Självklart så har ASUS släppt EEEBOX'en man borde ha väntat på.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när EB1503 släpps?

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det är DDR3, max 4gb, och inte dual channel så du kan lika gärna köpa en 4gb modul.
Vilken 2.5" enhet som hellst passar.

Jag köpte Corsair 4GB DDR3 SO-DIMM och satte i min 1501P.
Fast då startar den inte. Lampan lyser, men mer händer inte. Ingen bild eller annat livstecken.
Testade både minnesplatserna. Satte i gamla minnet (hynix pc3-10600s) och det funkar.

Någon idé på hur man felsöker? Har ingen annan maskin att sätta testa minnet i.
Är det bara att skicka tillbaka?

Permalänk
Medlem

ASUS har ju inte varit så bra på att släppa nya BIOS till 1501.
Så troligen så är ditt nya minne inte kompatibelt med den.
Man jag kör 1x4gb minne i min och det fungerar bra.
Tänk på att 4gb även är max vad den klarar.

Permalänk
Skrivet av calimero:

Någon som vet när EB1503 släpps?

Jag undrar det samma...?

Sen undrar jag också om det förutom fjärrkontroll, kommer med tangentbord och mus som är trådlösa? Jag såg nämligen på Youtube att till eb1501p i Japan så får man trådlösa grejer men i Europa så är det sladd på skiten....! Visst man kan ju köpa till dessa men det känns ju fel att de inte skickar med tangentbord och mus som folk vill använda. Om inte annat för miljöns skull!!

Hmm finns det några från ASUS på det här forumet som kan komma med lite info om när och med vilka specs den svenska varianten kommer? Jag vill ju gärna att man får den bästa möjliga med Intel® Atom™ D2700 Dual Core 2.13GHz och 4 GB RAM men enligt ASUS sida så gäller det bara vissa länder. Sen vore det ju intressant och veta vad det kommer kosta.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 950, 3.06GHz Motherboard:Asus Rampage III Formula HDD:Corsair SSD P3 Series 128GB (system), 2 st 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Ram:Corsair 24GB (6x4096MB) XMS3 CPU-kylning:Noctua NH-D14 Grafikkort:2 st Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Nätagg:Corsair AX 1200W 80+ GOLD Chassi:Corsair Graphite 600T Svart Headset:Corsair HS1A Skärm:BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Konsol:PS2, PS3

Permalänk
Medlem

Något nytt om den här? Ska bli riktigt skönt att ersätta PS3an som Blu-Ray-spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Skumt hittar inte nån information alls om när den verka komma, är enormt sugen på en också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Skrivet av plexx:

Skumt hittar inte nån information alls om när den verka komma, är enormt sugen på en också.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hittar inte heller nått och har letat igenom ASUS hemsida efter info. Men icke!! Undrar om nån på Sweclockers kan leta reda på info direkt från ASUS??? De verkar ju vara bundis med dem

Ps. Jag gillar din avatar plexx. Jag älskade Ulysses 31 när jag var liten och såg igenom hela serien igen för nått år sen och den håller fortfarande! Grym titellåt också Ds.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 950, 3.06GHz Motherboard:Asus Rampage III Formula HDD:Corsair SSD P3 Series 128GB (system), 2 st 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Ram:Corsair 24GB (6x4096MB) XMS3 CPU-kylning:Noctua NH-D14 Grafikkort:2 st Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Nätagg:Corsair AX 1200W 80+ GOLD Chassi:Corsair Graphite 600T Svart Headset:Corsair HS1A Skärm:BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Konsol:PS2, PS3

Permalänk

Efter en hel del googlande så verkar det som att 1503:an är släppt i USA och finns att få tag på från bland annat Ebay och Amazon (vet inte hur mycket jag litar på det dock).
Det verkar finnas två versioner av den.
ASUS Eee Box EB1503-B008E Intel Atom D2700 (2.13GHz) Dual Core Processor, 4GB DDR3 1333MHz Memory, 500GB Hard Drive, Slot-in DVD Super Multi Drive, NVIDIA GeForce 610M 512MB GDDR3 Graphics Card, Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit, High-speed 802.11n, USB 3.0, HDMI
verkar kosta ca: $499

ASUS Eee Box EB1503-B003G Intel Atom D2550 (1.86GHz) Dual Core Processor, 4GB DDR3 1333MHz Memory, 320GB Hard Drive, Slot-in DVD Super Multi Drive, NVIDIA GeForce 610M 512MB GDDR3 Graphics Card, Microsoft Windows 7 Professional 64 Bit, High-speed 802.11n, USB 3.0, HDMI
Verkar kosta ca: $549

Verkar lite lustigt att den bättre är billigare. Kan det vara så att den inte har blu-ray? Men om man kollar på ASUS hemsida så ska ju alla versioner komma med DVD-RW/Blu-Ray combo så jag vet inte. Jag har inte skrivit med frakt och om det tillkommer nån extra skatt om man importerar.

