Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zsingo:

Det finns inget värre än att dö i League of Legends på grund av lagg eller när man blir gankad utan ss. Sen blir det ju inte bättre av att man blir kallad "n00b" så fort man dör. Som exempel spelade jag nyss en match där Nocturne i motståndarlaget kallade Jayce i sitt lag för noob och att vi skulle reporta honom när Jayce låg 2/7 och Nocturne låg 0/12.

När jag får pengar över ska jag byta server till Eu West bara för att slippa alla jävla Polacker!

Istället får du de retarderade fransmännen, tyskarna och diverse...

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Lustigt att jag ser denna tråden idag hahaha!
Förr i tiden när jag spelade CS 1.6 mycket cuper och pcw:er så var det lätt hänt att ilskan framtonade en aning för mycket. Detta slutade så fort jag la ned det spelet.

Fram tills igår, spelade Dirt Showdown och förlorade ett race 16ggr som jag bara SKULLE vinna.. och sådär 8-10ggr 50meter innan mål blev jag prejad och spann runt och kom in som 5-6-7. Då kan jag säga er att klockan 02:30 på natten var jag tillbaka i samma counterstrike vrede. Stängde av datorn och gick och la mig.

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk

Som dom flesta händer det att x antal väl valda ord rinner ur munnen men inte mycket mer än så.
I värsta fall har jag nog blivit tyst resten av dagen iaf men jag finner inget konstigt i det då det för mig är precis som vilken sport som helst

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jag har tappat räkningen på hur många tangentbord jag har slagit sönder, är nog uppe i 11-12 stycken. Köpte ett dyrt tangentbord en gång i hopp om att jag skulle ta hand om det bättre. Det överlevde visserligen längre än något annat tangentbord jag tidigare haft, men en kväll med CoD där det var fuskare i varje jävla session man joinade fick det tangentbordet slutligen sätta livet till. Till det tillkommer det sedan ett halvt dussin möss och en skärm. Och en dörr. Och en gång lyckades jag bryta tre mellanhandsben när jag upprepade gånger slog näven i en betongvägg.

Vad fan skall jag göra, jag är inte en dålig förlorare men så jävla tävlingsinriktad, och fuskare driver mig till vansinne, eftersom jag inte kan slå fuskarna upprepade gånger i ansiktet med en tegelsten så måste jag avreagera mig på annat sätt.

Visa signatur

Min dator
Storrökande, astmatisk hamster i ett rostigt hamsterhjul.

Permalänk
Skrivet av Zsingo:

Det finns inget värre än att dö i League of Legends på grund av lagg eller när man blir gankad utan ss. Sen blir det ju inte bättre av att man blir kallad "n00b" så fort man dör. Som exempel spelade jag nyss en match där Nocturne i motståndarlaget kallade Jayce i sitt lag för noob och att vi skulle reporta honom när Jayce låg 2/7 och Nocturne låg 0/12.

När jag får pengar över ska jag byta server till Eu West bara för att slippa alla jävla Polacker!

Edit: Det är kanske inte så många här som spelar Victoria 2 men när man sitter i flera timmar och försöker vinna ett trefrontskrig som Tyskland mot England, Frankrike och Österrike-Ungern. Och min ekonomi är körd i botten, soldaterna börjar ta slut och Italien bestämmer sig för att gå med i kriget men när segern äntligen är inom räckhåll så bestämmer sig sig självklart de Tyska kommunisterna för att göra uppror och ockupera hela landet.
Då tar mitt tålamod slut, jag smäller igen laptopen och skriker ut långa ramsor om varför fransmän, italienare, engelsmän och kommunister är det värsta som finns sen lovar jag mig själv att aldrig spela spelet mer.

Men Victoria 2 och League of Legends är nog dem enda spelen som kan få mig att blir riktigt arg och det sker mest på natten.

Haha det är lika jävla illa hos oss på West kan jag lova

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zsingo:

Det finns inget värre än att dö i League of Legends på grund av lagg eller när man blir gankad utan ss. Sen blir det ju inte bättre av att man blir kallad "n00b" så fort man dör. Som exempel spelade jag nyss en match där Nocturne i motståndarlaget kallade Jayce i sitt lag för noob och att vi skulle reporta honom när Jayce låg 2/7 och Nocturne låg 0/12.

När jag får pengar över ska jag byta server till Eu West bara för att slippa alla jävla Polacker!

Edit: Det är kanske inte så många här som spelar Victoria 2 men när man sitter i flera timmar och försöker vinna ett trefrontskrig som Tyskland mot England, Frankrike och Österrike-Ungern. Och min ekonomi är körd i botten, soldaterna börjar ta slut och Italien bestämmer sig för att gå med i kriget men när segern äntligen är inom räckhåll så bestämmer sig sig självklart de Tyska kommunisterna för att göra uppror och ockupera hela landet.
Då tar mitt tålamod slut, jag smäller igen laptopen och skriker ut långa ramsor om varför fransmän, italienare, engelsmän och kommunister är det värsta som finns sen lovar jag mig själv att aldrig spela spelet mer.

