köpa en annan kylare till ASUS HD 7950 DC2 hjäp?

Permalänk
Avstängd

köpa en annan kylare till ASUS HD 7950 DC2 hjäp?

Hej tänkte höra vilken kylare man kan köpa till sitt ASUS HD 7950 DC2 och då menar jag inte arctic coolings kylare eftersom jag av någon konstig anledning kortslöt mitt tidigare XFX 6970 med en arctic cooling extreme accelero 7970, jag tror säkert det är en grymt bra kylare men min kylare kortslöt 6970, vet inte om nånting gick snett när jag gick efter manualen men vet inte om jag vågar köpa en sådan kylare igen så någon annan kylare ni kan rekkommendera till 7950 ? Mvh.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem

DC2 är väl redan en av de bästa kylarna som finns till grafikkort?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

Hej tänkte höra vilken kylare man kan köpa till sitt ASUS HD 7950 DC2 och då menar jag inte arctic coolings kylare eftersom jag av någon konstig anledning kortslöt mitt tidigare XFX 6970 med en arctic cooling extreme accelero 7970, jag tror säkert det är en grymt bra kylare men min kylare kortslöt 6970, vet inte om nånting gick snett när jag gick efter manualen men vet inte om jag vågar köpa en sådan kylare igen så någon annan kylare ni kan rekkommendera till 7950 ? Mvh.

Skrivet av fantomsmurfen:

DC2 är väl redan en av de bästa kylarna som finns till grafikkort?

Varför ska du byta kylaren?
Tycker du att den är för stor eller?

Som Fantomsmurfen skriver så är den kylaren den som ger mest pang för pengarna.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rosslan:

Varför ska du byta kylaren?
Tycker du att den är för stor eller?

Som Fantomsmurfen skriver så är den kylaren den som ger mest pang för pengarna.

ja men nu råkade det rycktas om gpu värme problem med denna kylaren vilket asus säger att det inte är men det är det :/ många har det med denna kylaren och jag har det så fort jag pressar det med burn in test med furmark och då menar jag att tempen går rakt upp till 100 grader bara sådär jätte snabbt men inte i spel för då ligger jag på 61 grader på load i tex Bf3 som jag bara spelar typ. Därför vill jag få ner tempen med annan kylare Mvh

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem

Ta upp den och kolla så den får bra kontakt först, sedan testa lite med manuella fläktinställningar.
Funkar ej det så köp en accellero xtreme.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

DC2 är väl redan en av de bästa kylarna som finns till grafikkort?

Jo den ska vara den bästa men i mitt å andras 7950 med denna kylaren så är det inte så bra som asus säger att den ska vara, tempen bara sticker iväg jätte snabbt på 100% belastning och så ska det inte vara och mina andra kort från AMD har inte bara stigit iväg så hårt när jag har överklockat korten.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

ja men nu råkade det rycktas om gpu värme problem med denna kylaren vilket asus säger att det inte är men det är det :/ många har det med denna kylaren och jag har det så fort jag pressar det med burn in test med furmark och då menar jag att tempen går rakt upp till 100 grader bara sådär jätte snabbt men inte i spel för då ligger jag på 61 grader på load i tex Bf3 som jag bara spelar typ. Därför vill jag få ner tempen med annan kylare Mvh

Skicka tillbaka kortet då det är defekt? Så får du ett nytt som funkar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WeeMaan:

Ta upp den och kolla så den får bra kontakt först, sedan testa lite med manuella fläktinställningar.
Funkar ej det så köp en accellero xtreme.

jo men när jag fick hem det så tittade jag på det innan jag satte in det i datorn och det ser bra ut med kylaren på gpun och jag kunde dra åt dom fyra skruvarna lite till vilket gjorde lite där men ja enligt fur mark på full belastning så drar gpu tempen upp lätt till 100 grader om jag inte stänger ner programmet vilket måste ändå vara dålig kontakt med kylaren med gpun eller hur ?

