Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem

Sony ericsson Vivaz.
kass överallt, förutom kameran som skulle duga något år innan dom släppte den

Permalänk
Medlem

Nokia N9, heeeeeerrreeeggguuuudd!

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Sims

Skrivet av Kabeltv:

Alla spel som jag knappt spelar!

Alla spel som jag aldrig ens tagit av plasten på, minst 50 skitspel

Köpte The Sims™ 3 Plus Showtime på steam, mitt sämsta köp, ett sådant skitspel, kanske roligt för småungar, med 486 dator avinstallera det efter en timme, 500 spänn fattigare

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

5970 för snart 2 år sen.. Jag spelar aldrig, säkert använt fullt i ca 10h..

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Skrivet av Skater93:

Diablo 3 utan tvekan den sämsta produkt som jag någonsin köpt. För att göra det ännu värre så var det collectors edition som jag köpte så där sumpade man ett par hundralappar till.

Det var ett ok spel men inte Blizzard standard , tyckte det var värt pengarna för storyn.

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aaalex:

siberia v2, värdelöst ljud.

Ljudet är inte värdelöst och för 599:- så är det mycket ljud för pengarna eller snarare ett mycket prisvärt headset. Efter en stunds trix-och-fixande i "Realtek HD-ljudkonfigurationen" så låter de minst lika bra som ett par dyrare Sennheiser hörlurar.

Jag hade dock önskat att de var av 55-60mm format.

Permalänk

Sony Ericsson Satio, "Ultimata kameramobilen!!" Den mest urusla antiskak funktionen nånsin. Fan en Parkinsons-patient utan medecin ritar bättre bilder än den mobilen tar... och kladdiga färger var det också även när det var "fokuserat" i dagsljus.

Segaste mobilen jag haft och nokia-systemet i den var ju så buggigt så man fick panik ångest när man använde skiten och butiken vägrade desutom ta tillbaka den också.
6000kr helt åt helvete.

Permalänk

En portabel regionfri dvd-spelare som jag köpte runt 2001 från Kina, krävde en omvandlingsmodul från cigarettströms uttaget till vanligt uttag, vilket gjorde att den inte längre blev portabel då omvandlaren va stören än dvd spelaren

Permalänk
Medlem

Saitek Cyborg v7 ... fult som f*n men funkar

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson X10i, köptes strax efter release. Har aldrig ägt testat eller sett en sämre telefon. Har nu 2 år senare fortfarande inte kommit över mitt hat för android som den luren skapade.

Permalänk
Medlem

Sony VAIO, WiFi krånglade alltid samt att den crashade helt och hållet minst 4 ggr. Innanmätet hade bytts ut helt och hållet 3 ggr men den fungerade fortfarande inte. Sålde den för 3000 kr 4 år senare och nypriset var 11000. Mådde riktigt bra efter att jag sålt den, skitdator till max.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Saitek Cyborg v7 ... fult som f*n men funkar

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_87:

Sony Ericsson X10i, köptes strax efter release. Har aldrig ägt testat eller sett en sämre telefon. Har nu 2 år senare fortfarande inte kommit över mitt hat för android som den luren skapade.

Förstår dig, android lider av dåliga mobiler.
Dock tror jag en high end android lur nu skulle rätta till ditt hat. Det är inte längre som att köra win vista på en 486:a.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av H.L:

Det sämsta jag köpt är en dator ifrån Inet. Plockade ihop delar sen så testade jag deras monteringsservice..oj oj oj.
Allt funkade perfekt i fyra månader sen bröt helvetet lös. Blåskärm efter blåskärm visade sig att agget var sönder. Lämnade in den och dom bytte det på två veckor fick tillbaks den och samma skit första gången den starta. Så har lämnat in den två gånger igen efter det med trasiga minnen. Så nu har jag tagit saken i egna händer och bytt ut det mesta och det funkar perfekt. Inte värt 750:-

Tvivlar på att det är p.g.a. deras montering. Om det hade varit monteringen så hade det inte fungerat när du fick hem det. Hur dom har skruvat på ett nätagg i chassit spelar ingen roll 4 månader efteråt. Samma sak med trasiga minnen. Du har antingen haft VÄLDIGT otur, eller så har du köpt billigt skit.

Skrivet av RzrTrek:

Ljudet är inte värdelöst och för 599:- så är det mycket ljud för pengarna eller snarare ett mycket prisvärt headset. Efter en stunds trix-och-fixande i "Realtek HD-ljudkonfigurationen" så låter de minst lika bra som ett par dyrare Sennheiser hörlurar.
http://img16.imageshack.us/img16/103/swec.png

Jag hade dock önskat att de var av 55-60mm format.

De är bra för positionellt ljud, men värdelösa för musik och film.

Permalänk
Medlem

Nokia 5520. Symbian s60 med resistiv touch!!! Värre än alla mobiler ni redan nämnt.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade en Hem-PC från Compaq via jobbet runt 97 tror jag. Detta var den sämsta PCn i världshistorien!!!
För att spara pengar? så hade Compaq stoppat in en, halvhöjds 5.25" HDD istället för en 3,5" HDD som var standard redan då, vad hette de? BIGFOOT? tror jag. Den var extremt slö och lät som ett tröskverk!
Skärmen hade inga inställningsknappar så när man spelade spel ute i dos så blev bilden konkav eller konvex och man kunde inte göra något.
Som om inte allt detta var nog så var bios buggig och den gick att uppgradera så mitt 154x SCSI kort som var "THE SHIT!!!" på 90-talet funkade aldrig.
Har fortfarande inte förlåtit Compaq för denna dator!!!

Köpte en tidig iPod (den som sedan blev classic, kommer inte ihåg generation), hade ingen aning om vilket skit iTunes var på Windows då (eller ev. nu också, kör på Mac) och det första som hände var att den wipeade tidigare ägares musik när jag kopplade in den fast jag ville kollat på vad han hade...sedan så lärde man sig detta...
Tänkte använda den som extern HDD för att kopiera musik till och från poolarna men batteriet tog slut direkt när man gjorde det så det var helt meningslös och man kunde inte stoppa in strömkontakten för att unvika detta.

Jag fick köpa en begagnad 19 eller 21" FETSKÄRM billigt väldigt tidigt, det var på den tiden när man hade 14-15" fetskärmar hemma och inte hade råd med annat, det var bara det att den var från en Dec arbetstation? så inte FAN gick den att koppla in till min PC. Pengarna i sjön...

Idag kan man köpa väldigt fina mekaniska tangentbord utan extra idiotiska multimediaknappar men mitt tangentbord jag haft sedan hedenhös gick sönder någon gång för 5-10 år sedan och jag hittade bara idiotiska multimediatangentbord på webbis och vilka andra affärer det var som gällde då? Bestämde mig för ettt Logitech som såg OK ut trots multimediaknappar etc. När jag kom hem började jag hata det direkt och en halvtimme senare åkte det i väggen.. 700 pengar rakt i soptunnan.

Utöver detta så hade jag 3 st 10-kronorsbilar när jag var ung och tror fan de kostade mig 2-3 gånger så mycket i reperation per bil innan jag skickade dem. Desperat på att få en hållbar bil köpte jag en Säpo Blå Volvo 940 för att jag ville ha något som funkade..visst höll den och det var roligt att leka civvilsnut i den men annars så var den inget för en 25-30? åring....

Bra affärer, jo tjena!!!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Mitt sämsta köp var en desktopdator från Fuijitsu-Siemens under Hem-PC perioden. Dum som jag var tog jag den dyraste. När den gått sönder så öppnade jag den och såg vad det var i den; moderkortet var två år gammalt vid köptillfället, fläktarna var kassa högljudda, nätagget var i det klenaste laget. I princip var det en budgetdator som dom klämt in bästa möjliga processor och grafikkort. Det var bara chassit som gick att återanvända. Jag kör iMac nu men blir det någon PC-burk igen så bygger jag den själv.

Permalänk
Medlem

En såndär mussepigg i snören som säljs i spanien b.l.a. Man ser hur de demostrerar att de dansar till musiken. När man kommer hem är det bara ett snöre. Självklart förstod man detta, men ändå sämsta köpet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hur fan kan man diskutera bilar, gäller diskusionen alla prylar....
Och för den delen, köper man Ford får man skylla sig själv(rhg, runt hörnet garanti).
Sen måste alla haft en jävla otur vad det gäller Denver som jag tycker har fungerat alldeles ypperligt

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Jag är lite av en perfektionist så jag spenderar överdrivet mycket tid på research innan jag köper nåt. Handlar aldrig skitprylar men fan va tid det tar att få ändan ur ibland...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

Jag laddade ner real player en gång, räknas det?

Ajj Ajj Ajj, jag lider med dig!!! Har aldrig lyckats streama en enda snutt med Realplayer (JA, JAG LJUGER INTE!!!) och dessutom allt konstiga versioner de släpte. Vilket JÄVLA SKIT!!!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Kan nog rada upp en del prylar som varit onödiga & dåliga

Logitech tangentbord
Logitech mus (trådlös). Kör inte trådlösa saker efter det
Logitech headset som kostade 750 kr och gick sönder väldigt snabbt. Efter det köpte jag ett par Icemat Siberia, dessa höll 5 år om jag inte minns fel.
Onödigt köp måste väl varit en Rat 7 mus. För samma pris kunde jag köpt två razer deathadder...
En nokia mobil med Symbian
Ett nintendo wii. gillar inte "tvspel", speciellt inte såna som gör det ännu svårare. Tex köra bilspel med hjälp av att se ut som ett mongo när man styr.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8P67 EVO B3 . Procssoer: Intel Core i7 2600k @ 4.5 Ghz . Grafikkort: Gigabyte GTX 780 WF rev 2.0 StockBIOS [Core Boost: 1267 Mhz & Minne: 6930] . Minnen: Vengance 1600Mhz 1.5V . Nätagg: Corsairs TX650w . SSD1: OCZ Vertex 3 120Gb . SSD2: ADATA Pro 256Gb . Skärmar: Primär: BenQ 24" XL2420T 120Hz . Sekundär: Acer 22" . Kringutrustning: Ducky Shine 2 tangentbord . Razer Deathadder Black & SteelSeries Frostatglas .

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aejt:

De är bra för positionellt ljud, men värdelösa för musik och film.

Baserar du följande påstående på erfarenhet/ som ljudtekniker eller vrider du enbart trollspöt i luften?

Permalänk
Medlem

Jet Set Radio till Sega DREAMCAST när jag hade XBOX original.
Köpte det för 120kr via Blocket, sålde för 60kr på Tradera. 12kr i annonsavgift. Glömde sedan att betala fakturan så jag fick 50kr i påminnelseavgift. Hade mao varit 2kr billigare att slänga skiten.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Var väl säkert en märkesdator från fujitsu siemens för ca 13 år sedan. 30-50 fps i CS och i princip allt man spelade..

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Dragonage 3. Blev riktigt besviken på allt när jag spelade det. Så blev bara använt i cirka 10min.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är exakt denna mobilen men den såg så ut.

Köpte den här rackarn för ganska många år sedan. Så sjukt dålig mjukvara på den att jag till slut bröt av den på mitten.

Har ett sånt grymt hat mot LG sen dess. Har faktiskt inte köpt något med LG sen dess o planerar inte att göra det heller.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

En Huawei ideos s7.

Den laggigaste,buggigaste,sämsta surfplatta någonsin existerat.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Det gör den ju inte till en dålig produkt... =/

Nä, produkten fanns ju aldrig.

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk

En HTC Touch Pro tror jag toppar den listan. Aldrig varit med om en så långsam mobil. Provade ett oändligt antal roms till den innan den till slut ersattes av ett äpple.

En annan onödig grej var ett årskort på ett gym för ca 2 lax, var nog där 3 gånger.. Usch vilka dyra träningar...