Vilka program _MÅSTE_ man ha? Enligt dig!

Permalänk
Medlem

Skype (för snacka med folk)
Chrome (för allt)
iTunes (för mobilen)
Steam (spel)

princip allt man behöver.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

7-Zip
aMSN
Classic Shell
Core Temp
CPU-Z
DVD Shrink
Excel
Firefox
Freemake
GPU-Z
Nero 7
Notepad++
Powerpoint
Steam
VLC
Word

Permalänk
Medlem

TOTALCOMMANDER <-- har alltid använt detta program istället för explorer. kommer ihåg den gamla goda tiden med norton commander i dos.. det var fina grejjer det

Vlc
utorrent
firefox
winamp
skype
ventrilo
msn
displayfusion

Permalänk
Medlem

7-Zip
iTunes
Chrome
Firefox
Steam
Photoshop
Fences
VMware Player
TrueCrypt
Windows Live Mail

Permalänk
Medlem

Detta är mina absoluta måsten:

Chrome/Firefox
WinRAR
VLC
MS Word
MS Excel
AIDA64
Miranda IM
xplorer2 (världens bästa filhanterare!!!)
VMware vSphere client
Battlefield 3

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

7Zip
VLC
Chrome
Launchy
Spotify
SciTE
CCleaner

Ev några IM Klienter, sen är jag good to go, generellt Därefter lägger jag till saker med tiden för att göra användarupplevelsen ännu bättre

Edit: efter att ha kollat igenom tråden är jag redligt förvånad att jag inte ser folk som skriver upp TotalCommander, vet flera som fortfarande använder det

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det där är ju inte ens sant. Jag undrar faktiskt vad det är med alla Winrar-"pirater" som intalar sig att det är ok? (Var någon annan tråd för ett tag sedan som spårade ur på samma vis, därav "alla".)

När trial-perioden tar slut så får du ju upp ett meddelande varje gång programmet startar om att trialperioden är slut och du måste köpa det om du vill fortsätta att använda det.

Arrr!

OffTopic:
Den tyckte jag passade till diskussionen
http://9gag.com/gag/4851117

Permalänk
Medlem

Editplus
Visual studio
Windows AIK
Windows DDK
MDT
SCCM
Windebuger
Resource kits

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Skrivet av Arcifer:

7Zip
VLC
Chrome
Launchy
Spotify
SciTE
CCleaner

Ev några IM Klienter, sen är jag good to go, generellt Därefter lägger jag till saker med tiden för att göra användarupplevelsen ännu bättre

Edit: efter att ha kollat igenom tråden är jag redligt förvånad att jag inte ser folk som skriver upp TotalCommander, vet flera som fortfarande använder det

Några har skrivit det ju? bara typ 2 + jag som har installerat det nu men endå.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av raggarbosse:

OffTopic:
Den tyckte jag passade till diskussionen
http://9gag.com/gag/4851117

Ja det är ju så hemskt att betala för ett program som man använder ...

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

(Debian Linux)
Windows:
Firefox
Filezilla
VM Oracle VirtualBox
MS Word
Diablo III
Dosbox
ZSNES
Spotify
AIDA64
PowerISO
Steam
VLC
mIRC

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Måsten tipsa om Ninite när det kommer till att snabbt fixa ett grundutbud av program man måste ha. Bara klicka i allting som är av nytta i listan, ladda ner Ninites exe-fil och den installerar alla programmen automatiskt!

Min lista på program jag installerar direkt efter en formatering (många m.h.a. Ninite):

Chrome
Microsoft Security Essential
Skype
Spotify
Media Player Classic
Adobe Reader
Photoshop
Dreamweaver
Lightroom
Dropbox
WinRaR
Notepad++

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

HAHAHAHAHAHA DU GJORDE MIN DAG <3

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk

Chrome
SumatraPDF
Antivirus av något slag
Secunia PSI
VLC
Steam
AFterburner
Pidgin (msn)
7zip

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

7Zip
Steam
Intel SSD toolbox
Driver sweeper

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Vore kul om ngn orkade räkna hur många ggr olika program nämns i tråden, så man kunde få en snygg breakdown.

Utmaning: Nämn ett program som inte listats i tråden, men som kan rekommenderas till alla.

Permalänk
Medlem

Google Chrome
VLC
utorrent
Steam
Spotify
Photoshop

Permalänk
Medlem

Winrar
Chrome
Flash
VLC
Utorrent
Spotify är ett STORT måste!
Spel, dvs Steam, Wow/D3

Paint.net är ett underbart program för att REDIGERA bilder.

Glömde en
Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Ja det är ju så hemskt att betala för ett program som man använder ...

Jag förstår inte riktigt vad du står här och inseminerar för något...
jag tycker verkligen att man ska betala för ett program som endast har en kommersiell licens om det är det programmet man använder. Jag såg bara den bilden och tyckte den var kul i sammanhang med diskussionen om just winrar som jag läst strax innan.

Permalänk
Medlem

Windows och drivrutiner

Notepad++
Google Chrome
Steam
Origin
Skype
Avast

Edit:
Winrar
MaxiVista
Mod-tools för Amnesia: The Dark Descent

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Efter Windowsinstallationen blir det alltid:

AVG Free
MBAM
Ccleaner
Defraggler
Chrome
Steam
Spotify
Skype
Utorrent
MSI Afterburner
VLC
Java 64-bit
Flash Player

Har säkert missat någon, med dessa är de primära

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raggarbosse:

Jag förstår inte riktigt vad du står här och inseminerar för något...

Där har vi en freudiansk felskrivning om jag någonsin sett en...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Där har vi en freudiansk felskrivning om jag någonsin sett en...