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compstuff86:

ja men nu råkade det rycktas om gpu värme problem med denna kylaren vilket asus säger att det inte är men det är det :/ många har det med denna kylaren och jag har det så fort jag pressar det med burn in test med furmark och då menar jag att tempen går rakt upp till 100 grader bara sådär jätte snabbt men inte i spel för då ligger jag på 61 grader på load i tex Bf3 som jag bara spelar typ. Därför vill jag få ner tempen med annan kylare Mvh

men om du bara spelar bf3 borde du skaffa ett nvidia kort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Skicka tillbaka kortet då det är defekt? Så får du ett nytt som funkar.

är absolut inte defekt kortet eftersom i alla spel jag spelar så ligger jag bara på 55- 56 eller 61 grader med överklock, se signatur, jag menar nu att burn in blir det problem med gpu tempen med furmark och kanske anses köpa ny kylare men är kanske onödigt eftersom jag ligger på bra temps i spel jag spelar.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av combatzone:

men om du bara spelar bf3 borde du skaffa ett nvidia kort

Snälla jag har aldrig sagt att jag ska köpa nytt kort om du läser hela första inlägget utan skriver om att jag får hög gpu temp på burn in på furmark!!

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Skrivet av compstuff86:

jo men när jag fick hem det så tittade jag på det innan jag satte in det i datorn och det ser bra ut med kylaren på gpun och jag kunde dra åt dom fyra skruvarna lite till vilket gjorde lite där men ja enligt fur mark på full belastning så drar gpu tempen upp lätt till 100 grader om jag inte stänger ner programmet vilket måste ändå vara dålig kontakt med kylaren med gpun eller hur ?

kan även vara så att fläktkurvan är ställd lite snålt...

ta ner typ EVGA precission eller msi afterburner och sätt en kurva med lite högre hastighet

mina geforce 460 kort t.ex kör bara på i 70% när korten kommer upp i 90°c med orginal kurvan så gjorde själv en kurva som vänder av uppåt ganska snävt om ja kommer över 75°c mot 100% och i idle ligger dom runt 40-50% fläkthastighet

100%.................................*
90%.................................*
80%................................*
70%............................*
60%.......................*
50%..................*
40%.............*
30%******
°c 20 30 40 50 60 70 80 90 100

typ nått sånt håller kortet på max 65°c typ i load med spel och 80-85°c med stresstest

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compstuff86:

är absolut inte defekt kortet eftersom i alla spel jag spelar så ligger jag bara på 55- 56 eller 61 grader med överklock, se signatur, jag menar nu att burn in blir det problem med gpu tempen med furmark och kanske anses köpa ny kylare men är kanske onödigt eftersom jag ligger på bra temps i spel jag spelar.

Hur säker är du att du kommer upp till 55-56 grader? Kör du på fläktarna på 100%? Känn efter om grafikkortet är verkligen 100 grader när du kör furmark testet. Kan vara så att sensorerna är defekta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

är absolut inte defekt kortet eftersom i alla spel jag spelar så ligger jag bara på 55- 56 eller 61 grader med överklock, se signatur, jag menar nu att burn in blir det problem med gpu tempen med furmark och kanske anses köpa ny kylare men är kanske onödigt eftersom jag ligger på bra temps i spel jag spelar.

Om du nu har så bra temp i spel varför ens bry sig? Det känns lite som ett icke-problem för mig, du köpte väl grafikkortet för att spela med och inte köra Furmark?

Permalänk

En kompis till mig har det, går inte över 60 grader när han spelar

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

vad mäter du med? samma program båda gånger?

som sagt, låter meningslöst att köpa ny kylare när du redan i princip har den bästa luftkylaren. Vatten är väl det enda alternativet till accelero?

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Hur säker är du att du kommer upp till 55-56 grader? Kör du på fläktarna på 100%? Känn efter om grafikkortet är verkligen 100 grader när du kör furmark testet. Kan vara så att sensorerna är defekta.