Det är iaf den info jag lyckats få tag på men det vore kul å få veta om och isf när den kommer till Sverige och vilken version det blir!!?

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 950, 3.06GHz Motherboard:Asus Rampage III Formula HDD:Corsair SSD P3 Series 128GB (system), 2 st 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Ram:Corsair 24GB (6x4096MB) XMS3 CPU-kylning:Noctua NH-D14 Grafikkort:2 st Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Nätagg:Corsair AX 1200W 80+ GOLD Chassi:Corsair Graphite 600T Svart Headset:Corsair HS1A Skärm:BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Konsol:PS2, PS3

Permalänk
Medlem

Det står "All accessories may vary in different market" på ASUS sida.
Så troligen skiljer sig tillbehören.

Vet inte om ASUS folket som brukar hänga här på forumet har nånting att säga till om vilka produkter som kommer hit.
Men snälla snälla se till att vi får hit skyssta grejer !

Permalänk
Medlem

Detta kanske är en dubbel fråga men jag stod och läste och jag tyckte det var så luddiga svar.
Men kommer det gå utmärkt att streama mkv H.264 till den från ett NAS ? Även om det är inbyggda subs eller sub ligger i en separat fil ?

Jag är väldigt ny inom detta med HTPC, har haft en boxee ett tag nu och tröttnade totalt på den eftersom allt material jag har är 1080p och det inte går att streama det till skitlådan. Så jag bytte in den mot ett DS411j NAS ist.

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem

Öh ? Bump ?

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Skrivet av RiFTER:

Detta kanske är en dubbel fråga men jag stod och läste och jag tyckte det var så luddiga svar.
Men kommer det gå utmärkt att streama mkv H.264 till den från ett NAS ? Även om det är inbyggda subs eller sub ligger i en separat fil ?

Jag är väldigt ny inom detta med HTPC, har haft en boxee ett tag nu och tröttnade totalt på den eftersom allt material jag har är 1080p och det inte går att streama det till skitlådan. Så jag bytte in den mot ett DS411j NAS ist.

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Jag har själv ingen NAS eller HTPC men kollar med väldigt stort intresse på just denna dator i kombination med en Synology DS412+. Och vad jag har läst mig till så ska det inte vara några problem alls att streama 1080p film tillsammans med separata subs. Själv använder jag just nu en PS3 med PS3 media server för att streama 1080p till tvn från min dator. Dock så komprimerar den om filerna till andra filer som PS3:an klarar av. Men jag använder separata srt filer för subs. Inbrända subs spelar ingen roll iom att de är en del av filmen efter man bränt in dem. Såg sen att du menar när subs redan ligger i en container typ mkv. Det funkar precis som separata filer så det är inte heller nått problem.

När jag väl skaffat den här datorn och NAS:en så kommer jag använda win 7 och XBMC. Den kombinationen ska definitivt funka med texter. Att tänka på dock är att du måste döpa srt filen till samma som film filen.

Jag hoppas det hjälper som svar men andra som äger en HTPC och NAS får gärna svara också.

Tillbaka till tråden så hoppas jag att Sweclockers kollar upp den här datorn och får gärna meddela så fort de hör nånting från ASUS. Kan knappt bärga mig tills den kommer hit till Sverige.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 950, 3.06GHz Motherboard:Asus Rampage III Formula HDD:Corsair SSD P3 Series 128GB (system), 2 st 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Ram:Corsair 24GB (6x4096MB) XMS3 CPU-kylning:Noctua NH-D14 Grafikkort:2 st Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Nätagg:Corsair AX 1200W 80+ GOLD Chassi:Corsair Graphite 600T Svart Headset:Corsair HS1A Skärm:BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Konsol:PS2, PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiFTER:

Detta kanske är en dubbel fråga men jag stod och läste och jag tyckte det var så luddiga svar.
Men kommer det gå utmärkt att streama mkv H.264 till den från ett NAS ? Även om det är inbyggda subs eller sub ligger i en separat fil ?

Jag är väldigt ny inom detta med HTPC, har haft en boxee ett tag nu och tröttnade totalt på den eftersom allt material jag har är 1080p och det inte går att streama det till skitlådan. Så jag bytte in den mot ett DS411j NAS ist.

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Definiera vad du menar med streama, beror sällan på hårdvaran utan programvaran man använder.

Visa signatur

mb = millibit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opera_of_Death:

Tillbaka till tråden så hoppas jag att Sweclockers kollar upp den här datorn och får gärna meddela så fort de hör nånting från ASUS. Kan knappt bärga mig tills den kommer hit till Sverige.