Snarare projicerande.

Permalänk
Medlem

Standar vid alla installationer i fallande skalla
Windows Update kör in alla uppdateringar det fösta jag gör
Quick Launch ska även Windows 7 Ha samtliga program jag använder ska finnas i den (32 st just nu)
Firefox samt alla adons
* Download them all
* Session Manager
* Adblock
* TabGroups Manager
* Tab Mix Plus
* TabControl
Grafikkort specifika program
Moderkortets extraprogram
MS Security Essentials
Vlc och skinnen Darkvoodoo by Voodoomonkey
Foobar 2000 och skinnen darkone by ~tedgo
7Zip (eller liknande)
µTorrent
DAEMON Tools Lite
Adobe Flash , Reader, Java och liknande Webb mosten
Open Offise
MSN
Roboform
Foxit PDF editor

Vid Behov
Prime 95
MSI Afterburner
FurMark
CPU-Z
Fraps

Samt temporära program och spel

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Skrivet av SuperRikard:

Intressant tråd Denna kan man säkert skumma igenom och hitta en & annan guldklimp. Själv använder jag följande:

  • Directory Opus

  • WinRAR

  • ChatZilla

  • Winamp

  • [CCCP] Combined Community Codec Pack

Jag har blivit skadad av Directory Opus. Jag klarar inte av att arbeta i en Windows miljö en längre tid utan Opus. Den klarar av att göra allt och lite till. Filhanterare som ersätter Windows egna, FTP, bildvisningsprogram, dubbla listare, sökfunktioner, filterinställningar, bättre filkopierare/flyttare etc. You name it. Allt utan att behöva förlita sig på Explorer eller behöva öppna en miljon olika fönster, undermenyer osv. Det kan, om man vill, ersätta Windows Explorer helt. Man förlorar inte Explorer, men man behöver inte använda skiten Dubbelklicka på skrivbordet och vipps så öppnas listaren.

För er som känner till Shareware-programmet Total Commander är detta något liknande, fast bättre. Det kan vara förvirrande i början att förstå sig på. Men när man väl fattat galoppen vill man inte tillbaka till Windows Explorer. Man kan t.o.m. få med sig det på ett USB-minne (i alla fall ett SanDisk U3 minne) så man inte heller behöver vara utan det på okända datorer.

60 dagars fri prövotid för Directory Opus. Prova det först. Känner ni att ni inte vill betala för programmet kan ni alltid gå över och prova Total Commander, som har en 30 dagars fri prövotid. Därefter ska man avinstallera programmet från datorn eller köpa det. Men precis som med WinRAR, går det även använda det efter 30 dagar. Dock måste man klicka bort en ruta varje gång man startar programmet. Total Commander kostar ungefär hälften av Opus men man får vad man betalar för.

Hittade även denna recensionen när jag letade runt: http://nerdbusiness.com/blog/directory-opus-10-king-review

Directory Opus: http://www.gpsoft.com.au/
Total Commander: http://www.ghisler.com/index.htm
(Amiga much? )

ChatZilla är en IRC klient och ett add-on till Firefox. Den är så pass avancerad som jag vill ha den utan att vara onödigt komplicerad. Med förmågan att kunna använda ordlistorna man kan installera till Firefox. När jag satt på Windows XP installerade jag även ett tillägg som heter "MinimizeToTray" så man kunde minimera klienten till systemfältet.

Men nu till paradnumret. Då jag skarpt ogillar mIRC och tycker bra om ChatZilla, ville jag hitta ett sätt att kunna köra det utan Firefox. Vilket jag gjorde.
Lite jobbigare att fixa än att bara lägga till ett normalt add-on, men ack så skönt när det väl fungerar. Även ordlistorna går att lägga till med lite pill. Är ni intresserade kan ni kolla följande länkar:

http://www.unleashedmind.com/en/blog/sun/how-to-run-chatzilla...
http://chatzilla.rdmsoft.com/xulrunner/
https://wiki.mozilla.org/ChatZilla:XULRunner

[CCCP] Combined Community Codec Pack för alla videouppspelnings-behov. Inkluderar Media Player Classic Home Cinema som överlägset spelar upp HD bäst. Man kan välja att inte installera Home Cinema om man uteslutande föredrar att använda Windows Media Player istället. Den enda codec-packen du behöver och som spelar upp allt. Inget behov av VLC.

http://www.cccp-project.net/

// Rikard

Jag laddade ner Opus och testade det idag. Fyfan vad gött det är! Farväl explorer!

Tack för tipset

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Chrome
Firefox
Spotify
utorrent
vlc
media player classic
Viktigaste programmet för burken är crystaldiskinfo för se hur diskarna i burken mår

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

I den här ordningen:
Firefox, mIRC, Spotify + EQualify, VLC, Afterburner, Skype, Steam, Dropbox

edit.
Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

- Google Chrome
- Adobe Photoshop
- FileZilla
- SublimeText 2
- Steam
- Origin
- CoreTemp
- MSI Afterburner
- Spotify
- Skype
- Microsoft Essentials
- Adobe After Effects
- Fraps

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

7-zip
RealTemp
GPU-Z
DriverSweeper
Crystal Disk Info
CPU-Z
Steam
Chrome
Firefox
VLC
Audacity
GIMP
MSN
Fraps
F-Secure
Ifranview + plugins <3
Adobe Master Collection
Paint Tool SAI

Ja det syns att jag spenderar lite på grafiska grejer

Permalänk
Medlem

7z
Steam
FF
MPC-HC
Ventrilo
Skype
uTorrent
Spotify
Truecrypt
CCleaner
Notepad++