMAHAWK 32GB EVGA G3 750W EVGA 3080 FTW3 Samsung 830 256GB Crucial MX100 512GB Crucial MX300 750GB Crucial MX500 2TB Define C

FreeNAS G3258 Supermicro X10SLM-F 16GB ECC 6x3TB WD Red RAIDz2

Permalänk
Medlem

Kände igen Giada när jag såg logotypen, men vet inte varifrån. Ser kul ut iallafall.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Va känner ni inte igen Giada Nja inte så konstigt, få här som vet vilket företag det är, mer vi som importerar skit och vill ha lite mer udda saker vi stöter på på nätet känner till dem

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Ser rätt trevliga ut, jävligt små för att innehålla både optisk läsare och ivy bridge.

Permalänk
Avstängd

Vore sjysst om den hade dubbla Ethernet portar och att den var snorbillig.

Kanske nåt att köra som server?

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Deltaco har sålt Giada datorer ett tag nu. Har köpt några stycken med AMD E-350, funkar bra faktiskt

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniperbob:

Deltaco har sålt Giada datorer ett tag nu. Har köpt några stycken med AMD E-350, funkar bra faktiskt

Tack för tipset! Dom har många intressanta produkter, som till och med är snygga

Denna till exempel:
http://www.deltaco.se/?itemid=(GIA-100)

Inte jättedyra heller om man tittar på prisjakt. Men verkar mest finna hos små återförsäljare.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Vore sjysst om den hade dubbla Ethernet portar och att den var snorbillig.

Kanske nåt att köra som server?

Har precis fått hem en sådanhär, härifrån:
http://www.shop-021.de/jwele-176-J-W-MINIX-MINI-HD-PC.html
Köpte den ren utan minne och disk och blev 1250:- ink. frakt.

Köpte 8GB minne vid sidan av, detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468609
(stödjer officiellt 4GB men ska tydligen gå bra med 8GB, stödjer 1066MHz - därav köpet av detta minneskit, då det har lite lägre latenser)

Tänkte ev. köra den som NAS och/eller mediaspelare. Första testerna blir med OS som startar direkt från USB-sticka.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt om det kommer till norden, mycket olika moderkort även grafikkort där ändå referens är att föredra om man vill byta kylare tex.

Permalänk
Medlem

Jag är inte fördomsfull, jag har bara aldrig någonsin köpt en bra produkt som har varit märkt med "made in China".
Det finns säkert bra produkter som är tillverkade där men dom känner jag inte till.

Så jag är extremt skeptisk till den här nyheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petaflux:

Jag är inte fördomsfull, jag har bara aldrig någonsin köpt en bra produkt som har varit märkt med "made in China".
Det finns säkert bra produkter som är tillverkade där men dom känner jag inte till.

Så jag är extremt skeptisk till den här nyheten.

Är inte nästan allt tillverkat i Kina med omnejd nuförtiden?
Du kan inte ha många bra saker hemma då

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

Låter nedrans bra! finns en hel uppsjö av budget och övresegmentstillverkare i kina som inte hittat till sen nordiska marknaden ännu. räcker med att åka till en Tech-marknad i Sydkorea, Kina eller Taiwan så kommer man hitta mycket nytt och intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36