Android ICS på väg till Raspberry Pi

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Inga problem, dem som används till beagleboard fungerar även på RP
http://www.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?lang=en&keywords=%20653-1013-ND&WT.z_slp_buy=TI_BeagleBoard&cur=USD
http://www.digikey.com/scripts/dksearch/dksus.dll?lang=envendor=0&keywords=ULCD7-ND&WT.z_slp_buy=TI_BeagleBoard&cur=USD

Skumt, vart beställde du, jag beställde för nästan två månadersedan från Allied Electronics & RS Components samt att jag la till ett vitt chassi, det stog att det tar runt 12v :S
Och jag har inte fått den ännu.

http://uk.farnell.com/raspberry-pi

RS Components verkar vara jättesega utifrån vad jag läst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Hade ju inte varit så dumt att köra en sån där i bilen tillsammans med en touch-skärm, om det nu går att få ihop.

Exakt det jag har tänkt att göra med min, och det ska inte vara några problem eftersom den använder 5V 700 mAh vilket man kan få ut från cigguttaget. Enda problemet kan vara att din stereo ska ha en 3.5 ingång, men det kanske går att fixa ändå på något sätt.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Hade ju inte varit så dumt att köra en sån där i bilen tillsammans med en touch-skärm, om det nu går att få ihop.

För 999kr får du en skapligt platta med ICS på jula, går bra att köra 3G-dongel på den.

Har en sådan i min dodge och inkopplad till stereon samt till två 22" skärmar i baksätet.. Duger bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

För 999kr får du en skapligt platta med ICS på jula, går bra att köra 3G-dongel på den.

Har en sådan i min dodge och inkopplad till stereon samt till två 22" skärmar i baksätet.. Duger bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, jag ska också ha min i en Dodge, en Dodge Charger för att vara mer specifik: http://www.garaget.org/FL3JM

Kör med ett separat slutsteg och grejjer nu så det blir inte så svårt att koppla in den till ljudsystemet, det jag är lite fundersam över är strömförsörjning, hur gör man så att enheten går igång när man drar igång bilen? För det är ju lite jobbigt att behöva plocka ur plattan varje gång för att komma åt strömknappen, hade tänkt bygga in den i panelen. Finns det någon bra guide till allt detta?

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Hehe, jag ska också ha min i en Dodge, en Dodge Charger för att vara mer specifik: http://www.garaget.org/FL3JM

Kör med ett separat slutsteg och grejjer nu så det blir inte så svårt att koppla in den till ljudsystemet, det jag är lite fundersam över är strömförsörjning, hur gör man så att enheten går igång när man drar igång bilen? För det är ju lite jobbigt att behöva plocka ur plattan varje gång för att komma åt strömknappen, hade tänkt bygga in den i panelen. Finns det någon bra guide till allt detta?

Kan bli lite svårt med strömknappen, den är på överkanten och tyvärr måste man peta på den varje gång man ska använda plattan.. Och alla kontakter är på höger sida..
Ström får den från en mobilladdare på 1Ah.

Dodgen är en RAM B250 costom, en van alltså.
Var bara tvungen att ha en V8 då V6 i audin lät lite mesigt.
Men fungerar bra som pendlar bil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1p3r_91:

http://uk.farnell.com/raspberry-pi

RS Components verkar vara jättesega utifrån vad jag läst.

Riktigt ruttet att få vänta 5-17v till

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av nickhe:

det är broadcom VPU som gör det åt den och inte cpun , man kan ju säga en inte P4 med ATI 6970 Klarar ju också H.264 i 40MBits/s men de betyder inte att windows 7 fungerar lika bra som man hade en I7a samma logik fungerar här då den använder en ARM11 prossesor vilket är väldigt utdaterad och man kan få en bättre prossesor för samma pris ( Cortex A8 Allwinner a10 Tex) m.m

Ja, men min poäng var att du inte behöver en bra processor för att använda den som htpc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silaslenz:

Ja, men min poäng var att du inte behöver en bra processor för att använda den som htpc.

Och min poäng är att den klarar inte av all typ av media och vill inte ha microlag och bara möjligheten att köra ett program i taget

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Exakt det jag har tänkt att göra med min, och det ska inte vara några problem eftersom den använder 5V 700 mAh vilket man kan få ut från cigguttaget.

Skrivet av quattro-2.6:

Ström får den från en mobilladdare på 1Ah.

Egentligen hatar jag folk som är anala med beteckningar, man förstår ju varandra. Men det går ändå inte att låta bli

Det är väldigt stor skillnad på A (ampere) och Ah (amperetimmar). A är hur mycket ström som krävs/kan levereras, kontinuerligt. Ah är en viss ström över en viss tid, exempelvis kapaciteten för ett batteri.

Hoppas verkligen ni lyckas med projekten, platta i bil! Låter som roligt och kreativt hemmapulande

Ps. Från cigguttaget får du 12V, så en DC/DC konverter kommer behövas isåfall. Kan kosta en del. Har några som jag köpte på ELFAs lagerrens förra vintern... kommer dock inte ihåg hur mycket ström den kan leverera.
Edit: kollade upp gamla mail, mina är 36V in, 5V 15A ut... inte intressant i sammanhanget alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Riktigt ruttet att få vänta 5-17v till

Väntar på min också, betalades för den 30:e juni. ETA på 3 månader.

Så beställde min polare en, fick den 2 dagar senare från ett annat företag.

Självklart svarar inte RS components på mail heller, och svenska supporten har inget med raspberry pi att göra.

:'(

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Skrivet av miniyou:

Egentligen hatar jag folk som är anala med beteckningar, man förstår ju varandra. Men det går ändå inte att låta bli

Det är väldigt stor skillnad på A (ampere) och Ah (amperetimmar). A är hur mycket ström som krävs/kan levereras, kontinuerligt. Ah är en viss ström över en viss tid, exempelvis kapaciteten för ett batteri.

Hoppas verkligen ni lyckas med projekten, platta i bil! Låter som roligt och kreativt hemmapulande

Ps. Från cigguttaget får du 12V, så en DC/DC konverter kommer behövas isåfall. Kan kosta en del. Har några som jag köpte på ELFAs lagerrens förra vintern... kommer dock inte ihåg hur mycket ström den kan leverera.
Edit: kollade upp gamla mail, mina är 36V in, 5V 15A ut... inte intressant i sammanhanget alltså.

Du har så rätt man kan ha, Ah för batterier och A för laddare.. Och nu till det pinsammaste = Jag är utbildad elektriker (El automation) MEN jobbar inte med det som tur är.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av miniyou:

Egentligen hatar jag folk som är anala med beteckningar, man förstår ju varandra. Men det går ändå inte att låta bli

Det är väldigt stor skillnad på A (ampere) och Ah (amperetimmar). A är hur mycket ström som krävs/kan levereras, kontinuerligt. Ah är en viss ström över en viss tid, exempelvis kapaciteten för ett batteri.

Hoppas verkligen ni lyckas med projekten, platta i bil! Låter som roligt och kreativt hemmapulande

Ps. Från cigguttaget får du 12V, så en DC/DC konverter kommer behövas isåfall. Kan kosta en del. Har några som jag köpte på ELFAs lagerrens förra vintern... kommer dock inte ihåg hur mycket ström den kan leverera.
Edit: kollade upp gamla mail, mina är 36V in, 5V 15A ut... inte intressant i sammanhanget alltså.

Det går med en vanlig mobilladdare som du kan koppla in i cigguttaget. Och de kostar väl inte så hemskt mycket?

Edit: Hittade den här, bara att koppla in en USB- microUSB sladd. http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/usb-tillbehor/usb-laddare/billaddare-usb-5v-1000-ma-p31983

Visa signatur

Citera så svarar jag!