Permalänk

Kontor/LAN rum

Jobbar på distans och ville ha ett ordentligt kontor. Eftersom man ändå har en del datorer kan man väl fixa ordning det lite snyggt
Datorerna står avskilt i en annan del av huset så det blir ingen bastu samt att det är helt knäpptyst.
Satte allt i ett rack så det ska vara lätt att hantera, dock är inte rummet helt klart som synes.

Listar datorerna också lite kort om det kan vara intresse för någon.

Dator 1:
CPU: i5 2500k
RAM: 8Gb
GPU: Radeon 7970
GPU2: GeForce GT640 (för användning av physx, hackade drivrutiner)
HD: SSD Corsair GT 128Gb
HD2: WD 1Tb
Skärm: CrossOver 27" IPS 2560x1440

Dator 2:
CPU: i7 950
RAM: 6Gb
GPU: GeForce GTX 560ti
HD: SSD Samsung 830 64Gb
Skärm: Asus 27"

Dator 3:
CPU: i5 750
RAM: 8Gb
GPU: Radeon 2 x 5770 crossfire
HD: WD 1Tb
Skärm: AOC 24"

Dator 4:
CPU: Q6600
RAM: 4Gb
GPU: GeForce 2 x GTX 260 SLI
HD: 500Gb
Skärm: AOC 24"

Dator 5:
CPU: Q6600
RAM: 4Gb
GPU: GeForce 9800GX2
HD: 500Gb
Skärm: AOC 24"

Server:
CPU: XEON 2 x 3,06Ghz
RAM: 4Gb
HD: 6 x 73Gb SCSI + 2Tb
Skärm: 17" 3M touchscreen

Kontor/LAN rum

Permalänk
Medlem

Avundsjukan växer<3 Snyggt! gillar att du har svart färg!

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

5/5 tack vare cola kylen

Permalänk
Skrivet av bounty_hunter:

5/5 tack vare cola kylen

Hehe tackar, den är välbesökt vid lankvällar!

Permalänk
Skrivet av Semplezz:

Avundsjukan växer<3 Snyggt! gillar att du har svart färg!

Jo, sambon låter en ju inte testa saker i huset så då får man testa i sin man-cave istället

Permalänk
Medlem

Vart får man tag i en sådan kyl?

Visa signatur

MB: Asus Maximus VII Gene Z97 CPU: Intel core i7 4790k @ 4.4GHz GPU: Zotac Geforce GTX 980 RAM: 4x 4GB Corsair DDR3 1600MHz/CL9/XMS3 PSU:Corsair RM 750 80+ Gold HDD: 1TB WD Caviar Black SSD1: 120GB OCZ Agility 3 SSD2: 120GB Samsung SSD 840-Series Ljudkort: Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem

Du har fått till det riktigt snyggt!
Där har du det rätt trevligt kan jag tro

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Skrivet av Skipan:

Vart får man tag i en sådan kyl?

www.tretti.se

Skrivet av pimpy:

Du har fått till det riktigt snyggt!
Där har du det rätt trevligt kan jag tro

Jo blir lite roliga lanträffar ibland, tyvärr är man ju gubbe och hinner med sånt allt för sällan.
Den 21:a blir det dock ett långlan med Borderlands 2

Permalänk
Medlem

Hur är det med värmeutvecklingen i datorerna i rackskåpet? har funderat länge att göra nått liknande med "speldatorer" i ett rackskåp dock är de rummet bara är 2,73 m^2 så är lite orolig för att det kommer bli alldeles för varmt. Vad är det för rack du har fått tag på?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

BORDERLAAANDS!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av olle360:

Hur är det med värmeutvecklingen i datorerna i rackskåpet? har funderat länge att göra nått liknande med "speldatorer" i ett rackskåp dock är de rummet bara är 2,73 m^2 så är lite orolig för att det kommer bli alldeles för varmt. Vad är det för rack du har fått tag på?

Det är duktigt med värmeutveckling. Rummet är dock ca 40m2 så det är stort = mycket luft att värma. I mitten av Maj vid D3 släppet så lirade vi 4 dagar i streck och då höjde vi värmen i det rummet till dryga 30 grader. Som tur var är det 2 stora garagedörrar där som kunde släppa in lite av den friska Maj luften.
Detta var ju dock med 6 burkar i hårdkörning, utom servern då möjligtvis.
Ett SUN rack, köpte det på blocket tror jag. 42U 19"

Skrivet av morxy49:

BORDERLAAANDS!

Booooooyaaaa

Permalänk
Medlem

Vad är det för USB kontakter du har i väggarna?

Hur tycker du det funkar med dedikerat PhysX kort? Blir det snyggare i spelen?

Permalänk
Medlem

Vad kostade Crossover-skärmen med frakt och tull? Jag sitter och funderar på att köpa en själv nämligen.

Permalänk
Medlem

5av5 för kylen:p vart har du fått tag i den om amn får fråga?:)

Permalänk

är cola kylen till salu? eller vart kan man köpa en sådan

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

vad ska du ha för kylen?

