Erbjudanden på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Inte vad jag vet. det finns lite discount på spelet. Men jag tror att det är billigare på deras sida än steam just nu.

Tack så mycket, får väl börja hålla utkik då.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk

Är Fable 3 värt ett köp, spelade 2:an på Xbox och tyckte de var helt okej. Hur är spelet, duger de på PC?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Är Fable 3 värt ett köp, spelade 2:an på Xbox och tyckte de var helt okej. Hur är spelet, duger de på PC?

Aldrig gillat Fable på PC men älskat det på Xbox. Skaffa en 360 kontroller till datorn, and you are ready to go?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jesper943:

Är Fable 3 värt ett köp, spelade 2:an på Xbox och tyckte de var helt okej. Hur är spelet, duger de på PC?

Gillade 1an skarpt, 3an var Ok men inte mer, men absolut värt reapriset.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Miklan:

Aldrig gillat Fable på PC men älskat det på Xbox. Skaffa en 360 kontroller till datorn, and you are ready to go?

Har 2 st wireless kontroller, finns de någon svensk butik som säljer Wireless transmitter --> PC?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Är Fable 3 värt ett köp, spelade 2:an på Xbox och tyckte de var helt okej. Hur är spelet, duger de på PC?

Nja. Skulle säga att det är det sämsta av de 3 spelen. Tyckte att det var för kort och alldeles för lätt samt att jag tyckte att spelet tog slut när man blivit kung som är ca 50% in i spelet.

Sedan fick jag aldrig samma känsla som jag hade fått i de tidigare spelen tyckte att något saknades.

Men skulle nog kunna säga att det kan vara värt rea priset som det ligger på nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Har 2 st wireless kontroller, finns de någon svensk butik som säljer Wireless transmitter --> PC?

Finns iaf massor på tradera. Allt är piratkopior, men dom funkar bra. Originalet säljs inte längre.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Har 2 st wireless kontroller, finns de någon svensk butik som säljer Wireless transmitter --> PC?

Ingen butik men..
http://www.tradera.com/ny-wireless-pc-usb-gaming-receiver-for...

Semi-On topic: Hur kunde Sim City 4 vinna? Från 2003 och kostar utan rabatten 5EUR om jag inte minns fel... Anno

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte får upp alla flashdeals? Står att en inte finns i min region. Har kollat på hemsidan och har samma fel där.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Är det bara jag som inte får upp alla flashdeals? Står att en inte finns i min region. Har kollat på hemsidan och har samma fel där.

En gäller inte för oss (svenskar/europeer) då helt enkelt, såg en i förr går med.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Jag fick det till en sarkastisk under ton. Där han tycker jag är korkad som betalar i €. Men tills han svarar får vi inte veta

Nu vet jag inte om jag skriver tyket eller om du är känslig av dig.
Det jag menade var att för en gång skull betyder det inte att vi får betala 10kr/$ i Steam.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

€ är du i Sverige ska du bara kunna ha €

Det knäppa är att jag tydligen måste betala i amerikanska dollar. Sitter på Åland just nu, dvs i Finland, och får per default priserna i dollar när jag öppnar Steam-klienten eller Steam i webläsare. Har dessutom testat på olika datorer och olika nätverk, samma sak. Och det funkar ju uppenbarligen eftersom jag faktiskt lyckades köpa två spel igår, vilket bara gör det hela enormt förvirrande.

Skrivet av Weirdo807:

Jag har också haft problem med att köpa och support är ju totalt värdelösa och vill att jag plockar bort en massa saker i steammappen, har provat steam, IE och Chrome hemma samt IE och chrome på jobbet men får ändå error så att deleta massa filer i steam hjälper knappast.

En sak man kan göra är att logga in på ett annat steamkonto(göra nytt, låna brorsans) och köpa spelen som gåvor där och sedan skicka det till ditt egna konto.

Det är så fantastiskt fånigt av Steam-supporten att ens föreslå en lösning baserad på antagandet att problemet är lokalt när det är så uppenbart att problemet i själva verket ligger hos dem.

Ditt sista förslag har jag dock inte provat, ska se om det funkar!

Skrivet av Blain:

En arbetsdag, upp till två dagar är väl inom ramarna för vad som får anses vara ok.

Skrivet av Dahle86:

Om erbjudandet bara gäller 8h får jag faktiskt säga emot.

Vad Dahle86 sa.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av Phukkitt:

Jag lyckas dessutom inte - trots en massa googlande - hitta någonstans där det står att det finns någon officiell regel för vart tecknet ska placeras för olika valutor, bara att det finns rekommendationer och att dessa kan skilja sig åt för olika länder/språk.

Till skillnad från t ex spanska och franska har inte svenskan någon officiell organisation. Du kommer inte att kunna hitta någon officiell regel. Däremot finns det både privata och statliga rekommendationsorganisationer så som Svenska Akademin och Språkrådet.

Skrivet av Elgot:

Nog för att det finns märkliga rekommendationer, men just det där är väl både rimligt och logiskt (även om halva befolkningen förmodligen kommer göra som amerikanerna)? Om man utan vidare skriver "18 kr", "18 kronor" och "18 SEK" borde man väl få göra likadant med andra beteckningar? Det är ju dessutom så man brukar använda enheter.

'€' är varken en enhet eller förkortning, det är en valutasymbol. 'kr' är en förkortning och SEK är en valutakod. Euro är en enhet och EUR en valutakod. Du ser ju dessutom att €5 är typografiskt väldigt mycket vackrare än "5 €".

Skrivet av pull:

Arkham City måste vara det Top 3 bästa spelet genom tiderna.
Jag avskyr konsollspel, portar och allt nerdummat trams, men det går inte att komma ifrån kvalitén på detta spelet. Grafiken är helt otrolig i max och DX11. Kontrollerna, storyn, gameplay och hela köret är helt överlägset det mesta jag tidigare skådat. 360-kontroll är ett måste.

?

Har du spelat något annat spel någonsin? Spelet är på tok för enkelt och innehåller inga utmaningar. Närstriderna är i princip automatiska och pusslen kan alla lösas med pussel-high-light-synen. Storyn är otrolig även om man kan acceptera superhjältar. Varför skulle de offra en stadsdel så där?

Det som är bra med spelet är Batman och grafiken. Det är ett bra spel men inget mästerverk.

Skrivet av Lankus:

Tack så mycket, får väl börja hålla utkik då.

ARMA II har faktiskt varit på extrarea om du kollar längre bak i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Vad är det för skillnad på Dragon Age: Origins och Dragon Age: Origins - Ultimate Edition? båda kostar lika mycket nu under flash-rean...

Edit: Glömde frågetecknet

Har för mig att man får tillägget Awakening + 9 st dlc i Ultimate Edition.

Edit: Är 9 st dlc enligt TryNotD[oo]:s citat å har ändrat det till 9.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Det knäppa är att jag tydligen måste betala i amerikanska dollar. Sitter på Åland just nu, dvs i Finland, och får per default priserna i dollar när jag öppnar Steam-klienten eller Steam i webläsare. Har dessutom testat på olika datorer och olika nätverk, samma sak. Och det funkar ju uppenbarligen eftersom jag faktiskt lyckades köpa två spel igår, vilket bara gör det hela enormt förvirrande.

Räknas inte Åland lite som eget land fast en del av finland? Därav den billiga spriten på Ålands resor ;S. Så Åland är väll inte med i EU. Eller är jag helt borta nu.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har för mig att man får tillägget Awakening + 7 st dlc i Ultimate Edition.

Japp, på Steam står det såhär:

Citat:

Dragon Age: Origins - Ultimate Edition includes:

Dragon Age: Origins
Dragon Age: Origins - Awakening Expansion Pack
All Nine Content Packs

Så det ser ut som Ultimate edition är en komplett samling med allt innehåll till spelet.

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Är det bara jag som inte får upp alla flashdeals? Står att en inte finns i min region. Har kollat på hemsidan och har samma fel där.

Det är DC universe som inte är tillgänglig.
http://store.steampowered.com/?cc=us

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Mitt önskemål är longest journey så rösta gärna på den

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Mitt önskemål är longest journey så rösta gärna på den

Är inte ute efter något speciellt utav de tre spelen så ok, röstar på journey.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Är inte ute efter något speciellt utav de tre spelen så ok, röstar på journey.

Är inte heller ute efter den men har redan de andra två och en tjuga är det nog värt

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Mitt önskemål är longest journey så rösta gärna på den

Done. Köper den nog själv om den vinner..

