Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av _MmattiasS_:

Om det är något dåligt med hon, så är det väl ändå inte att det inte har någon delay? fanns det inga andra skillnader än att dota har delay och hon har det inte, så skulle jag inte ens ha installerat varken wc3 eller dota2

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker inte hon är ett dåligt spel men det är skillnad på spel och spel.

Dota 2 har sitt system och Hon sitt system annars så vore det ju lite tråkigt om dom va exakt lika dana.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jo, men vad är det spelarna egentligen vill ha? Vill de hellre ha delay, som i Dota(1)?
Just wondering

Spelarna vill ha?..... det är så dota ska vara och det är bäst så..
Dota har sitt gamplay och hon och LoL har sitt gameplay det är olika spel.

Hade dom satt in 0 dely i dota 2 och LAN version så hade jag inte spelat spelet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Spelarna vill ha?..... det är så dota ska vara och det är bäst så..
Dota har sitt gamplay och hon och LoL har sitt gameplay det är olika spel.

Hade dom satt in 0 dely i dota 2 och LAN version så hade jag inte spelat spelet.

Ja, i min värld så görs spel efter hur stor efterfrågan är.

Som du sa själv, om det inte var delay så skulle du inte köra det?

Detta är det sista jag skriver, orkar inte argumentera mer.

Smaken är som baken

Visa signatur
Permalänk

Älskar ljudet i Dota2! T.ex. Silence, och när man lever upp e det där underbara ljudet. Musiken är ju bra också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Älskar ljudet i Dota2! T.ex. Silence, och när man lever upp e det där underbara ljudet. Musiken är ju bra också.

Hur kan man älska silence ljudet? mest frustrerande som finns!

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Hur kan man älska silence ljudet? mest frustrerande som finns!

Jättekul att spamma

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Hur kan man älska silence ljudet? mest frustrerande som finns!

Det är ju inte kul att bli silence men det är bra att man får reda på det.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ja, i min värld så görs spel efter hur stor efterfrågan är.

Som du sa själv, om det inte var delay så skulle du inte köra det?

Detta är det sista jag skriver, orkar inte argumentera mer.

Smaken är som baken

Har man spelat ett tag så märker man inte av att det är delay, och då tycker man istället att det är ett väldigt skönt flow i hela spelet.

Och även om det är något man stör sig på, så finns det så mycket annat som är bättre än konkurrenterna, så det hade inte varit någon direkt deal-breaker ändå.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Så istället för att snabbt bara starta om spelet, så förstör du hela matchen..?

har fått reda på det nu att jag kan starta om och gå ut och så men visste inte det då, hade bara ca 10 games eller nått

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk

Är det någon som har koll på vad för raritet på loot efter en match eller när man levlar upp kan ha? Är det alla nivåerna eller "bara" common till uncommon?

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Spelarna vill ha?..... det är så dota ska vara och det är bäst så..
Dota har sitt gamplay och hon och LoL har sitt gameplay det är olika spel.

Hade dom satt in 0 dely i dota 2 och LAN version så hade jag inte spelat spelet.

Rätt tråkigt med tanke på att LAN-feature är på G

Så ah, inga fler dota games för din del?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Är det någon som har koll på vad för raritet på loot efter en match eller när man levlar upp kan ha? Är det alla nivåerna eller "bara" common till uncommon?

Allt tror jag! Vissa grejer kan du dock bara få i kistor

Edit: Missade att citera flera

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Är det någon som har koll på vad för raritet på loot efter en match eller när man levlar upp kan ha? Är det alla nivåerna eller "bara" common till uncommon?

Om jag minns rätt så kan man hitta announcers och couriers i matchmaking. Så om jag inte missar någon så är det Common, Uncommon, Rare och Mythical man kan hitta. Sedan finns det items som är Strange och Unusual. Dessa kan man bara få ur kistor. 1 Unusual brukar vara värd runt 3 buds. 1 bud = 26 eller 27 keys. Drop chansen på Unusual är dock under 1% i kistor.

Edit: Finns 3 andra raritys, efter Rare kommer Legendary, Ancient och sist Immortal. För tillfället finns bara 1 item (vad jag vet) som är Immortal och det är Timebreaker, som jag råkar äga :3. Timebreaker är Immortal därför att det var ett Limited Time only vapen vars model var tagen direkt från AION. Spelaren som lagt in modelen i Steam Workshop blev bestraffad, de bytte model på Timebreaker och gjorde den Vintage + Immortal.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av timQ:

Rätt tråkigt med tanke på att LAN-feature är på G

Så ah, inga fler dota games för din del?

Jo, men vill inte att det blir som dota 1 i wc3 alla sitter och lirar Garena för att Bnet sög.

Så att inte folk kommer börja piratkopiera spelet eller något.

Men så klart alltid bra med LAN version för tävlningar etc

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Jo, men vill inte att det blir som dota 1 i wc3 alla sitter och lirar Garena för att Bnet sög.

Så att inte folk kommer börja piratkopiera spelet eller något.

Men så klart alltid bra med LAN version för tävlningar etc

Det lär ju inte vara någon piratkopiering alls då spelet så vitt jag vet fortfarande är planerat att vara f2p med valet att köpa ingame-utseenden, kurirer och dylikt. Sen är skillnaden mellen bnet servrarna för wc3/dota och valves dota 2 servrar enorm, så det bör inte vara ett problem heller.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zerorepent:

Det lär ju inte vara någon piratkopiering alls då spelet så vitt jag vet fortfarande är planerat att vara f2p med valet att köpa ingame-utseenden, kurirer och dylikt. Sen är skillnaden mellen bnet servrarna för wc3/dota och valves dota 2 servrar enorm, så det bör inte vara ett problem heller.

Hoppas bara att man kommer kunna köra Dota 2 lan version på lan så fall med offline steam.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

någon som är sugen på att spela dota 2? adda o_hallblad på steam isåfall lite info om mig, 17 år, pluggar, rätt ny inom just dota 2 men har kört lite dota 1, lol och hon. är oftast online efter skolan, 16:00 spelar minst ett game om dagen. bara att adda om ni vill spela

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Group A: aL, CLG, DK, EG, LGD, M5, MUFC, Zenith

Group B: coL, Darer, EHOME, iG, mTw, NaVi, Orange, TongFu

Grupperna till Ti2 =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av timQ:

Group A: aL, CLG, DK, EG, LGD, M5, MUFC, Zenith

Group B: coL, Darer, EHOME, iG, mTw, NaVi, Orange, TongFu

Grupperna till Ti2 =D

Most likely taget härifrån http://www.joindota.com/en/news/3990-the-international-groups...

I vilket fall som helst så kommer top 3 i grupperna vara:
A: EG, CLG och Zenith. I denna gruppen kommer även DK vara med och slåss om top 3 men jag står fast vid att dessa 3 just nu ser ut att vara starkast.
B: Natus Vincere, Complexity Gaming och Mortal Teamwork (mTw). Precis som i grupp A så har eHome stora chanser att komma med i top 3 om de spelar bra. I så fall kommer de ersätta mTw.

Permalänk

Grupp A ser för mig väldigt mycket lättare ut än B, tror på samma som cjal där. M5 och MUFC bör i princip vara gratis poäng för övriga lag.
I grupp B är det nästan 100% Na'Vi däremot är jag osäker på de övriga. Jag känner att jag inte har tillräckligt bra koll på de asiatiska lagen där.

Hejjar iaf främst på CLG och i andra hand Na'Vi.

Och glöm inte att gruppmatcherna börjar på söndag!

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Ja, MUFC kommer det nog inte gå bra för alls, speciellt inte nu när de blir försenade och missar träningsmatcherna. Tydligen så rökte en av spelarna på flyget, så det var tvungen att landa i Vancouver och där de saknar visa. Om de inte hinner fram innan den 26e så tar de in första reservlaget Mouz som ersättare.

källa @PurgeGamers (twitter)

Ska jag vara ärlig så tycker jag mouz förtjänar en plats i TI2 för de har spelat så grymt bra den senaste tiden.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Ska jag vara ärlig så tycker jag mouz förtjänar en plats i TI2 för de har spelat så grymt bra den senaste tiden.

PB förtjänar den platsen mer än vad Mouz gör.

Permalänk

Är konfirmerat att MUFC inte dyker upp nu, är en bo5 mellan WE och Mouz om tre timmar (0200) Som ska kommer att kommenteras och sändas via dotatv som en del av den officiella tävlingen.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Nu är matcherna live! kommer vara större delen av natten! går att titta på diverse streams och i dotatv.
Är det någon som har koll på pennants? Är det bara att equipa dem eller måste man göra nåt speciellt för att de ska fungera?

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Nu är matcherna live! kommer vara större delen av natten! går att titta på diverse streams och i dotatv.
Är det någon som har koll på pennants? Är det bara att equipa dem eller måste man göra nåt speciellt för att de ska fungera?

Det är bara att equipa och sedan spectate matcher med din pendants lag så får du drops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Det är bara att equipa och sedan spectate matcher med din pendants lag så får du drops.

Man har chans att få drops
Ett item lottas ut till en som har pendant när det händer något särskilt i spelet, tex first blood multi kill etc.

Permalänk

Seriöst den andra matchen mellan CLG och M5... jävlar vad spännande. Jag rekommenderar folk som missade den att se den!

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Seriöst den andra matchen mellan CLG och M5... jävlar vad spännande. Jag rekommenderar folk som missade den att se den!

Ja den var helt sjuk
Länk till VOD: http://sv.twitch.tv/luminousinverse/b/330053877

Permalänk

1800 börjar fortsättningen på gruppmatcherna! Jag uppmanar alla dota fans att gå in och titta på CLG, går riktigt bra för dem nu!

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

1800 börjar fortsättningen på gruppmatcherna! Jag uppmanar alla dota fans att gå in och titta på CLG, går riktigt bra för dem nu!

CLG har dock kvar de "svårare lagen" att möta, LGD, DK, Zenith (även om de underpresterat), men med lite Pajkatt-lycan så ska det nog gå bra =D

Tippar på LGD - iG i final.