Nvidia släpper Geforce Drivers 304.48 Beta

Permalänk

nya drivrutiner igen?
hinner ju knappt uppdatera innan det kommer nya igen...

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Jag undrar hur lång tid det tar innan grafikkortsdrivrutinerna blir helt ultimata, alltså att de är helt optimala på alla sätt och vis och inte kan bli bättre. Tror ni att det är en lång väg dit?

Öööh...

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Jag undrar hur lång tid det tar innan grafikkortsdrivrutinerna blir helt ultimata, alltså att de är helt optimala på alla sätt och vis och inte kan bli bättre. Tror ni att det är en lång väg dit?

Eftersom att det hela tiden kommer nya kort och nya arkitekturer så kommer vi inte komma dit.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MyZk0:

Öööh...

Han har en poäng - de kort som funnits på marknaden ett tag, borde ha optimerats för länge sedan. Att det sen kommer ny teknik är en annan sak, eller nya spel...men det går inte att undvika hårdvarurelaterade problem som direkt orsakas av drivrutinerna (vi känner ju igen problemet med övre höger hörn i AMD drivrutinerna...).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

nya drivrutiner igen?
hinner ju knappt uppdatera innan det kommer nya igen...

ÅH NEJ! Jag får mer prestanda för mina pengar :'( Tycker bara det är bra att de fortsätter göra nya drivrutiner, på det sättet visar de att de bryr sig om sina kunder och inte ignorerar dem som många andra tillverkare gör Samtidigt så får man mer bang for the buck och det är ju inte fel! Men jag håller även med dig, tycker att de kan ha lite större uppdateringar lite mer sällan istället för att panga ut små förbättringar hela tiden...

Skrivet av flyawaynille:

Eftersom att det hela tiden kommer nya kort och nya arkitekturer så kommer vi inte komma dit.

Det är klart att vi kommer att komma dit någon gång. Det måste finnas en gräns för hur mycket prestanda man kan få ut, annars skulle vi teoretiskt sätt kunna få ut oändlig prestanda (om det inte finns någon gräns). Man fortsätter ju göra drivrutiner åt äldre kort också, ta 580 tex. Det kommer ju fortsättas göra drivisar åt det ett långt tag framåt då det är ett väldigt utbrett kort. Så förr eller senare kommer det att blivit så bra det kan bli (för äldre spel såklart, kan ju inte räkna med att drivrutinerna ska fungera perfekt till alla de nyaste spelen) .

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Det är klart att vi kommer att komma dit någon gång. Det måste finnas en gräns för hur mycket prestanda man kan få ut, annars skulle vi teoretiskt sätt kunna få ut oändlig prestanda (om det inte finns någon gräns). Man fortsätter ju göra drivrutiner åt äldre kort också, ta 580 tex. Det kommer ju fortsättas göra drivisar åt det ett långt tag framåt då det är ett väldigt utbrett kort. Så förr eller senare kommer det att blivit så bra det kan bli (för äldre spel såklart, kan ju inte räkna med att drivrutinerna ska fungera perfekt till alla de nyaste spelen) .

Drivrutiner handlar inte bara om prestanda utan att det ska *funka* utan konstiga problem, typ texturer som inte laddar in (tänk Rage)
Så, uhm, nej vi kommer nog *alltid* behöva drivrutiner som uppdateras, men visst går det ju att göra det lättare, typ öppna drivisar som spelutvecklare kan ha tillgång till eller nå sånt.

Tills singulariteten då alltså

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Drivrutiner handlar inte bara om prestanda utan att det ska *funka* utan konstiga problem, typ texturer som inte laddar in (tänk Rage)
Så, uhm, nej vi kommer nog *alltid* behöva drivrutiner som uppdateras.

Tills singulariteten då alltså

Jo men säg om typ 100 hundra år, när typ DX 35 kommit ut, tror du att det kommer finnas fler effekter och renderingssätt man kan komma på/behöva/kunna använda då? Känns ju som att det någonstans i slutändan handla om drivrutiner och optimeringar av spelen, då det inte kommer nya tekniker de behöver släppa fixes till (som t.ex. RAGE) då allt redan är så finpolerat. Då känns det som att det någon gång kan ta slut.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Jo men säg om typ 100 hundra år, när typ DX 35 kommit ut, tror du att det kommer finnas fler effekter och renderingssätt man kan komma på/behöva/kunna använda då? Känns ju som att det någonstans i slutändan handla om drivrutiner och optimeringar av spelen, då det inte kommer nya tekniker de behöver släppa fixes till (som t.ex. RAGE) då allt redan är så finpolerat. Då känns det som att det någon gång kan ta slut.

Om hundra år....
Om hundra år...

Vem fasiken vet vad som kommer att hända i ett så stort tidsspann?!

Om hundra år, då lär nog allt se väldigt annorlunda ut

Men jag tror inte att vi använder Direct X om hundra år, eller datorer för den delen heller.. (så som vi är vana att en dator ser ut)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Denna drivrutin sluta bara med att ja inte får igång BF3 fast ja avinstallerat allt & använt driver sweeper!

Spelet startar laddar kartan hänger sig så man får köra en CTRL ALT DEL! avsluta spelet men Ljudet som är när man laddar spelet ligger kvar & måste starta om datorn! haha skrämmande bra !!!

Återgår till dom förra!

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem

De här drivrutinerna har lägre pixel clockmöjligheter än de tidigare. 330 tror jag gränsen går på istället för 400.

För oss med en Yamakasi Catleap betyder det att 80hz är max, inte som tidigare 100-120hz. Nvidia går bakåt i utvecklingen.... Hoppas att det fixas snart.

Permalänk
Medlem

Musen försvinner i wow när man slutar röra på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Musen försvinner i wow när man slutar röra på den.

Energisparfunktion!

Skämt åsido, jag har fortfarande problem med flash i Firefox men läste att det tydligen var något känt.
Edit: Swec skrev precis om det till och med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Energisparfunktion!

Skämt åsido, jag har fortfarande problem med flash i Firefox men läste att det tydligen var något känt.
Edit: Swec skrev precis om det till och med.

Nej det är drirutinerna, gick tillbaka till WHQL 301 och funkar ok igen.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Musen försvinner i wow när man slutar röra på den.

Såklart! Ifall man inte kan tillfredställa musen så kanske den hittar en ny ägare. Möss är komplicerade varelser, förstår du.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

nya drivrutiner igen?
hinner ju knappt uppdatera innan det kommer nya igen...

Ny igen? Det är en BETA

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk

Lost signal och burken startar om ungefär som om korten blir överhettade. Fast det är ju Beta. Gick tillbaka till 301.42 och allt fungerar klockrent. Väntar till nästa WHQL.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

Någon mer som upplever att BF3 kraschar nästaa varje gång man tabbar ur med dessa drivrutiner? Det började nyligen, och dessa drivrutiner är den enda signifikanta ändringen i systemet på ett tag.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer här som får problemet med att datorn vägrar stänga av när man trycker på STÄNG AV? Istället startar den om!
Återställde till mina gamla drivrutiner och allt fungerar igen!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Avstängd

Det är som sagt en BETA, rapportera till nVIDIA istället för att klaga här

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Skit var va de var iaf!

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Avstängd

Som sagt...BETA, kör man inte den så får man förvänta sig att många problem kommer, det behöver inte göra det, men oftast finns de där, så det finns inget att gnälla över egentligen eftersom den inte är färdig

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you