Jag övervakar temp på msi afterburner och jag ligger som högst bara på 55-56 till 61 grader med överklock på BF3, och nej det är inget som är defekt, då hade jag skrivit det i mitt första inlägg, kortet är utan problem men inte tempen om man stress testar det med burn in på furmark med överklock därför så borde man kanske skaffa en bättre kylare eftersom denna kylaren verkar vara defekt men inte själva kortet! Många som har köpt detta kortet har gpu temp problem med denna kylaren om ni läser på lite mer om dessa korten. Men jag har inga problem i spelande med tempen så kanske kan avsluta tråden här, jag ville bara höra om det var värt att byta kylare eller inte.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan även vara så att fläktkurvan är ställd lite snålt...

ta ner typ EVGA precission eller msi afterburner och sätt en kurva med lite högre hastighet

mina geforce 460 kort t.ex kör bara på i 70% när korten kommer upp i 90°c med orginal kurvan så gjorde själv en kurva som vänder av uppåt ganska snävt om ja kommer över 75°c mot 100% och i idle ligger dom runt 40-50% fläkthastighet

100%.................................*
90%.................................*
80%................................*
70%............................*
60%.......................*
50%..................*
40%.............*
30%******
°c 20 30 40 50 60 70 80 90 100

typ nått sånt håller kortet på max 65°c typ i load med spel och 80-85°c med stresstest

Hur gör jag fläkt kurva på msi afterburner? jag vet inte hur man gör utan har ställt speed fan till 45% Mvh.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Skrivet av compstuff86:

Hur gör jag fläkt kurva på msi afterburner? jag vet inte hur man gör utan har ställt speed fan till 45% Mvh.

vid den lilla fläkt baren har du en knapp som heter "AUTO" och en som heter "User Defined" med ett litet kugghjul på.

dra först på Auto och sen tryck på "User Define"

har du inte tidigare gjort en fläktkurva så tas du automatiskt in i settings för msi afterburner till tabben "FAN", annars tryck på settings och gå sen till tabben "FAN" manuellt

kryssa i rutan under tabben FAN som heter "Enable user defined software Automatic fan controle"

gör sen din kurva genom att dra prickarna dit du vill ha dom i grafen och tryck OK

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

vid den lilla fläkt baren har du en knapp som heter "AUTO" och en som heter "User Defined" med ett litet kugghjul på.

dra först på Auto och sen tryck på "User Define"

har du inte tidigare gjort en fläktkurva så tas du automatiskt in i settings för msi afterburner till tabben "FAN", annars tryck på settings och gå sen till tabben "FAN" manuellt

kryssa i rutan under tabben FAN som heter "Enable user defined software Automatic fan controle"

gör sen din kurva genom att dra prickarna dit du vill ha dom i grafen och tryck OK

tack fläktarna hörs lite men det gör inget hör knappt nått när jag spelar ändå

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

jo men när jag fick hem det så tittade jag på det innan jag satte in det i datorn och det ser bra ut med kylaren på gpun och jag kunde dra åt dom fyra skruvarna lite till vilket gjorde lite där men ja enligt fur mark på full belastning så drar gpu tempen upp lätt till 100 grader om jag inte stänger ner programmet vilket måste ändå vara dålig kontakt med kylaren med gpun eller hur ?

Man kan inte se på utsidan och avgöra om det har bra kontakt eller inte. Ta upp, rengör och applicera ny kylpasta, sätt fast och ta upp igen och kolla kontakten. Sedan rengör, ny pasta och fast om det ser bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Hur säker är du att du kommer upp till 55-56 grader? Kör du på fläktarna på 100%? Känn efter om grafikkortet är verkligen 100 grader när du kör furmark testet. Kan vara så att sensorerna är defekta.

Hur i hela friden ska han kunna känna hur varm gpun är när det är en stor kylfläns i vägen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WeeMaan:

Hur i hela friden ska han kunna känna hur varm gpun är när det är en stor kylfläns i vägen?

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag menar är tag han ska känna kylflänsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WeeMaan:

Man kan inte se på utsidan och avgöra om det har bra kontakt eller inte. Ta upp, rengör och applicera ny kylpasta, sätt fast och ta upp igen och kolla kontakten. Sedan rengör, ny pasta och fast om det ser bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag har tänkt lite på det om man ska byta kylpasta och titta hur bra kontakt kylaren har mot gpun men hur i helsicke ska jag veta hur kortet ska sitta sen efter att jag har monterat bort kylaren ? Mvh.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det jag menar är tag han ska känna kylflänsen.

Och vad hjälper det?
Har den dålig kontakt kommer inte kylflänsen kännas så varm som den borde.

Skrivet av compstuff86:

Jo jag har tänkt lite på det om man ska byta kylpasta och titta hur bra kontakt kylaren har mot gpun men hur i helsicke ska jag veta hur kortet ska sitta sen efter att jag har monterat bort kylaren ? Mvh.

Kom ihåg hur du tog bort den.
Ett tips är att skriva skruvplaceringar på ett papper och rita en liten ring nedanför som du lägger skruvarna på så du vet vart dom ska sedan.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WeeMaan:

Och vad hjälper det?
Har den dålig kontakt kommer inte kylflänsen kännas så varm som den borde.

Kom ihåg hur du tog bort den.
Ett tips är att skriva skruvplaceringar på ett papper och rita en liten ring nedanför som du lägger skruvarna på så du vet vart dom ska sedan.

Vad ts säger är att den har kontakt med kylflänsen men visar som defekt. Då ska man väl kunna felsöka för att veta om den är defekt eller inte och inte hålla på gissa sig fram. Genom att känna kylflänsen så kan han veta om 100 grader är rimligt eller inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Vad ts säger är att den har kontakt med kylflänsen men visar som defekt. Då ska man väl kunna felsöka för att veta om den är defekt eller inte och inte hålla på gissa sig fram. Genom att känna kylflänsen så kan han veta om 100 grader är rimligt eller inte.

Nu är det ju så att den har aldrig blivit 100 grader för det skulle jag inte låta den bli på ett program man inte ens sitter med varje dag som stress test med burn in men det jag vill säga är att den lär lätt komma upp till det om jag inte avslutar programmet därför kanske man ska kolla hur kylaren sitter fast och ta bort den och se efter

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compstuff86:

Nu är det ju så att den har aldrig blivit 100 grader för det skulle jag inte låta den bli på ett program man inte ens sitter med varje dag som stress test med burn in men det jag vill säga är att den lär lätt komma upp till det om jag inte avslutar programmet därför kanske man ska kolla hur kylaren sitter fast och ta bort den och se efter

det är ju sant, vi på swec hjälper dig men du måste själv bestämma om du ska få hjälp eller vill envisas hela tiden och då kan vi inte göra mycket åt det.

pss du sa visst att den gick emot 100grader, "då menar jag att tempen går rakt upp till 100 grader bara sådär jätte snabbt men inte i spel för då ligger jag på 61 grader på load i tex Bf3 som jag bara spelar typ" // 4:e inlägget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

det är ju sant, vi på swec hjälper dig men du måste själv bestämma om du ska få hjälp eller vill envisas hela tiden och då kan vi inte göra mycket åt det.

pss du sa visst att den gick emot 100grader, "då menar jag att tempen går rakt upp till 100 grader bara sådär jätte snabbt men inte i spel för då ligger jag på 61 grader på load i tex Bf3 som jag bara spelar typ" // 4:e inlägget.

Om jag inte hade avslutat programmet så hade den säkerligen gjort det mot 100 grader men har aldrig gjort det, vad jag menar är att den kan säkert lätt komma upp till det värdet. Skitsamma jag har bra temps med min överklock i spelande, snittar bara 60 grader på load i BF3.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compstuff86:

Om jag inte hade avslutat programmet så hade den säkerligen gjort det mot 100 grader men har aldrig gjort det, vad jag menar är att den kan säkert lätt komma upp till det värdet. Skitsamma jag har bra temps med min överklock i spelande, snittar bara 60 grader på load i BF3.

Du har ju garantin om något större skulle gå snett.