Permalänk
Medlem
Skrivet av 0p:

Nej det tror jag inte jag tror att han har haft stora problem med comhem såsom jag och många andra. Tror du inte tråden talar sitt tydliga språk iom nästan en halv miljon visningar, (är säkert den största på detta forum)? En produkt som fungerar finns ju inget att tjafsa om eller hur? Men i mitt fall fungerar det bättre nu än innan men på "primetime" glöm 200mbit.

Han har säkert haft stora problem, men för den sakens skull så bör han inte avfärda dom flesta andra som det faktiskt fungerar för.
Att rekommendera att avbryta en tjänst som faktiskt fungerar är i detta fall bara dumheter.

Permalänk
Skrivet av Kabelkillen:

Testat Fabriksåterställa modemet? Måste vara svaret från DNSerna som du ser där i listan av någon anledning.

Det har slutat för idag, men ifall det fortsätter så kommer jag göra det. Det kan ju stämma iof för när vi flyttade routern från brorsans rum in i mitt så råkade vi fabriks återställa den, kanske därför det slutade. Men jag vill inte bli av med alla mina portar o skit jag sparat, kan jag spara det på nåt sätt eller får jag skriva ner dom?

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Det har slutat för idag, men ifall det fortsätter så kommer jag göra det. Det kan ju stämma iof för när vi flyttade routern från brorsans rum in i mitt så råkade vi fabriks återställa den, kanske därför det slutade. Men jag vill inte bli av med alla mina portar o skit jag sparat, kan jag spara det på nåt sätt eller får jag skriva ner dom?

Du kan göra en Backup på alla inställningar under "Maintenance - Backup".

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Fast det hjälper inte mig då jag ändå bara kör telefon på WiFi och den klarar inte högre hastighet än 14.4 Mbps i alla fall och det kommer jag upp i, trådlöst över lag är för övrigt väldigt onödigt på en stationär dator, PS3 ...you name it så länge det bara står still på sin plats

För mig var det mest irriterande instabiliteten i medföljande router. Lite torrenter + serverprogram och den gick ned som en pannkaka (med kabel då), körde man dessutom flera datorer samtidigt blev det lättare att dra ned den.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hej!

Allting började med att vi fick ett erbjudande från ComHem, vi skulle få 100/10, för samma pris som vi betalade för de 25/1 som vi hade då. Vi tackade ja, och vi tänkte att nu får vi full fräs! Den nya routern kom och vi installerade allt, och allt va fint. Men. Var femtonde minut så dog DNS:n totalt, och jag kunde tex inte gå in på www.Sweclockers.com, men jag kunde gå in på Steam, och Skype som använder sig utav IP, och inte DNS. Jag antar att det var så, annars vet jag inte hur jag kunde vara inne på Skype, men inte gå ut på webben. I alla fall, så ringde vi ComHem, och de sa blaha blaha det skall vi fixa så fort vi kan. Jag vet inte hur lång tid det tog för dom att skicka en reparatör som skulle kika på något skåp, men det tog mer än en vecka i alla fall. Vi levde med att ha internet i 15 minuter, sen att inte ha internet i 15 minuter, i ett par veckor, och reparatören hjälpte inte direkt. Det var 3 år sedan.

Idag. IDAG. Har det börjat igen. Jag spelade Minecraft med en kompis och jag som hostade servern undrade varför han disconnectade var femte minut, och joinade var femte minut. Han sa att han inte kunde nå min server, men eftersom han har så sjukt konstigt internet, och detta brukar hända honom men inte mina andra vänner, så tänkte jag inte på att det skulle kunna min ände som det var fel på. Men sen när Skype dog, Steam dog, och jag inte kunde gå ut på webben, så tänkte jag att, jaha, det är väl min muppiga router som jag får starta om då, för det händer då och då att min router (CG3100, med senaste uppdateringen) blir lite konstig och jag startar om den så blir allt okej. Men jag kunde inte gå ut på webben efter att jag startat om routern. Men efter 15 minuter så kom jag ut igen, då började jag direkt att skriva det här.

Så vet ni vad jag gör? Jag kollar i routerns logs. Och se på fan, varje gång precis innan mitt internet dör, så står det såhär:
http://img826.imageshack.us/img826/8915/ddosb.png

Som ni ser så står det alltså först vad som har hänt. Sedan hur många gånger det hände, sedan vad som var måltavlan om man säger så, sedan var detta kom ifrån. Och skall man gå ifrån det, så är det någon som har "skannat" mig 7063 gånger, på mindre än en timme. Alltså, har jag blivit DDOS:ad? Men, 8.8.8.8 är ju Googles DNS... Va i helvete? Varför gör dom så för? Vad är det som händer?

Innan jag ändrade till Googles DNS så hade jag ComHems DNS. Jag minns inte vilken IP det var, men när jag kollade upp vilken address det var som eventuellt DDOS:ade mig, så dök det upp ComHems Server hall.

1. Varför "DDOS:as" jag av alla jag sätter som min DNS?

Testat att slå av NAT och byta router? Jag hade samma problem som du under perioder tills jag bytte router till en Asus N56U. Att jag fick snabbare trådlöst och en brandvägg som klarade högre belastning var ju en bra bonus.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katakana:

Han har säkert haft stora problem, men för den sakens skull så bör han inte avfärda dom flesta andra som det faktiskt fungerar för.
Att rekommendera att avbryta en tjänst som faktiskt fungerar är i detta fall bara dumheter.

Sedan är ju 99% av alla posts sedan start från samma <50 personer. Var bara då Netgearmodemet var nytt som många andra tillfälligt skrev då de inte fattade hur man remotade modemet osv osv. Tycker inte sidvisningarna säger något heller förrän jag vet hur det räknas. Samma person som besöker tråden flera ggr eller unika? Dessutom skapar nog en stor tråd automatiskt lite intresse. Det finns statistik och det finns statistik. Går att tolkas på 150 olika sätt utifrån sin egna personliga uppfattning.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Derox:

Testat att slå av NAT och byta router? Jag hade samma problem som du under perioder tills jag bytte router till en Asus N56U. Att jag fick snabbare trådlöst och en brandvägg som klarade högre belastning var ju en bra bonus.

Men folk kan väl inte joina min Minecraft server ifall jag stänger av NAT? Byta router vet jag inte ifall jag kan, kan man få en ny gratis av ComHem?

Skrivet av Kabelkillen:

Du kan göra en Backup på alla inställningar under "Maintenance - Backup".

Hur för jag över den backupen sen till den igen efter fabriksåterställningen? Eller sparas allting efter då?

Permalänk
Medlem

Ser att det är många som får betydligt bättre MS än vad jag får med 200/10. Jag har CG3100 med NAT avstängt, och är ansluten med Cat5e kabel. Jag har alltid haft denna hastighet, den har aldrig varit under 195/9 - Men pingen är rätt dålig jämfört med vad andra har.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av wersaq:

Men pingen är rätt dålig jämfört med vad andra har.

Kan vara såå mycket som bidrar, hoppar den upp och ner? Samma problem på andra enheter?

Skulle vara intressant om du startade datorn i felsäkert läge med nätverk och pingade sunet i typ 60 sekunder i Kommandotolken, så att det inte är något Torrentprogram eller vad som helst som utan din vetskap är igång och ger högre svarstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinurligFilur:

Kan vara såå mycket som bidrar, hoppar den upp och ner? Samma problem på andra enheter?

Skulle vara intressant om du startade datorn i felsäkert läge med nätverk och pingade sunet i typ 60 sekunder i Kommandotolken, så att det inte är något Torrentprogram eller vad som helst som utan din vetskap är igång och ger högre svarstid.

Nej den hoppar ju inte, den ligger stabilt på 199-200/9mbt hela tiden, och pingen är den samma. Och jag har redan testat det där i felsäkert läge och pingat sunnet för att verkligen vara säker på att inget stör. Så var inte fallet, utan pingen låg stabilt och fladdrade mellan 24-26 ms, varken över eller under dom siffrorna. Nedladdning/Uppladdning funkar också perfekt och är stabilt, tankar i 23,8mb/s som max och laddar upp i drygt ~1.2mb/s. Så jag vet inte vad detta beror på, jag har aldrig haft kabel bredband och har inga kunskaper inom området. Nu kanske endel tycker att 20+ ms är bra men när andra kan få ett ensiffrigt ping nummer vill jag självklart också ha det. Och har man suttit på fiber där MSn är så låg så saknar man såklart dom små siffrorna.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Hur för jag över den backupen sen till den igen efter fabriksåterställningen? Eller sparas allting efter då?

Titta där du går backupen. Där finns alternativ för att välja backupfilen från hårdisken på datorn och en knapp som det står restore på.

Edit: Sen har du nog också "Port Scan Detection" under "Services" på "Enable". Ta bort det, och även "IP Flood Detection" om det är på "Enable"

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derox:

För mig var det mest irriterande instabiliteten i medföljande router. Lite torrenter + serverprogram och den gick ned som en pannkaka (med kabel då), körde man dessutom flera datorer samtidigt blev det lättare att dra ned den.

Det är inget jag har märkt av faktiskt

Skrivet av wersaq:

http://i.imgur.com/68in5.jpg

Ser att det är många som får betydligt bättre MS än vad jag får med 200/10. Jag har CG3100 med NAT avstängt, och är ansluten med Cat5e kabel. Jag har alltid haft denna hastighet, den har aldrig varit under 195/9 - Men pingen är rätt dålig jämfört med vad andra har.

