Colorful målar grafikkort och visar konceptkylare

Permalänk
Medlem

Hahhahahha gillar att ni har med lite djursex i filmen, kolla TVn i bakgrunden i början

OnT:
Satan vilket monster det där är. Dock så är jag inte så ljudkänslig själv så det funkar med fläkt för mig

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Avstängd

Vill hellre ha något utformat av ingenjörer för maximal effektivitet än något "häftigt" designat av någon designer.

Permalänk
Medlem

Holy cow ...

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Avstängd

När jag köper ett kort så köper jag det fulaste som finns, då vet jag att effektiviteten inte är kompromissad på för att någon designer vill att kortet ska se häftigt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

När jag köper ett kort så köper jag det fulaste som finns, då vet jag att effektiviteten inte är kompromissad på för att någon designer vill att kortet ska se häftigt ut.

Varför inte bara kolla på tester vilket som presterar bäst istället för utseendet, om det är fult eller inte? Det måste väll ändå vara ett smartare och säkrare alternativ

Permalänk

Hur många slots tar det blåa? 5-6? Sen 3kg koppar är inte billigt;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ska kanske köpa det passiva kortet och sätta fast två 80mm fläktar med buntband.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Personligen är jag mest intresserad av när koppar började kosta flera tusen kronor kilot, sist jag kolla låg den under 50...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Vill hellre ha något utformat av ingenjörer för maximal effektivitet än något "häftigt" designat av någon designer.

Jag tvivlar dock att Colorful har avsaknad av ingenjörer...och absolut i dessa projekt

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Hur många slots tar det blåa? 5-6? Sen 3kg koppar är inte billigt;)

http://kopparpris.se/kopparpriset-2012-06-09/
Jo, det är rätt billigt.

Permalänk
Medlem

Wow. Riktigt coola kylare. Där snackar vi kreativitet.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

Designers ska inte få ha något inflytande på utformningen av tekniska komponenter (som kylflänsar) för då tummas det på effektivitet.

Då kommer någon idiot designer med sin idé om pistolformade kylflänsar eller att lägga runda hörn och glossy coating på kylflänsen och vipps så blir den 17 grader varmare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Designers ska inte få ha något inflytande på utformningen av tekniska komponenter (som kylflänsar) för då tummas det på effektivitet.

Då kommer någon idiot designer med sin idé om pistolformade kylflänsar eller att lägga runda hörn och glossy coating på kylflänsen och vipps så blir den 17 grader varmare.

Kan berätta för dig att en designer, jobbar med utseende efter de förutsättningar han har. Någon som bara formger, utan tanke på funktion är ingen designer. Tvärtemot så är det sådana som tror de är designers, som gör sånt! Om de nu väger in vinst-aspekten, så tror jag nog dock att de ibland vinner på att göra sämre kylare, för att få korten flashiga. finns ju uppenbarligen mängder av småpojkar som betalar för ett fult monster på sin fläkt.

Designers är inte idioter.

Permalänk
Skrivet av joakim18:

Jo det är sant men kostnaden att göra all den kopparen till kylaren och så ger troligen ett välidigt dyrt pris. (Alla värmeledningsrör)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Proffsmoddare

Jag SKA ha en av varje!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dill_91:

Kan berätta för dig att en designer, jobbar med utseende efter de förutsättningar han har. Någon som bara formger, utan tanke på funktion är ingen designer. Tvärtemot så är det sådana som tror de är designers, som gör sånt! Om de nu väger in vinst-aspekten, så tror jag nog dock att de ibland vinner på att göra sämre kylare, för att få korten flashiga. finns ju uppenbarligen mängder av småpojkar som betalar för ett fult monster på sin fläkt.

Designers är inte idioter.

Exakt! En bra designer skapar balans mellan utseende och funktion!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

riktigt brutala kort!

det guldiga skulle jag inte ha något emot att montera upp i min dator, fästa spännband runt hela datorn och skrivbordet för den inte ska välta

och ni som säger att kopparna är det som kostar på det kortet? mjo om grafikkortet ligger under hundralappen, 4kg koppar kostar i rundas slängor 200kr

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Vad äre för film som körs på högra skärmen?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Får börja styrketräna för att montera dom här korten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

det passivt kylda grafikkortet kommer la få kompabilitetsproblem med CPU-tornkylare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av raldo94:

det passivt kylda grafikkortet kommer la få kompabilitetsproblem med CPU-tornkylare

Jag tror det mest handlar om koncept fortfarande, förhoppningsvis filar de en del på designen till eventuell lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Hahhahahha gillar att ni har med lite djursex i filmen, kolla TVn i bakgrunden i början

Ja såg det med! Jycken kämpar för att få till det

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Snusfri

Någon som hört något gällandes Zero Noise kortet?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro