Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Riktigt intressanta moddar:)

Funkar dom bra??

Hoppade över PISE och provade en del av realism-combon som tipsades i STEP-guiden istället.

-Camping Lite (Ger möjlighet att sätta upp tält, lägereld och många andra camping-grejer var som helst)

-Cloaks of Skyrim (Lägger till massor av random cloaks/capes till både loot, NPC's och smithing. Kompletterar Hypothermia nedan)

-GM Potions Heal Over Time (Fördröjer effekten av potions, och ger dom varierande weights)

-Hypothermia (Gör att väder, kläder och klimat påverkar spelarens hälsa. Man blir tex blöt och riskerar att bli sjuk om man vistas mycket i vatten eller i regn. Även snöstormar och kyla har negativ effekt, särskilt om man bara har en pansar-bikini på sig )

-SkyTEST - Realistic Predators and Animals (Lägger till fler djur och pack och fipplar med deras beteende)

-Total Realism - Basic Needs (Gör att du blir hungrig, törstig och trött. Man måste alltid ha med sig mat och dricka. Går hand i hand med mat-systemet, så man måste se till att det är lagat och ätbart och tillräckligt mycket. Ger möjligheten att kunna fylla tomma glasbehållare med vatten hos barters.)

Tycker detta gjorde spelet MYCKET intressantare. Det blir svårare och man måste verkligen ta hand om sin karaktär genom att planera sina resor utanför städer, och lära sig att sätta upp camp för att fixa käk, vila och skydda sig från oväder. Man måste även anpassa sina kläder för vädret, för att behålla sina stats, då tjocka kläder ger dig värme men kan även göra dig trött i varmt klimat, och tunna/inga kläder gör att du fryser i oväder och kyla, men kyler inte ner dig särskilt mycket när du vistas i vatten.

Låter lite bökigt kanske, men det funkar bra ihop och handlar bara om helt normal logik, så det är inte så svårt att lära sig. Passar särskilt bra för mer jägar-inriktade karakrärer. Jag behövde iaf lite mer element som dessa i mitt gameplay, då det blir ganska tröttsamt att bara springa runt och hugga saker hur som helst. Man får även nytta av all mat och sängar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Hoppade över PISE och provade en del av realism-combon som tipsades i STEP-guiden istället.

-Camping Lite (Ger möjlighet att sätta upp tält, lägereld och många andra camping-grejer var som helst)

-Cloaks of Skyrim (Lägger till massor av random cloaks/capes till både loot, NPC's och smithing. Kompletterar Hypothermia nedan)

-GM Potions Heal Over Time (Fördröjer effekten av potions, och ger dom varierande weights)

-Hypothermia (Gör att väder, kläder och klimat påverkar spelarens hälsa. Man blir tex blöt och riskerar att bli sjuk om man vistas mycket i vatten eller i regn. Även snöstormar och kyla har negativ effekt, särskilt om man bara har en pansar-bikini på sig )

-SkyTEST - Realistic Predators and Animals (Lägger till fler djur och pack och fipplar med deras beteende)

-Total Realism - Basic Needs (Gör att du blir hungrig, törstig och trött. Man måste alltid ha med sig mat och dricka. Går hand i hand med mat-systemet, så man måste se till att det är lagat och ätbart och tillräckligt mycket. Ger möjligheten att kunna fylla tomma glasbehållare med vatten hos barters.)

Tycker detta gjorde spelet MYCKET intressantare. Det blir svårare och man måste verkligen ta hand om sin karaktär genom att planera sina resor utanför städer, och lära sig att sätta upp camp för att fixa käk, vila och skydda sig från oväder. Man måste även anpassa sina kläder för vädret, för att behålla sina stats, då tjocka kläder ger dig värme men kan även göra dig trött i varmt klimat, och tunna/inga kläder gör att du fryser i oväder och kyla, men kyler inte ner dig särskilt mycket när du vistas i vatten.

Låter lite bökigt kanske, men det funkar bra ihop och handlar bara om helt normal logik, så det är inte så svårt att lära sig. Passar särskilt bra för mer jägar-inriktade karakrärer. Jag behövde iaf lite mer element som dessa i mitt gameplay, då det blir ganska tröttsamt att bara springa runt och hugga saker hur som helst. Man får även nytta av all mat och sängar.

Har kört med några av de moddarna ett tag nu. Det har blivigt mycket roligare att rollspela som Vidstige. Undrar när det kommer en mod som gör att du måste skita.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Massa mods:)

Har laddat ner alla och ska testa nu:)

Ska bli intressant, alla utan en fanns på steam workshop, dom har gjort det otroligt smidigt på den fronten(bra gjort STEAM:) )

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Kör ni med Basic Needs så glöm inte att ställa ner Timescale, annars blir det ett jäkla tjat om att äta och dricka hela tiden Skriv tex "set timescale to 8" i console, spara, och ladda sparningen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Kör ni med Basic Needs så glöm inte att ställa ner Timescale, annars blir det ett jäkla tjat om att äta och dricka hela tiden Skriv tex "set timescale to 8" i console, spara, och ladda sparningen.

Kan man se tex hur hungrig eller frusen man är??

Skickades från m.sweclockers.com

Sent Edit: men kom på var man kollade sen:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Vilken skillnad det blir på överblicken av inventory om man använder skyUI (kräver skse)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för en nybörjare av mods hur man installerar detta? http://skyrim.nexusmods.com/mods/607?sid=ytFCyxywCxysxxFHwHAE...

Jag ska ha Skyrim HD v1_5 FULL BSA PACKED. När jag har laddat ner det hur gör jag sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kan någon förklara för en nybörjare av mods hur man installerar detta? http://skyrim.nexusmods.com/mods/607?sid=ytFCyxywCxysxxFHwHAE...
Jag ska ha Skyrim HD v1_5 FULL BSA PACKED. När jag har laddat ner det hur gör jag sen?

Den packade versionen är antagligen bara två filer. En stor .bsa fil där all data ligger och en .esp för att aktivera paketet. Kopiera dem till \Skyrim\Data, starta launchern, välj "Data files" och se till att den ligger efter eventuella officiella highres textures paketet i ordning (de heter Highrestexturepack01 och 02 om du kör med det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Den packade versionen är antagligen bara två filer. En stor .bsa fil där all data ligger och en .esp för att aktivera paketet. Kopiera dem till \Skyrim\Data, starta launchern, välj "Data files" och se till att den ligger efter eventuella officiella highres textures paketet i ordning (de heter Highrestexturepack01 och 02 om du kör med det).

Tack för svaret. Kan man köra med den fulla 2k texture modden + high res pack från Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tack för svaret. Kan man köra med den fulla 2k texture modden + high res pack från Steam?

Ja, Bethesdas highres-paketet är bäst på kläder, rustningar, vapen och sen lite diverse grejer här och där. 2K HD modden är terräng, byggnader, inredning och dungeons om jag inte minns fel. 2K HD modden kan ta en hel del grafikminne, så länge det inte hackar när du springer runt är det ok (märks stor skillnad i framerate när moddar käkat upp allt grafikminne).

Permalänk
Medlem

2K texture modden verkar vara korrupt. Kan inte packa ur den.

Edit: Installerade med manager, funkade fint

Permalänk
Medlem

Vad sägs om dena feta moden men nya quests och nytt område etc:

http://skyrim.nexusmods.com/mods/9782

Permalänk
Medlem

För de som lirar spelet i originalversion utan några mods, har ni några tips på vilka mods man bör köra för att få spelet snyggare?.. Tycker det verkar riktigt "platt" ibland.. svårt att förklara, men det känns som att spelet saknar de rätta färgerna och den rätta känslan i skog och vatten ibland.

Vad för mods bör man köra för att få spelet snyggare?
Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

För de som lirar spelet i originalversion utan några mods, har ni några tips på vilka mods man bör köra för att få spelet snyggare?.. Tycker det verkar riktigt "platt" ibland.. svårt att förklara, men det känns som att spelet saknar de rätta färgerna och den rätta känslan i skog och vatten ibland.

Vad för mods bör man köra för att få spelet snyggare?
Vad rekommenderar ni?

Testa Skyrim 2k modden kanske??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

För de som lirar spelet i originalversion utan några mods, har ni några tips på vilka mods man bör köra för att få spelet snyggare?.. Tycker det verkar riktigt "platt" ibland.. svårt att förklara, men det känns som att spelet saknar de rätta färgerna och den rätta känslan i skog och vatten ibland.

Vad för mods bör man köra för att få spelet snyggare?
Vad rekommenderar ni?

Prova att följa STEP guiden. En riktigt bra lista för grafikmoddar. Sedan kan du alltid fylla/byta ut med andra moddar som du finner mer passande.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg från medlem med piratkopia samt svar på detta raderad eftersom det bryter mot §7 i reglerna.*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Behöver man tanka HD texture mods om man tankat officialla hd packet?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

jahapp då har man gjort sig sin första mod.
Craftable Explosive Arrow
precis som titeln säger så kan man nu med hjälp av lite udda material skapa sina egna rambo pilar som exploderar vid kontakt.
inte värst overpowered heller och är ganska lore vänlig i min värld iaf. tanka och se!
http://skyrim.nexusmods.com/mods/20572
videos kommer i morgon antagligen för nu kommer sömnen ikapp

och här är testas pilen på ovetande frukter och grönsaker och olyckligt folk
http://www.youtube.com/watch?v=rjdeKIWHDhw&feature=youtu.be

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePostalDude2:

jahapp då har man gjort sig sin första mod.
Craftable Explosive Arrow
precis som titeln säger så kan man nu med hjälp av lite udda material skapa sina egna rambo pilar som exploderar vid kontakt.
inte värst overpowered heller och är ganska lore vänlig i min värld iaf. tanka och se!
http://skyrim.nexusmods.com/mods/20572
videos kommer i morgon antagligen för nu kommer sömnen ikapp

och här är testas pilen på ovetande frukter och grönsaker och olyckligt folk
http://www.youtube.com/watch?v=rjdeKIWHDhw&feature=youtu.be

Nerladdat. Jag vill också spränga Nazeem. Jättegärna.

Permalänk

Nice! Släng upp så mycke bilder och filmer som möjligt på modden bara, och uppdateringar, annars försvinner den i mängden ganska fort.

Måste rekommendera en klockren mod som på ett säkert vis låter dig ändra utseendet på din karaktär, utan console-kommandot. Man kan gå och be om en "haircut" av en snubbe i Solitude, vilket teleporterar dig till ett vitt och väl upplyst rum, där man får tillgång till alla inställningar för att ändra på ansiktet, hår, och vikt. Man kan dock inte ändra på ras och kön, iom att det strular med stats. Man kan även köpa spells för att komma åt detta utan att behöva ta sig till Solitude.

Show Race Menu Options

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Behöver man tanka HD texture mods om man tankat officialla hd packet?

Jag tycker de. Jag vet inte hur många moddar jag har för utseendet.

2K textures
Sexy Riften/whiterun/solitude/windhelm/winterhold/villages and towns/boats
4K mountain textures
Clutter textures (minns inte namnet)
Realistic water textures
Skyrim Flora overhaul

Personligen tycker jag Officiella är totalt värdelöst.

Andra bra moddar är väl immersive armor mod eller vad den heter
Skyrim monster mod
JaySus swords
CBBE med Pretty faces (inte för sexighetens skull, karaktärerna ser mindre skabbiga och förstörda ut)
Triss Armor (min favorit för kvinnlig karaktär)
Enhanced nights (high star density)
Sounds of Skyrim

Allt detta ger skönare miljö till spelet.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Swedish Krona

Swedish Snow

Permalänk
Medlem

Hitlermustasch någon?

Ursäkta min begäran men skulle någon här möjligtvis kunna göra en Hitlermustasch?

Tack på förhand

Permalänk

Moonpath to Elsweyr

Kolla så du inte installerar en allt för ny version, det gjorde jag och fick lägga in en äldre mod för att kunna spela vidare, här är en liten lets play och givetvis...Spoiler varning

http://www.youtube.com/user/Matt3swe?feature=mhee

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Har kört med några av de moddarna ett tag nu. Det har blivigt mycket roligare att rollspela som Vidstige. Undrar när det kommer en mod som gör att du måste skita.

Vore fantastiskt med en mod som krävde aim

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Oneone:

Behöver man tanka HD texture mods om man tankat officialla hd packet?

Man behöver inte, men 2k textures är mycket högre upplöst, och snyggare, än Bethesdas HD texturer, så jag skulle starkt rekommendera det

I övrigt rekommenderar jag:

Optimizer Textures
Ger mycket bättre flyt, reducerar stuttering avsevärt.

Sharpshooters Extreme Graphics Vision ENB
Ger (i mina ögon) extremt mycket snyggare, och mer välmättade färger till spelet, gillar inte riktigt att allt är så blekt, även om det kanske är mer realistiskt om man tänker att man befinner sig i norden. Lägger dessutom till fokus till spelet, står du och pratar med någon, och glor honom/henne rakt i ansiktet så är bakgrunden inte helt knivskarp, och tittar (siktar) du sen mot ett hus i bakgrunden så blir personen suddig istället. Fokusen kan bli lite jobbig ibland i tredjeperson, men det positiva med fokusen väger helt klart upp för det.