Får 197Mbps med NAT påslaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Det är inget jag har märkt av faktiskt

Får 197Mbps med NAT påslaget

Hur är dina pingtider? Och jag kör med NAT avstängt då jag hatar att behöva öppna portar. Jag vill ha allt öppet direkt som sagt.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av Kabelkillen:

Titta där du går backupen. Där finns alternativ för att välja backupfilen från hårdisken på datorn och en knapp som det står restore på.
http://i47.tinypic.com/5b5wus.png

Edit: Sen har du nog också "Port Scan Detection" under "Services" på "Enable". Ta bort det, och även "IP Flood Detection" om det är på "Enable"

OK, tack! Men jag hittar inte "Port Scan Detection"

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

OK, tack! Men jag hittar inte "Port Scan Detection"

Klicka på Services i alternativen på vänster sida så kommer det upp!

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Skrivet av Kabelkillen:

Klicka på Services i alternativen på vänster sida så kommer det upp!

Tack, nu är det fixat!

Permalänk
Medlem

Hej folket, ville bara berätta att jag för X antal veckor sedan nu gått ifrån comhem helt och äntligen fått min fiber installerad
Allt flyter på bra (Bahnof) på 100/100 och känns skönt att jag nu lämnat detta träsk.

Tack och hej Comhem och kom aldrig tillbaka till mej

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skanepiraten:

Hej folket, ville bara berätta att jag för X antal veckor sedan nu gått ifrån comhem helt och äntligen fått min fiber installerad
Allt flyter på bra (Bahnof) på 100/100 och känns skönt att jag nu lämnat detta träsk.

Tack och hej Comhem och kom aldrig tillbaka till mej

Hehe visst är det gött att slippa träsket

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Avstängd

Får ut 175 mbit/s på mitt bredband 200.
Riktigt nöjd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wersaq:

Hur är dina pingtider? Och jag kör med NAT avstängt då jag hatar att behöva öppna portar. Jag vill ha allt öppet direkt som sagt.

Pendlar mellan 12-20ms och jag vill inte ha öppet, tryggare med extra brandvägg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flux69:

Pendlar mellan 12-20ms och jag vill inte ha öppet, tryggare med extra brandvägg

Turn Nat on står min på,
Blir de bättre om ja kryssar ut det eller vadå?

Permalänk
Avstängd

Såg jag precis i en annan tråd, dem kanske borde begränsa mer än 20% för uppkopplingen via Comhem är verkligen sämst i världen.
Man kan testa sin uppkoppling här: measurementlab

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Såg jag precis i en annan tråd, dem kanske borde begränsa mer än 20% för uppkopplingen via Comhem är verkligen sämst i världen.
Man kan testa sin uppkoppling här: measurementlab

Dendär e gammal. Var en diskution ett par 100 sidor bak om detdär också. Jag får 7% packetshaping med min ISP och laddar exakt samma i torrent upp och ner som bredbandskollen visar. Andra i dendär tråden även med comhem som märkt detta. Något är fatalt fel med testet.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Såg jag precis i en annan tråd, dem kanske borde begränsa mer än 20% för uppkopplingen via Comhem är verkligen sämst i världen.
Man kan testa sin uppkoppling här: measurementlab

Ok...
Swecarl, du som inte ens sitter på comhem längre, varför håller du på och postar skit fortfarande?

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NukeDuke:

bild

Ok...
Swecarl, du som inte ens sitter på comhem längre, varför håller du på och postar skit fortfarande?

För jag tycker att Comhems samtliga internet tjänster är sämst ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk

Här ser det bra ut med. Jag har aldrig haft några problem med hastigheten när det gäller torrents.

Permalänk
Medlem

Försöker göra testet men fastnar på 480 sekunder kvar. Dessutom har jag senaste Java men den säger att Java är out of date (gul bar i chrome)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Försöker göra testet men fastnar på 480 sekunder kvar. Dessutom har jag senaste Java men den säger att Java är out of date (gul bar i chrome)

Själv använder jag version 7.0.50 av java.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeDuke:

Själv använder jag version 7.0.50 av java.

"SE 7 U5"
Fastnar på 480 i firefox också. Kanske är för att jag har stealth portar?

Meh, har inte märkt någon throttling i P2P så tror inte på att ComHem gör något sådant, har till och med fått över vad jag ska få i P2P (har 100/10 och får ungefär 110-120/10-15) Dessutom så kan man väll sätta på kryptering i Utorrent, har för mig att den ändra något så att det inte ser ut som bittorrent protokollet, kan ha fel. Själv har jag den alltid på forced och utan legacy connections.

Permalänk
Medlem

Hallå, är det fler som har problem med dåliga ping-tider mot www.facebook.com?

Ping resultat av 100 pings, ett medeltal.
Här är resultatet med comhems DNS och om jag byter till google DNS.

Comhem DNS: 95.88 ms
Google DNS: 93.68 ms

Någon som har tips på hur man kan minska pingtiden?
Ska man ändra dns i routern?

Tack på förhand!