BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mock:

Hej!
Har du fått ditt problem ur världen ännu?
Jag har ett ASUS GTX580, och får liknande problem.
Ibland så får jag att Grafikkorts-drivrutinen har slutat fungerat.
eller så hänger sig datorn, och små fyrkanter visas på skrämen, och datorn låser sig.
Någon som har tips?

Jag har testat
-Formaterat
-Olika drivrutiner

Jag har aldrig haft det problemet! Det var ApemanT och jag tror att det funkar bra för honom.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwanto:

Jag har aldrig haft det problemet! Det var ApemanT och jag tror att det funkar bra för honom.

Råkade Citera fel person

Ska testa att köra Kombuster ett tag, och se ifa det kraschar då.
Annars så ska jag testa som någon annan skrev här i forumet, med ett usb-ljudkort (Har haft ett usb-headset tidigare, och upplevde då aldrig krångel)
Min Temp på mitt kort kan väl inte vara någon fara? -> 71C

Tips mottages

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
99:e percentilen

Kicked by PB Violation (IGNORING QUERIES) #9006

Jag orkar inte! Jag blir kickad efter bara några minuter med anledningen Kicked by PunkBuster Violation (IGNORING QUERIES) #9006.

Detta började efter att jag bytte namn idag via Origins namnbytestjänst.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Jag orkar inte! Jag blir kickad efter bara några minuter med anledningen Kicked by PunkBuster Violation (IGNORING QUERIES) #9006.

Detta började efter att jag bytte namn idag via Origins namnbytestjänst.

första träffen på google

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1462192-p...

Permalänk
99:e percentilen

Testade det. Men man var tvungen att starta om datorn också, vilket jag inte hade gjort. Problemet är troligen löst nu.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Kan bara fylla på med lite info.
Haft problem med att jag blir utkastad till skrivbordet när man lirar BF3.
Prövat alla tips som finns MEN nu verkar det som det sista gav resultat.

Körde driversweeper och sen in med senaste whql nvidia drivrutinen.
Hela prodicudern se " google.se "

Innan så hjälpte det ibland att sänka grafik inställningarna men nu kan man smeta på igen.
Kör ett Gigabyte 560Ti SOC.

Hoppas det håller men har nu kört 2timmar på firestorm 64p och kharg island 64p utan problem.

Värt att prova för dig som inte gjort det!

Permalänk
Medlem

Av någon anledning har jag helt plötsligt börjat få "connection timed out" - ALLTID precis innan jag ska bli MVP fan.

Köpte precis premium... någon aning om varför? Inget annat är förändrat.

Provat att stänga av UPNP och SSDP discovery, men m,en.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Skrivet av Adammcintosh:

Jag får blå skärm eller så hänger det sig när jag ska komma in på en bana. HJÄLP !

Sänk din voltage med tillräckligt mycket för att fixat och tillräckligt lite för att fortfarande kunna använda GPUN med programmet MSI afterburner - Settings - Unlock voltage control, mitt GTX 560 TI gjorde likadant tills jag undervoltade till 0,95V, annars kan problemet vara för låg volt, testa då att höja. om du instant krashar är det antagligen en klen PSU.
från runt 1,20V, Roliga historien är att jag kan dra upp volten på CPUN mycket högre än mellan skilldnaden som finns i GPU historian och ändå inte blåskärma vilket indikerar att det inte är psun som spökar, och inte värme längre heller,

Skumma genom dina bios och se om CPU eller PCI overvoltage ligger på auto och döda den inställningen, om du ligger på en AMD setup kan du testa dra ner din voltage en bit vid stock klocka på samma sätt som med GPUN fast oftast mycket större marginal, tillräckligt mycket för att funka och tillräckligt lite för att inte få en BSOD,

OM du fortfarande får en BSOD eller ''Clock interrupt interval not recieved'' något i den stilen BSOD, Höj volten, hjälper det ej, Höj volten och sänk klockan.

Till intel: Samma sak fast genom ett flashat BIOS.

För att helt eliminera värmeproblem, öppna chassits sidopanel och kör in fingrarna i luften mellan GPU Fläkten och chassi botten, sedan över CPU fläkten, om det är lite varmt är det lungt, om det är så varmt att du skulle bränna dig när du rör vid T.E.X en heatpipe så ligger du riktigt illa till.

Då beror det på måndagsexemplar fel monterade kylare eller kasst luftflöde eller som tidigare sagt: Svag psu

Permalänk
Medlem

Efter ett par månader utan spelande tänkte jag spela nu igen.. men nej självklart ska det inte fungera.
Problemet är att det bara fryser så jag får stänga ner allt med ctrl alt delete. Det verkar bara vara när jag kör något fordon. Har provat att sänka upplösningen i spelet men det hjälpte inte.
Ska uppdatera drivrutiner men tror inte det hjälper..
Funderar på om det kan hjälpa att ge mer kräm till grafikkortet som många säger fungerar. Hur gör man det? , har asus modermord

Har nytt widows på datorn.

Mina prylar är:
i5 2500k
Något asus moderkort
560gt
120ssd
8gb ram
550q agg

Har fungerat felfritt innan.

Nu går det inte ens spela copup.

Edit:
Har provat massor, öppnat portarna. uppdaterat bios, äldre grafikkorts drivers, nyaste, stängt av det inbyggda ljudet men fortfarande kan jag bara spela en stund..

Permalänk
Medlem

Game disconnected m.m.

Sitter här med min nyskruvade dator. Har spelat lite Bf3 kampanj och allt flyter som det skall.
Nu när jag skall spela multiplayer fungerar ingenting. Den står och tuggar på connecting och sen får man några olika felmeddelanden. B.la times out, could not join, m.m.

Har win 7
Geforce GTX 660 Ti
Intel i5 2570k

Verkar vara långt ifrån bara jag som har dessa problem dock.

Permalänk
Medlem

det gäller datorn i min signatur,

har problem när jag spelar bf att det fryser till och stängs ner spelet. och ibland blir det vita "boxar" ser ut som stora pixar på skärmen sen stänger spelet ner sig.

trodde detta skulle bli bättre av att installera om allt.
så jag formaterade c:/ och installerad om windwos, alla drivrutiner och bf, men det tog ca 6 min så stängde spelet ner sig och man är tvungen att Alt+ Ctrl + Del och stänga ner spelet sen kan man starta det igen,

någon som vet vad som kan vara felet?

kan det vara någon hårdvara?

datorn är köpt på inet.se men har inte lust att skicka upp den till dom om det nu inte är hårdvaran för då tar dom 699kr för felsökning,

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: Intel Core i7 3770K @ 4,3GHz Kylning: Corsair H60 Minne: Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE Grafik: MSI GeForce GTX 970 Hårddiskar: Corsair SSD Force GT 120GB Nätagg: Fractal Design Newton R2, 1000W Chassie: NZXT Phantom Röd Os: Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rgolsson:

det gäller datorn i min signatur,

har problem när jag spelar bf att det fryser till och stängs ner spelet. och ibland blir det vita "boxar" ser ut som stora pixar på skärmen sen stänger spelet ner sig.

trodde detta skulle bli bättre av att installera om allt.
så jag formaterade c:/ och installerad om windwos, alla drivrutiner och bf, men det tog ca 6 min så stängde spelet ner sig och man är tvungen att Alt+ Ctrl + Del och stänga ner spelet sen kan man starta det igen,

någon som vet vad som kan vara felet?

kan det vara någon hårdvara?

datorn är köpt på inet.se men har inte lust att skicka upp den till dom om det nu inte är hårdvaran för då tar dom 699kr för felsökning,

Instabil överklockning på någonting? Har du testat att lira med allting i stock?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Instabil överklockning på någonting? Har du testat att lira med allting i stock?

nopp har inte testat det, men det har ju fungerat innan.
men visst skall testa stock

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: Intel Core i7 3770K @ 4,3GHz Kylning: Corsair H60 Minne: Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE Grafik: MSI GeForce GTX 970 Hårddiskar: Corsair SSD Force GT 120GB Nätagg: Fractal Design Newton R2, 1000W Chassie: NZXT Phantom Röd Os: Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rgolsson:

nopp har inte testat det, men det har ju fungerat innan.
men visst skall testa stock

BF3 är pissig som fan med överklockningar, tyvärr. Måste verkligen vara rock solid för att det skall fungera.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

BF3 är pissig som fan med överklockningar, tyvärr. Måste verkligen vara rock solid för att det skall fungera.

Men jag kör med ett fabriksclockat grafikkort spelar inte det någon roll då?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: Intel Core i7 3770K @ 4,3GHz Kylning: Corsair H60 Minne: Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE Grafik: MSI GeForce GTX 970 Hårddiskar: Corsair SSD Force GT 120GB Nätagg: Fractal Design Newton R2, 1000W Chassie: NZXT Phantom Röd Os: Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rgolsson:

Men jag kör med ett fabriksclockat grafikkort spelar inte det någon roll då?

Vet inte hur det är nu med BF3, men många var tvungen att höja spänningen på sina fabriksklockade kort vid release utav BF3.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av rgolsson:

Men jag kör med ett fabriksclockat grafikkort spelar inte det någon roll då?

Just på GTX 5xx kan det mycket väl vara överklockningen. Dra ner till originalklock eller höj spänningen så länge kortet inte går för varmt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

FPS drops

Tja!

Någon mer än jag som får FPS drops numera efter patchen?... Det är fan inte spelbart i vissa fall... Aldrig haft problem tidigare.
Någon som har lösning på detta problem?

Tacksam för snabbt svar!!

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan joina någon server?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liq:

Tja!

Någon mer än jag som får FPS drops numera efter patchen?... Det är fan inte spelbart i vissa fall... Aldrig haft problem tidigare.
Någon som har lösning på detta problem?

Tacksam för snabbt svar!!

Om du menar den senaste patchen från origin så är vi två. Allt flöt på perfekt för mig innan patchen. Direkt efter den så tar det sjukt lång tid att komma in. När man väl kommer in så har man kanske 50-60fps. Efter någon minut droppar man till otroliga 1-2fps och det är bara att köra alt+F4.

Har provat att ominstallera origin, bf3, punkbuster, tagit bort vissa filer ur bf3 mappen och ominstallera igen. Har sökt på alla olika forum på nätet. Kollat på battlelog där flera lider med samma fel. Har försökt att hänga med dom senaste testen för att få spelet spelbart men tappat intresse då man inte verkar lösa det. Har även försökt maila dice, ea och origin olika support avdelningar utan att få något vettigt svar.

Ni som känner igen sig kan alltid ansluta med mig och tillsammans så kanske vi hittar vi en lösning.
Det verkar inte bero på grafikkort, cpu eller minne. Allt verkar ske random. Mycket lutar åt att den senaste patchen fuckade till för många dock så har jag inte kommit på vilket program origin krockar med. Med tanke på att det drabbar bara vissa.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

stog när man hade gjort patchen att kan man inte join servrar att man ska prova reparera spelet
funkade för mig

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

stog när man hade gjort patchen att kan man inte join servrar att man ska prova reparera spelet
funkade för mig

Funkade för mig med.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

stog när man hade gjort patchen att kan man inte join servrar att man ska prova reparera spelet
funkade för mig

Trodde det skulle funka för mig med men min reparation dör hela tiden "Reparation misslyckades" > "Reparation pausad".
Kan det vara belastningsproblem måhända?

Permalänk
Medlem

installerade om bf, då fungerade det en stund sen och då satte jag igång det inbyggda ljudsystemet igen men då krashade det pga för varmt grafikkort.
Stängde av ljudet igen o satte en stor bordsfläckt in mot datorn och då fungerade det problemfritt.
skumt.. men nu laggar jag som fan efter nya uppdateringen :/

polarens dator krachade efter den nya uppdateringen så något skumt är det med en iaf..

Permalänk
Inaktiv

Har stött på ett redigt irriterande problem nu i samband med att jag installerat Close Quarters. Så fort jag försöker joina någon av de nya banorna (Donya etc) så stannar laddningen av banorna på connecting (i en evighet). Vad kan detta bero på?

Jag vet att expansionen/dlc:n är installerad och klar, eftersom att jag kunnat låsa upp flera vapen som ingår i den dlc:n.

Alla tips på hur man kan få bukt med det här problemet är minst sagt varmt välkomna=)

Permalänk
Medlem

Har ett märkligt problem. Ibland låser sig FPS:en till 41 eller 44. Det blir som att jag har en fps-cap. Problemet löser sig om jag startar om datorn och då har jag 60+ fps hela tiden i princip. Jag har en 3570k och ett 7970 ghz edition och kör i 1360*768 så 60 stabila fps i ultra ska inte vara några problem.

Det är bara skumt att man får den här fps-cappen på runt 40 ibland.

Har testat och det har inget med fps-cappen i konsolen eller vsync att göra.

Inget stort problem: stabila 44 fps är OK att spela med samt det löser sig alltid om jag startar om. Men märkligt!

Permalänk
Medlem

Nu har det slutat fungera igen .. Ska prova att "reparera installation". Fungerar inte det installerar jag om hela spelet igen.

Permalänk
Medlem

DICE är ju urusla när det kommer till stabilitet. Helt ärligt. Spelet har funnits ett bra tag nu och det buggar mer än ett beta-test. Herre jävlar så trött man blir..

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Just på GTX 5xx kan det mycket väl vara överklockningen. Dra ner till originalklock eller höj spänningen så länge kortet inte går för varmt.

kanske fel tråd att fråga men hur varmt är lagom på ett sådant kort?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: Intel Core i7 3770K @ 4,3GHz Kylning: Corsair H60 Minne: Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE Grafik: MSI GeForce GTX 970 Hårddiskar: Corsair SSD Force GT 120GB Nätagg: Fractal Design Newton R2, 1000W Chassie: NZXT Phantom Röd Os: Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Tänkte prova en ev grejerna på första sidan. När man kör om drivrutinerna och sedan går in på "kör" och skriver in "sfc". Men konsolen säger att det bara är admin som kan göra detta. Men jag är ju admin?..
Hur löser man detta?