Permalänk
Skrivet av vajjan:

Är crafting värt att satsa på? Kan man ha flera professioner? Vilka passar för en warrior mer än armor/weapon?

Om jag förstått det rätt så kan man ha alla professions, men bara 2 aktiva i taget.

Permalänk
Medlem

Måste förresten fråga om jag förstått detta rätt. Dom skriver: "Guild membership is account wide, and you can add as many guilds as you like. You will be able to choose, at any time and on any character, which guild chat you are viewing and what guilds you are currently affiliated with."

Innebär det alltså att jag kan vara med i en guild även fast vi inte spelar på samma server? Eller måste man vara på samma server för att kunna vara med i guilden?

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Måste förresten fråga om jag förstått detta rätt. Dom skriver: "Guild membership is account wide, and you can add as many guilds as you like. You will be able to choose, at any time and on any character, which guild chat you are viewing and what guilds you are currently affiliated with."

Innebär det alltså att jag kan vara med i en guild även fast vi inte spelar på samma server? Eller måste man vara på samma server för att kunna vara med i guilden?

Du kan gå med i en guild även fast den är på en annan server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Är crafting värt att satsa på? Kan man ha flera professioner? Vilka passar för en warrior mer än armor/weapon?

du kan ha alla, men detta är det specialla med GW2: säger att du skillar 2 professions. armor/weaponsmith säger vi. När som helst så kan du byta till vilken annan profession du vill för en fee. Säger att du byter armorsmith mot jewel. jewelcraftingen får SAMMA skill som din armorsmith har. Du kan byta så när du vill mellan professionen, men desto mer du byter, desto dyrare blir det.

Rätt nice om man är 80 och har skillat en full profession och kommer på att det är kanske inte den bästa

Angående professions för warriors. Jewelcraftingen är bra. Om jag inte är helt ute och cyklar så kan man göra neck, rings, gems och lite annat

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

man får lite tårar i ögonen när man tar en titt på när tråden startades. för 2 år och drygt 4 månader sedan och man skriver '' snart är uppföljaren här! '' fan tiden går fort.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Njäe, du behåller all din framgång i den crafting-disciplinen som du byter ut. Har du t.ex. Armorsmithing 400, och byter ut den, så behåller du 400 poäng och alla recept du har i just den disciplinen.

Visa signatur

The internet is a terrible place.

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

man får lite tårar i ögonen när man tar en titt på när tråden startades. för 2 år och drygt 4 månader sedan och man skriver '' snart är uppföljaren här! '' fan tiden går fort.

Haha ja jag fnissar alltid lite när jag ser första posten och inser hur länge sedan det var den personen fick för sig att det var nära release ^^

Permalänk
Medlem

Har alla valt sin main nu eller ? för mig blir det human guardian

Permalänk
Medlem

HAHA DAGENS. fan arenanet är grymma alltså.

Kolla in denna videon. Human female dance

http://www.youtube.com/watch?v=sv96KijXEC8&feature=player_emb...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Kort fråga:

Om man förhandsbokar spelet tex på webhallen får man då även headstart?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Kort fråga:

Om man förhandsbokar spelet tex på webhallen får man då även headstart?

Förköpta exemplar får 3 dagars headstart. Förhandsbokade får 1 dags headstart.

Visa signatur

The internet is a terrible place.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

jag kommer att köpa det direkt från dom

https://buy.guildwars2.com/en/ - i alla versoner så ingår headstart access. 453,20SEK med dagens valuta, känns som en helt ok affär och då slipper man invänta brevbäraren.

Hade mycket problem med att köpa ifrån deras sida. Provade i 3 dagar med 4 olika kreditkort och från 3 olika ips. Fick alltid error och det gick inte överhuvudtaget. Inget svar ifrån support heller. Så jag köpte det på gamestop.

Lite jobbigt men nu har jag äntligen spelet med 3dagar headstart.

Skrivet av B00gieman:

Bara jag som har problem med Nvidia drivers? har ett 260 GTX med GT200 och har uppdate 304.79.
Någon som vet om de kommer fixa problemen i GW2 innan Lördag?

