Permalänk
Medlem

Battlefield 3 i pärlor.

Min underbara flickvän som älskar när jag tillbringar tid framför datorn gav mig den perfekta presenten nu när jag fyllde hmmpfff 35..
Hennes passion (förutom mig) är att göra pärltavlor, resultatet av 47845 st pärlor och 145*79 cm kan skådas nedan.

Ber om ursäkt på förhand för lite dåliga bilder (tagna med ajfön), ska fixa mer högupplösta, åtminstonde på slutresultatet.

Battlefield 3 i pärlor.

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem

Grymt!
Uppskattad tid för arbetet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Grymt!
Uppskattad tid för arbetet ?

Ca 60 timmar pärltid och kanske 10 till med strykning och montering:)

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem

Härligt att se riktigt grymt blev det med!

Hur fixar du "mönster/schema" för en tavla? finns det särskilda program som
man kan göra om bilder i, eller finns det färdiga tavlor på nätet som man kan ta av
så att säga?

Är grymt sugen på nåt här hemma

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Investera i en kamera!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Härligt att se riktigt grymt blev det med!

Hur fixar du "mönster/schema" för en tavla? finns det särskilda program som
man kan göra om bilder i, eller finns det färdiga tavlor på nätet som man kan ta av
så att säga?

Är grymt sugen på nåt här hemma

Anna använder sig av ett program som heter "perler", går att hitta på nätet.
Sen gäller de att hitta rätt bild och göra rätt skala annars blir de fel proportioner
på färdiga resultatet:)

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Investera i en kamera!

De e taget haha:)

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SgtAMG:

Anna använder sig av ett program som heter "perler", går att hitta på nätet.
Sen gäller de att hitta rätt bild och göra rätt skala annars blir de fel proportioner
på färdiga resultatet:)

Okej tack för det!

Har precis kolalt upp programmet, skall försöka mig på en tavla i svart-vit till att börja
med så blir det inte lika mycket olika kulörer jag behöver beställa till en början

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Skulle inte tacka nej till en bärs i den baren =D

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk

Helt... Fantastiskt... Haha. Hälsa flickvännen bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Ok... jag vill byta flickvän med dig. Nu lirar jag inte BF3 men hon kan säkert göra en Diablo3 bild
Min fv lirar inga spel eller så men hon är en fena på fejsbook

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Ok... jag vill byta flickvän med dig. Nu lirar jag inte BF3 men hon kan säkert göra en Diablo3 bild
Min fv lirar inga spel eller så men hon är en fena på fejsbook

Hahaha, jag dog lite där:) Kan meddela att en D3 tavla är på g;)
Tro de eller ej men min pingla är en hejare på den där fejjan hon med..
Får tyvärr avböja ett byte då gumman är av absoluta toppklass haha:)

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk

Merry her!

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Ok... jag vill byta flickvän med dig. Nu lirar jag inte BF3 men hon kan säkert göra en Diablo3 bild
Min fv lirar inga spel eller så men hon är en fena på fejsbook

I feel you bro!
min är också grym på lira fejsbook i flera timmar.. för att sedan klaga på att jag spelar 20 minuter

Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Merry her!

I aprove this!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Vart kan man beställa en?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Nice... bygge
Jag och min fru hade också ett sånt projekt fast med megaman och den gröna draken.
Är riktigt jobbigt att tänka spelenvänt.
Dock så skippade vi lim och strykjärn och skaffade dubbelhäftande tejp på panduro, och den håller allt stenhårt på plats
litet tips till nästa projekt ni kan tänkas ge er in i ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

I think you found a keeper!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Nice... bygge
Jag och min fru hade också ett sånt projekt fast med megaman och den gröna draken.
Är riktigt jobbigt att tänka spelenvänt.
Dock så skippade vi lim och strykjärn och skaffade dubbelhäftande tejp på panduro, och den håller allt stenhårt på plats
litet tips till nästa projekt ni kan tänkas ge er in i ^^

Den har jag sett och den var asgrym:) Så du säger de, att dom limarken håller bra?
Ska meddela flickvännen detta för kommande projekt.

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Vart kan man beställa en?

Det går att PM:a en beställning ifall de önskas. Så får hon räkna på vad de skulle kunna kosta.

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SgtAMG:

Den har jag sett och den var asgrym:) Så du säger de, att dom limarken håller bra?
Ska meddela flickvännen detta för kommande projekt.

Jo då dom håller kanonbra.
Vår draker håller ihop ännu och mår lika bra som när vi först hängde upp den på väggen.
Och nu snart skall den upp åter igen i det snart nyrenoverade biorummet

Lycka till med nästa projekt

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

DRA ÅT SKOGEN, Snyggt jobbat!^^

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

This is awesome! Seriöst! Fan va ballt det blev 5p, inget tvivel!

Permalänk
Medlem

Det enda man kan anmärka på är att du sitter o kör D3 och inte BF3! ; )
Sjukt snyggt jobbat av henne! Jäkla jätteprojekt...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Really nice, det enda som drar ner är A:et som inte håller samma standard som de andra bokstäverna tyvärr. 4/5.
Jag skulle vilja se en sån här i Battlefield 2-Edition

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

I feel you bro!
min är också grym på lira fejsbook i flera timmar.. för att sedan klaga på att jag spelar 20 minuter

HAHA!
Är vi ihop med samma människa utan att veta om det?

Permalänk
Medlem

Varför inte använda transparenta pärlor och montera på en vit plexiglasskiva som belyses bakifrån?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Varför inte använda transparenta pärlor och montera på en vit plexiglasskiva som belyses bakifrån?

Finns inte lika många nyanser i de transparenta färgerna därför valdes flest solida, där finns transparenta i tavlan dock inte så många. Men helt klart en bra ide:)
Sen blir resultatet helt annorlunda med mer genomskinliga pärlor men de e ju en smaksak:)

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem

Var köpte ni pärlor egentligen? Panduro har inte så många färger :/ Och varför lägger ni pärlorna spegelvänt?

Skitsnyggt jobbat! Blev mycket inspirerad XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

HAHA!
Är vi ihop med samma människa utan att veta om det?

Hoppas inte! ;o vore fett skumt!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorobay:

Var köpte ni pärlor egentligen? Panduro har inte så många färger :/ Och varför lägger ni pärlorna spegelvänt?

Skitsnyggt jobbat! Blev mycket inspirerad XD

De finns en uppsjö av sidor på nätet som säljer typ cchobby.se
Gör man en stor behöver man återanvända plattorna och tejpa
fast pärlorna, då blir ju tejpfria sidan spegelvänd:)

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"