Lista över saker att hålla sig borta ifrån.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker att man ska vara mycket försiktig med att klaga på isp er eftersom det skiljer enorm beroende på ledningskvaliten, de flesta hyr accesbiten från skanova eller så ägs det av någon lokal ekonomisk förening i kabeltv fallet dvs, fastighetsägarna och då spelar adressen större roll än ispn, kundtjänst o dyl är mera jämförbart, men inte att bedömma en isp som använder x dsl eller kabeltv för access.
Sedan så kan man diskutera om man ska ha med ett gammalt grafikkort ? i så fall så kan jag rabbla upp ungefär hur mycket gamla saker som helst som inte funkar, Rendition Veritee funkar skit i win 7 för att klaga på gammal grafikhårdvara (men det är inget man kan köpa idag, 4870 är modernare, men knappast modernt ändå) Annars så skiter tex Canon i att göra 64 bits drivers till mycket, Logitech har inga drivers till min ratt till win 7, den går att få igång med "fuldriver" så det borde ju inte vara ett jätteproblem för dem men logitech tycker jag ska köpa nytt, och det gör även canon, men köper man nytt blir det kanske inte från dem, osv ..
Gammal hårdvara borde kanske bara varnas för om den kan innebära personskaderisker, tex som nätagg.

Sony borde ha en särskild plats som osympatiskt företag som borde bojkottas, jag gör det sedan de medvetet spred ett rootkit via sina musikskivor http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_copy_protection_rootkit...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Netgear prylar? Har haft ett antal donglar, en router och powerline och inget har fungerat som de ska

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Förstår inte allt tjat om att Acers laptops är mindre bra...

Har haft min TimelineX ett bra tag nu utan några som helst problem! Ett av de bästa köp jag gjort om jag skall vara ärlig när det gäller elektronik de senaste åren...

Visa signatur

Intel I7-11700K ** NZXT Kraken X62 ** ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI *** Seasonic Focus+ 1000W 80+ Gold ** 32GB Ram @ 3000 Mhz CL16 ** EVGA 3090 FTW3 Ultra ** Kingston Fury 2TB ** Acer Predator X34GS x2

Permalänk
Medlem

Jag köpte faktiskt en Octane SSD fårn kompletts superweekend men när jag kollade på recensioner om den så var det bara bra feedback om just denna. Hoppas jag inte gjort ett dåligt köp. Men det lär vi väl se!:)

P.S: är en "OCZ SSD Octane SATA III 2.5" 128GB"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Netgear prylar? Har haft ett antal donglar, en router och powerline och inget har fungerat som de ska

Det kan inte vara så att du haft otur och råkat få rena måndagsexemplar? Jag har själv en 5-portars gigabit switch från Netgear som jag har kopplat mina två stationära datorer till. Inte haft några som helst problem.

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Det kan inte vara så att du haft otur och råkat få rena måndagsexemplar? Jag har själv en 5-portars gigabit switch från Netgear som jag har kopplat mina två stationära datorer till. Inte haft några som helst problem.

Om jag har haft 2st donglar, en router och 2 powerlines och allt har varigt måndagsexemplar så måste dom ha haft väldigt många måndagar i veckan i deras fabrik

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Om jag har haft 2st donglar, en router och 2 powerlines och allt har varigt måndagsexemplar så måste dom ha haft väldigt många måndagar i veckan i deras fabrik

Nej då är det ju klart att man blir förbannad.

Permalänk
Inaktiv

LACIE's hårddiskar... alla dör hårdvaru död förskräckligt snabbt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Comhem?!? L-O-L! Värre skit får man leta efter.. Deras kundservice håller Teliaklass..

Bra service alltså? Låter ju kanon, kanske man ska kolla på comhems alternativ om man inte kan få telia nästa gång då.

Förövrigt känns det som att det är lite för mkt bortskämda snorungar här som råkat ut för ett enda dålig exemplar av något och därför ska man hålla sig borta från det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

samt att HP är skit och inte värda en tredjeplats i konsument-segmentet

Skitsnack från dig ännu en gång. Skulle HP vara skit? Bra stabila datorer med förhållandevis snabb service och bra support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Netgear prylar? Har haft ett antal donglar, en router och powerline och inget har fungerat som de ska

Skrivet av PerZerk:

Det kan inte vara så att du haft otur och råkat få rena måndagsexemplar? Jag har själv en 5-portars gigabit switch från Netgear som jag har kopplat mina två stationära datorer till. Inte haft några som helst problem.

Skrivet av Deathtrip2k:

Om jag har haft 2st donglar, en router och 2 powerlines och allt har varigt måndagsexemplar så måste dom ha haft väldigt många måndagar i veckan i deras fabrik

Netgears switchar är väldigt bra för hemmabruk. Har själv två stycken, känner flera som har och aldrig hört att någon någonsin har haft problem med dem. Deras routers och liknande tillbehör är dock produkter jag kommer hålla mig långt ifrån på grund av både egna och många andras erfarenheter med.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Skitsnack från dig ännu en gång. Skulle HP vara skit? Bra stabila datorer med förhållandevis snabb service och bra support.

Jag förstår att känslorna yr i en flame tråd som denna men hade ändå uppskattat om man håller en trevlig eller åtminstone skämtsam ton till varandra . Om denna åsikt om hp nu är "mer skitsnack" ifrån mig, vad är det du inte håller med om tidigare?
Angående hp tycker jag inte att service och support väger upp låg byggkvalitet( jag vill inte köpa en dator och behöva skicka in den på reparation oavsett hur snabbt jag får igen den , jag vill ha en som fungerar. Som asus eller apple i min erfarenhet)

Permalänk
Medlem

Just nu ser det ju ut som man ska hålla sig borta från Telia iaf http://www.telia.se/privat/support/driftinformation/mobiltele...
inte konstigt att jag bara fick ut en annons på blocket pff.
Förövrigt ska man hålla sig borta från Hamas Kamerastativ som är känsligt som ett asplöv. men det klar för 49kr får man vad man betalar för. Även Craftwell Ecraft som är en skärplotter för hobbybruk, Klarar knappt att skära i vanligt A4 papper. Dessa prylar är ju dock inte direkt datorrelaterade men ändå SKIT är det.

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk

Om BBB (bredbandsbolaget) inte kan leverera din tjänst (t.ex. internet) till din nya bostad så har dom rätt att oförändrat låta din gamla tjänst ticka på.

Avtalet man måste skriva på hos BBB:

14. Under förutsättning att Bredbandsbolaget har teknisk och
praktisk möjlighet att tillgodose sådan begäran har Kunden
som flyttar från sin bostad till annan bostad som är ansluten
eller kan anslutas till Fastighetsnät/Accessnät rätt att få
Tjänsten levererad till den nya bostaden alternativt byta till
annan Tjänst som Bredbandsbolaget kan leverera till den
nya bostaden. Vid sådan flytt alternativt byte av Tjänst har
Bredbandsbolaget rätt att debitera Kunden en administrationsavgift enligt Bredbandsbolagets då gällande prislista
samt, i förekommande fall, ny installations-, anslutnings-
och startavgift. Priset för Tjänst kan även komma att ändras
med anledning av flytten. Kunden ska snarast möjligt
meddela Bredbandsbolaget och lämna erforderlig
information för att Bredbandsbolaget ska kunna
administrera flytt av Tjänsten. Om Bredbandsbolaget
inte kan leverera Tjänsten till den nya bostaden, gäller
Avtalet oförändrat, varvid Kunden är bunden vid Avtalets
ursprungliga villkor innefattande, utan begränsning, den
avtalade bindningstiden.
Vid Gruppanslutning gäller
punkten 15 vid flytt.
https://www.bredbandsbolaget.se/published_images/sarskilda_vi...

Dold text

Detta tycker i alla fall jag är mycket dåligt av BBB.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att bara listan ska ha elektronik och saker som håller sig kring det och inte tågtrafik eller mobiloperatör, och sen bara för att en produkt krånglar för en person så behöver inte alla undvika den. Jag har fått 2 måndags exemplar av sennheiser lurar men dom jag har nu och jag inte haft något problem med det. Som folk som klagar på tele2 eller en viss ISP. Det kan vara området du bor i som gör att det krånglar och att det inte behöver krångla för någon annan. Jag har tele2 och har aldrig haft några problem, bra täckning och alltid trevligt bemött av kundtjänst. Så det som ska vara med i listan tycker jag ska vara självklara saker så som hantol och ace nätaggen och saker med samma förödande rykte.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Tråden sket sig när folk började med personliga ting.

Men Volvo passar bra in i tråden, jag var patriotisk en gång i tiden.. Men en tysk pansarvagn (BMW735iA) senare blev det en tysk till.. Sen tyvärr en volvo igen, fått gå till sjukgymnast på grund av värk i ryggen, axlar och höger knä.. Köpte en risig dodge RAM B250 och nu slipper jag både värk och bensin kostnader..
Och tyvärr hamnar audis V6 på listan med, vatten pumpen ger sig väldigt lätt och svindyrt att byta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

7. Datorpaket från tex. Elgigaten och Siba.
Orsak: Flera orsaker. Oftast Skit gpu och dålig CPU till ett pris som får en att undra vad det är för folk de försöker lura. Seriöst? http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-... vad är detta för skit? För inte är det en speldator iaf.

Haha, kollade på "Mer information, frågor och svar"

Citat:

Nvidia GT 630 2 GB - Blixtsnabbt grafikkort med 2048 MB dedikerat grafikminne och stöd för DirectX 11. Spela tunga grafikkrävande spel och se på full HD-filmer samt redigera foton med hög upplösning.

Man kan ju inte göra mer än att skratta... xD

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nakey:

Förstår inte allt tjat om att Acers laptops är mindre bra...

Har haft min TimelineX ett bra tag nu utan några som helst problem! Ett av de bästa köp jag gjort om jag skall vara ärlig när det gäller elektronik de senaste åren...

Acer gick indirekt ut själva och sa att deras märken är budget. Sedan bara för att du har en dator av märket Acer som fungerar så betyder det inte att det är ett bra märke generellt.. Finns tonvis med trådar här på forumet där folk inte är nöjda med Acer. Har själv haft två laptops av märket och de är rent skit.

Skrivet av BrutalSwede:

Haha, kollade på "Mer information, frågor och svar"

Man kan ju inte göra mer än att skratta... xD

World of warcraft är extremt tungt för ens GPU

Skrivet av quattro-2.6:

Tråden sket sig när folk började med personliga ting.

Men Volvo passar bra in i tråden, jag var patriotisk en gång i tiden.. Men en tysk pansarvagn (BMW735iA) senare blev det en tysk till.. Sen tyvärr en volvo igen, fått gå till sjukgymnast på grund av värk i ryggen, axlar och höger knä.. Köpte en risig dodge RAM B250 och nu slipper jag både värk och bensin kostnader..
Och tyvärr hamnar audis V6 på listan med, vatten pumpen ger sig väldigt lätt och svindyrt att byta

Skickades från m.sweclockers.com

Farsan har en Audi A6 2,6.. Herregud vad den går sönder.. Vattenpumpen gick på den och då skar sig motorn..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Farsan har en Audi A6 2,6.. Herregud vad den går sönder.. Vattenpumpen gick på den och då skar sig motorn..

Sägs att motorn är bra men när det händer något så blir det stora problemet, vattenpumpen blev väl "ok" efter version 3.. 1an var vanligt plåt och rostade väldigt snabbt, 2an var plast och den sprack.
Först 3an var av rostfritt.. Men tyvärr händer det att lagret ger sig med tiden.

Pump byte skulle gå på 7.500kr, köpte en billig volvo tills en vän har tid att byta den för en bråkdel av priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Om BBB (bredbandsbolaget) inte kan leverera din tjänst (t.ex. internet) till din nya bostad så har dom rätt att oförändrat låta din gamla tjänst ticka på.

Avtalet man måste skriva på hos BBB:

14. Under förutsättning att Bredbandsbolaget har teknisk och
praktisk möjlighet att tillgodose sådan begäran har Kunden
som flyttar från sin bostad till annan bostad som är ansluten
eller kan anslutas till Fastighetsnät/Accessnät rätt att få
Tjänsten levererad till den nya bostaden alternativt byta till
annan Tjänst som Bredbandsbolaget kan leverera till den
nya bostaden. Vid sådan flytt alternativt byte av Tjänst har
Bredbandsbolaget rätt att debitera Kunden en administrationsavgift enligt Bredbandsbolagets då gällande prislista
samt, i förekommande fall, ny installations-, anslutnings-
och startavgift. Priset för Tjänst kan även komma att ändras
med anledning av flytten. Kunden ska snarast möjligt
meddela Bredbandsbolaget och lämna erforderlig
information för att Bredbandsbolaget ska kunna
administrera flytt av Tjänsten. Om Bredbandsbolaget
inte kan leverera Tjänsten till den nya bostaden, gäller
Avtalet oförändrat, varvid Kunden är bunden vid Avtalets
ursprungliga villkor innefattande, utan begränsning, den
avtalade bindningstiden.
Vid Gruppanslutning gäller
punkten 15 vid flytt.
https://www.bredbandsbolaget.se/published_images/sarskilda_vi...

Dold text

Detta tycker i alla fall jag är mycket dåligt av BBB.

Detta vågar jag säga gäller alla operatörer. Rent juridiskt har operatörerna inget krav på sig att flytta dina abonnemang även om du är bunden då du tecknar tjänsten på din befintliga adress och inte din adress som du kommer att flytta till om typ 2 år.

Permalänk

Västtrafik, eller värsttrafik som en A-lagare sa till mig och min kompis att man borde kalla dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Vi kan väl lägga SJ som nummer 1? Som aldrig fattar att snö är ett återkommande väderelement minst 1 årstid om året, men Tele2? Varför?

Har hört att förr i tiden så satte man dit en plog fram på tåget och körde på vintern.
Borde inte det fungera i dag med, eller felar det helt enkelt något fäste för plog.. borde väl finnas någon svetsare som kan fixa isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Håll då DINA personliga åsikter om saker och ting borta från tråden också! Jag har aldrig haft problem med mina 2 Creative ljudkort som jag haft dem senaste 10 åren!

Lite då och då börjar det brusa och låta konstigt.. då får man öppna 'Creative Console Launcher' och byta läge... fungerar oftast.. fungerar det inte är det bara att starta om.. har uppdaterat drivrutinerna flertalet gånger.. men problemet kvarstår. Ljudkortet med det längsta namnet i småland
'Creative PCI Express Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series'

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Sägs att motorn är bra men när det händer något så blir det stora problemet, vattenpumpen blev väl "ok" efter version 3.. 1an var vanligt plåt och rostade väldigt snabbt, 2an var plast och den sprack.
Först 3an var av rostfritt.. Men tyvärr händer det att lagret ger sig med tiden.

Pump byte skulle gå på 7.500kr, köpte en billig volvo tills en vän har tid att byta den för en bråkdel av priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, men skall man köra Audi så måste man ha råd - det är bilar som är gjorda för folk som bryr sig om image snarare än att de skall vara lätta att laga eller pålitliga.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft några problem med comhem.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med mitt audigy2 ZS till något OS, fungerar felfritt.
Samma gäller XtremeMusic.

Så tack men jag tuffar på med creative utan problem ;>
Vet flertalet som också sitter på audigy2 ZS utan problem med creative driversen.

Och dom som klagar på personligt?
8. Bärbara av märket Acer.
Orsak: Har haft två st under en 5 års period och jag säger.. No more.. Båda har havererat efter max ett halvår och har varit in på service ett antal gånger. Skitbygge.

Är inte detta personligt om något?

Permalänk
Medlem

Rolig läsning! MSI's 7-serie moderkort borde läggas till på listan. Varför? Därför!

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

4. Gigabyte GT430 med 2 fläktar
Orsak: http://www.youtube.com/watch?v=C9QTZ4MvBaM behövs det mer?

Skulle gärna vilja veta varför denna ?
efter som jag fixade en sådan till min farsa och det är inga problem med den..
dock tyckte jag det var ovanligt bra prestanda i det kortet för vad den kostade.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Netware01:

Skulle gärna vilja veta varför denna ?
efter som jag fixade en sådan till min farsa och det är inga problem med den..
dock tyckte jag det var ovanligt bra prestanda i det kortet för vad den kostade.

För att det har 2 fläkar medans de flesta andra kort körs passivt
För att det pga sin 2 fläktar kostar 50% mer än liknade kort
För att det gav ungefär samma prestanda som integrerad grafik

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.