Men Victoria 2 och League of Legends är nog dem enda spelen som kan få mig att blir riktigt arg och det sker mest på natten.

Känner igen mig när jag brukar köra total war och den där jävla påven påstår att jag inte är en god kristen för att jag invaderat danmark eller nåt annat skitland och får hela världen emot mig.

Permalänk
Medlem

Blir bara arg när saker och ting inte fungerar som det ska, dvs. buggar eller hårdvara som krånglar. Värsta jag gjort var när jag spelade på min stationära, blir förbannad på något (minns inte vad) kastade iväg min mus vilket flög rakt in i min MacBook Pro och spräckte skärmen :/.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pennybridgarn:

det finns inget moget eller omoget med att ha sönder något runt datorn när man blir arg.
det finns bara olika sorters irritationsmomentsribbor som i sin tur ger ryck i armar på ett eller annat sett.

fan skulle inte vilja lana bredvid dig xD

Permalänk
Medlem

har slått musen igenom skrivbordet så den hängde i sladden, men som tur var höll den blir ganska skogstokig...efter 1 vecka med nytt bord har det tyvärr kommit märke efter näven

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

kan bli väldigt sur väldigt ofta men sällan leder det till våldsamheter... avreagerar mig mest verbalt/skriftligt... som värst kan jag banka till tangentbordet men då måste jag vara _riktigt_ skitförbannad och de gånger det händer är det inte pga andra spelare utan dålig speldesign som att man dör om och om igen utan att man själv upplever att man gjort något större misstag (hände så ofta i diablo 3 att jag blivit härdad mot det, associerar spelet med psykisk tortyr nu dock så jag vågar inte ens starta upp det längre) t ex ett svårt parti i en shooter/ett rpg, man dör direkt på något som bara plötsligt dyker upp utan förvarning och man måste spela om en massa pga obefintliga checkpoints. (wow. låter som att jag beskriver diablo 3 på inferno i ett nötskal.)

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

2 tangentbord, 2 datorsmöss, hål i bordet, skicka ett arg mess till tjejen om hur elaka de jag körde mot var
och såklart en rubriks kub i väggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

2 tangentbord, 2 datorsmöss, hål i bordet, skicka ett arg mess till tjejen om hur elaka de jag körde mot var
och såklart en rubriks kub i väggen

Edit: aldrig när nån är med dock

Råka trycka citera istället för redigera ^^

Permalänk

När någon fuskar blir man rent utav ledsen. Jag kan knappt spela fps på dator längre för allt fusk gör mig så jävla arg. Men jag har aldrig slagit sönder något.

Permalänk
Medlem

Kan bli mycket arg/frustrerad när det verkligen inte går, ni känner nog igen er när det käns som stolparna inte är på en sida och ingenting går bra. Jag ryter bara milda svordommar, att slå på min oskyldiga krigutrustning är lönlöst då jag lagt ner en del pengar på det..

Permalänk
Medlem

Jag blir inte arg däremot så fanns det andra som blev riktigt arga.

Men mest så kanske det berodde på att maten inte var något vidare

Permalänk
Medlem

För när jag spelade cs1.6 så när man dog så kommer hela fula ordboken och så kostade 1 st skärm och 2-3 tangetbord.. de är på 3 år... har lugnt mig lite nu hehe

Permalänk
Medlem

Kan bli väldigt förbannad helst på LoL, men bara om det är jag som klantar mig. Brukar sluta med en väl placerad näve strax över knät, då blir man lugn snabbt och det är gratis.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

När jag var liten så blev jag så arg att jag tog min NES kontroll och slängde den emot tv'n. Min far kom då och tog NES't och lade det på vinden öer ett halvår. Efter det insåg jag ganska snabbt hur dum jag var. Efter det har man hållt sig lugnare. Sedan när vi fick vår första dator kunde jag ibland vara högljud när något spel (mins inte vilket) blev dåligt. Då blev man varnad att det kunde ske samma sak som NES't. Så chill tog man det :P.

Numera blir jag inte arg. Spelar det ragefyllda HoN och får ofta folk som skriker över micen "NOOB, Illf***urmom" etc etc brukar ju lätt komma ut försöker alltid mer spela pedagog då. Antingen upplever dom det som trollande eller så lyssnar dom. Chansen till att dom lyssnar ligger på ca 10% just nu emot trollande som ligger på 90% XD

Permalänk
Gallerikonnässör

Jag har en gång kastat headsetet i golvet, meeeeeeeen som tur var så var det bara att tejpa ihop det igen. Och så har jag även dunkat handen i bordet, men det är inte ett bord utav bästa kvalitét så det uppstod en liten spricka på bordsskivan. Nu vågar jag inte göra det längre.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Moderator
Testpilot

Självklart.

Att bli arg när man spelar är en del av upplevelsen. Arg, glad, ledsen, besviken.

Du blir garanterat också arg det är bara att ilska tar sig olika uttryck hos olika människor. Vissa är mer extroverta medan andra är mer introverta.

Simple as that.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Självklart.

Att bli arg när man spelar är en del av upplevelsen. Arg, glad, ledsen, besviken.