Visa signatur

Dator: Fractal Desgin Define R2 - 550W - Asus Z97-A - i5 4690k 3,5 Ghz - GTX 970 DCII - 8GB 1600Mhz Vengeance - EVO 850 250GB - WD 1TB - 22x DVD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikan:

5av5 för kylen:p vart har du fått tag i den om amn får fråga?:)

Skrivet av silentpower:

är cola kylen till salu? eller vart kan man köpa en sådan

Skrivet av pluttpaj:

vad ska du ha för kylen?

http://www.tretti.se/vitvaror/kylskap/fristaende/scandomestic... (som han dessutom länkade till ett par inlägg uppåt)

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Snyggt kontor!

Hur gör du för att hantera ljud, bild och tangentbord/mus laggfritt från en annan del av huset? Tänkte speciellt då många av datorerna verkar ha ganska så spelvänliga grafikkort så kanske du spelar en del och har vissa krav på att den biten funkar.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Drägglar. "Så ska jag ha det när jag blir stor!"

Permalänk
Skrivet av Agemman:

Vad kostade Crossover-skärmen med frakt och tull? Jag sitter och funderar på att köpa en själv nämligen.

Vet inte, köpte den beggad av en på forumet. Tror han hade betalat strax under 3k.

Skrivet av Peking:

http://www.tretti.se/vitvaror/kylskap/fristaende/scandomestic... (som han dessutom länkade till ett par inlägg uppåt)

Tack för hjälpen

Skrivet av MadMantiz:

Snyggt kontor!

Hur gör du för att hantera ljud, bild och tangentbord/mus laggfritt från en annan del av huset? Tänkte speciellt då många av datorerna verkar ha ganska så spelvänliga grafikkort så kanske du spelar en del och har vissa krav på att den biten funkar.

Tack. Jag har förlängningar till allting, har inte märkt av några försämringar alls. USB var det största problemet eftersom det skräpet inte vill mer än 5m med vanlig förlängninssladd. Jag har 15m aktiv förlänging på USB och resten av kablarna är det bara vanlig förlängning på.

På pekskärmen som är högt monterad på väggen slår jag på datorerna med genvägar som kör ett wake-on-lan kommando

Pekskärm

Skrivet av Constant3831:

Drägglar. "Så ska jag ha det när jag blir stor!"

Jo, jag fick ju vänta tills jag blev 31

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Vad är det för USB kontakter du har i väggarna?

Hur tycker du det funkar med dedikerat PhysX kort? Blir det snyggare i spelen?

Jag beställde dem från USA. Hittade inget i Sverige som kunde erbjuda alla sorters uttag.
Bakom skärmarna sitter även liknande uttag för HDMI. Även ovanför USB uttagen sitter 3.5mm så man kan plugga in hörlurar och mic.
Har även anslutningar för RCA, VGA, RJ45.

Jo det fungerar kanon, gjorde mest modden för att jag är Borderlands fan och 2:an hade ganska mycket physX effekter, blev lite besviken när jag satt på ett 7970 kort och inte kunde få de effekterna. Efter lite googlande så fanns det ju dock ett sätt med fulhackade drivrutiner, så på den vägen är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarresarre24:

Jag beställde dem från USA. Hittade inget i Sverige som kunde erbjuda alla sorters uttag.
Bakom skärmarna sitter även liknande uttag för HDMI. Även ovanför USB uttagen sitter 3.5mm så man kan plugga in hörlurar och mic.
Har även anslutningar för RCA, VGA, RJ45.

Jo det fungerar kanon, gjorde mest modden för att jag är Borderlands fan och 2:an hade ganska mycket physX effekter, blev lite besviken när jag satt på ett 7970 kort och inte kunde få de effekterna. Efter lite googlande så fanns det ju dock ett sätt med fulhackade drivrutiner, så på den vägen är det.

Kontakterna ser väldigt intressanta ut. Har du möjligtvis en länk?

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Kontakterna ser väldigt intressanta ut. Har du möjligtvis en länk?

Självklart. http://www.firefold.com/

Permalänk
Medlem

Ser riktigt jäsigt ut. Blir sugen på lan, allt för många år sedan nu

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

5p!

Tänkte hör var du fick tag i PhysX moden har testa med hittar ingen som vill funka, vilken drivrutin du använde till de?

Permalänk
Skrivet av Waste:

Ser riktigt jäsigt ut. Blir sugen på lan, allt för många år sedan nu

Ja, det blir färre lan nuförtiden. Riktigt roligt när det blir av dock

Skrivet av kstalberg:

5p!

Tänkte hör var du fick tag i PhysX moden har testa med hittar ingen som vill funka, vilken drivrutin du använde till de?

285.79
PhysX 9.11.0621
Mod 1.055ff

Kika här:
http://www.ngohq.com/graphic-cards/17706-hybrid-physx-mod-v1-...

Permalänk

Man tackar man tackar

Permalänk
Medlem

Tackar! Har gått lite i funderingar att sätta burken i ett annat rum, därav undringen!
Kör hårt och lana väl

Skrivet av sarresarre24:

Tack. Jag har förlängningar till allting, har inte märkt av några försämringar alls. USB var det största problemet eftersom det skräpet inte vill mer än 5m med vanlig förlängninssladd. Jag har 15m aktiv förlänging på USB och resten av kablarna är det bara vanlig förlängning på.

På pekskärmen som är högt monterad på väggen slår jag på datorerna med genvägar som kör ett wake-on-lan kommando

Pekskärm

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

riktigt nice. tummen upp

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Härligt ställe!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/