Vad har du för problem med GTX 260?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

HAHA DAGENS. fan arenanet är grymma alltså.

Kolla in denna videon. Human female dance

http://www.youtube.com/watch?v=sv96KijXEC8&feature=player_emb...

Och där ändrade jag mig från Norn till Human Female... <3

Permalänk
Medlem

Någon som provat kopiera över GW2 från en hårddisk till en annan? Just nu ligger min installation på en mekanisk disk men jag har 2 SSD'er i datorn. Vissa spel är det bara att kopiera och flytta runt utan problem. GW2 är installerat på samma dator som den ska föras över på, så det bör matcha på det viset.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Någon som provat kopiera över GW2 från en hårddisk till en annan? Just nu ligger min installation på en mekanisk disk men jag har 2 SSD'er i datorn. Vissa spel är det bara att kopiera och flytta runt utan problem. GW2 är installerat på samma dator som den ska föras över på, så det bör matcha på det viset.

Japp, gjort det ett par gånger själv, ska inte vara några problem. Testade själv om det blev någon skillnad med SSD ;).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Haha. Kul att dom har tagit andra danser som passar in med musik med rytm och allt!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Förköpta exemplar får 3 dagars headstart. Förhandsbokade får 1 dags headstart.

Okay och för att reda ut lite mer om det.

Guild Wars 2 - Pre-purchase Standard Edition

Guild Wars 2

Gäller headstart för båda när man förhandsköper eller är det bara första versionen som gäller?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Förköpte mitt idag från arenanet sidan, prövade aldrig betan men har bara hört positiva saker så jag tror jag blir nöjd doch så önskar jag att jag hade spelat mer av gw1 för att få flera grejer från hall of monuments

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gascogne:

Okay och för att reda ut lite mer om det.

Guild Wars 2 - Pre-purchase Standard Edition

Guild Wars 2

Gäller headstart för båda när man förhandsköper eller är det bara första versionen som gäller?

Den första förköpte man, den andra förbokar man. Det du citerade säger dig vilken som ger vad.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Det du citerade säger dig vilken som ger vad.

Ibland är det bra att dubbel kolla.
Tackar. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker att CPUn jobbar skit dåligt i gw2? Satt och kollade på hur min CPU jobbade igår på stress testet, märkte knappt att den gick över 60% oavsett vart... Kanske en av anledningarna för den dåliga fpsen?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hejsan. vilken klass hade ni rekommenderat för PvP? Har själv funderat på thief eller warrior men vet inte om dom är bra. ^^

Permalänk
Skrivet av Zlagge:

Hejsan. vilken klass hade ni rekommenderat för PvP? Har själv funderat på thief eller warrior men vet inte om dom är bra. ^^

Den klass du tycker ser roligast ut

Permalänk
Medlem

Nu fick AMD personerna äntligen svar. Dock inget bra :/ Angående CF för GW2

''GW2 is an NVIDIA TWIMTBP title. As such, AMD does not have access to the final gold build, so we will be unable to investigate CrossFire scaling until after the game launches this weekend.''

http://www.overclock.net/t/1297192/guild-wars-2-crossfire-797...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Nu fick AMD personerna äntligen svar. Dock inget bra :/ Angående CF för GW2

''GW2 is an NVIDIA TWIMTBP title. As such, AMD does not have access to the final gold build, so we will be unable to investigate CrossFire scaling until after the game launches this weekend.''
http://www.overclock.net/t/1297192/guild-wars-2-crossfire-797...

Ser ju ut som AMD leder officiella prestandatesterna ändå, vilket inte är dåligt med tanke på ovanstående.
https://www.guildwars2.com/en/news/bill-freist-talks-optimiza...

Permalänk
Medlem

Sa någon Crossfire ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ser ju ut som AMD leder officiella prestandatesterna ändå, vilket inte är dåligt med tanke på ovanstående.
https://www.guildwars2.com/en/news/bill-freist-talks-optimiza...

joda, men när man har mer en 1 grafikkort så vill man att det ska funka. Jag vet att jag kräver mycket, men förhoppningsvis skickar dom ut nya drivers asap efter release

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP