Permalänk

GPU Vattenkylning

Då jag införskaffat ett 7970 var även vattenblock ett måste.
I kumbustor efter 5min med referenskylaren nådde kortet 85c och lät som ett jetplan, inget som uppskattades av varken mig själv eller andra i vardagsrummet.
EK's CSQ serie blev valet, då det var lite svårt att få tag i både block och backplate så här tidigt i lanseringen så fick beställningen hamna hos EK själva.

GPU Vattenkylning

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Avstängd

är du nöjd med bitfenix shinobi chassit ? eller skulle du vilja ha den större xl versionen av chassit ist ? och är det några problem med det när det gäller montering osv ? har funderat om jag ska köpa det eller ett fd r4 chassi tror det blir ett bitfenix men kan inte bestämma mig
J'vligt snyggt bygge btw det blev skitbra med vatten kylning fast som sagt ... såg lite trångt ut

Permalänk
Skrivet av Aquix:

är du nöjd med bitfenix shinobi chassit ? eller skulle du vilja ha den större xl versionen av chassit ist ? och är det några problem med det när det gäller montering osv ? har funderat om jag ska köpa det eller ett fd r4 chassi tror det blir ett bitfenix men kan inte bestämma mig
J'vligt snyggt bygge btw det blev skitbra med vatten kylning fast som sagt ... såg lite trångt ut

Jag är väldigt nöjd.
Hade ett define R3 förut men det var för trångt för vattenkylning även om man skulle modda det.
En sak som är väldigt bra med shinobi är soft-touch beläggningen, har aldrig några fingeravtryck eller fläckar på det sättet som R3 konstant hade.
SSD är monterad på baksidan där det fanns massvis med utrymme.
Blev insperarad av tinytomlogan på oc3d och hans "shinobi mod challenge" och då inet hade kampanj på shinobi med fönster för 529:- så var det inte mycket att tänka på.
Skulle inte vilja ha ett shinobi xl då jag får plats med allt jag vill och lite till i det jag har nu, inte många chassin i den här prisklassen som går att modda in 2X240 samt 1x120 radiator med bra luftflöde.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem

Rolig lösning med ikeaklämmorna. Tack för tipset
Hur väl kan du överklocka kortet?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Rolig lösning med ikeaklämmorna. Tack för tipset
Hur väl kan du överklocka kortet?

Har det för närvarande på 1125 / 6300, dvs max i gpu tweak.
Tempen steg ca 2c jämfört med stock i kombustor.
Återkommer senare när jag testat mera.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem

Har också använt ikeaklämmor flera gånger i min kylning! funkar helt perfekt

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Riktigt smart det där med ikea klämmorna tackar för tipset! Ska kommas ihåg tills nästa gång det är dags att tömma, om det funkar på 13/19 slang dvs, kanske är lite i tjockaste laget. :/

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Fick du med saken som gör att anslutningarna till gpublocket pekar utåt i stället för nedåt med blocket eller köpte du den separat?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Gillar faktiskt EKWB:S design väldigt mycket! Fina galleri och fina bilder! 5/5 poäng för idén med klämmorna, har aldrig tänkt på det, nu slipper man tömma hela system för att byta en någon enstaka sak!:)
Vad har du för temps nu? idle och load?

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Skulle du kunna vara så vänlig att skicka PM på vad hela kalaset gick på? Är i samma sits som du var innan och funderar på att göra något i denna stilen om ljudnivån blir för hög.

MVH

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Fick du med saken som gör att anslutningarna till gpublocket pekar utåt i stället för nedåt med blocket eller köpte du den separat?

Den medföljer varje csq block

Skrivet av CloudPW:

Gillar faktiskt EKWB:S design väldigt mycket! Fina galleri och fina bilder! 5/5 poäng för idén med klämmorna, har aldrig tänkt på det, nu slipper man tömma hela system för att byta en någon enstaka sak!:)
Vad har du för temps nu? idle och load?

Temps i idle ligger runt 29-31c, i load kommer jag upp till 45c max i kombustor.
42c är det högsta jag nått vid vanligt spelande, det var då efter några timmar bf3
Dessa temp. är dock vid överklockning, 1125 / 6300.

Skrivet av Marticus:

Snyggt!

Skulle du kunna vara så vänlig att skicka PM på vad hela kalaset gick på? Är i samma sits som du var innan och funderar på att göra något i denna stilen om ljudnivån blir för hög.

MVH

Hela kylningen gick på runt 6000 totalt för hela systemet, gpu blocket och backplate inklusive frakt gick på 130 euro.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem

Fina bilder och trevliga beskrivningar.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

snyggt men koppla minnena rätt för dual chanel det är på asus moderkorten dom färgade slottarna i ditt fall har du nu i slottarna1.2 ska vara slottarna1,3

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens