AMD Radeon HD 7970 Gigahertz Edition

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Då tror du ju helt galet fel!

Jaså varför?
Tror du inte det kommer ge en jämnare upplevelse vid multipla skärmar och över fullhd upplösning än vad ett vanligt 7970?
Jag sitter ju på två asus 7970 dcII och måste säga att det är otroligt mycket krångel för att få till det som jag vill ha det med 3 skärmar och 3d, ett kort var bra mycket stabilare men räkte inte med kraft och två kort ger bra me kraft i ungefär hälften av det jag använder dom till annars så är det värre än en enkel setup.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem

Dåligt

Hej
När ni testar grafikkort så har ni aldrig några simulatorer med, detta tycker jag är mycket dåligt
Det är ju inte alla som leker pang-pang

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
När ni testar grafikkort så har ni aldrig några simulatorer med, detta tycker jag är mycket dåligt
Det är ju inte alla som leker pang-pang

Dom har redan sakt varför dom slopar diverse titlar, Om man hänger med här på swec i fredagspanelerna mm.

Sen så är antagligen inte dessa simulatorer så krävande som andra spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hawk:

Hej
När ni testar grafikkort så har ni aldrig några simulatorer med, detta tycker jag är mycket dåligt
Det är ju inte alla som leker pang-pang

ARMA 3 borde nog kunna bli aktuellt iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Jaså varför?
Tror du inte det kommer ge en jämnare upplevelse vid multipla skärmar och över fullhd upplösning än vad ett vanligt 7970?
Jag sitter ju på två asus 7970 dcII och måste säga att det är otroligt mycket krångel för att få till det som jag vill ha det med 3 skärmar och 3d, ett kort var bra mycket stabilare men räkte inte med kraft och två kort ger bra me kraft i ungefär hälften av det jag använder dom till annars så är det värre än en enkel setup.

Nästan dubbla priset för en minnesmängd du inte kommer använda ens i Eyefinity och lite högre klock som du kommer väldigt nära genom ett enkelt biosbyte och lite överklockning.
Nej inte värt pengarna!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Vare bara jag eller sa Emil, Ha en trevlig midsommar? xd

Permalänk
Medlem

Tycker att det känns lite klent att ni säger att "det får bara ett rekommenderas eftersom att det bara slår 680 och är det snabbaste grafikkortet du kan köpa"... Undrade bara eftersom att gtx680 fick toppklass och 7970 är både snabbare och billigare. Men vad vet jag, jag är inte särskilt inne i hårdvara längre och jag har inte ens läst båda recensionerna.