Permalänk
Medlem

Speldator till Media Markt

Fick i uppdrag att bygga en speldator som kunder kunde spela lite Battlefield 3 på i butiken i Kalmar för ett tag sedan. Hittade lite bilder från bygget och tänkte jag kunde dela med mig av dom Kan tillägga att leveranstider från leverantören gjorde så att jag inte kunde få med allt jag ville ha i datorn (bland annat andra hårddiskar, Asus RAMPAGE IV EXTREME samt andra ramminnen).

Teknisk spec:

* Intel Core I7 3930K LGA 2011
* Asrock X79 Extreme 4
* 2st XFX R7970 Black Edition OC á 3GB
* 2st Corsair Force 3 120gb
* Corsair Vengance 4x4gb 1600mhz CL7
* Corsair Obsidian 800D
* Corsair H100

Till detta bygge har vi även en Samsung MD230x3 skärm, kan lägga upp bilder på hur det ser ut på plats vid intresse.

Over and out, Enjoy!

Speldator till Media Markt

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt, stilrent.

Skulle dock behövts fler LEDs för att fungera optimalt som kundtilldragare i en butik. De som handlar datorprylar och dylikt på Mediamarkt brukar tycka om LEDs..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Var och provspelade när jag var där, laggade så inihelvete xD Säkert bara inställningar mm, kollade ju igenom hårdvaran

Permalänk
Medlem

Måste ha mer blingbling!

Permalänk
Medlem

@Leifson, Det ska beställas, det kommer bli röda LED-slingor i chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Var och provspelade när jag var där, laggade så inihelvete xD Säkert bara inställningar mm, kollade ju igenom hårdvaran

När allt var installerat och klart så hade vi 90+fps i BF3 på Ultra med de 3 skärmarna i eyefinity, måste vart någon som pillat med inställningar känns det som..

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

När allt var installerat och klart så hade vi 90+fps i BF3 på Ultra med de 3 skärmarna i eyefinity, måste vart någon som pillat med inställningar känns det som..

+90 fps på ultra med eyefinity känns lite väl overkligt faktiskt.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

När allt var installerat och klart så hade vi 90+fps i BF3 på Ultra med de 3 skärmarna i eyefinity, måste vart någon som pillat med inställningar känns det som..

close enough

Gillar verkligen färgtemat på bygget! Roligt uppdrag du fick.

Permalänk
Medlem

"Själva hjärtat i hårddisken" tänker du på modermodemet nu eller?

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide Air 240 MOBO: EVGA x99 MICROCPU: i7 5820k @ 4.5GHzCooling: Fractal Kelvin S24GPU: EVGA GTX Titan X RAM: Corsair 16GB 2800MHz Platinum SSD: Samsung 850 512GBStorage: Samsung 840 256GBPSU: EVGA Supernova 750 G2Keyboard: Ducky Shine 3 TKL, Das Keyboard Mouse: Steelseries Sensei, Logitech G600 Monitors: ASUS PB278Q,ASUS SWIFT PG278Q, Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Modermodem? Hjärtat i hårddisken? Vänta, VA!?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fattar inte ditt val av delar, 7970 till bf3? 3930k för bf3? Vet att det inte var du som betalade, men ändå. Snyggt annars full pott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

@Leifson, Det ska beställas, det kommer bli röda LED-slingor i chassit

Nice! Guld, svart & röd. Fungerar bra ihop! Men jag tror nog att vita LEDs skulle va snyggare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Var och provspelade när jag var där, laggade så inihelvete xD Säkert bara inställningar mm, kollade ju igenom hårdvaran

Ska dra dit och kolla om det verkligen stämmer
Fint bygge förresten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Ska dra dit och kolla om det verkligen stämmer
Fint bygge förresten

Haha, det var dock några månader sedan
Det var förmodligen någon som pillat med inställningar osv ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Fattar inte ditt val av delar, 7970 till bf3? 3930k för bf3? Vet att det inte var du som betalade, men ändå. Snyggt annars full pott.

Okej, anledningen till varför det blev 2st 7970 var del att vi ska köra tre skärmar så då funkar eyefinity bra samt så hade inte gtx 600 serien släppts så antingen hade det blivit gtx580 eller 7970 så då blev det 7970 då de presterar bättre. 3930k är overkill men det var lite det som var meningen med bygget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ringu:

Nice! Guld, svart & röd. Fungerar bra ihop! Men jag tror nog att vita LEDs skulle va snyggare

Jo personligen hade jag valt vita leds också men den ska väl gå mer åt rött eftersom det är Media Markt

Permalänk
Skrivet av fur3x:

"Själva hjärtat i hårddisken" tänker du på modermodemet nu eller?

Skrivet av TheLaw:

Modermodem? Hjärtat i hårddisken? Vänta, VA!?

Skickades från m.sweclockers.com

ett skämt som är äldre än många av oss?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Entusiast
Skrivet av NeVroe:

När allt var installerat och klart så hade vi 90+fps i BF3 på Ultra med de 3 skärmarna i eyefinity, måste vart någon som pillat med inställningar känns det som..

Nej nej nej... det hade ni verkligen inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Nej nej nej... det hade ni verkligen inte!

Nej jag vet missminde mig lite, vad och kollade där uppe och fpsen låg runt 50-60 relativt stabilt tror det var med en skärm den andra fpsen kommer ifrån

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NeVroe:

@Leifson, Det ska beställas, det kommer bli röda LED-slingor i chassit

Nej snälla! Riktigt snyggt bygge, förstör det inte med leds. Ja det är min personliga åsikt i alla fall.

Permalänk
Medlem

Wow, ser väldigt rent och snyggt ut.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

Var och klappade på den här om dan. Väldigt fint.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt vet till och med själv att datorerna dem säljer inte duger för att spela^^

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

vad kommer denna kosta på mediamarkt då?

deras datorpriser är ju sjuka så denna kommer säkert ligga på 40k

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

Okej, anledningen till varför det blev 2st 7970 var del att vi ska köra tre skärmar så då funkar eyefinity bra samt så hade inte gtx 600 serien släppts så antingen hade det blivit gtx580 eller 7970 så då blev det 7970 då de presterar bättre. 3930k är overkill men det var lite det som var meningen med bygget.

aa då förstår jag

Permalänk
Skrivet av fur3x:

"Själva hjärtat i hårddisken" tänker du på modermodemet nu eller?

Skrivet av TheLaw:

Modermodem? Hjärtat i hårddisken? Vänta, VA!?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Itchy Trojan:

ett skämt som är äldre än många av oss?

Jag har sett det någon stans, men kommer inte ihåg riktigt. Förstod dock vad som var på gång redan på det första inlägget (stolt, har bara hållit på med datorer i kanske 2-3 år och har inte levt mycket mer än det heller )

Ont: Varför körde ni inte på nvidia-grafik och kanske en 2700k eller något? Den processorn klarar jui bf3 med marginal, och även om 7970 ghz edition slår gtx680 i prestandaindexet, så springer till och med 670 om i just bf3 Mer än 2gb vram behövs bevisligen inte heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Ont: Varför körde ni inte på nvidia-grafik och kanske en 2700k eller något? Den processorn klarar jui bf3 med marginal, och även om 7970 ghz edition slår gtx680 i prestandaindexet, så springer till och med 670 om i just bf3 Mer än 2gb vram behövs bevisligen inte heller

Som jag skrev tidigare så fanns inte GTX 600 serien när denna dator byggdes. Radeon HD 7xxx serien hade precis släppts och var då vassast på marknaden. Meningen med denna dator var lite att det skulle vara lite överdrivet, vet att 2600 eller 2700 hade räckt gott och väl till spel :).

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag har sett det någon stans, men kommer inte ihåg riktigt. Förstod dock vad som var på gång redan på det första inlägget (stolt, har bara hållit på med datorer i kanske 2-3 år och har inte levt mycket mer än det heller )

Ont: Varför körde ni inte på nvidia-grafik och kanske en 2700k eller något? Den processorn klarar jui bf3 med marginal, och även om 7970 ghz edition slår gtx680 i prestandaindexet, så springer till och med 670 om i just bf3 Mer än 2gb vram behövs bevisligen inte heller

http://modermodemet.com/

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Entusiast
Skrivet av upl8447:

Mediamarkt vet till och med själv att datorerna dem säljer inte duger för att spela^^

Fast det där är inte sant.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLaw:

Modermodem? Hjärtat i hårddisken? Vänta, VA!?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte han var särskilt seriös ;P

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3