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Mitt önskemål är longest journey så rösta gärna på den

Från 2000, kräver Pentium 166, 0ch 32MB minne,, lol, även om det kanske är ett bra spel, borde väl ändå ordinarie pris bara vara någon tia kan man tycka..
Men de vill ha 10euro (85kr) för det.
Och har man en ny dator verkar det vara problem med att köra det.
Kollade på deras forum, och många har problem med win7/64 och detta spel..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Från 2000, kräver Pentium 166, 0ch 32MB minne,, lol, även om det kanske är ett bra spel, borde väl ändå ordinarie pris bara vara någon tia kan man tycka..
Men de vill ha 10euro (85kr) för det.
Och har man en ny dator verkar det vara problem med att köra det.
Kollade på deras forum, och många har problem med win7/64 och detta spel..

Visst är 85kr alldeles för dyrt min nu handla det om 21,25kr. Är ju inte precis något jag hade köpt till full pris, skulle vara lite synd om det inte funkade pga ny dator. Sen gamla spel är oftast bättre än nya spel, nu är grafiken bra men storyn är skit.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Visst är 85kr alldeles för dyrt min nu handla det om 21,25kr. Är ju inte precis något jag hade köpt till full pris, skulle vara lite synd om det inte funkade pga ny dator. Sen gamla spel är oftast bättre än nya spel, nu är grafiken bra men storyn är skit.

Mja, styrning/kontrollschema osv är oftast ljusår bättre nu. Äldre spel har en charm som oftast anspelar på minnen och känslor, nostalgi, och är därför svårare att bestämma om det egentligen kvalitetsmässigt är bättre.

Har man vuxit upp med en typ av spel så är det ibland svårt att acceptera dagens spel. Fråga sura gubbar och gummor på stan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av serpent29:

Från 2000, kräver Pentium 166, 0ch 32MB minne,, lol, även om det kanske är ett bra spel, borde väl ändå ordinarie pris bara vara någon tia kan man tycka..
Men de vill ha 10euro (85kr) för det.
Och har man en ny dator verkar det vara problem med att köra det.
Kollade på deras forum, och många har problem med win7/64 och detta spel..

Om du spelat den svenska versionen med Regina Lund som April Ryans röst hade du gärna betalt SEK500 fortfarande. Bästa svenska prestationen i ett spel någonsin och gjorde faktiskt spelet ännu bättre än originalet.

Spelet i sig är en av de tio bästa äventyrsspelen som gjorts och av en norrman dessutom. Tyvärr var efterföljaren en blek skugga.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Räknas inte Åland lite som eget land fast en del av finland? Därav den billiga spriten på Ålands resor ;S. Så Åland är väll inte med i EU. Eller är jag helt borta nu.

Åland hör till Finland och därmed EU (och EMU) men är samtidigt självstyrt (och dessutom demilitariserat). Så du hade fel, men inte jättefel Åland utgör också sin egen skattezon vilket bidrar till att vissa varor, mat exempelvis, är helt uppåt väggarna dyra här.

Den billiga spriten har dock inget med något av det här att göra, det är bara vanlig tax-free

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Åland hör till Finland och därmed EU (och EMU) men är samtidigt självstyrt (och dessutom demilitariserat). Så du hade fel, men inte jättefel Åland utgör också sin egen skattezon vilket bidrar till att vissa varor, mat exempelvis, är helt uppåt väggarna dyra här.

Den billiga spriten har dock inget med något av det här att göra, det är bara vanlig tax-free

Kollade wiki efteråt och såg jag hade lite fel men det var nära nog så varför ändra

Kan ju ha något med skattezonen att göra då, att ni betalar moms på USA vis (hur de nu gör) så för att momsen inte ska vara inräknad får ni betala i dollar. Är troligtvis ännu mer fel nu men bättre gissa och få noll poäng än att vara tyst och få samma

Du får iaf billigare så varför klaga

Kanske ska utnyttja Åläningar till att köpa ut steam spel vilken affärsidé

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Tänkte dra en snabb check, såg två spel på REA, Bit. Trip Beat och Bit. Trip Runner.
Är det någon som har prövat dessa spel, de verkade soft att kunna dra igång när man sitter göralös eller vill slippa tänka på skola etc. Gillade iaf trailern(a) (super svenska)

Någon som prövat? Går för €1,99 styck eller bundle med musik för €5,49

http://store.steampowered.com/app/63710/

Permalänk
Medlem

Köpte alla S.T.A.L.K.E.R spelen, fyfan e ju som nya spel med Modsen som finns

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Mitt önskemål är longest journey så rösta gärna på den

Och den vann,, grattis.

Såg att det fanns en demo till den också, ska ta prova ladda ner den för att se om det är något att ha, och om det funkar på min dator..

edit. add. Demot funkade på min win7/64 maskin, men jag tyckte inte om det, så inget köp för mig..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.