CS:GO vill inte starta, provat allt

Permalänk
Hedersmedlem

CS:GO vill inte starta, provat allt

Tjena,

Köpte nyligen CS:GO till Steam, och har problem med att få igång spelet. Det som sker är att när jag trycker för att starta igång det så kommer rutan som säger "Preparing to launch game" upp, försvinner igen, och sedan händer inget mer. Enligt Steam är jag inne i spelet en stund, men det försvinner efter någon minut. Har googlat en hel del och provat en hel del förslag, hittils utan lycka.

Det jag provat hittils:
- Omstart
- Ominstallation
- Verifiera cachen
- Kör som admin
- Kompabilitetsläge

Någon som har ett förslag?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Starta om datorn.

En problemlösning som tenderar att funka på de svåraste fallen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jointeman:

Starta om datorn.

En problemlösning som tenderar att funka på de svåraste fallen.

Redan försökt ett flertal gånger, hjälper inte.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Testa med att ominstallera DirectX, Visual C++ 2005, 2008 och 2010 (och kanske .NET Framework 3.5 SP1 och 4).

Permalänk
Medlem

Har du testat "Verify integrity of game files" och "Defragment cache files"? Hittas när man högerklickar på spelet i spellistan och väljer properties.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Troligtvis inte eftersom han inte har en bulldozer processor. Gillar hur vissa människor bara hoppar till slutsatser utan att göra någon som helst efterforskning.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Tjena,

Köpte nyligen CS:GO till Steam, och har problem med att få igång spelet. Det som sker är att när jag trycker för att starta igång det så kommer rutan som säger "Preparing to launch game" upp, försvinner igen, och sedan händer inget mer. Enligt Steam är jag inne i spelet en stund, men det försvinner efter någon minut. Har googlat en hel del och provat en hel del förslag, hittils utan lycka.

Det jag provat hittils:
- Omstart
- Ominstallation
- Verifiera cachen
- Kör som admin
- Kompabilitetsläge

Någon som har ett förslag?

Steam kan ibland har problem med vissa nya spel att kolla av vilka filer som är nerladdade eller att senaste version är nerladdat.
Jag hade provat:
- Stänga steam, ta bort exe filen till CS:Go (finns i Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive), sen starta steam och försök starta spelet, och se om steam börjar tanka ner något.
- Om du har en kompis vart CS:Go funkar så kan du kopiera följande filer från hans dator så borde du få rätt filer i alla fall:
Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive (hela mappen)
Steam\steamapps (här brukar det finnas GCF filer till de flesta spel. CS:GO verkar inte ha några filer här vad jag kan se)

- Installera DirectX 9 om du inte redan har på datorn (installeras ofta via andra spelinstallationer. Installeras ej via win7 update) http://www.filehippo.com/download_directx/
- Installera .Net 4 om du inte redan har på datorn (installeras så småning om automatisk via Win7 update) http://www.filehippo.com/download_dotnet_framework_4/
- Om ovanstående funkar så hade jag bara låtit det var och väntat tills det hade löst sig själv, då steam automatiskt fixar det vid ett senare tillfälle.

Håll utkik efter lösningar i officiella forumet: http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=1188

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MX510.:

Steam kan ibland har problem med vissa nya spel att kolla av vilka filer som är nerladdade eller att senaste version är nerladdat.
Jag hade provat:
- Stänga steam, ta bort exe filen till CS:Go (finns i Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive), sen starta steam och försök starta spelet, och se om steam börjar tanka ner något.
- Om du har en kompis vart CS:Go funkar så kan du kopiera följande filer från hans dator så borde du få rätt filer i alla fall:
Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive (hela mappen)
Steam\steamapps (här brukar det finnas GCF filer till de flesta spel. CS:GO verkar inte ha några filer här vad jag kan se)

- Installera DirectX 9 om du inte redan har på datorn (installeras ofta via andra spelinstallationer. Installeras ej via win7 update) http://www.filehippo.com/download_directx/
- Installera .Net 4 om du inte redan har på datorn (installeras så småning om automatisk via Win7 update) http://www.filehippo.com/download_dotnet_framework_4/
- Om ovanstående funkar så hade jag bara låtit det var och väntat tills det hade löst sig själv, då steam automatiskt fixar det vid ett senare tillfälle.

Håll utkik efter lösningar i officiella forumet: http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=1188

Installerade om .NET frameworken och DirectX 9, no success. Provade därför att radera exen, och det fick som resultat att jag endast fick "Corrupt game files" som meddelande när jag försökte starta det. Ännu ingen lycka, alltså.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Installerade om .NET frameworken och DirectX 9, no success. Provade därför att radera exen, och det fick som resultat att jag endast fick "Corrupt game files" som meddelande när jag försökte starta det. Ännu ingen lycka, alltså.

om du tar bort en fil och vill låta steam ladda ner den på nytt måste du köra "verify integrity" genom att högerklicka på spelet och gå in i properties.

Permalänk
Medlem

kan vara värt att testa lite launch options kanske?
testa klistra in denna rad; -novid -w 1280 -h 1024

Permalänk
Medlem

har du testat dom nya nvidia drivrutinerna. dom skall tydligen ha fått stöd för cs go i sli.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZonCo:

kan vara värt att testa lite launch options kanske?
testa klistra in denna rad; -novid -w 1280 -h 1024

Skrivet av nocebo:

har du testat dom nya nvidia drivrutinerna. dom skall tydligen ha fått stöd för cs go i sli.

Provat båda dessa, och det startar fortfarande inte. Har stängt av SLI tillomed, ingen skillnad.

Blir nog att installera om Windows iallafall, är väl dags snart iallafall.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Tja, har exakt samma problem som dig. har du fått det att funka? skulle vara väldigt tacksam om du kunde hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har precis samma problem, fungerade förut på datorn men gjorde en ominstallation av Windows och nu fungerar inte cs go, andra spel går bra att spela.
Har testat att allt som nämns förutom att formatera och installera om Windows.

Någon som vet vad felet är?

Visa signatur

__________________
lll Chassi: Corsair 750D | Kylning: Corsair H100i | Cpu: i7-4770K @ 4,6GHz| Gpu: Asus GTX 780Ti | Ram: Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz | Mobo: ASUS Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860i | Skärm: Acer G24 | OS: Windows 8.1 Pro 64bit | SSD: Samsung 840 Pro 256GB RAID0 | HDD: WD Black 2TB | G19 | G500s lll

Permalänk
Medlem

Funkade till slut för mig

Det som funkade för mig var antingen att jag byte nätverk eller så kanske det räcker att bara byta IP adress? Men det jag tror gjorde så att det funkade var att jag laddade ner och Installerade DirectX 9 som en skrev här ovan.

Hoppas det löser sig för er också!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst allas inlägg, har du testat ominstallera steam innan du installerar om hela datorn?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

@grandz95:

vart la du direktx ?

har formaterat datorn, startat om datorn, installerat om både steam och cs, tankat både .NET och direkt, blir inte klock på detta, funkade finfint förra veckan...

Permalänk
Medlem

Du bör vara glad att det inte startar.
Äntligen är du fri :D.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

nää blir ledsen då jag precis börjat spela igen haha

Permalänk
Medlem

Aja, har du redan provat allt så kan vi inte hjälpa dig.

Permalänk

DET FUNKA TACK <3<3<3

@MrNubcake: TACKKKKKK ÄLSKAR DAJ DET FUNKAR OM MAN BARA RE INSTALLAR DE HÄR :DDD<3<3<3