SkyRe - Skyrim Redone
Gör om Skyrim på så många sätt att jag inte vet hälften, lägger till massa vapen, ändrar om i skillträden, tar t.ex bort lockpicking trädet och byter det mot vampyrism. Det gör också striderna intressantare, t.ex skadar både man själv och fienderna mer, och stamina spelar mycket större roll, det tar stamina att hålla en båge spänd, tar stamina att svinga ett vapen, tar stamina att blocka med skölden, dessutom är fiendens AI förbättrad, fiender använder shield bash och liknande, de använder potions och healing spells. Sen är det stora ändringar på armor, heavy armor har högre armor value, men saktar ner en när man springer, och man får 70% sämre sneak i heavy armor.

Healing spells tar lite längre tid att casta, för att det ska bli svårare att använda i stridens hetta, och även potions har en verkningstid, istället för att ge sin fulla effekt direkt. SkyRe tillför oändligt många trevligheter, värt att kolla in

Sen måste ni ju självklart kolla in alla tre Sounds of Skyrim; The Wild, Civilization, The Dungeons.

Sista jag orkar ta upp nu är W.A.T.E.R, säger sig nog självt vad det förbättrar

Tänkte lägga upp två screenshots som visar några ovannämnda mods

Full storlek http://cloud.steampowered.com/ugc/918982156769882319/08773AF5...

Full storlek http://cloud.steampowered.com/ugc/920109153846753368/A6067AE1...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Man behöver inte, men 2k textures är mycket högre upplöst, och snyggare, än Bethesdas HD texturer, så jag skulle starkt rekommendera det

I övrigt rekommenderar jag:

Optimizer Textures
Ger mycket bättre flyt, reducerar stuttering avsevärt.

Sharpshooters Extreme Graphics Vision ENB
Ger (i mina ögon) extremt mycket snyggare, och mer välmättade färger till spelet, gillar inte riktigt att allt är så blekt, även om det kanske är mer realistiskt om man tänker att man befinner sig i norden. Lägger dessutom till fokus till spelet, står du och pratar med någon, och glor honom/henne rakt i ansiktet så är bakgrunden inte helt knivskarp, och tittar (siktar) du sen mot ett hus i bakgrunden så blir personen suddig istället. Fokusen kan bli lite jobbig ibland i tredjeperson, men det positiva med fokusen väger helt klart upp för det.

SkyRe - Skyrim Redone
Gör om Skyrim på så många sätt att jag inte vet hälften, lägger till massa vapen, ändrar om i skillträden, tar t.ex bort lockpicking trädet och byter det mot vampyrism. Det gör också striderna intressantare, t.ex skadar både man själv och fienderna mer, och stamina spelar mycket större roll, det tar stamina att hålla en båge spänd, tar stamina att svinga ett vapen, tar stamina att blocka med skölden, dessutom är fiendens AI förbättrad, fiender använder shield bash och liknande, de använder potions och healing spells. Sen är det stora ändringar på armor, heavy armor har högre armor value, men saktar ner en när man springer, och man får 70% sämre sneak i heavy armor.

Healing spells tar lite längre tid att casta, för att det ska bli svårare att använda i stridens hetta, och även potions har en verkningstid, istället för att ge sin fulla effekt direkt. SkyRe tillför oändligt många trevligheter, värt att kolla in

Sen måste ni ju självklart kolla in alla tre Sounds of Skyrim; The Wild, Civilization, The Dungeons.

Sista jag orkar ta upp nu är W.A.T.E.R, säger sig nog självt vad det förbättrar

Tänkte lägga upp två screenshots som visar några ovannämnda mods

http://cloud.steampowered.com/ugc/918982156769882319/08773AF5...

Full storlek http://cloud.steampowered.com/ugc/918982156769882319/08773AF5...

http://cloud.steampowered.com/ugc/920109153846753368/A6067AE1...

Full storlek http://cloud.steampowered.com/ugc/920109153846753368/A6067AE1...

SkyRe verkar fantastisk, ska nog prova den.
Tack för tipset

Permalänk
Skrivet av mattias_gbg:

SkyRe verkar fantastisk, ska nog prova den.
Tack för tipset

Gör det, ta det lite lugnt bara, när man blivit van vid att kunna gå in i stort sett vilken grotta som helst och slakta så är det lätt att man gör bort sig med SkyRe xD Bandit Cheif's blir rätt leathal med SkyRe

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |