Arma 3 tillkännagivet!

Permalänk

Hoppas på ett DayZ mod även i nya Arma

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hoppas på ett DayZ mod även i nya Arma

Del måste dom ha med nu när det blivit en sån succé med arma 2 och dayz:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Utvecklarna har sagt att helikoptrarna kommer få i princip samma system och standard som det dom utvecklat till sin helikopter-simulator Take On Helicopters. Så det blir alltså betydligt mer välgjort än det man är van vid från A2, vars styrkänsla var väldigt lik den i BF2 utöver lite extra knappar för tex landsningsställ och interface (Målsökning). Så det är bara att köpa ToH sålänge och börja öva

Kan få ett litet gratis intryck annars från en del av deras tutorial.

wQzGrvENJUM

Jag hoppas fan att flygplanen får lite liknande kärlek också. Dom har inte varit så imponerande att lira i tidigare spel, om man bortser från vissa otroligt välgjorda moddar då. Har nyligen tagit fram min gamla joystick från BF2-tiden och börjat försöka lära mig att använda den igen till spelet

På tal om flygplan förresten, för de som missat så var BIS och spelade in ljud för JAS 39 Gripen tidigare i år. Man kan ju alltid hoppas på att den dyker upp

http://h13.abload.de/img/dsc_301487iqv.jpg

Okej ofan det visste jag inte.
Är väl så här det kommer se ut då i combat typ http://www.youtube.com/watch?v=k14bwJpBbH4&feature=related
Ser ju småkul ändå och verkar kräva lite skills. Det häftigaste lär bli verklighetskänslan i och med grafiken faktiskt verkar bra nu till slut.

Kanske är dags att börja öva snart då ja.

Permalänk

E3 preview! Massa fräna smågrejer

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

E3 preview! Massa fräna smågrejer

0tOSjYgGvHw

Alltså, så jävla nice! Vill ha mer!

Visa signatur
Permalänk

Ragdolls? At last!
Är nog det enda som jag ser en större skillnad på.

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

E3 preview! Massa fräna smågrejer

0tOSjYgGvHw

Helisarna ser ju ok ut. Coolt kommer det bli att flyga med dom landskapen iaf.

Permalänk
Medlem

Jag är nu helt såld!!! Trodde aldrig det, men nu känns det som att jag kan börja modda ljud och visuellt på riktigt. Det har äntligen sett över ljudsystemet och fixat bättre muzzleflash system.
Ljudmässigt så låter det äntligen som att 1a person kommer kunna köra stereoljud. Växlar man sedan om till 3e person så blir det mono automatiskt. Precis som i BF and I love it!!! Kommer låta så fantastiskt mkt bättre!

Gällande muzzleflashes älskar jag feta flashes när det är mörkt och sedan knappt synliga när det är ljust. Och de har gjort det bra även om 1a persons flashen såg ut som nått man gjort i MS Paint på 5 minuter. Men jag fattar iaf poängen med detta, och det är att 3e person flashes kommer vara helt i 3D och snabbare och mer random (går säkert att ändra). Och första person flashes verkar vara helt i 2D.

Jag tror benhårt på att Arma3 kommer bli det MEST moddade spelet framöver när det släpps. Så mkt kul man kan göra med både vatten och land. Bara att låta oss moddare brainstorma ordentligt! Detta är kul!

Permalänk

BIS avslöjade i en tråd vilka specs dom har på datorn som alla trailers är inspelade på, om någon undrar;

i7-2600
GTX 560
8GB RAM
SSD

Inte för att dom lirade med maxade grafikinställningar då, eller något särskilt krävande uppdrag Men man får iaf en uppfattning av prestandan. Låter faktiskt helt ok.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Nu är det Arma 3 på Tour 1!

