Bilder från Windows 8 RTM läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Ja, om du vill ha sån meny som är i Windows 7 är det ju lite problem. Tycker själv just nu att den i t.ex. Windows 7 inte är så jätteviktig.
Har inte hunnit testa 8:an så länge än så får se om man börjar störa sig på det eller inte.

För min dej gör jag det. Metro känns som det är i vägen, och det är oerhört frustrerande att tvingas använda något som är i vägen när man arbetar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Längtar tills Linux-Steam(native) kommit, så kan jag gå över till Ubuntu mer eller mindre helt och hålllet. LIder inte alls av Unity i Ubuntu 12.10. Tyvärr måste jag ha kvar Windows ett bra tag för Cubase etc. men där är ändå inte Windows 8 aktuellt, eftersom stödet för professionell musiker-hård/mjukvara brukar släpa efter med minst ett par år i Windows. Dvs Windows 7 har först helt nyligen börjat spela riktigt bra med dom grejorna(faktiskt, jag har aldrig haft så låga latenser som nu, nere på nån millisekund utan crackle/pop - vill inte sabba det).

Så, Windows 8 kan bara komma in i hushållet via en surfplatta eller liknande, och det är väl det som är huvudstrategin från MS egentligen.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av nikce:

Alternativen vid samma tidpunkt som XP lanserades var inte heller så vackra

Microsofts egna "classic"-tema (Win 2000) var och är det snyggaste och mest stilrena och minimalistiska de har gjort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genelec8030:

Microsofts egna "classic"-tema (Win 2000) var och är det snyggaste och mest stilrena och minimalistiska de har gjort.

Helt klart! Första jag gör när jag installerar Win 7 är att anpassa till klassiskt läge, enkel bakgrunds färg, ändra ramen på fönstren till 1 pixel bred, även namnlisten görs minimal.

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Lägg ner ditt jobbiga skitsnack, förstör inte den där sajten som trollarna har förstört hela IDG-communityt.

I like how you jump straight to the conclusion that I have a problem with windows 8.

I like windows 8, this is why I am currently using it. I simply claimed to not see a difference between the story here and what I already experience in the consumer preview. If by some divine magic you have the ability to disprove opinion then please do speak up, otherwise stop snapping at people without thinking.

Visa signatur

Please mind my terrible Swedish. I'm a Brit and I haven't been in Sweden for long.

Permalänk
Medlem

Installation den 15onde

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

För min dej gör jag det. Metro känns som det är i vägen, och det är oerhört frustrerande att tvingas använda något som är i vägen när man arbetar.

Fast det som är bra är ju att du kan enkelt lägga muspekaren i vänstra hörnet utan att trycka på något och se flera rutor där du var tidiaare eller så kan du helt enkelt gå till startmenyn.

Eller så kan man ju dela fönstret.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av leafbranch:

Fast det som är bra är ju att du kan enkelt lägga muspekaren i vänstra hörnet utan att trycka på något och se flera rutor där du var tidiaare eller så kan du helt enkelt gå till startmenyn.

Eller så kan man ju dela fönstret.

Det är inte så lätt att hitta hörnen o kanterna om man har mer än en skärm.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Nåt avgörande som skiljer mot RP'n?

Permalänk
Hedersmedlem

hoppas man kan ta bort metro på nåt sätt annars blir det nog windows 7 för mig
'

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot § 7 i reglerna.