Du blir garanterat också arg det är bara att ilska tar sig olika uttryck hos olika människor. Vissa är mer extroverta medan andra är mer introverta.

Simple as that.

Tror vissa blir kanske mer besvikna än arga. Jag blir arg på single player spel eftersom det är bara mig jag kan skylla på (om inte någon dum NPC som man hyrt i skyrim ska fucka allting! ) Är det multiplayer så tycker jag att det sällan finns ställen som jag verkligen blir arg. Blid du arg när du spelar multiplayer så tappar man lätt teamwork. Det är det som är det viktigaste och det är det som är viktigast i Arena spel som HoN/Dota etc.

Permalänk

Kan bli ganska arg i vissa lagspel när lagkamraterna av något skäl vägrar samarbeta eller beter sig underligt...
Då särskilt Heroes of Newerth (DotA typ av spel, MOBA). Dock är det väl bara de spelen som jag kan bli sur i. Det är en ganska speciell miljö...

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk

Blir inte arg i den aspekten att jag slår sönder grejer.
Men sur blir jag, diverse svär- och könsord förekommer inte alls sällan.
F*ttläpp är nog det vanligaste om det är av intresse.

Att banka tummen lite halvdant i spacetangenten är rätt vanligt när jag spelar battlefield med. Inte alls hårt, men lagom för att markera: "suck, jag dog och medic'en som står på min kropp vägrar att spela medic"

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Nej.

Har dock vänner som har betat av en hel del hårdvara igenom åren pga sina raseriutbrott... Har aldrig förstått varför folk blir så jäkla arga och slår sönder saker, det är ju inte hårdvarans fel att dom suger?

Permalänk

Kan bli rätt arg, men slår aldrig sönder grejerna, för drygt (och dyrt) att köpa nytt så fort man blir arg, hade fått köpa nya grejer varje vecka isf.

Permalänk
Skrivet av fagballs:

Nej.

Har dock vänner som har betat av en hel del hårdvara igenom åren pga sina raseriutbrott... Har aldrig förstått varför folk blir så jäkla arga och slår sönder saker, det är ju inte hårdvarans fel att dom suger?

Jag har aldrig riktigt förstått varför man skulle bli sur över ett spel tidigare, men när jag började spela BF3 så blev det uppenbart, för där finns det så mycket annat som spelar in, som inte har med skicklighet att göra, saker som kan göra en oerhört frustrerad, har dock klarat mig från att slå sönder mina grejer eller att skrika

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Blir småarg när man nästan blir dödad av en Dörr i DayZ .
Annars inte

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Blev Galen nyss när jag spelade BF3, dog hela tiden, kunde inte skjuta någon.. trodde jag hade fel på bössan..
Sen bytte jag server.. då gick det mycket bättre.. måste vara något lagg på servern..

Fyfan de är ass iriterande som fasen )= Händer allt för ofta tycker man )=

Permalänk
Medlem

Jag blev jävligt förbannad förr. Jag började spelade online för första gången när Quake III Arena kom ut(1999?) och det var fläskigt kul. När jag väl börjat bli rätt duktig och spelade i klan, clanwars mm då började ilskan på allvar. När man var ny var det inte så mycket att gnälla över, för man var ju dålig rent av, men sen fy fan, jag var ju bäst(enligt mig själv) och fattade inte hur andra kunde döda mig.
Det fanns alltid någon annan förklaring till att jag dog och inte att de var bättre än mig. Nej nej. TUROLLE! var ett ofta förekommande ord från mig på servern. Sen hade jag rätt fula binds också som jag tryckte lite väl frenetiskt på under matcherna. Som tur är har inte ilskan gått ut över mina saker för de är jag rädd om, då jag inte är gjord av pengar. Så min ilska visade sig faktiskt mest i whine. En sak som jag direkt vet gjorde mig JÄTTEARG, var när någon kom in och störde mig i rummet när jag spelade. Min fru(då sambo) tyckte jag var ett freak när jag spelade och försökte gång på gång övertala mig att sluta spela. 'Favoriten' var nog när jag spelade clanware i en turnering med min klan och hon kommer in och drar bort ena hörluren från örat för att fråga något. Efter det är allt svart och jag minns inte vad jag sa....haha. Jaja, hon lever, lugn

Visa signatur

Mvh Pierre

Permalänk
Medlem

Lite grinig

Skrivet av kcobil123:

Jag har några kompisar som blir riktigt arga ibland när det går dåligt för dem i spel, oftast är det när dem kör online spel. De har t.o.m haft sönder handkontroller/möss och tangentbord pågrund av att de har blivit arga. Själv kan jag inte minnas att jag någonsin blivit arg på grund av att det har gått dåligt i ett spel, visst har man gjort någon rage quit men inte mer än det. Så blir ni arga när ni spelar och varför?

Kan bli grinig ibland och skrika REALLY???????? på ett riktigt hårt sarkastiskt sätt eller brölar ur mig OOOOOOOOOOOH, ORKA!!!!!!!!! Ingenting går sönder dock...ever. Blir väl mest grinig när gubben inte gör som man vill, det laggar eller man blir nedkopplad bl.a.

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.