Edit: Sammanfattning från Armaholic om vad som visades och sades;

-A kind female wants the Gamespot reporter to come back ina few hours (she tries this every year)
-Community Alpha has been postponed:
-The game physics need to be improved and until they have been improved they will delay the Community Alpha.
-There will be some kind of mod/addon manager implemantation/integration
-Some footage of the User Interface and Inventory screen
-Some underwater footage
-Performance of the presentation version looks to be very smooth
-Physics do indeed not look finsihed when watching a vehicle tumble down hill
-Improved reload animation
-Improved steering, hands move with the wheel
-You can disarm sea mines
-Camp Maxwell
-Offers different mission selections
-Offers different practise areas like shooting ranges etc
-Character control seems to be very smooth
-Ivan Buchta likes DayZ..... a lot!
-Jay Crowe (in the background) emphasizes how much Ivan likes the new chemlights

Man fick även sen en snabbis på den nya inventory och hur man kan montera tillbehör direkt på vapnet. Dom nämnde även att den realistiska effektiva räckvidden (~50m) på ammunitionen som används under vatten har ökats en aning för att gynna gameplayet (Lite kasst i min värld).

Edit: De system som används under E3-demonstrationerna innehåller Core i7 960, GTX580, 12GB RAM, Win 7 64, SSD.

Edit2: Nu har det äntligen dykt upp en presentation i bättre kvalité hos Gamespot, så jag tog bort dom gamla kassa. Även ett gäng screenshots släpptes under gårdagen

Edit3: Några fler hyfsade gameplay-filmer, dock utan ljud av någon anledning;

Edit4: Lite A3-snack med Gamespot;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Ny video

Visa signatur
Permalänk

Så jäkla fränt med en ordentlig animation för omladdning av kulspruta

Det dök även upp en del screenshots från E3-demonstrationen innan. Här är några utvalda;

Och BIS egna "extended" presentationer av natt och dykning, som dök upp i förrgår.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli bra det här, leka krig har sällan varit roligare än i Arma.

Permalänk

Meeeeer!!

Visa signatur
Permalänk

Nej, snart får de fan släppa någon open/closed beta så att man får testa. Jag dör ju av längtan!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

E3 preview! Massa fräna smågrejer

0tOSjYgGvHw

Grymt clipp, Det enda som förvånade mig var att när han sköt i slutet där, Vapnet rörde sig knappt alls, hoppas de fixar det för vad jag har förstått så blir de väll inte direkt statiskt när man skjuter? eller?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Inte spelat ArmA tidigare, men vill verkligen lära mig när jag sett videos och bilder..
sjukt snyggt spel, tror jag uppskattat upplägget med taktik, samarbete och finurligheter.

Är inte ny på spel har genom åren som många andra fastnat i BF2&3 div moddar, Wow med många flera..
Men detta verkar ha ett djup som inte många spel jag sett, mycket intressant!

Tror ni min dator fixar spelet någorlunda?

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Skrivet av Frodda:

Inte spelat ArmA tidigare, men vill verkligen lära mig när jag sett videos och bilder..
sjukt snyggt spel, tror jag uppskattat upplägget med taktik, samarbete och finurligheter.

Är inte ny på spel har genom åren som många andra fastnat i BF2&3 div moddar, Wow med många flera..
Men detta verkar ha ett djup som inte många spel jag sett, mycket intressant!

Tror ni min dator fixar spelet någorlunda?

Vad tror du själv? Du sitter ju på en monsterdator, så ja, du kommer klara spelet bra. Dock så är det inte så optimerat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frodda:

Inte spelat ArmA tidigare, men vill verkligen lära mig när jag sett videos och bilder..
sjukt snyggt spel, tror jag uppskattat upplägget med taktik, samarbete och finurligheter.

Är inte ny på spel har genom åren som många andra fastnat i BF2&3 div moddar, Wow med många flera..
Men detta verkar ha ett djup som inte många spel jag sett, mycket intressant!

Tror ni min dator fixar spelet någorlunda?

Det ska nog inte vara några större problem. Men Real Virtuality (som motorn heter i Arma) är dock inte känt för att vara optimerad så du kan nog inte räkna med att du får skyhöga FPS iaf. Förhoppningsvis har de optimerat Real Virtuality 4 bättre, som driver Arma 3.

I Arma 2/DayZ däremot ska du nog kunna få säkert 50-60 FPS beroende på situation.

Permalänk
Avstängd

Er nysgjerrig på å få vite om Arma 3 har helikopterflyvning som kunne være like artig som Battlefield 3. Det i Arma 2 virker litt for simpelt fra hva jeg kunne se på youtube.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Decoman:

Er nysgjerrig på å få vite om Arma 3 har helikopterflyvning som kunne være like artig som Battlefield 3. Det i Arma 2 virker litt for simpelt fra hva jeg kunne se på youtube.

Arma 3 ska ha helikopterkontrollerna och allt direkt-portade ur spelet "Take on Helicopters" http://www.youtube.com/watch?v=Gf4kbuOhwgM

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Bara att hoppas att flygplanen får en liten upprustning. I Arma 2 tycker jag att det är lite arkad-aktig kontroll av flygplanen. Skulle vilja ha lite mer realism där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Vad tror du själv? Du sitter ju på en monsterdator, så ja, du kommer klara spelet bra. Dock så är det inte så optimerat.

Monsterdator var de väl, men inte idag ? Är ju ingen super med datorer, men finns både värre prolle och graffe kort=) Skärm för inte tala om de..?

Vill passa på fråga, är det värt skaffa Arma2 innan 3:an släpps ?
Tänker närmast att misstänker startsträckan är ganska lång, tjänar jag på lära mig 2;an först?

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Skrivet av Frodda:

Monsterdator var de väl, men inte idag ? Är ju ingen super med datorer, men finns både värre prolle och graffe kort=) Skärm för inte tala om de..?

Vill passa på fråga, är det värt skaffa Arma2 innan 3:an släpps ?
Tänker närmast att misstänker startsträckan är ganska lång, tjänar jag på lära mig 2;an först?

Det har snackats en del om att det ska gå att importera resurser från Arma2 till Arma3, precis som med Take on Helicopters där man kan sammanfoga det med Arma2 för att kunna använda samma banor och diverse grejer att placera ut i editorn. Fixar dom detta så är det absolut värt att även äga Arma2/OA.

Och yes, Arma har en väldigt stor inlärningskurva, så det kan vara en idé att vänja sig med A2 först om du inte orkar vänta på alphan. En del grejer kommer vara omarbetat i A3 som tex inventory-systemet och rörelser, men det är ändå massor av grejer som är bra att lära sig. Vet man hur det funkar i A2 så lär det bli lättare att förstå i A3

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det har snackats en del om att det ska gå att importera resurser från Arma2 till Arma3, precis som med Take on Helicopters där man kan sammanfoga det med Arma2 för att kunna använda samma banor och diverse grejer att placera ut i editorn. Fixar dom detta så är det absolut värt att även äga Arma2/OA.

Och yes, Arma har en väldigt stor inlärningskurva, så det kan vara en idé att vänja sig med A2 först om du inte orkar vänta på alphan. En del grejer kommer vara omarbetat i A3 som tex inventory-systemet och rörelser, men det är ändå massor av grejer som är bra att lära sig. Vet man hur det funkar i A2 så lär det bli lättare att förstå i A3

Tack för ditt svar! Uppskattas!
Får väl sätta mig och se om jag kan hitta en kopia av Arma2, vänjer mig lite vid spelsättet!

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Inaktiv

lite tysk översättning mellan engelska delarna, men intressant
http://www.youtube.com/watch?v=FKG9B-XDub4
då var det klart att man kommer kunna pressa även ett toppmodernt datorsystem genom att cranka upp view distance till ex 12 km.

Permalänk
Medlem

fan va kul jag kan inte vänta!!

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har svårt hitta ställe dom säljer de på ? + att jag inte riktigt har koll på exakt vad jag behöver köpa.

annons borttagen
Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Skrivet av Frodda:

Har svårt hitta ställe dom säljer de på ? + att jag inte riktigt har koll på exakt vad jag behöver köpa.

Steam? Det du ska köpa är ArmA 2 + ArmA 2 Operation Arrowhead. Tillsammans heter de ArmA 2 Combined Operations.

http://store.steampowered.com/sub/4639/

EDIT: Nu utgick jag ifrån att du vill köra Dayz. Vad exakt är det du vill köra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Steam? Det du ska köpa är ArmA 2 + ArmA 2 Operation Arrowhead. Tillsammans heter de ArmA 2 Combined Operations.

http://store.steampowered.com/sub/4639/

EDIT: Nu utgick jag ifrån att du vill köra Dayz. Vad exakt är det du vill köra?

Steam räcker Även om jag inte gillar de så funkar de väl.
Jag har aldrig spelat det så jag vet inte vad jag vill köra, vill lära mig det tills 3:an kommer ut.
Men Dayz verkar populärt och fått fin kritik så absolut !

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz