Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Sweet! Game kommer att börja skicka ut pre-purchase varorna med start i imogon

Är det bara pre-purchase som kommer börja skickas ut eller även pre-order? Borde ju inte spela nån roll om dem kommer skicka ut spelet för jag antar att man ändå inte kommer kunna spela det förrän dem "slår upp portarna"
Iofs inte bokat hos Game heller men förutsätter att det går någorlunda till överallt

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av maniac:

Sweet! Game kommer att börja skicka ut pre-purchase varorna med start i imogon

Mailade dom precis om detta, blev orolig då de har stängt sin webbutik. Men då är allt i sin ordning antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Är det bara pre-purchase som kommer börja skickas ut eller även pre-order? Borde ju inte spela nån roll om dem kommer skicka ut spelet för jag antar att man ändå inte kommer kunna spela det förrän dem "slår upp portarna"
Iofs inte bokat hos Game heller men förutsätter att det går någorlunda till överallt

Vet faktiskt inte, men det är ju ganska nära release så alla butikerna bör ju börja att skicka ut varorna i slutet av veckan kan man tycka.

Skrivet av ThePreToriaN:

Mailade dom precis om detta, blev orolig då de har stängt sin webbutik. Men då är allt i sin ordning antar jag.

Jo precis, samma här. Men som nämnts tidigare i tråden så lades Game´s onlineshop ned under ordnade former så alla förbokningar kommer att skickas ut som vanligt. Jag ville bara vara helt säker så jag kontaktade Game via deras Facebook sida och fick detta svaret:

Citat:

Hej. Din beställning är fortfarande registrerad och varan skeppas från vårt lager imorgon.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Så... Hade alla tänkt stanna på Far Shiverpeaks?

Fundera på att överge servern även om det tar emot lite. Desolation, Gandara och Far Shiverpeaks kommer ju vara snuskigt överbefolkade. Gunnars Hold verkar vara ett trevligt alternativ, övervägande UK iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Så... Hade alla tänkt stanna på Far Shiverpeaks?

Fundera på att överge servern även om det tar emot lite. Desolation, Gandara och Far Shiverpeaks kommer ju vara snuskigt överbefolkade. Gunnars Hold verkar vara ett trevligt alternativ, övervägande UK iaf.

Jag ska till Aurora Glade

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Så... Hade alla tänkt stanna på Far Shiverpeaks?

Fundera på att överge servern även om det tar emot lite. Desolation, Gandara och Far Shiverpeaks kommer ju vara snuskigt överbefolkade. Gunnars Hold verkar vara ett trevligt alternativ, övervägande UK iaf.

Beroende på hur många som tänker så kan det ju faktiskt bli tvärt om.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Tror snarare det blir tvärtom, ännu folk kommer dras mot dom servrarna pga att dom vill vinna i WvW, dom vet att det är klanerna som gör allt (utan att dom tänker på köer). Friskyttarna måste ju ha valt smockfulla Gandara av en anledning istället för en low-pop server eh?

Men det finns nog iof en gräns för hur många som kan regga på en server, skulle inte förvåna mig om dessa tre når den inom kort, framförallt om Anet håller lägre gränser i början för att smeta ut befolkningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Friskyttarna måste ju ha valt smockfulla Gandara av en anledning istället för en low-pop server eh?

Tror det beror på att GW2Guru's Community valde Gandara väldigt tidigt, och Friskyttarna tyckte det var ett bra val att ta samma redan då. Sen har den blivit allt mer full eftersom. Men ska inte svära på att det är så, du får fråga någon av ledarna.

Permalänk

Jag börjar oxå bli sugen på att överge far shiverpeaks, har WvW som fokus och man vill ju inte bara zerga med 2-3 gånger fler spelare jämt

Permalänk
Medlem

Väljer shiverpeaks, det finns inget värre än en död server.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Vill ha en high pop server. gillar WvW stenhårt och det är inte kul om man bara blir överkörd sen vill man ju att det ska finnas folk till events osv.
har varit på far shiverpeaks sen bwe 1, men sen bwe 3 + alla stress test framåt har far shiverpeaks sugit i WvW (jag vet, beta blablabla), men det känns som att för många... ehm, rage:a inte på mig, men för många ''casuals'' har valt far shiverpeaks just pga att det har high pop och tror att man vinner bara man gå in i WvW.
Jag ska testa Far shiverpeaks några dagar, sen ev byta till Desolation innan det börjar kosta pengar. Bara kolla på den franska server... kommer inte på namnet, men den hade typ 6 guilds i den (kollade på sånt forum), medan far shiverpeaks har mest guilds, säkerligen 20+ på servern. ändå körde fransmännen över oss totalt (ja beta)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Vill ha en high pop server. gillar WvW stenhårt och det är inte kul om man bara blir överkörd sen vill man ju att det ska finnas folk till events osv.
har varit på far shiverpeaks sen bwe 1, men sen bwe 3 + alla stress test framåt har far shiverpeaks sugit i WvW (jag vet, beta blablabla), men det känns som att för många... ehm, rage:a inte på mig, men för många ''casuals'' har valt far shiverpeaks just pga att det har high pop och tror att man vinner bara man gå in i WvW.
Jag ska testa Far shiverpeaks några dagar, sen ev byta till Desolation innan det börjar kosta pengar. Bara kolla på den franska server... kommer inte på namnet, men den hade typ 6 guilds i den (kollade på sånt forum), medan far shiverpeaks har mest guilds, säkerligen 20+ på servern. ändå körde fransmännen över oss totalt (ja beta)

http://www.gw2guilds.org/servers/eu?sort=guilds&order=desc
Desolation leder just nu med 135 reggade guilds
Gandara 108
Far shiverpeaks 96

Samtidigt e det ju väldigt svårt att veta hur fullt det blir i WvW för pve finns det ju bara fördelar med en full server

Permalänk

Köpte min på Electroworld. Fri frakt och det gick snabbt att få hem det. Beställde i fredags på natten och fick det redan på Måndag. Dom har inte många kvar nu dock så passa på.

http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-pc...

Innehåller bara en lapp med din nyckel och inget annat, inte ens en CD. Du får 3 dagars headstart och Heroe's band saken.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Nja, jag vet inte om jag skulle säga att det bara finns fördelar i PvE för en smockfull server... Jag kör nog hellre dynamic events med 10 pers än med 100 som zergar runt och sänker fpsen till -10.

Problemet om som ovan säger att "casuals" väljer servrar som Shiverpeaks bara pga av storleken, är ju om dom tar upp en plats i WvW fast dom bara springer runt o lallar. Det är egentligen det jag är rädd för när det gäller WvW och att välja en packad server... Men det kanske är att tänke lite mycket negativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Tror snarare det blir tvärtom, ännu folk kommer dras mot dom servrarna pga att dom vill vinna i WvW, dom vet att det är klanerna som gör allt (utan att dom tänker på köer). Friskyttarna måste ju ha valt smockfulla Gandara av en anledning istället för en low-pop server eh?

Men det finns nog iof en gräns för hur många som kan regga på en server, skulle inte förvåna mig om dessa tre når den inom kort, framförallt om Anet håller lägre gränser i början för att smeta ut befolkningen.

Vi var någonstans mellan 4:e och 6:e guild att officiellt registrera oss på servern, så populationen var verkligen inte vad som avgjorde det valet.

Sedan bör man nog avvakta med att utifrån vad olika gillen angett som spelstil tippa utgången i WvW. Baserat på erfarenheter från betorna som varit har flertalet gillen med en väldigt tydlig hardcoreprofil haft svårt att hävda sig. Talk the talk är inte alltid lika med walk the walk.

Många av de på gw2guilds är dessutom väldigt små vilket i sin tur innebär att en flytt av någon av de mest antalsrika gillena motsvarar flera dussin mindre. Men att Gandara, FS och Desolation blir rejält befolkade råder det knappast några tvivel om, huruvida det blir ett problem återstår att se.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Vi var någonstans mellan 4:e och 6:e guild att officiellt registrera oss på servern, så populationen var verkligen inte vad som avgjorde det valet.

Sedan bör man nog avvakta med att utifrån vad olika gillen angett som spelstil tippa utgången i WvW. Baserat på erfarenheter från betorna som varit har flertalet gillen med en väldigt tydlig hardcoreprofil haft svårt att hävda sig. Talk the talk är inte alltid lika med walk the walk.

Många av de på gw2guilds är dessutom väldigt små vilket i sin tur innebär att en flytt av någon av de mest antalsrika gillena motsvarar flera dussin mindre. Men att Gandara, FS och Desolation blir rejält befolkade råder det knappast några tvivel om, huruvida det blir ett problem återstår att se.