Håller med.

Finns det annars några vettiga alternativ för import?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Håller med.

Finns det annars några vettiga alternativ för import?

Som jag skrev tidigare så finns ju de å få tag på från USA via Ebay eller Amazon. Men sen kan jag inte uttala mig om det är säkert eller ens om det är de riktiga produkterna iom att jag inte lyckats se dem i en vanlig online butik motsvarande Inet.

Vet du hur man kontaktar Sweclockers direkt så att de kan kolla med ASUS om de kan ge en indikation på när den kommer till Sverige?

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 950, 3.06GHz Motherboard:Asus Rampage III Formula HDD:Corsair SSD P3 Series 128GB (system), 2 st 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Ram:Corsair 24GB (6x4096MB) XMS3 CPU-kylning:Noctua NH-D14 Grafikkort:2 st Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Nätagg:Corsair AX 1200W 80+ GOLD Chassi:Corsair Graphite 600T Svart Headset:Corsair HS1A Skärm:BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Konsol:PS2, PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotis:

Definiera vad du menar med streama, beror sällan på hårdvaran utan programvaran man använder.

Eftersom jag kör med en Synology DS411j NAS så vill jag kunna spela upp dom direkt från NASen genom säg typ VLC utan att behöva tanka över dom till ASUS maskinen.
Finns det bättre alternativ för att spela upp 1080p filmer direkt från en nätverksenhet (NAS lr Dator) utan att instalera XBMC eller PLEX ?

Jag har även en gamal vista dator som jag skulle vilja använda att spela upp filmer på direkt från NASen men när jag spelar upp det i VLC så börjar det bildfel och det hackar då och då.
Datorn peakar på runt 70% CPU och 50% RAM när jag spelar upp i VLC så jag antar att det är programmet som fuckar med mig ?
Jag är väldigt ny inom hela denna grenen av datoranvändande så alla tips jag kan få är uppskattade.

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Skrivet av RiFTER:

Eftersom jag kör med en Synology DS411j NAS så vill jag kunna spela upp dom direkt från NASen genom säg typ VLC utan att behöva tanka över dom till ASUS maskinen.
Finns det bättre alternativ för att spela upp 1080p filmer direkt från en nätverksenhet (NAS lr Dator) utan att instalera XBMC eller PLEX ?

Jag har även en gamal vista dator som jag skulle vilja använda att spela upp filmer på direkt från NASen men när jag spelar upp det i VLC så börjar det bildfel och det hackar då och då.
Datorn peakar på runt 70% CPU och 50% RAM när jag spelar upp i VLC så jag antar att det är programmet som fuckar med mig ?
Jag är väldigt ny inom hela denna grenen av datoranvändande så alla tips jag kan få är uppskattade.

Jag har en D-Link DNS-323 (NAS) och en gammal ASUS EEEBOX EB1012 och jag använder antingen XBMC eller så kör jag med MPC-HC (Media Player Classic - Home Cinema) och båda alternativen funkar klockrent.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag har en D-Link DNS-323 (NAS) och en gammal ASUS EEEBOX EB1012 och jag använder antingen XBMC eller så kör jag med MPC-HC (Media Player Classic - Home Cinema) och båda alternativen funkar klockrent.

Schysst, då får jag ta och vänta bara då. Måste ju bara ha den!

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiFTER:

Eftersom jag kör med en Synology DS411j NAS så vill jag kunna spela upp dom direkt från NASen genom säg typ VLC utan att behöva tanka över dom till ASUS maskinen.
Finns det bättre alternativ för att spela upp 1080p filmer direkt från en nätverksenhet (NAS lr Dator) utan att instalera XBMC eller PLEX ?

Jag har även en gamal vista dator som jag skulle vilja använda att spela upp filmer på direkt från NASen men när jag spelar upp det i VLC så börjar det bildfel och det hackar då och då.
Datorn peakar på runt 70% CPU och 50% RAM när jag spelar upp i VLC så jag antar att det är programmet som fuckar med mig ?
Jag är väldigt ny inom hela denna grenen av datoranvändande så alla tips jag kan få är uppskattade.

I min värld är inte det att streama, det är att läsa filer över nätverket, och då är det nätverket (switch,nätverkskort m.m.), NAS som ev. kan vara begränsningar, men då är det undermåliga produkter med dagens mått.

Ska inte vara något problem att göra detta med XBMC, är vanligt att ha NAS/filserver för mediat och ett gäng XBMC i hemmet som läser från samma källa.

Testa MPC-HC istället för VLC, har du inte stöd för hårdvaruaccelering i grafikkortet så är CoreAVC med t.ex. MPC-HC din bästa chans att kunna kolla på den gamla datorn.

Visa signatur

mb = millibit!

Permalänk

Är det nån som hört nåt om svensk release än?

Sweclockers.com kan ni se ifall ni kan gräva fram ett releasedatum på ASUS EEEBOX EB1503? Och Emil du får gärna göra en recension på den också om du har tid

Kom igen nu gott folk, gräv efter info om denna (som det verkar) ultimata htpc:en i litet format. Jag tänker leta vidare och skriver här så fort jag hittar nått!!!

Jag va faktiskt och frågade på NetonNet i Borås idag om de hört nått men de hade inte fått nån info alls. Han jag pratade med verkade lika intresserad som jag av den så han tyckte det va konstigt att han inte hört nått om ett svenskt releasedatum. Tyvärr är väl det det starkaste kortet här i Borås å hitta info på. Vi har ju tyvärr ingen inet-butik eller liknande här. Media Markt har ju inte ens några asus eeeboxar över huvud taget.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 950, 3.06GHz Motherboard:Asus Rampage III Formula HDD:Corsair SSD P3 Series 128GB (system), 2 st 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Ram:Corsair 24GB (6x4096MB) XMS3 CPU-kylning:Noctua NH-D14 Grafikkort:2 st Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Nätagg:Corsair AX 1200W 80+ GOLD Chassi:Corsair Graphite 600T Svart Headset:Corsair HS1A Skärm:BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Konsol:PS2, PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opera_of_Death:

Vi har ju tyvärr ingen inet-butik eller liknande här. Media Markt har ju inte ens några asus eeeboxar över huvud taget.

Har du testat att maila Inet ?

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk

Nu kan jag meddela att eb1503 kommer till Sverige
Jag kontaktade ASUS Sverige på deras Facebook-sida och de svarade med att den kommer hit men inte kunde ge mer utförliga uppgifter som vilken version eller exakt när för den ansvariga för produkten är på semester. Men han ska vara tillbaka i slutet av augusti så då skulle jag få ett mer utförligt svar.

Så nu är det bara å vänta på ett svar Jag meddelar här så fort jag får höra mer!!

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 950, 3.06GHz Motherboard:Asus Rampage III Formula HDD:Corsair SSD P3 Series 128GB (system), 2 st 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Ram:Corsair 24GB (6x4096MB) XMS3 CPU-kylning:Noctua NH-D14 Grafikkort:2 st Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Nätagg:Corsair AX 1200W 80+ GOLD Chassi:Corsair Graphite 600T Svart Headset:Corsair HS1A Skärm:BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Konsol:PS2, PS3

Permalänk
Medlem

blir dem inte för dyra köper jag 2st!

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opera_of_Death:

Nu kan jag meddela att eb1503 kommer till Sverige
Jag kontaktade ASUS Sverige på deras Facebook-sida och de svarade med att den kommer hit men inte kunde ge mer utförliga uppgifter som vilken version eller exakt när för den ansvariga för produkten är på semester. Men han ska vara tillbaka i slutet av augusti så då skulle jag få ett mer utförligt svar.

Så nu är det bara å vänta på ett svar Jag meddelar här så fort jag får höra mer!!

Gött när folk tar tag i saker!

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk

Bristfälligt med information men ändock ett pris...
http://www.multitronic.se/?prod=EB1503-B019E
Spec: ASUS EeeBox EB1503-B019E Win 7 HP Black INTEL ATOM D2550 RAM 4GB HDD 500G NV GT 610M 512MB Win 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av arcticblue:

Bristfälligt med information men ändock ett pris...
http://www.multitronic.se/?prod=EB1503-B019E
Spec: ASUS EeeBox EB1503-B019E Win 7 HP Black INTEL ATOM D2550 RAM 4GB HDD 500G NV GT 610M 512MB Win 7 Home Premium 64bit

Ja, beroende på hur mycket man kan lita på den hemsidan. Så bör vi se dom på marknaden runt slutet på september början av Oktober, kanske ännu tidigare ?
Förhoppningsvis blir den billigare när fler får in den i lager. Säg att du skulle våga beställa en ifrån USA över Ebay idag så skulle du få den för ca 3500kr.

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk

Humm, man kan installera och köra viaplay med den va? Iofs funkar ju hd,i kabel från min vanliga laptop till TV med, men det är j

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

Humm, man kan installera och köra viaplay samt liknande tjänster med den va? Iofs funkar ju hdm,i kabel från min vanliga laptop till TV med, men det är ju inte så snyggt precis

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

När släpps den här? Verkar riktigt intressant!

Permalänk
Medlem

Vore ju fint med en utan Windows, perfekt burk till OpenElec..

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H