Sitter som bäst och resonerar med mitt gäng om vilken server vi ska välja för guilden. Tänker på precis samma sätt som du hehe. Att man kikar på storlek av en guild är minst lika viktigt som antal guilder. Sen, som du säger, så är det svårt att utröna hur vissa guilder faktiskt kommer att prestera i WvW. Många signar upp som hardcore men kommer knappast prestera därefter. Min guild var extremt hardcore förr, men det är med löfte om en mer casualattityd till allt som jag lyckats dra tillbaka så pass många ändå.

Vi gillar att spela på servrar med blandade nationaliteter. Därför rök en realm som "Far Shiverpeaks" redan innan vi påbörjat diskussionen. I början lutade vi åt Desolation, men den befolkades till bredden snabbt. I samma veva kollade vi även på "Whiteside Ridge", men den tycks bli en unofficial Italian server. Sen kikade vi på Gandara och nu är även den minst lika befolkad. Nyss kollade jag in "Gunnar's Hold" och tyckte vid en snabb anblick att den såg lovande ut. D v s tills jag kikade på guilderna och såg [KISS] som tycks vara en allians från GW1 med 6048 spelare som signat upp som en enda guild.

Vi ska heller inte glömma de guilder som kan ha en tendens att attrahera mängder med fanboys, såsom "Team Paradigm" och nyligen annonserade återkomsten av Nihilum. Många av dessa har inte ens annonserat var de tänkte landa nånstans än. (Förmodligen klokt.)

Valet är minst sagt svårt! Man vill ju inte hamna på en server som kommer misslyckas kapitalt i WvW, men det är väl heller ingen höjdare att hamna i overflow varje gång man försöker logga in sen.

Permalänk
Medlem

"We're having a stress test tomorrow from 12:00 Noon PACIFIC Time to 4:00 PM PACIFIC Time. Details here: http://ow.ly/d6IuU "

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Omg inte KISS =_= typ alla dom mest överblåsta egona i gw1 hamnade hos KISS xD för att inte tala om deras dagliga spammande om invites i varje liten utpost var tredje sekund

Permalänk
Medlem

Yes.s Stress test idag. folk tror att det kan vara den sista

http://www.guildwars2countdown.com/

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Nån som testade logga in med sin klient igår och bara fick krash rapport?

Jag tänkte tanka ner alla patchar och testa logga in; fick hem patcharna men får bara krash vid inlogg inte den där notisen om att det inte finns ngt aktuellt event just nu.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

Usch, dålig planering av dom att lägga strestestet idag. Jag som börjar skolan imorgon... Blir nog inte att jag spela hela stresstestet, bara någon timme.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Usch, dålig planering av dom att lägga strestestet idag. Jag som börjar skolan imorgon... Blir nog inte att jag spela hela stresstestet, bara någon timme.

I feel you bro

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Själv tänkte jag mestadels pula med ui och inställningar och bindings ikväll..
Så det är 100 till releasen.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall dom verkligen ha gjort SLI / CF supportat till spelet än? Visst, AMD drivers har ju kommit ut som ska ge bättre CF stöd, men har inte testat dom än, men samtidigt gäller det väll att arenanet fixar sin bit.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Dom har sagt att dom räknar med att grafiken skall fungera bra till release.
Så jag räknar med att SLI kommer fungera som det ska.

Permalänk
Medlem

Har ni inte startat spelet sen förra stresstestet så gör det, finns lite att ladda ner.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

Dom har sagt att dom räknar med att grafiken skall fungera bra till release.
Så jag räknar med att SLI kommer fungera som det ska.

Yes jag vet att dom skrev det i sitt forum reda första BWE, men vill gärna ha en uppdatering

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Vilka är det som kan delta i ett stresstest? Jag har en dags early access kan jag delta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inseperables:

Vilka är det som kan delta i ett stresstest? Jag har en dags early access kan jag delta?

Om du har köpt pre-purchase edition så kan du delta på stress test

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Såå, ni som hade förbokat på Game, eller vilken butik det var som skulle börja skicka ut dem idag, har det hänt nåt på era beställningar?
Har förbokat på spelbutiken.se men dem har inte börjat skicka ut än, iaf inte mitt

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö